Tour de France

Gestart door Hamilton MASTER, 30 juni 2006 - 14:39:46

« vorige - volgende »

Jasper

Het wordt tijd dat Boonen zijn etappe wint want gisteren moest hij nog 4 man voor zich dulden (Hushovd werd gediskwalificeerd maar was uiteindelijk wel beter dan Boonen). Tommeke in een dipje?

Tim C

Wat die Landis vandaag liet zien, hoedje af. Ik volg het normaal niet maar dit is zo een van die verhalen die ongelofelijk zijn. Gisteren een zware tik kijgen en vandaag je terug in strijd voor de eindwinst zetten.

hoedje af

razzle_dazzle

Damnnnnn ik heb de etappe van vandaag gemist, Landis 7 minuten goed gemaakt op Perreiro  ???. Moet een onvoorstelbaar spektakel zijn geweest. Straks toch maar kijken op het tourjournaal  :).

Supermariobros

Citaat van: Tim C op 20 juli 2006 - 17:09:44
Wat die Landis vandaag liet zien, hoedje af. Ik volg het normaal niet maar dit is zo een van die verhalen die ongelofelijk zijn. Gisteren een zware tik kijgen en vandaag je terug in strijd voor de eindwinst zetten.

hoedje af

Ik heb vandaag ook gekeken en het was fenomenaal eigenlijk.
Gisteren een inzinking en vandaag verrezen. Dat lukt niet zonder verboden middelen te nemen.

FerrariMan

Citaat van: Supermariobros op 20 juli 2006 - 18:06:43
Gisteren een inzinking en vandaag verrezen. Dat lukt niet zonder verboden middelen te nemen.
::)

En waarom wel niet?

Supermariobros

Citaat van: FerrariMan op 20 juli 2006 - 18:40:47
Citaat van: Supermariobros op 20 juli 2006 - 18:06:43
Gisteren een inzinking en vandaag verrezen. Dat lukt niet zonder verboden middelen te nemen.
::)

En waarom wel niet?

Omdat hij vandaag voor iedereen té sterk was na zijn inzinking van gisteren, hij was niet gewoon goed maar fenomenaal goed en dat klopt niet na gisteren.

Tim C

Bij mijn weten bestaat er geen pilletje dat je inneemt om de dag daarna oppermachtig te zijn...

Supermariobros

Citaat van: Tim C op 20 juli 2006 - 19:49:01
Bij mijn weten bestaat er geen pilletje dat je inneemt om de dag daarna oppermachtig te zijn...

Verboden middelen kunnen je een heel stuk helpen.

Tim C

Een stuk, maar dit huzarenstukje van vandaag had meer te maken met de concurrentie die flaterde volgens mij.

FerrariMan

Citaat van: Supermariobros op 20 juli 2006 - 19:50:56
Citaat van: Tim C op 20 juli 2006 - 19:49:01
Bij mijn weten bestaat er geen pilletje dat je inneemt om de dag daarna oppermachtig te zijn...

Verboden middelen kunnen je een heel stuk helpen.
Laten we dan in één baan maar alle geweldige sportieve prestaties van de voorbije eeuwen afdoen als vals spel.

Supermariobros

Citaat van: FerrariMan op 20 juli 2006 - 20:05:24
Citaat van: Supermariobros op 20 juli 2006 - 19:50:56
Citaat van: Tim C op 20 juli 2006 - 19:49:01
Bij mijn weten bestaat er geen pilletje dat je inneemt om de dag daarna oppermachtig te zijn...

Verboden middelen kunnen je een heel stuk helpen.
Laten we dan in één baan maar alle geweldige sportieve prestaties van de voorbije eeuwen afdoen als vals spel.

Het is algemeen geweten dat zowat iedere renner verboden middelen neemt. Iemand die niet neemt kan niet meer mee, zo simpel is het.

razzle_dazzle

Awel als iedereen neemt is hij nog altijd de beste geweest vandaag hé ;).

Jammer dat ik de beste etappe geweest heb vandaag  :).

Hamilton MASTER

Het was niet zozeer Landis die goed reed. Het was vooral een gigantische flater van CSC en T-Mobile.

Ze mogen Landis NOOIT 9 minuten laten wegrijden. De paniek was duidelijk te zien toen zowel CSC als T-Mobile opeens 4 man gingen opofferen om de voorsprong kleiner te maken. Nog nooit zo'n flater gezien tijdens zo'n grote ronde.

Landis heeft de Tour goed gereden maar niet exceptioneel goed. Hij kreeg de zege van CSC en T-Mobile. Landis was echt niet veel beter dan de rest hoor.

Ik gok op een gigantische flater, of een serieuze financiële tegemoetkoming van Phonak naar CSC en T-Mobile toe.

Als grote verrassing zie ik Cyril Dessel. Wat hij heeft laten zien was adembenemend. Hij verrijst als nieuweling en finished mooi top 10. Hij doet zelfs beter dan Moureau.

Evans heeft ook een mooie Tour gereden. Hij bewijst wat ik al jaren wist, hij is een fantastische renner die zijn mogelijkheden optimaal benut. Hij is geen potentieel Tour-winnaar maar heeft alles in zich om overal goede klassementen te rijden.
Quick-Step had hem nooit moeten wegdoen. In de Giro toen Garzelli kopman was bij Quick-Step en in het Roze reed, was Evans zijn grootste knecht. Na het betrappen van doping bij Garzelli was Evans in het Roze. Hij had op de laatste col echter een gigantische inzinking en verloor daarmee 10 minuten en ook de Giro, maar  voor mij was duidelijk dat hij dé revelatie was.
Jammer dat Quick-Step hem niet kon/wou houden.



Ferrari 2010

Blijkbaar was het wel Landis die goed reed, hij heeft doping gebruikt. Op de tegenexpertise is het nog even wachten, maar hoe groot is de kans dat die iets anders vertelt? Trouwens, waarom zou hij gisteren anders ineens het zijn afgebold?

Citaat van: FerrariMan op 20 juli 2006 - 18:40:47
Citaat van: Supermariobros op 20 juli 2006 - 18:06:43
Gisteren een inzinking en vandaag verrezen. Dat lukt niet zonder verboden middelen te nemen.
::)

En waarom wel niet?
Blijkbaar heeft Mario gelijk hé ;)

Waarom niet? Sja, Op is op, is 1 nacht dan voldoende om terug boordevol te geraken? Ik denk van niet...

Citaat van: Tim C op 20 juli 2006 - 19:53:58
Een stuk, maar dit huzarenstukje van vandaag had meer te maken met de concurrentie die flaterde volgens mij.
Beide dan waarschijnlijk hé.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Hamilton MASTER

Het ene kan het andere uitlokken natuurlijk.
De inzinking van Landis kan CSC en T-Mobile gerustgesteld hebben. Toen ze zagen dat hij echt te sterk was, gingen ze pas jagen.


Dit is een heel smerige zet van Landis. Hij verkondigt overal dat hij blij is met deze "zege voor het cleane wielrennen"...
Het is schandalig hoe iemand op die manier probeert om de tour te kopen.

Ik had nog een beetje geloof in het wielrennen, maar dit geloof verdwijnt sneller en sneller.
Ben diep ontgoocheld en vraag me af of we ooit nog 100 % zeker kunnen zijn van een uitslag.