Voetbalcompetitie 2006-2007

Gestart door Supermariobros, 13 juni 2006 - 10:42:03

« vorige - volgende »

Supermariobros

Knap van Lierse, al hebben de Pallieters het mede te danken aan de zwakte van Beveren, het Ivoriaanse leger kon maar één keer winnen na de winterstop en zakt na tien jaar eerste klasse (eindelijk) een verdieping lager.

Het doet natuurlijk niks af aan de verdienste van Lierse, aan de wsnterstop hadden ze maar zes schamele puntjes gesprokkeld en nu slagen ze er in extremis weer in om de eindronde te spelen. En Snelders moet zijn huwelijksreis annuleren, daar zal mevrouw niet mee kunnen lachen.  :D

Ik wens hun alle succes toe in de eindronde, maar met KV Mechelen, Antwerp en Kortrijk vrees ik ervoor. Over drie weken weten we meer.

Jasper

Ik vrees er ook voor. Maar zonder te veel protest van mijn ouders (het zijn examens, Lierse-Antwerp en Lierse-KV zijn veel te riskant!) ga ik alleszins naar de thuismatchen kijken en dan wordt het hoe dan ook mooi, of we nu de eindronde winnen of niet.

Doefie

Mja of Lierse het dit keer gaat halen betwijfel ik, al hopen we voor Jasper van wel he ;)

Zaventem staat in hun eerste seizoen Vierde B op een gedeelde vijfde plaats... nie slecht vind ik toch, zijn pas dit jaar gepromoveert naar vierde :)

Supermariobros

Jan Ceulemans wordt voor de tweede keer trainer van Westerlo, hij tekent er volgende week een contract van drie seizoenen.

Het ga je goed Caje!

Supermariobros

Een verrassende transfer: Georges Leekens (AA Gent) wordt volgend seizoen de trainer van Moeskroen.

Jasper

In dat geval verwacht ik niet dat Gent volgend seizoen nog in de top-5 eindigt maar er kan nog veel gebeuren voor de start van het seizoen natuurlijk.

Hamilton MASTER

Wacht nog maar even met dat nieuws... Leekens ontkent dat hij een contract heeft getekend en ontkent dat hij dat woensdag zou doen... ;)



Supermariobros

Citaat van: Hamilton MASTER op 29 mei 2007 - 05:59:07
Wacht nog maar even met dat nieuws... Leekens ontkent dat hij een contract heeft getekend en ontkent dat hij dat woensdag zou doen... ;)

Heb ik ondertussen ook gelezen, eerst kwam Sporza.be met het bericht dat Leekens AA Gent verlaat voor Moeskroen en dat voorzitter De Witte van niks wist. Later werd dit ontkend. Mijn verwachting is dat hij gewoon in Gent blijft.

Supermariobros

Georges Leekens blijft gewoon bij Gent, hij tekent donderdag bij tot 2010.

The REAL BUTTON Freak

Leekens gaat naar Lokeren. Voor de uitdaging.

Dit is pas Breaking News.

Leekens kondigde vandaag 31/05/07 op een persconferentie zelf zen vertrek aan.

Hij kiest voor de duidelijke uitdaging om van Lokeren (weeral) iets te maken, na zen periode bij de Rode Duivels was hij al eens hoofd coach van Lokeren.

Racegirl


Ik las het daarnet ook. Dit had ik toch niet verwacht!
Hij tekent bij Lokeren voor 3 jaar!
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Hamilton MASTER

Had ondertussen ook opgevangen dat Leekens naar Chievo zou gaan in Italië maar vooralsnog geen bevestiging.

Leekens is een schitterende trainer, een man die ik ook nog eens als bondscoach zou willen zien.



razzle_dazzle

'Kareltje buitenland is ocharme in Brugge beland'.

Blij dat hij eindelijk in de categorie "ex-speler" thuishoort. Zoals al gemeld begin dit seizoen, dit is/was geen Rouche en ik hou niet van spelers 'in opzeg' die voor ons spelen. Zeker niet als die 'opzeg' 1,5 jaar duurt. Veel te lang.

Ook weer niet alles negatief stellen, hij had zijn (beperkte) kwaliteiten, kon zeer goed timen wanneer hij opdook voor doel, al miste hij verschrikkelijk veel dit seizoen. En kon heel wat opruimen - al liep die kwaliteit achteruit met zijn zin voor Standard te blijven voetballen. Dus al na 1 jaar.
Mijn echte woede zal pas komen als hij bij Brugge met meer inzet zal voetballen. En wees daar maar zeker van.

Heb me dikwijls geërgerd aan het feit dat we zelfs thuis het middenveld moesten prijsgeven aan "toppers" a la STVV en Roeselare. Vond dat grotendeels zijn verantwoordelijk door ostentatief te weigeren die bal te vragen van de verdediging. Geen vertrouwen in zichzelf, onwil ? Ik weet niet niet maar onmisbaar bleek hij wel degelijk NIET, dat bewezen we in de terugronde. Al was dat mét Marouf, en die is voor mij ook 'in opzeg'.

Dan zijn wekelijkse column in de vlaamse pers. Dit ergerde mij nog het meest. Ook nu weer kan er geen dankwoordje vanaf, maar nog snel even uithalen - deels ook uit lompheid want van de slimste is hij duidelijk niet. Hij is zo blij van ons af te zijn als ik van hem.

Soit, dat Brugge zoveel geld voor een beperkte speler wil uitgeven toont voor mij aan dat het rationele in hun transferpolitiek volledig weg is. Dit dient enkel om de supporters te paaien, als je al ziet wat ze er hebben rondlopen voor die positie. 800k per jaar, dat kan tellen, een nieuwe Daerden in de maak. En je kan hem natuurlijk wel verkopen, maar de interesse was nu al zo beperkt dat het zielig werd. ZONDER transfersom dan nog ! De Belgische perscampagne werkt duidelijk maar tot aan de grens.

Je laat geen onvergetelijke nadruk achter Kareltje, je had wat mij betreft al veel vroeger moeten vertrekken. We hebben al wat Judassen gehad, maar Tchité en Marouf waren op geld uit, Mornar moest weg. Jij moest Standard niet en dat is uiteindelijk veruit het ergste.

"Thuiskomen" zal je nog eens, op speeldag 6. Eindelijk kan ik je dan uitfluiten, verrader ...



Hamilton MASTER

Judassen? Je vergeet de vissende Rapaic ;)  maar hij heeft zijn lesje geleerd en is teruggekomen.

Ik hoop alleen voor Standard dat het de vertrokken spelers kan opvangen. Heel goed voor jullie dat Marouane is gebleven, anders was het mogelijk problematisch geworden.
Niet dat een Witsel ofzo slecht is maar er moet toch iets van ervaring in zitten en dat heeft Fellaini wel.

Rapaic, Sa Pinto, Conceicao, zijn toch mannen die een ploeg onder controle kunnen houden en de kopjes in dezelfde richting kunnen doen wijzen.
Ik hoop dat dit volgend seizoen ook nog lukt.