Voetbalcompetitie 2006-2007

Gestart door Supermariobros, 13 juni 2006 - 10:42:03

« vorige - volgende »

razzle_dazzle

#135
Goh Mario, ik ben ondertussen al veel gewoon wat betreft Standard hoor. Maar goed ge hebt erom gevraagd  ;).

Bekijk deze links eens om te beginnen:

http://www.standardliege.be/ndl/club/etappe1980-1990.php en
http://www.standardliege.be/ndl/club/etappe1990-2000.php

en vergelijk het eens met hoe het nu loopt.
Altijd hetzelfde, niet ? Transfers, wilde namen die tegenvallen (Hermosillo, waar is de tijd...  )
Enig verschil is dat we daar toen vaak stonden met 7000 man en een paardenkop. Toen er een succesje was (europees ticketje, 5e plaats volstond hiervoor dan nog) droomde iedereen van dat roemrijke verleden. En was er ook meer volk...voor even...tot de volgende opdoffer, tot het volgende kutjaar.

Nu meer dan 20 jaar later is er niet veel veranderd. Telkens je er dichtbij bent, wordt het verkloot. Nog steeds komen en gaan er een massa spelers. Nog steeds is er een verloop binnen de TS. Nog steeds volgt na een "opbouw" een val.

Enfin, ik wil niet voorbarig zijn dat we nu een val kennen, amper begonnen...maar qua (totnogtoe) tegenvallende transfers, tegenvallende resultaten en verkloten van een kans op roem zijn ze goed gestart...Boskamp begon al kritiek te geven op het beleid ("ik kwam om voor de titel te gaan, met de aangelkondigde transfers was dat mogelijk geweest, ze kwamen niet, dus stel ik de ambities daarop af") en kreeg z'n ontslag....
Alle ingrediënten zijn aanwezig. Bevestigen, aansluiting vinden met de top betekent minstens een 3e stek, liefst 2e en eigenlijk moet je gewoon wéér meespelen voor de titel. Sta me toe daar (nu al, inderdaad) aan te twijfelen...

Nog een belangrijk verschil is dat (draai en keer het zoveel je wil) door de goede resultaten van de afgelopen 4-5 jaar er heel wat volk meer is, het aantal abo's toeneemt. Soms is dat goed, soms ook niet...remember de collectieve zinsverbijstering van een paar duizend na het halen van een CL-voorronde ticket...In alle geval betekent het dat er nog heel veel mensen te vinden zijn voor Standard. Al die mensen dromen van een succes, van erbij te zijn.

Om maar te zeggen ; mijn kritiek op het bestuur komt er niet door een CL-uitschakeling...Ik heb geen graszoden gegooid naar de man die voor het mooiste seizoen in 15 jaar "supporter" zijn zorgde (dat ik dan nog moest missen verdoeme), ik baal enkel van het feit dat de geschiedenis (of het nu Duchene, Henrotay of Luciano D'Onofrio is) zich keer op keer blijft herhalen.
Hoe het komt ? Een vloek ? Pech ? De pers ? De arbiters ? De mauves ? Vaessen ?
Neen...omdat er overal in het bedrijfsleven en de sport voorbeelden genoeg zijn van gehaaide zakenmannen die een bedrijf/Club in moeilijkheden "ff rap komen genezen" maar in werkelijkheid enkel denken aan eigen belang". De huiszoekingen, de veroordeling(en)..het rare beleid. Enfin...de schuld van de pers dan maar  Of denk je nu echt dat iemand die zovele zaakskes heeft doorzwommen ff naar Luik zal komen om jaarlijks (naar de buitenwereld toe) "grote inspanningen te doen en toch 3 miljoen verlies te lijden" ?

Enfin, zoals gezegd, 't is nog vroeg om nu al te spreken van een slecht jaar, laat staan van een slechte periode. Maar 't is toch iets wat in mijn achterhoofd spookt. Kun je vorig jaar die titel toch pakken, scoor je die 2e in Boekarest toch...dan ben je er. Dat gebeurde niet én de kern werd niet versterkt, integendeel...Net zoals toen we die titel nipt misten onder Haan. Nooit geloofd dat het nog es 10 jaar zou duren toen...
Na vorig jaar was ik er wel van overtuigd dat het nog lang zou duren, dat we dat moesten vieren, koesteren...ik was niet zo naïef meer als onder Haan...Kun je het niet eens vieren, want alles is negatief. 

