Zoek het gaatje

Gestart door KVDracer, 20 maart 2006 - 21:26:03

« vorige - volgende »

KVDracer

Deze feature is echt wel tof om te lezen. En ik denk dat we er nog tof gaan kunnen over discussiëren  :P

Ik lees hier dat er gesproken wordt om het laatste gedeelte van de kwalificatie terug te veranderen en dat ze kunnen rijden met lege tanks. Ik vind dit ook een goed idee, maar dat ze het dan vanaf volgend seizoen veranderen. Wanneer men dit in het midden van het seizoen gaat veranderen, wordt het voor de gewone kijker, heel moeilijk om nog te volgen. Verleden seizoen hebben we net hetzelfde meegemaakt en dat zorgde nog wel wat voor verwarring.

Die motorregel mogen ze inderdaad veranderen. Geef ze desnoods wat ademruimte en ze moeten 1 GP kunnen rijden met de motor. Maar ze hebben wel 1 motor per team reserve. Dit wil dus zeggen, wanneer iemand in een team een motor opblaast mag deze vervangen worden, zonder straf. Wanneer er een tweede volgt, krijgen ze strafgewicht mee. Dit om de onduidelijkheid rond de stratgrid te laten verdwijnen en hun toch nog een sanctie te geven. Hun vrijheid geven en gewoon de motorregel laten verdwijnen, zou de formule 1 terug stukken duurder maken. Want dan beginnen de topteams terug met kwalificatie motoren en bengelen de minder rijke teams nog meer achteraan.

Wat betreft de testrijders. Hier heb je eigenlijk twee keuzes. Of je bepaald het via budget. De teams onder een bepaald budget mogen testrijders inzette. Of je maakt het voor iedereen gelijk en iedereen mag een testrijder inzetten.

Maar het gezever rond Torro Rosso begint men veoten uit te hangen. Toen verleden jaar Minardi overgenomen werd door RedBull, hoorde ik niemand in de F1 klagen over de V10. Niemand hjeeft ooit een klacht ingediend. Maar wanneer Torro Rosso aan de wintertesten beginnen en iedereen ziet dat ze eigenlijk nog niet zo slecht zijn, beginnen ze schrik te krijgen en dreigen ze met rechtzaken. Ze hadden er maar vroeger moeten bij zijn, VOOR Torro Rosso hun wagen gebouwd had. En naar mijn mening, veel schrik van Torro Rosso moeten ze nu ook weer niet hebben. Ik denk niet dat ze met podiums zullen gaan lopen dit seizoen of iedere race mee gaan doen voor de punten.

McChouffe

Citaat van: KVDracer op 20 maart 2006 - 21:26:03Maar het gezever rond Torro Rosso begint men veoten uit te hangen. Toen verleden jaar Minardi overgenomen werd door RedBull, hoorde ik niemand in de F1 klagen over de V10. Niemand hjeeft ooit een klacht ingediend. Maar wanneer Torro Rosso aan de wintertesten beginnen en iedereen ziet dat ze eigenlijk nog niet zo slecht zijn, beginnen ze schrik te krijgen en dreigen ze met rechtzaken. Ze hadden er maar vroeger moeten bij zijn, VOOR Torro Rosso hun wagen gebouwd had. En naar mijn mening, veel schrik van Torro Rosso moeten ze nu ook weer niet hebben. Ik denk niet dat ze met podiums zullen gaan lopen dit seizoen of iedere race mee gaan doen voor de punten.

Ben ik mee akkoord. Men wist op voorhand wat de voordelen van een gelimiteerde V10 waren. Ze hadden toen moeten reageren/protesteren/... en niet achteraf.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Mikacouli

Citaat van: McChouffe op 20 maart 2006 - 21:34:08
Citaat van: KVDracer op 20 maart 2006 - 21:26:03Maar het gezever rond Torro Rosso begint men veoten uit te hangen. Toen verleden jaar Minardi overgenomen werd door RedBull, hoorde ik niemand in de F1 klagen over de V10. Niemand hjeeft ooit een klacht ingediend. Maar wanneer Torro Rosso aan de wintertesten beginnen en iedereen ziet dat ze eigenlijk nog niet zo slecht zijn, beginnen ze schrik te krijgen en dreigen ze met rechtzaken. Ze hadden er maar vroeger moeten bij zijn, VOOR Torro Rosso hun wagen gebouwd had. En naar mijn mening, veel schrik van Torro Rosso moeten ze nu ook weer niet hebben. Ik denk niet dat ze met podiums zullen gaan lopen dit seizoen of iedere race mee gaan doen voor de punten.

Ben ik mee akkoord. Men wist op voorhand wat de voordelen van een gelimiteerde V10 waren. Ze hadden toen moeten reageren/protesteren/... en niet achteraf.

Je vergeet de factor chassis. Ze blijken een veel beter chassis te hebben dan de meeste teams dachten. daar konden ze geen rekening mee houden.

mike

Citaat van: Mikacouli op 20 maart 2006 - 22:03:22
Citaat van: McChouffe op 20 maart 2006 - 21:34:08
Citaat van: KVDracer op 20 maart 2006 - 21:26:03Maar het gezever rond Torro Rosso begint men veoten uit te hangen. Toen verleden jaar Minardi overgenomen werd door RedBull, hoorde ik niemand in de F1 klagen over de V10. Niemand hjeeft ooit een klacht ingediend. Maar wanneer Torro Rosso aan de wintertesten beginnen en iedereen ziet dat ze eigenlijk nog niet zo slecht zijn, beginnen ze schrik te krijgen en dreigen ze met rechtzaken. Ze hadden er maar vroeger moeten bij zijn, VOOR Torro Rosso hun wagen gebouwd had. En naar mijn mening, veel schrik van Torro Rosso moeten ze nu ook weer niet hebben. Ik denk niet dat ze met podiums zullen gaan lopen dit seizoen of iedere race mee gaan doen voor de punten.

Ben ik mee akkoord. Men wist op voorhand wat de voordelen van een gelimiteerde V10 waren. Ze hadden toen moeten reageren/protesteren/... en niet achteraf.

Je vergeet de factor chassis. Ze blijken een veel beter chassis te hebben dan de meeste teams dachten. daar konden ze geen rekening mee houden.

Onzin. Die mogelijkheid moest gewoon in de berekeningen opgenomen worden. De kans er op was dan wel niet 100%, maar onbestaande was ze ook niet (zelfs zonder de overname door RedBull). En als ze dat niet gedaan hebben: pech gehad, de heren hadden maar beter vooruit moeten denken.

Doefie

Meneer de kenner is precies goed op dreef ...

mike

Citaat van: Doefie op 21 maart 2006 - 12:39:38
Meneer de kenner is precies goed op dreef ...

Meneer de kenner doet niets anders dan wiskundige logica toepassen. En ja, meneer de kenner staat er voor gekend op dat vlak meer dan gemiddeld begaafd te zijn. Kan meneer de kenner het helpen...

dj Peter

Citaat van: mike op 21 maart 2006 - 19:22:21
Citaat van: Doefie op 21 maart 2006 - 12:39:38
Meneer de kenner is precies goed op dreef ...

Meneer de kenner doet niets anders dan wiskundige logica toepassen. En ja, meneer de kenner staat er voor gekend op dat vlak meer dan gemiddeld begaafd te zijn. Kan meneer de kenner het helpen...
  effe off-topic:   ??? ??? meestal zeg ik "welkom op dit toffe forum"maar deze keer heb ik mijn twijfels.