GP van Monaco

Gestart door Monaco lover, 20 mei 2006 - 12:47:16

« vorige - volgende »

Hamilton MASTER

Monsieur Jaques is een makkelijk slachtoffer :)



dj Peter

En Alonso houdt zijn mond ... die durft niet eens zijn mening en beseft maar al te goed dat ie deze zege heeft gekregen.

Jasper

Citaat van: Ramses op 28 mei 2006 - 16:05:17
Citaat van: Jasper op 28 mei 2006 - 16:01:42
Stomme SC. De eerste pitstop van Räikkönen was veel langer dan die van Alonso, met andere woorden, Kimi had veel langer kunnen rijden en Alonso bij de pitstops kunnen inhalen. Maar ze pitten allebei tijdens de SC dus dat voordeel is weg, en dan raakt de motor nog eens oververhit tijdens de SC ook waardoor Kimi moet opgeven.

Eerlijk gezegd geloof ik dat Kimi zonder SC deze race gewonnen had.

Motor oververhit tijdens SC? Vanwaar haal je dat? Gewoon opgeblazen, wist de ITV pitcrew te vertellen. En moest zijn motor het volgehouden hebben, moest hij nog voorbij Alonso raken ook he.

En 'gewoon opblazen' komt niet door oververhitting of wat? :) En voorbij Alonso geraken, zoals ik al zei, als je pitstop anderhalve seconde langer duurt dan zal je wel wat rondjes langer buiten kunnen blijven.

Mikacouli

Citaat van: SaffierFM op 28 mei 2006 - 17:26:49
En Alonso houdt zijn mond ... die durft niet eens zijn mening en beseft maar al te goed dat ie deze zege heeft gekregen.
Wat is dat nu? Wat moet hij doen, even terugvallen en dan weer beginnen inhalen?
Hij kan maar zijn race rijden. Hij hield trouwens mooi stand wnr hij die grote druk kreeg van Raïkkönen. Velen zouden falen onder die druk, Alonso absorbeert gewoon de druk veel beter dan vele anderen. Als je eerste start kan je ook moeilijk beginnen inhalen...

Trouwens, hij mocht niks zeggen van Renault. Dat werd hem gevraagd.

Mikacouli

Citaat van: Jasper op 28 mei 2006 - 17:29:02
Citaat van: Ramses op 28 mei 2006 - 16:05:17
Citaat van: Jasper op 28 mei 2006 - 16:01:42
Stomme SC. De eerste pitstop van Räikkönen was veel langer dan die van Alonso, met andere woorden, Kimi had veel langer kunnen rijden en Alonso bij de pitstops kunnen inhalen. Maar ze pitten allebei tijdens de SC dus dat voordeel is weg, en dan raakt de motor nog eens oververhit tijdens de SC ook waardoor Kimi moet opgeven.

Eerlijk gezegd geloof ik dat Kimi zonder SC deze race gewonnen had.

Motor oververhit tijdens SC? Vanwaar haal je dat? Gewoon opgeblazen, wist de ITV pitcrew te vertellen. En moest zijn motor het volgehouden hebben, moest hij nog voorbij Alonso raken ook he.

En 'gewoon opblazen' komt niet door oververhitting of wat? :) En voorbij Alonso geraken, zoals ik al zei, als je pitstop anderhalve seconde langer duurt dan zal je wel wat rondjes langer buiten kunnen blijven.

Kimi had donderdag al hetzelfde probleem. Door te traag rijden kreeg de motor te weinig koeling, en raakte zo de motor overhit. Ik denk dat er een grote kans is dat als er geen SC was geweest Kimi had uitgereden.
Dat hadden ze alvast gezegd op ITV Ramses. ;)

Ramses

Citaat van: Mikacouli op 28 mei 2006 - 17:33:11
Citaat van: Jasper op 28 mei 2006 - 17:29:02

En 'gewoon opblazen' komt niet door oververhitting of wat? :) En voorbij Alonso geraken, zoals ik al zei, als je pitstop anderhalve seconde langer duurt dan zal je wel wat rondjes langer buiten kunnen blijven.