*mod* zelf nog es gelezen, en onder Haan werden we geen tweede, da was nog later..Haan zorgde voor de beker. Details uiteindelijk, 't gaat over goed-bijna terug-afgang-van 0 herbeginnen.

Hamilton MASTER

Zakenmensen in het voetbal maken het kapot...

Met alle respect voor Lierse maar kijk naar Leo Theyskens. Hij wil Lierse een winstmakende onderneming maken maar laat daarvoor het sportieve de kop van jut zijn.
Hij wil geld besparen om er nadien zoals in de zakenwereld, geld van te máken. Het enige probleem is dat je zonder resultaten geen sponsors vindt en dat je van premies niet erg veel zal kunnen gebruiken.
Lierse is een bloedend dier, de crisis zal blijven duren tot er een mirakel gebeurt en er iemand op de proppen komt met een mooi financieel voorstel.
Tot die ene persoon of onderneming gevonden is, zal Lierse altijd blijven trappelen op de rand van de degradatie en het failliet...
Je gaat me trouwens helemaal niet proberen wijs te maken dat Leo Theyskens van Lierse een financieel gezonde club heeft gemaakt. Als ze Mrdja niet kunnen houden, ook al was het tegen Mrdja zijn zin, is dit toch een veeg teken aan de wand van diepere problemen binnen de club.



Supermariobros

#137
We (Zulte-Waregem) hebben onze tweede zege van het seizoen beet, we wonnen verdiend van streekgenoot Roeselare met 4-2. We speelden zeker niet de perfecte wedstrijd bij een 4-2 voorsprong, in plaats van de voorsprong verder proberen uit te bouwen kropen we massal terug waardoor het nog 4-2 kwam. We kenden nog het geluk dat Kpaka een torenhoge kans mistte of we zouden het nog erg moeilijk hebben gehad. Het zal de ploeg in ieder geval vertrouwen geven voor donderdag.

Bij de rust stond het 1-1 na een vroege goal van Dindeleux, Kpaka zette het scorebord na een halfuur in evenwicht. In negen minuten na de rust scoorde Tim Matthys een zuiverde hattrick, de eerste na een lopbal en de overige twee op strafschop. De eerste kan je nog betwisten door een trekfout, maar de tweede was het voorbeeld van een duidelijke strafschop. Peeters scoorde nog tegen.

Domper op de feestvreugde was het uitvallen Cédric Roussel na een onschuldig duel, hij liep wellicht een knieblessure op en is zeker enkele weken onbeschikbaar. Wat een pech voor de 29-jarige spits, hij liep in de wedstrijd tegen Brussels een hoofdblessure op waardoor hij lang in onzekerheid leefde of hij nog ooit zou mogen voetballen. Hij doet voor de twee keer weer mee en hij ligt weeral in de lappenmand.

Mooiste doelpunt van de speeldag:Ogunsoto in Brussels - Westerlo

Flop vande speeldag: scheidsrechter Bourdouxhe in Club - G. Beerschot

Hamilton MASTER

Hugo Broos zit zich weer te verkneukelen dat hij met Genk naar Anderlecht mag in de topper van dit weekend...

Hij zit moord en brand te schreeuwen omdat Bosnjak niet mee kan spelen. Nadien zegt hij dat Bosnjak misschien wel speelt. Eergisteren zei hij weer dat de kans niet bestond maar vandaag zet hij de deur weer op een kier...

Hij begint een stom en belachelijk spelletje te spelen en dit puur omdat hij Anderlecht niet op de rails kreeg en daardoor ontslagen werd.
Vind het altijd grappig dat coaches die afgedankt zijn, toch met grote praat en poeha naar hun vorige club trekken om daar "punten te pakken".

Broos is een blaaskaak, altijd geweest. Geen slechte trainer maar slecht genoeg voor een topclub.
Hij stoeft dat hij naast Anderlecht staat, maar het geluk dat Genk al gehad heeft deze campagne is belachelijk veel. Nja hopelijk staat Mijnheer Broos na zaterdag 20.30u terug met beide voetjes op de grond. :D



FerrariMan

Citaat van: Raikkonen MASTER op 29 september 2006 - 16:31:29
Hij stoeft dat hij naast Anderlecht staat, maar het geluk dat Genk al gehad heeft deze campagne is belachelijk veel. Nja hopelijk staat Mijnheer Broos na zaterdag 20.30u terug met beide voetjes op de grond. :D
Pijnlijk... ;)

razzle_dazzle

Het zal idd. een serieuze opdoffer geweest zijn voor Anderlecht! Alweer stel ik me vragen bij de keuzes van Vercauteren: Tchité en Hassan op de flanken en Boussoufa op de bank? Wat heb je in godsnaam aan Tchité op de flank? Zet dan Akin op hé.

