Champ Car in 2007 naar Assen

Gestart door Martin, 26 augustus 2006 - 10:00:33

« vorige - volgende »

Martin

De Champ Car World Series, de Amerikaanse tegenhanger van de Formule 1, is vanaf 2007 vijf jaar lang te gast op het TT-circuit van Assen. De eerste race is volgend jaar op 16 september. De champcars gaan ook in Duitsland en waarschijnlijk het Portugese Estoril racen.

"De organisatie heeft ons contractueel toegezegd dat er minimaal 22 auto's aan de start staan", meldt Bart Rietbergen. Hij is met zijn bedrijf Champ Car Europe BV de promotor van de Nederlandse race en kwam gisteren met de cahmpcarbaas Kalkhoven tot overeenstemming. Rietbergen huurt het Drentse circuit als een soort facilitair bedrijf in, waardoor 'Assen' dus niet de organisator van het evenement is.

Desondanks is men in Drenthe zeer gelukkig met de komst van de Amerikaanse formulewagens. Jaap Timmer, woordvoerder van de Stichting Circuit van Drenthe, zei: "We hebben al autosportevenementen op ons circuit maar niet van dit kaliber. Tijdens de gesprekken met de heer Rietbergen kregen wij steeds meer interesse in Champ Car, waarna wij besloten volgend jaar het derde weekend van september voor hen in te ruimen, al is er nog een aantal details dat we moeten afronden. Daar zijn we met plezier mee bezig."

Er rijden dit seizoen twee Nederlanders in de Champ Car: Charles Zwolsman en Nicky Pastorelli. Die twee krijgen komend seizoen geen directe financiële steun van Rietbergen, al zal de auto van één van hen het hele seizoen 2007 rijden met reclame voor de race op Assen. Die wedstrijd zal ook de nodige voorpubliciteit krijgen als een paar weken voor de race, mogelijk tijdens de TT, een demonstratie met een Champ Car wordt gegeven. Daarnaast kan de Nederlandse invloed in Champ Car groter worden als formule 1-sponsor Harry Muermans zijn plannen doorzet om samen met voormalig Minardi-eigenaar Paul Stoddart een team te beginnen. "We zijn dat druk aan het onderzoeken. Ik heb al aandeelhouders en sponsors bereid gevonden mee te doen. Het hangt echter af van Paul. Als die niet wil, gaat het niet door."

Wat vindt Muermans van de komst van Champ Car naar Assen? "Dat is natuurlijk super!"

Bron:De Telegraaf

Juan Pablo

Cool!, ik moet maar eens werk gaan zoeken want die tripjes naar autosport weekenden zijn niet zo goedkoop!

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

cookie

daar moet ik bij zijn. Volg de champcars al bijna 10 jaar, en nu ze in de buurt zijn mag ik dat niet missen. Lausitz en Rockingham een paar jaar geleden was wat te ver.

KVDracer

Er zijn momenteel ook gesprekken aan de gang met de heren van Circuit Zolder. Zou wel bangelijk zijn, de Champcars hierin België, dan ga ik toch zien. Alleen nog de prijs van een ticket afwachten natuurlijk.

bmwracing

en ja hoor belgie doet ook mee op circuit-zolder....op naar terlaemen :)

KVDracer

Citaat van: bmwracing op 16 november 2006 - 09:41:06
en ja hoor belgie doet ook mee op circuit-zolder....op naar terlaemen :)

Weet er iemand waar je de prijzen voor de tickets kunt vinden ? Want ik zou graag eens het vershil weten tussen Champcars en de F1.

Jasper

Ik zit ook met die vraag, maar ik denk dat het nog wat vroeg is om nu al aan prijzen te denken, de organisatie van de race in ZOlder weet het hoogstwaarschijnlijk zelf nog niet. :)