Weet je weetje

Gestart door Martin, 02 april 2006 - 20:07:25

« vorige - volgende »

Kootje

geeft niet, kan maar zo dat ik 't juist verkeerd begrepen heb ;D


SDG

McLaren bestaat, zoals we wellicht allemaal wel weten, dit jaar precies 50 jaar. Welke coureur reed in de geschiedenis het meeste aantal Grote Prijzen in dienst van het team en hoeveel waren er dat? (het is een rond getal, dus in principe niet zo moeilijk)

Matthijs

#363
Ik gok Prost en 100...

Edit: ik denk dat Hakkinen meer races voor McLaren gereden heeft. Even denken: van 1994 (1993 tel ik even niet mee) tot en met 2001 is 8 jaar. Gemiddeld 17 races per jaar is 136. Ik ga voor 125 races voor Hakkinen bij McLaren.

SDG


SDG

Citaat van: Matthijs op 02 september 2013 - 13:35:26
Ik gok Prost en 100...

Edit: ik denk dat Hakkinen meer races voor McLaren gereden heeft. Even denken: van 1994 (1993 tel ik even niet mee) tot en met 2001 is 8 jaar. Gemiddeld 17 races per jaar is 136. Ik ga voor 125 races voor Hakkinen bij McLaren.

Ook Häkkinen was het niet...

Matthijs

Stom, als ik aan Hakkinen denk moet ik natuurlijk ook aan David Coulthard denken. Alleen bleef hij nog drie jaar toen Hakkinen met pensioen ging.

Dus ik zeg: Coulthard 150 races.

SDG

Citaat van: Matthijs op 02 september 2013 - 13:49:11
Stom, als ik aan Hakkinen denk moet ik natuurlijk ook aan David Coulthard denken. Alleen bleef hij nog drie jaar toen Hakkinen met pensioen ging.

Dus ik zeg: Coulthard 150 races.

Juist. Häkkinen is overigens tweede in de lijst met 131 races.

Staat allemaal in de Engelse F1Racing van deze maand te lezen, in hun grote McLaren-special.  ;)

Matthijs

#368
Wie is dan de succesvolste McLaren-coureur? Zal een close finish zijn tussen Senna en Prost denk ik. Ik gok Prost net vooraan.

Edit: fout. Prost won 30 GP's en drie wereldtitels voor McLaren, Senna eveneens drie titels maar 35 GP's.

Jozef

Deze nog maar eens opstarten.

Als we het over San Marino 1994 hebben, dan denken we allemaal meteen aan de dood van Ayrton Senna. Dat Roland Ratzenberger een dag eerder stierf tijdens de kwalificatie, wordt al te vaak verzwegen. Ergens is dat begrijpelijk, omdat Ratzenberger nog niet aan de hielen mocht likken van Senna. Hoeveel F1-races heeft Ratzenberger eigenlijk gereden?

Jehoentelaar

Ik geloof slechts drie, inclusief Imola zelf.

SDG

Citaat van: Jozef op 04 oktober 2013 - 01:49:14
Deze nog maar eens opstarten.

Als we het over San Marino 1994 hebben, dan denken we allemaal meteen aan de dood van Ayrton Senna. Dat Roland Ratzenberger een dag eerder stierf tijdens de kwalificatie, wordt al te vaak verzwegen. Ergens is dat begrijpelijk, omdat Ratzenberger nog niet aan de hielen mocht likken van Senna. Hoeveel F1-races heeft Ratzenberger eigenlijk gereden?

Eentje, Pacific Gp 1994 in Aida.

Jozef

Correct. 1994 was Ratzenbergers debuutseizoen. Bij de openingsrace in Brazilië wist hij zich niet te kwalificeren, dus reed hij ook geen race.

In Aida was hij echter de enige rijder van de hele grid die al eens op het circuit had gereden. Hij kwalificeerde zich als 26ste en laatste, en reed de race warempel ook uit, als 11de en laatste, op 5 ronden van winnaar Schumacher (die overigens het hele veld lapte behalve nummer 2 Berger, die ook wel op 1m15s gereden werd).

San Marino was zijn derde weekend, en voor zover ik weet had hij al wel een tijd neergezet die hem uiteindelijk de 26ste startplek zou opleveren. Maar het noodlot besliste er anders over. :-\

0634

Beetje zoals Riccardo Paletti ook overkwam. ALs iedereen aan 82 denkt, denk je aan Villeneuve. Maar velen vergeten dat ook Paletti om het leven kwam. Maar ja, als rijder (paydriver n.b.) stelde hij weinig voor met iets van 2 of 3 starts achter zijn naam.

SDG

Citaat van: Jeroen op 05 oktober 2013 - 14:15:13
Beetje zoals Riccardo Paletti ook overkwam. ALs iedereen aan 82 denkt, denk je aan Villeneuve. Maar velen vergeten dat ook Paletti om het leven kwam. Maar ja, als rijder (paydriver n.b.) stelde hij weinig voor met iets van 2 of 3 starts achter zijn naam.

Een griezelig toeval is dat zowel Paletti als Ratzenberger verongelukten met startnummer 32.