Tour de France

Gestart door Hamilton MASTER, 30 juni 2006 - 14:39:46

« vorige - volgende »

Hamilton MASTER

Zaterdag start de Ronde van Frankrijk!

Al veel negatieve zaken ervan in het nieuws geweest maar ook goed nieuws omtrent onze Belgen en voornamelijk Boonen dus.



Hamilton MASTER

Ik had gehoopt dat Ullrich eerlijk was geweest.
De laatste dagen nam de kans toe dat hij doping had gebruikt, maar ik bleef toch in zijn onschuld geloven... Tot vandaag dus.

Voorlopig zijn de renners Basso, Ullrich, Mancebo, Sevilla en Beloki geweerd uit de Tour wegens het gebruik van bloeddoping.

Bloeddoping is erg moeilijk op te sporen en kan in tegenstelling tot Epo niet gecontroleerd worden aan de hand van het hematocriet van een renner.
Daarom is het moeilijk opspoorbaar en daarom ook zo populair.

Nu moet je mij wel 1 ding uitleggen, hoe komt het dat Basso (nr 2), Ullrich (nr3) en Mancebo (nr 4) mét bloeddoping de Tour hebben gereden vorig jaar en Armstrong zogezegd clean de Tour toch kon winnen ?
Armstrong komt hierdoor volgens mij ook in een lastig parket maar over hem wordt gezwegen want hij is King Lance en al wie iets tegen hem zegt zal het echt bekopen.

Een zware crisis in de wielersport maar ik reken vooral op deze renners nu:
Yaroslav Popovych (Discovery Channel Team)
Alexander Vinokourov (Astana - Würth Team)
Dennis Mensjov (Rabobank)
Floyd Landis (Phonak)
Thomas Lövkvist (La Française Des Jeux)
Rujano (Quick-Step Innergetic)

Dit zijn voor mij de grootste kans hebbers tot de overwinning in de Tour.

Voor de groene trui zie ik vooral Boonen en Hushovd als grote kanshebbers.
Jongerenklassment ga ik voor Lövkvist.
De bolletjes gaan volgens mij naar Rujano.

Het wordt een vreemde Tour, maar een cleane Tour met extra veel spanning.



razzle_dazzle

Ik dacht dat Vinokourov ook uit de tour geweerd was?

Jammer want ik heb het wel voor die gast, zo een strijdershart :).

Hamilton MASTER

Citaat van: Razzle_dazzle op 30 juni 2006 - 15:36:02
Ik dacht dat Vinokourov ook uit de tour geweerd was?

Jammer want ik heb het wel voor die gast, zo een strijdershart :).

Vinokourov mag rijden, met een heel erg sterk team...
Beloki is dan wel geschrapt maar dit is niet erg, hij reed sinds zijn ongeval toch maar in zijn eigen schaduw.
Contador is een heel erg groot talent en zal dit laten zien aan de zijde van Vino.
Ook Kasheskin is een erg groot talent, ik verwacht veel van Astana.



Hamilton MASTER

Edit aan post.

Vinokourov rijdt niet mee, Astana trekt zich volledig terug.
Kasheskin mocht ook nog rijden, Contador zou ook op de lijst staan en zou sowieso niet mogen starten.

Grote klap voor het wielrennen.
Mancebo stopt met zijn hele carriere zelfs !



Supermariobros

Citaat van: Raikkonen MASTER op 30 juni 2006 - 14:45:40
Het wordt een vreemde Tour, maar een cleane Tour met extra veel spanning.

De Tour en het wielrennen zijn nooit clean geweest en zullen dat ook in de toekomst zeker niet zijn. Ik ga wel akkoord met een vreemde Tour en veel spanning maar wel één zonder glans.

supersteven

Ulrich geschorst
Basso geschorst
Armstrong gestopt
Vinokourov teruggetrokken
Niets kan Tom Boonen tegenhouden om deze Tour te winnen
let the sunshine shine in your heart

Tim C

Behalve dan een hele hoop bergen...

supersteven

daarom moet Tom Boonen bij de eerste ritten zijn overwinning van de Ronde Van Vlaanderen kopiëren
dwz in de helft van de koers uit het peloton ontsnappen een zo groot mogelijke voorsprong uitbouwen en finishen met op z'n minst 5 mintuten voorsprong op het peloton tijdens de bergen zien dat hij niet buiten tijd raakt en het klassement goed in het oog en daarna nog meer kopies van de Ronde Van Vlaanderen en klaar is kees
let the sunshine shine in your heart

razzle_dazzle


JVA

Je kan zeggen wat je wil, maar in het wielrennen worden de betrapte renners wel degelijk geschorst.
In het voetbal blijven de betrapte ploegen van omkoping gewoon verderspelen. Daar heeft de bond geen lef. Alleen Geel werd bestraft, maar de feiten waarvoor zijn wel erg miniem.

In het wielrennen rijden er volgens mij nog vele rond die niet clean zijn, om niet te zeggen allemaal.... :D

Ferrari 2010

Citaat van: supersteven op 01 juli 2006 - 21:35:05
daarom moet Tom Boonen bij de eerste ritten zijn overwinning van de Ronde Van Vlaanderen kopiëren
dwz in de helft van de koers uit het peloton ontsnappen een zo groot mogelijke voorsprong uitbouwen en finishen met op z'n minst 5 mintuten voorsprong op het peloton tijdens de bergen zien dat hij niet buiten tijd raakt en het klassement goed in het oog en daarna nog meer kopies van de Ronde Van Vlaanderen en klaar is kees
Dit is geen kleine koers die je eens ven 5 keer op rij gaat winnen met 5 minuten voorsprong en op het einde nog eens en tis in orde hé. Dit is uithouding, ik denk dat aan jouw theorie een gewone coureur na 10 dagen niet meer mee kan hoor.

Kan iemand trouwens eens uitleggen wat bloeddoping juist inhoudt?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Ik weet het niet meer juist, maar ik dacht dat er een hoeveelheid bloed van een renner wordt getrokken, dat dat bloed wordt gemanipuleerd en voor de wedstrijd weer wordt geïnjecteerd.

In ieder geval is dit alweer een zwarte vlek op het wielrennen. Die sport heeft meer zwarte plekken dan plekken die nog niet zwart zien. Ik snap niet hoe je nog in het wielrennen kunt geloven als supporter.

Doefie

Het streelt toch wel het Belgische ego om nog eens een Belg in het geel te zien rijden, niet?

Supermariobros

Citaat van: Doefie op 05 juli 2006 - 18:38:19
Het streelt toch wel het Belgische ego om nog eens een Belg in het geel te zien rijden, niet?

Als Boonen in Parijs zou rijden met de gele trui dan wel, maar morgen of overmorgen is hij zijn trui weer kwijt.