Anderlecht is sterk als ze op voorsprong kunnen komen, maar vanaf het moment dat ze pressing moeten spelen is het gedaan. Ze hebben er simpelweg de verdediging niet voor. Pareja leek aanvankelijk een goede aanwinst, maar wat die in Athene allemaal liet zien  :o. Ook Deschacht en Van Damme zijn geen oplossingen. Het grootste verlies blijft Tihinen voor mij, zwaar onderschat aan de zijde van Kompany...maar oh zo nuttig. Hetzelfde geldt trouwens voor oude knar Costa...kijk het centrale duo van Standard nu maar eens klungelen. Sarr en Gooch zijn topverdedigers, maar geen van beide beschikt over de kunst om een verdediging te leiden.

En wat te denken van Genk? Ik ben nog steeds niet overtuigd van hun sterkte, maar ze hebben verdomme wel een efficiente ploeg. Vooraan lijken ze alleszins over heel sterke wapens te beschikken: de kwaliteiten van Vandenbergh zijn al langer bekend, maar ook die Bosnjak lijkt me een sterke aanwinst. Ljubodinges heb ik nog maar 10 minuten aan het werk gezien, maar hij legde er wel al onmiddelijk twee in het mandje.... Ook Soetaers en Chatelle verkeren in bloedvorm, maar hun wisselvalligheid is de voorbijgaande jaren al meermaals aan het licht gekomen en wanneer de aanvoer vanop de flanken wat minder zal zijn, zullen ze moeten terugvallen op Vrancken en De Decker...toch niet bepaald technische voetballers die voor de nodige openingen zullen zorgen.


Supermariobros

De pech blijft Cédric Roussel achtervolgen. Er is een scheurtje van 2 cm. gevonden in de ligamenten van zijn knie. De Zulte-Waregem spits is wellicht out tot nieuwjaar.

razzle_dazzle

Tis toch niet te geloven hé  :(. Roussel is echt een gouden kerel, jammer dat hij al zoveel maal is misbruikt in z'n carrière, anders had er wss. veel meer in gezeten. gelukkig voor jullie doet Matthys het erg goed momenteel, ik zou ook Datti en Mrdja nog niet afschrijven.


Supermariobros

Citaat van: Supermariobros op 06 oktober 2006 - 11:11:12
De pech blijft Cédric Roussel achtervolgen. Er is een scheurtje van 2 cm. gevonden in de ligamenten van zijn knie. De Zulte-Waregem spits is wellicht out tot nieuwjaar.

Dit stond vanmorgen op sport.be te lezen en nu lees ik dit op sporza.be:

CitaatCédric Roussel heeft uitsluitsel gekregen over zijn knieblessure die hij opliep tegen Roeselare. De blessure valt al bij al nog mee.

"Hij heeft enkel een barstje in zijn kniekapsel", zegt zijn manager Daniel Striani aan sporza.be.

"Vorige week was zijn knie te gezwollen om een diagnose te stellen. Roussel vreesde het ergste, maar dit valt heel goed mee."

"Eind oktober wil hij opnieuw paraat staan voor Zulte Waregem. De eerste match in de UEFA-cup, op 19 oktober in Wenen, wordt nipt."

"Hoe dan ook, maanden out is hij niet. Met zijn moreel gaat het goed. Hij fietst veel dezer dagen."

Dit is al veel beter nieuws voor Roussel en Z-Waregem. Sporza zal het wel bij het rechte eind hebben, op de site van Z-Waregem staat er nog niks over te lezen.

Hamilton MASTER

Ben al bij al blij dat Anderlecht verloor.

Veel mensen begonnen te zweven en Anderlecht moest eens tegen de lamp lopen.
Voetjes nu terug op de grond en voort werken naar een goed sterk team.

Verdedigend klopt er weinig maar met de terugkeer van Mark De Man zal er hopelijk verbetering zijn.
Van Damme zit in een serieuze dip. Ik hoop dat we terug kunnen grijpen naar:
Deschacht         Pareja          De Man             Vandenborre.


