Voetbalcompetitie 2006-2007

Gestart door Supermariobros, 13 juni 2006 - 10:42:03

« vorige - volgende »

razzle_dazzle

Met Junior wordt ondertussen onderhandeld om een transfer in de omgekeerde richting te maken (Anderlecht->Standard). Indien er een akkoord komt zou Junior transfervrij overkomen, een soort ruil dus.

Anderlecht heeft er duidelijk zin in, maar vergeet niet dat Van Holsbeeck erom bekend staat heel kooplustig te zijn. Overal waar hij voorzitter is geweest, heeft hij dan ook een enorme puinhoop achtergelaten...denk maar aan RWDM of Lierse.

Enfin, Anderlecht zal het zich wel kunnen permiteren op dit moment, maar ik vraag me af in hoeverre dit zich tegen hen gaat keren als ze niet de gewenste resultaten gaan halen? Tenslotte wordt Tchité eerder aangekocht om de concurrentie te verzwakken, dan om Anderlecht te versterken...

Supermariobros

De supercup tussen landskampioen Anderlecht en bekerwinnaar Zulte-Waregem is onbeslist gebleven. Een half uur lang zagen we een aangename wedstrijd tot de hemelsluizen open gingen. Het bleef hevig regenen en het spel leek meer op waterpolo. Ref. Ver Eecke Stopte de wedstrijd aan de rust.

Anderlecht kreeg de meeste kansen, maar de bezoekers kregen de kans uit de eerste helft. Op voorzet van D'haemers schoot Roussel onbegrijpelijk naast. Beide ploegen lieten voor mij een sterke indruk na: aan Haasam en Boussoufa gaan de fans van Anderlecht dit seizoen veel plezier beleven, bij Z-Waregem stond De Vlieger sterk te keepen en zijn Janssens, Reina en D'hane zeker goede aanwinsten. Hopelijk weet Roussel tegen volgende week het doel staan, want Datti ligt al in de lappenmand.  :-\

Hamilton MASTER

Tegenstander te verzwakken ?

Mbo ligt in de lappenmand, Iachtchouck is weg, Akin kan de hele voorbereiding niet meemaken.
Puyol is ook weg. Houden niet veel volk meer over...



razzle_dazzle

Citaat van: Raikkonen MASTER op 23 juli 2006 - 11:11:21
Tegenstander te verzwakken ?

Mbo ligt in de lappenmand, Iachtchouck is weg, Akin kan de hele voorbereiding niet meemaken.
Puyol is ook weg. Houden niet veel volk meer over...

Dus koop je maar de counterspits van een concurrent?

Die luxe zal zich vroeg laat tegen Anderlecht keren...Tchité, Mbo en Akin komen niet meer aan de bak als Fructis terug is. En de loonkost zal blijven bestaan, de Champions league wordt hoogwaarschijnlijk een flop en Van Holsbeeck brengt Anderlecht stilletjes aan naar dezelfde crisis zoals indertijd bij den Daring en Lierse.

Hamilton MASTER

We hebben alleen maar Frutos, Allagui en Legaer.

Dan moet je jezelf toch een beetje wapenen meen ik. Frutos speelt sowieso maar zonder een Serhat of Mbo Mpenza zitten we erg beperkt.
Als ze dan de luxe hebben om een Tchité te kopen, waarom niet?

Hij is een heel sterke en snelle spits. Dat hij van je grote concurrent komt is maar meegenomen.

Anderlecht heeft een heel groot budget maar alle transfers tot nu toe waren een schot in de roos. Over Hassan twijfelde ik maar hij heeft gisteren mooie dingen laten zien. Iedereen moet nog bevestigen en nog dubbel bevestigen maar het ziet er op het eerste zicht goed uit.
Vooral na de prima 2-1 tegen Olympiakos.



razzle_dazzle

En de 4-1 tegen Allemania Aachen? Of de gatenkaas tegen tegen Zulte op sommige momenten?  :P.

Hamilton MASTER

Ik hoop dat je gezien hebt met welke ploeg we tegen Aachen speelden ;)



razzle_dazzle

Toch aankopen genoeg gedaan zeker  :P?

Hamilton MASTER

Wij wel... Jullie ? ;)


Ik hoop alleen dat we in de Champions League iets kunnen betekenen.
Het zal al een pak makkelijker worden met Juventus en AC Milan eruit, maar het zal moeilijk blijven voor een Belgisch team om naar de 2de ronde te gaan, laat staan de Uefa cup te bereiken.



razzle_dazzle

Wij zijn bijlange nog niet klaar met ons huiswerk, maar dat is nu eenmaal de tol die Standard nog moet betalen voor hun huizenhoge schuldenberg. Sinds D'onofrio het bestuur overgenomen heeft, is het ieder jaar wel een duiventil, maar dit is meestal ook noodgedwongen. Ondertussen is de schuldenberg wel al herleid tot een redelijk klein bedrag, maar aankopen van 4-5 miljoen euro zullen er niet meer inzitten, Standard heeft vorig jaar al een budgetverhoging van de aandeelhouders moeten vragen om De Camargo binnen te halen! De rest van de ploeg zijn spelers die einde contract waren en via de D'onofrio clan konden binnengehaald worden.

Ik verwacht pas versterkingen eind augustus...dat is namelijk het einde van de transferperiode en dan zullen er zeker "opportuniteiten" (Nedved  :-[?) uit de bus vallen. Als je ziet dat spelers als De Vliegher, Sergeant en Messoudi niet konden aangetrokken worden omdat het loonsverschil tussen Standard (topclub?) en enkele flierefluiters zoals Zulte-Waregem slechts minimaal is, kan je toch besluiten dat er nog een immens verschil is met Anderlecht en Brugge, maar ook dat er de laatste jaren goed werk is geleverd. Hetzij op een aparte manier...

Enfin nog een spits (mogelijk toch Sonck volgens een sponsor) en een doelman (hopelijk niet Baia  ::)) en we zijn voltallig.

Supermariobros

Citaat van: Razzle_dazzle op 24 juli 2006 - 05:47:34
enkele flierefluiters zoals Zulte-Waregem

Mijn clubje niet beledigen hé, of we komen jullie nog eens afdrogen in eigen huis.   ;D ;D ;D

razzle_dazzle

Citaat van: Supermariobros op 24 juli 2006 - 09:16:18
Citaat van: Razzle_dazzle op 24 juli 2006 - 05:47:34
enkele flierefluiters zoals Zulte-Waregem

Mijn clubje niet beledigen hé, of we komen jullie nog eens afdrogen in eigen huis.   ;D ;D ;D

Sidder ende beef stijntje meert, 26/8 nadert met rasse schreden ! ;)

Hamilton MASTER

Stijn Meert... ooit grote belofte bij Anderlecht...

Btw, Nedved blijft net als Buffon en Del Piero zeker bij Juve. ;)



razzle_dazzle

Het wordt trouwens tijd dat we hier eens onze pronostieken neervlammen  :). Wie durft het aan om te beginnen?

Supermariobros

1. Anderlecht
2. Club Brugge
3. Standard
4. AA Gent
5. Ger. Beerschot

17. Beveren
18. Bergen

Voor Zulte-Waregem voorspel ik een achtste plaats, met de nieuwe aanwinsten moeten we zeker in staat zijn om in de linkerkolom mee te draaien. We zullen net zoals vorig jaar een paar keer verrassen, op 26/08 o.a. gaan we de mannen uit Luik eens leren wat voetballen is.  :D