Passie voor F1

Gestart door schumi4ever, 25 februari 2006 - 10:28:43

« vorige - volgende »

schumi4ever

Hoe komen jullie eigenlijk aan de passie voor F1 of autosport in het algemeen?
Ikzelf heb in 96 mijn eerste F1 race gezien en was meteen geboeid.
Ik ben me dan wat gaan verdiepen in de geschiedenis van ferrari in de F1 en sindsdien is het een echte passie.

Alan Blues

F1 was voor 1981 iets waar ik overzapte. Autootjes in rondjes zien rijden leek me niet echt boeiend. Toen ik in '81 of '82 van school veranderde kreeg ik steeds te horen "Hoe heet je?", "Alan", "Ah, Alan Jones!!!", "Hahahahaha....".

Ik wist niet wie die kerel was. Toen ze me zeiden dat het een F1-piloot was, heb ik eens een race gevolgd. En toen kreeg ik een gemene knauw van een microbe die F1 heet...

De rest is geschiedenis... :)

Martin

Ik was als kind al helemaal autogek. Als ik op zondag bij de sport een samenvatting van een GP zag zat ik op het puntje van mijn stoel.
Maar na dat ik voor het eerst zelf naar de GP van Zandvoort, 1973, ben geweest ben ik echt besmet geraakt met het F1 virus. En er is geen geneesmiddel voor. ;D ;D

kenny

eind jaren tachtig...  toen ik die gele helm zag rondrijden was ik meteen verkocht...
sindsdien nog maar zelden een gp gemist...

Schumi nr1

Ik keek al een eindje F1, maar ik ben het pas fanatiek beginnen volgen sinds de dood van Senna. Dat klinkt misschien een beetje creepy maar toch is het zo.

IVY440

Gewoon één race gezien (MON 94 na het hele Senna gedoe) en meteen verkocht. 1e jaar zelfs om 4u opstaan om de strijd tussen Hill en Schumacher te zien in Adelaide :p

Doefie

Mijn familie keek er vroeger al naar, ik weet nog dat ik met mijn neven in de tuin rondjes liep "Schumacher en Hill nadoen"  ;D. Ik herinner mij nog beelden van races, onder andere 1993-1994, de titel van Villeneuve in 1997 op het nieuws, ... maar ik was nog wat te jong om te blijven kijken, kende dat van geen kanten. Eerste raceweekend dat ik volledig gezien heb is Imola 1999, sindsdien één race gemist (Monaco 1999). Sindsdien heb ik al alles gedaan om geen enkele race te hoeven missen. Om 4u snachts het kot bijeen roepen na de crash van Villeneuve in Australië 2001 bv. ;D
Nu kan ik gewoon niet meer zonder  ::)

Supermariobros

Eerste race die ik zag: Japan 1988, Senna wint met kleine voorsprong voor Prost. Fantastisch duel. Ik was meteen verkocht en ben toen altijd naar iedere race blijven kijken.

In al die tijd geen enkele race meer gemist, wel een paar achteraf bekeken op video vanwege familiefeestjes.


Jasper

Ben ergens in 2000 beginnen kijken, weet niet meer welke race. Ik was gewoon aan het zappen op zondagnamiddag omdat ik mij verveelde, en ik bleef hangen op de F1. Ik herinner me nog dat mijn vader me iets zei van: "ge gaat toch ni naar da irritant gedoe blijven kijken he?". Toch wel dus. ;D

Ik ben toen beginnen supporteren voor Häkkinen omdat hij op dat moment tweede reed (als ik naar een sportwedstrijd begin te kijken, supporter ik bijna automatisch voor diegene die achterstaat), en dat is zo gebleven. Jammer dat ik in die 6 jaar dat ik F1 volg nog nooit een titel heb mogen vieren van mijn favoriete rijder of team.

Rippie

Mijn vader keek regelmatig naar de F1, als kind keek ik dus automatisch mee. Mijn eerste herinneringen zijn van begin jaren '90. Mansell die oppermachtig was, duels tussen Prost en Senna, de eerste overwinning van Schumacher. Vanaf 1995 heb ik nauwelijks meer een race gemist.
Formerly known as MrF1 ;)

De geschiedenis is het heden, gezien door de toekomst

daan

Ik zat een keer bij een vriend, zijn vader keek F1, hij keek mee. Ik keek toen dus ook mee en zij waren fan van McLaren en Hakkinen. Ik heb me daarbij aangesloten en ben het verder ook gaan kijken en ik ben fan geworden van McLaren en Hakkinen en nu Raikkonen. Ik volg de F1 sinds 1998..

McChouffe

Het was ergens '98. Ik zag toevallig een F1-race en was meteen verkocht. Suzuka '98 zal ik niet rap vergeten.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Doefie

Citaat van: McChouffe op 27 februari 2006 - 21:42:54
Suzuka '98 zal ik niet rap vergeten.

Ik herinner mij alle races nog die ik gezien heb :)

Ferrari 2010

Citaat van: Doefie op 27 februari 2006 - 21:50:48
Citaat van: McChouffe op 27 februari 2006 - 21:42:54
Suzuka '98 zal ik niet rap vergeten.

Ik herinner mij alle races nog die ik gezien heb :)
wtf? Meen je dat nu? Enkel spectaculaire gebeurtenissen kan ik ietwat onthouden, maar ook niet exact waar en waneer hoor :-\
Zelfs van het afgelopen seizoen heb ik weinig onthouden. Nuja, van de laatste races en van USGP wel wat maar verder? neen ...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

The REAL BUTTON Freak

Citaat van: Schumi 2006 op 28 februari 2006 - 09:18:16
Citaat van: Doefie op 27 februari 2006 - 21:50:48
Citaat van: McChouffe op 27 februari 2006 - 21:42:54
Suzuka '98 zal ik niet rap vergeten.

Ik herinner mij alle races nog die ik gezien heb :)
wtf? Meen je dat nu? Enkel spectaculaire gebeurtenissen kan ik ietwat onthouden, maar ook niet exact waar en waneer hoor :-\
Zelfs van het afgelopen seizoen heb ik weinig onthouden. Nuja, van de laatste races en van USGP wel wat maar verder? neen ...

Same here, ik kan genieten van elke race die ik zie maar ik kan me echt niet herrineren wie wat deed in de laatste 12 jaar jaar dat ik de sport volg.

Ik ben op dat gebied trouwens ook liever met het heden en de toekomst bezig.