Die defensie zit redelijk sterk in elkaar.
De keuzes van Vercauteren bevielen mij ook niet maar hij is baas en hij heeft al veel bewezen.
Voor hetzelfde geld pakt het volledig anders uit.

Hopen dat het volgende matchen beter kan. :)



Supermariobros

Citaat van: Raikkonen MASTER op 08 oktober 2006 - 11:02:04
Ben al bij al blij dat Anderlecht verloor.

Veel mensen begonnen te zweven en Anderlecht moest eens tegen de lamp lopen.
Voetjes nu terug op de grond en voort werken naar een goed sterk team.

Verdedigend klopt er weinig maar met de terugkeer van Mark De Man zal er hopelijk verbetering zijn.
Van Damme zit in een serieuze dip. Ik hoop dat we terug kunnen grijpen naar:
Deschacht         Pareja          De Man             Vandenborre.


Die defensie zit redelijk sterk in elkaar.
De keuzes van Vercauteren bevielen mij ook niet maar hij is baas en hij heeft al veel bewezen.
Voor hetzelfde geld pakt het volledig anders uit.

Hopen dat het volgende matchen beter kan. :)

En dan spelen ze... jawel op het veld van Zulte-Waregem en die kunnen stunten tegen de grote ploegen.  ;)

Hamilton MASTER

Zolang Tony kansen blijft missen als vorige week, gaan we met een gerust gemoed naar Waregem ;)



Jasper

Citaat van: Supermariobros op 08 oktober 2006 - 11:31:59
Citaat van: Raikkonen MASTER op 08 oktober 2006 - 11:02:04
Ben al bij al blij dat Anderlecht verloor.

Veel mensen begonnen te zweven en Anderlecht moest eens tegen de lamp lopen.
Voetjes nu terug op de grond en voort werken naar een goed sterk team.

Verdedigend klopt er weinig maar met de terugkeer van Mark De Man zal er hopelijk verbetering zijn.
Van Damme zit in een serieuze dip. Ik hoop dat we terug kunnen grijpen naar:
Deschacht         Pareja          De Man             Vandenborre.


Die defensie zit redelijk sterk in elkaar.
De keuzes van Vercauteren bevielen mij ook niet maar hij is baas en hij heeft al veel bewezen.
Voor hetzelfde geld pakt het volledig anders uit.

Hopen dat het volgende matchen beter kan. :)

En dan spelen ze... jawel op het veld van Zulte-Waregem en die kunnen stunten tegen de grote ploegen.  ;)

0-2 na een half uur, ik denk niet dat ZW nog te veel moet hopen. ;)

Supermariobros

Citaat van: Jasper op 14 oktober 2006 - 18:32:14
0-2 na een half uur, ik denk niet dat ZW nog te veel moet hopen. ;)

En uiteindelijk werd het nog 0-4  :'( Zware thuisnederlaag, het wil maar niet lukken in de competitie want we staan onder onze waarde geklasseerd, nu 16e.
Dury heeft al aangegeven dat hij aan de winterstap 10e wil staan.

Tja, en Lierse lijkt een vogel voor de kat, we spelen ook niet goed maar 1 punt uit 9 wedstrijden is wel heel weinig en 4 doelpunten gescoord. Er moet daar ook het één en ander dringend veranderen, ze hebben natuurlijk nog de pech dat Bob Peeters voor langere tijd out is. 

Hamilton MASTER

Bij Brugge lijkt het geluk op te raken...

Na een resem matchen waar ze in de laatste minuut de situatie konden rechtzetten, heeft een heel stug en degelijk Brussels voor een verdiend gelijkspel gezorgd.
Brussels was de evenknie in de 1ste helft met zelfs kansen op de 0-2.

Brugge beter in de 2de helft, maar zonder druk en inspiratie. Ze kwamen dankzij de onzichtbare Ishiaku langszij. Meer zat er niet in.


Genk heeft dan wel weer geluk. 1-0 na amper een minuut spelen... Zo aan een wedstrijd beginnen is ideaal natuurlijk. Het draait erg goed bij de Limburgers nu.
Toch zie ik in Club Brugge en Standard grotere kandidaten om de titel. Genk houdt dit geen hele competitie vol. 2 matchen slecht spelen en de negatieve spiraal is terug vertrokken.
En Broos is niet iemand die een ploeg op sleeptouw kan nemen.

Maar vooralsnos, chapeau aan de Genkenaars.