GP van Monaco

Gestart door Monaco lover, 20 mei 2006 - 12:47:16

« vorige - volgende »

Tim C

F1today natuurlijk DE referentie als het op F1 aankomt...

CitaatAls hij de auto had beschadigd dan hadden we hem het voordeel van de twijfel gegeven
ZEVER, GEZEVER! ;)

Mikacouli

Citaat van: Tim C op 29 mei 2006 - 22:18:29
F1today natuurlijk DE referentie als het op F1 aankomt...
Had ik het niet gedacht.
Het gaat er niet om hoe het geschreven is, het gaat om de woorden van de steward.
http://www.f1racing.nl/en/news.php?newsID=119735
Als dit beter is voor je. ;)

Tim C

F1racing, om met de grote (ongecrediteerde) jongens uit te pakken...

McChouffe

Citaat van: Mikacouli op 29 mei 2006 - 22:06:53
http://www.f1today.nl/index.php?locatie=nieuwslezen&nieuwsid=6483

Ok we zijn er. Schumi deed het wel degelijk met opzet. Ik verlies zelfs nog niet de controle met mijn fiets als ik 16 km/u rijd. Ik denk niet dat een wagen met zoveel grip de controle verliest aan zo'n lage snelheid.

Ik snap die stewards niet helemaal. Het is perfect ok om achteruit te rijden als er 9 anderen aankomen? Als schumacher met zn neus tegen ergens was gereden was het opeens wél een fout geweest?

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

McChouffe

Citaat van: Tim C op 29 mei 2006 - 22:18:29
F1today natuurlijk DE referentie als het op F1 aankomt...

Hun WK stand is trouwens fout  :)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Mikacouli

Begrijp je het nu nog niet? Het gaat niet om wie het geschreven heeft. Het gaat om de woorden die uit de mond van de hoofdsteward kwamen. Of dat nu de grootste amateurs F1 site is, of autosport.com doet er niet toe. Het is gezegd geweest. Ik wacht nog even tot het op een van de grootste sites komt.

Tim C

Blijft het belachelijke punt dat als hij in de barriere was gereden hij geen straf kreeg. Toch te gek om woorden van deze "expert"...

dj Peter

Ach, mijn woede is al bekoeld na het zien van de race, en vanaf Silverstone veegt Schumi met alles en iedereen de vloer aan.

Tim C

CitaatWe don't know for sure if the entire manoeuvre was deliberate
-Einde discussie-

Hamilton MASTER

#399
Het feit dat mensen dit zeggen die de beslissing genomen hebben, is toch belangrijk ?

Zij zijn door de FIA aangeduid en dit zal heus niet hun eerste beslissing zijn die ze hebben moeten nemen.
Het feit dat ze zo voorzichtig zijn met hun uitspraken zegt genoeg en het feit dat andere F1 piloten het met hen eens zijn, zegt ook genoeg.

Schumacher biedt nu zijn excuses aan, aan Alonso.
Hij zegt dat hij absoluut NIET wist (laat me niet lachen) waar Alonso was en dat hij hem zeker niet met opzet blokkeerde..

Dit zijn voor mij vijgen na Pasen. Dit is om maar aan te tonen hoe een lieve kerel hij eigenlijk is. (lees: ooooooooooh hoe sportief... yeah right)



razzle_dazzle

#400
Citaat van: Raikkonen MASTER op 30 mei 2006 - 07:29:42
Het feit dat mensen dit zeggen die de beslissing genomen hebben, is toch belangrijk ?

Zij zijn door de FIA aangeduid en dit zal heus niet hun eerste beslissing zijn die ze hebben moeten nemen.
Het feit dat ze zo voorzichtig zijn met hun uitspraken zegt genoeg en het feit dat andere F1 piloten het met hen eens zijn, zegt ook genoeg.

Schumacher biedt nu zijn excuses aan, aan Alonso.
Hij zegt dat hij absoluut NIET wist (laat me niet lachen) waar Alonso was en dat hij hem zeker niet met opzet blokkeerde..

Dit zijn voor mij vijgen na Pasen. Dit is om maar aan te tonen hoe een lieve kerel hij eigenlijk is. (lees: ooooooooooh hoe sportief... yeah right)

Plots is de FIA wel consequent? In het verleden kwam Schumacher overal mee weg...laat me niet lachen hé jongens. De FIA zal wel in eer en geweten beslist hebben en Schumacher geeft zelf toe dat het manoeuvre dubieus kan overkomen, maar dit zegt nog altijd NIETS over de opzet ervan. Ik ben geen rechter, maar volgens mij kan je niemand veroordelen op basis van een vermoeden...en nogmaals ik betwist de straf niet. Ik betreur ze alleen, omdat ze volgens mij niet in overeenstemming is met het "dubieuze" feit dat hij pleegde. En dan kom je bij F-man zijn opinie terecht...in welke mate speelt de rol van de media, het gehuil van andere fans en andere externe factoren een rol in deze strafmaat?

Ik laat de vraag open, zo kan iedereen het zijne ervan denken.  :)

Enneuh Schumi heeft nooit beweerd een lieve jongen te zijn, hij zegt zelfs letterlijk:"ik weet dat ik vijanden heb in de F1 en ik weet dat ik fouten heb gemaakt, maar globaal gezien ben ik een harde, maar faire racer. Lijstjes pffft  ::).

phil69

Volgens mij is MS te zwaar gestraft geweest, maar das nu eenmaal zo wanneer je gestraft word in de huidige F1, word je gewoon te zwaar gestraft.
Denk maar aan 10 plaatsen achteruit wanneer je motor het begeeft, wat kun je er als rijder aan doen?
In t'verleden zijn die straffen mwellicht veel in t'voordeel van Schumacher geweest, nu was het even zijn beurt om de gevolgen ervan te dragen.
t'Is nie goe voor t'kampioenschap maar dat is het in het verleden ook nooit geweest, aan de andere kant, had ie niet gestraft geweest dan had hij punten kunnen veroveren die wel belangrijk hadden kunnen zijn in zijn voordeel , wie weet
Ma t'trekt op nie veel meer met al die ingewikkelde stomme regels van Mosley en de Fia
Ecclestone wrijft wel in zijn handen met al die aandacht, maar t'is het nie waard.
En da puntensysteem trekt ook nergens op, maar das hier ook al zoveel gezegd geweest, wat kunt ge er tegen doen.
Alonso haalt wel zijn 7de podium op 7, da's ook wel sterk, niet vergeten.
Dat zal dan ook wel het kampioenschap beslissen, Renault en Alonso zijn ietske te sterk, khad ook liever wat meer strijd gezien, goe hun huiswerk gemaakt wellicht?
t'seizoen is nog nie over.
t'hangt af van of Alonso die trend zal blijven doorzetten of nie, misschien maakt hij weer een foutje in Canada, of wilt ie deze ook op zijn palmares, foutje van vorig jaar rechtzetten?







razzle_dazzle

Tja, het is een vergelijkbaar scenario met vorig jaar. Toen moest Raikkonen ook bijna iedere race winnen om nog een kleine kans te maken op het WK. Renault is al twee jaar heel betrouwbaar (voor Alonso althans) en de Spanjaard is uitstekend in het controleren van de wedstrijd (lees: die tweede plaats veilig stellen). Schumacher kan Alonso verslaan, maar hij moeten rekenen op de hulp van teamgenoot Massa en eventueel van de Mclarens en dat lijkt mij het grootste probleem.


McChouffe

Het is al een paar jaar duidelijk dat het puntensysteem beter kan, en elk jaar komt daar meer bewijs bij.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.