Kimi had donderdag al hetzelfde probleem. Door te traag rijden kreeg de motor te weinig koeling, en raakte zo de motor overhit. Ik denk dat er een grote kans is dat als er geen SC was geweest Kimi had uitgereden.
Dat hadden ze alvast gezegd op ITV Ramses. ;)

Iederéén reed achter de safetycar, maar het is toch altijd die Mercedes die stuk moet gaan. Een excuus voor een onbetrouwbare motor...

Mikacouli

Citaat van: Ramses op 28 mei 2006 - 17:35:51
Citaat van: Mikacouli op 28 mei 2006 - 17:33:11
Citaat van: Jasper op 28 mei 2006 - 17:29:02

En 'gewoon opblazen' komt niet door oververhitting of wat? :) En voorbij Alonso geraken, zoals ik al zei, als je pitstop anderhalve seconde langer duurt dan zal je wel wat rondjes langer buiten kunnen blijven.

Kimi had donderdag al hetzelfde probleem. Door te traag rijden kreeg de motor te weinig koeling, en raakte zo de motor overhit. Ik denk dat er een grote kans is dat als er geen SC was geweest Kimi had uitgereden.
Dat hadden ze alvast gezegd op ITV Ramses. ;)

Iederéén reed achter de safetycar, maar het is toch altijd die Mercedes die stuk moet gaan. Een excuus voor een onbetrouwbare motor...
Mja, ik denk dat Kimi hier deels fout aan heeft. Het is de eerste keer niet dat hij traag over het circuit bolde. Net zoals donderdag, was ook grotendeels zijn fout. Ik wil niet alles steken op Kimi (verre van zelfs) maar het lijkt me toch makkelijk om altijd alles op Mercedes te steken, niet? ;)

Tim C

Zeker met de sublieme betrouwbaarheidsreputatie van de mannen van Mercedes. Die koe kan er ook nog wel bij

Jasper

Citaat van: Ramses op 28 mei 2006 - 17:35:51
Citaat van: Mikacouli op 28 mei 2006 - 17:33:11
Citaat van: Jasper op 28 mei 2006 - 17:29:02

En 'gewoon opblazen' komt niet door oververhitting of wat? :) En voorbij Alonso geraken, zoals ik al zei, als je pitstop anderhalve seconde langer duurt dan zal je wel wat rondjes langer buiten kunnen blijven.

Kimi had donderdag al hetzelfde probleem. Door te traag rijden kreeg de motor te weinig koeling, en raakte zo de motor overhit. Ik denk dat er een grote kans is dat als er geen SC was geweest Kimi had uitgereden.
Dat hadden ze alvast gezegd op ITV Ramses. ;)

Iederéén reed achter de safetycar, maar het is toch altijd die Mercedes die stuk moet gaan. Een excuus voor een onbetrouwbare motor...
Misschien. Maar dat neemt niet weg dat hij zonder de SC mogelijk de race had gewonnen.

McChouffe

Citaat van: Mikacouli op 28 mei 2006 - 17:38:33
Mja, ik denk dat Kimi hier deels fout aan heeft. Het is de eerste keer niet dat hij traag over het circuit bolde. Net zoals donderdag, was ook grotendeels zijn fout.

Voel je je niet goed?  ;)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Mikacouli

Citaat van: Tim C op 28 mei 2006 - 17:39:34
Zeker met de sublieme betrouwbaarheidsreputatie van de mannen van Mercedes. Die koe kan er ook nog wel bij
Tot dusver is Mercedes de betrouwbaarste motor van het hele pak, dus veel kan hen niet aangeklaagd worden. De betrouwbaarheid ligt al pakken hoger dan die van verleden jaar, daar ben ik blij om. Alleen wil het chassis niet mee momenteel. Maar met die flexi wings zal alles opgelost worden denk ik, dat is toch de truk denk ik.;)

Ramses

Citaat van: Jasper op 28 mei 2006 - 17:40:46
Citaat van: Ramses op 28 mei 2006 - 17:35:51
Citaat van: Mikacouli op 28 mei 2006 - 17:33:11
Citaat van: Jasper op 28 mei 2006 - 17:29:02

En 'gewoon opblazen' komt niet door oververhitting of wat? :) En voorbij Alonso geraken, zoals ik al zei, als je pitstop anderhalve seconde langer duurt dan zal je wel wat rondjes langer buiten kunnen blijven.

