GP van Spanje

Gestart door Tim C, 07 mei 2006 - 17:32:58

« vorige - volgende »

Jasper

McLaren is over en out voor dit seizoen. Misschien op het einde nog enkele overwinningen, maar daar zal het bij blijven.

Zo zal Räikkönen niet blijven, McLaren is er al minstens 5 jaar niet in geslaagd om de beste wagen te bouwen dus moeten ze niet verwachten dat ze de beste rijder kunnen houden.

razzle_dazzle

Mclaren had ik niet beter verwacht, ze komen gewoon snelheid tekort. Renault kwam weer sterk voor de dag, maar of het door het warmere weer, minder benzine aan boord of iets anders is, blijft koffiedik kijken?
Ferrari lijkt me minder goed dan de voorbije twee weken of zou het toch tactiek zijn?

Een feit is dat Schumacher zich snel voorbij Fisico zal moeten wringen, anders wordt de voorsprong van Alonso te groot en is de zege beklonken.

En Honda tja...

Jasper

Over benzinelading: Alonso was in de laatste sessie een halve seconde sneller dan in de tweede. Schumacher was drie tienden trager.

Maar als je in de laatste sessie sneller bent dan in de tweede, dan sta je volgens mij sowieso heel licht, want ik denk dat eht de eerste keer is dat zoiets gebeurt.

dj Peter

Ik verwacht toch een zeer sterk Ferrari-duo hoor, k'ben benieuwd hoe de start gaat verlopen, want wie eerst door de eerste bocht gaat is al een eind weg. Fisico start op de vuile kant van de baan, dus ik vermoed dat het met Michael een gevecht gaat worden de eerste kilometer.Hopelijk kan MS er zo snel mogelijk voorbij anders gaat GF alle achterliggers afblokken en FA vrij spel geven.De Ferrari's zijn supersterkl in de speedtraps en racestrategie dus ik denk wel dat we vuurwerk gaan zien in Spanje.

FerrariMan

Ik gok op een lichte Alonso. Fisico is wat zwaarder dan de Spanjaard. Dit geeft het Renault team de kans om Schumi (indien hij de start heelhuids door komt) en Massa wat op te houden. Alonso zal dankzij zijn lichte wagen dan een gat kunnen openen.

Sleutel voor Ferrari is voorbij Fisico geraken in de eerste vijf ronden. Als ze hun topspeeds kunnen behouden in de race lijkt me dat wel mogelijk op de lange rechte lijn.

Ik kan heel erg mis zijn maar ik denk dat Alonso kost wat kost die pole wou.

McChouffe

Citaat van: Benny Dict op 14 mei 2006 - 11:21:48
Ik gok op een lichte Alonso. Fisico is wat zwaarder dan de Spanjaard. Dit geeft het Renault team de kans om Schumi (indien hij de start heelhuids door komt) en Massa wat op te houden. Alonso zal dankzij zijn lichte wagen dan een gat kunnen openen.

Sleutel voor Ferrari is voorbij Fisico geraken in de eerste vijf ronden. Als ze hun topspeeds kunnen behouden in de race lijkt me dat wel mogelijk op de lange rechte lijn.

Ik kan heel erg mis zijn maar ik denk dat Alonso kost wat kost die pole wou.

Ik denk niet dat je mis ben, Alonso wou absoluut die pole. Voor de rest heb je denk ik ook wel gelijk. Schumacher moet zo snel mogelijk voorbij Fisichella. En liefst ook voorbij Alonso  :)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Jasper

19°C in de schaduw, geen regen, vrij hoge druk, halfbewolkte hemel. Dat zijn de laatste weersverwachtingen voor straks.

dj Peter

Citaat van: McChouffe op 14 mei 2006 - 11:58:37
Citaat van: Benny Dict op 14 mei 2006 - 11:21:48
Ik gok op een lichte Alonso. Fisico is wat zwaarder dan de Spanjaard. Dit geeft het Renault team de kans om Schumi (indien hij de start heelhuids door komt) en Massa wat op te houden. Alonso zal dankzij zijn lichte wagen dan een gat kunnen openen.

Sleutel voor Ferrari is voorbij Fisico geraken in de eerste vijf ronden. Als ze hun topspeeds kunnen behouden in de race lijkt me dat wel mogelijk op de lange rechte lijn.

Ik kan heel erg mis zijn maar ik denk dat Alonso kost wat kost die pole wou.

Ik denk niet dat je mis ben, Alonso wou absoluut die pole. Voor de rest heb je denk ik ook wel gelijk. Schumacher moet zo snel mogelijk voorbij Fisichella. En liefst ook voorbij Alonso  :)
Tuurlijk wou Alonso koste wat kost die pole. Maar de race zal een ander paar mouwen zijn denk ik, ALS Schumi redelijk snel voorbij Fisi kan geraken, dan vrees ik dat Fernando weer een zuur gezicht zal moeten trekken want Michael geeft geen cadeautjes.
Ach, de race moet eerst gereden worden er kan zoveel gebeuren hé. Zelfs startcrashes...maar da's het laatste waar ik op hoop.

KVDracer

De Formule1 wordt terug uitgezonden op de VRT in plaats van op Canvas. Het is maar dat jullie je video op de goede post zetten  ;)

FerrariMan

Ze zijn nogal gewaagd aan elkaar lijkt me, dus het kan wel iedere kant uit. Zou me niet verwonderen moest een Massa/Fisico met de winst gaan lopen. Of waarom zelfs niet een Mac.

Jasper

Ja, Montoya. ;D God, wat is die kerel slecht bezig de laatste tijd.

Voor Kimi hoop ik op niets meer dan de vijfde plaats.

Tim C

Last minute pronostiekje:

1. FA
2. MS
3. FM

FerrariMan

Citaat van: Tim C op 14 mei 2006 - 13:18:26
Last minute pronostiekje:

1. FA
2. MS
3. FM

1. FA
2. GF
3. MS

Indien Schumacher er wonderwel in zou slagen Alonso te verslaan in zijn thuisrace, om de winst, dan noem ik het pas de turnaround van het seizoen. Pas dan.

Juan Pablo

wat een klote race tot nu toe  >:(

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Tim C

Slechtste van het seizoen tot nu toe...