Kimi had donderdag al hetzelfde probleem. Door te traag rijden kreeg de motor te weinig koeling, en raakte zo de motor overhit. Ik denk dat er een grote kans is dat als er geen SC was geweest Kimi had uitgereden.
Dat hadden ze alvast gezegd op ITV Ramses. ;)

Iederéén reed achter de safetycar, maar het is toch altijd die Mercedes die stuk moet gaan. Een excuus voor een onbetrouwbare motor...
Misschien. Maar dat neemt niet weg dat hij zonder de SC mogelijk de race had gewonnen.

Dat zijn allemaal "als situaties". Webbers pitstop duurde 2.5 seconden langer. Wie weet kon hij Kimi voorbij. Als hij niet opgehouden was bij het dubbelen. Als er sneller blauwe vlaggen waren. Als. Het is niet zo ;)

Mikacouli

Citaat van: McChouffe op 28 mei 2006 - 17:42:13
Citaat van: Mikacouli op 28 mei 2006 - 17:38:33
Mja, ik denk dat Kimi hier deels fout aan heeft. Het is de eerste keer niet dat hij traag over het circuit bolde. Net zoals donderdag, was ook grotendeels zijn fout.

Voel je je niet goed?  ;)
Ik voel me prima, alhoewel een overwinning beter zou geweest zijn. Ik kan heus ook wel kritiek geven op coureurs binnen McLaren hoor. ;)

Mikacouli

Citaat van: Ramses op 28 mei 2006 - 17:43:06
Citaat van: Jasper op 28 mei 2006 - 17:40:46
Citaat van: Ramses op 28 mei 2006 - 17:35:51
Citaat van: Mikacouli op 28 mei 2006 - 17:33:11
Citaat van: Jasper op 28 mei 2006 - 17:29:02

En 'gewoon opblazen' komt niet door oververhitting of wat? :) En voorbij Alonso geraken, zoals ik al zei, als je pitstop anderhalve seconde langer duurt dan zal je wel wat rondjes langer buiten kunnen blijven.

Kimi had donderdag al hetzelfde probleem. Door te traag rijden kreeg de motor te weinig koeling, en raakte zo de motor overhit. Ik denk dat er een grote kans is dat als er geen SC was geweest Kimi had uitgereden.
Dat hadden ze alvast gezegd op ITV Ramses. ;)

Iederéén reed achter de safetycar, maar het is toch altijd die Mercedes die stuk moet gaan. Een excuus voor een onbetrouwbare motor...
Misschien. Maar dat neemt niet weg dat hij zonder de SC mogelijk de race had gewonnen.

Dat zijn allemaal "als situaties". Webbers pitstop duurde 2.5 seconden langer. Wie weet kon hij Kimi voorbij. Als hij niet opgehouden was bij het dubbelen. Als er sneller blauwe vlaggen waren. Als. Het is niet zo ;)

idd, maar op het moment net voor ie uitviel lag hij al 5sec achter op het leidende duo. Bovendien had Kimi meer benzine mee dan Alonso na die pitstop. Als, idd. Daarmee dat ik niet zeg dat Kimi moest gewonnen hebben, want dan zou ik 'als' gebruiken.

Alan Blues

Rotrace! In het begin enkele mooie zaken gezien, maar na de SC was er niets meer aan.

Ik heb een grondige hekel aan dit circuit. Spa moeten ze ombouwen omdat het niet meer voldoet aan de eisen van de huidige F1, maar zo'n stratencircuit blijven ze behouden?! Afschaffen die race!!

Ik vroeg me enkel op het einde tijdens de laatste ronde af of Barrichello, puur uit gewoonte, MS zou laten voorbijgaan....

Zielige bedoening, gelukkig heb ik een leuk weekend gehad!