Bijnamen

Gestart door Supermariobros, 09 februari 2006 - 11:46:41

« vorige - volgende »

Supermariobros

Een bijnaam krijgt een mens makkelijk vanwege zijn uiterlijk, gedrag, enz. Een bijnaam wordt zowat overal gegeven: het leger, op school (vooral aan leraren dan), eigen omgeving, familie, enz.

Wie geven jullie een bijnaam, de welke en waarom? Heb jezelf een bijnaam?


Ik zal maar eens beginnen. De meesten op het forum weten wel dat ik in een rolstoel zit en dus hulpbehoevend ben. Bij mij komt er dus nogal wat volk over de vloer: verpleging, kinesist, familiehulp.

Beginnen doe ik met de verpleging, de drie verpleegsters die nu bij mij komen hebben als bijnaam Miss Cactus, Miss Claxon en Miss Vuurtoren.

De verpleegster die de bijnaam cactus heeft, heeft dit te danken aan een weddenschap die ze ooit verloor. Ze beloofde van een mooie pot bloemen mee te brengen indien ik won, maar had een uitgedroogde cactus mee. Vandaar haar bijnaam.

De tweede heet Miss Claxon, die spreekt tergend luid dat je er doof zou van gaan worden. Ze heeft altijd in een bejaardentehuis gewerkt en moest daar nogal luidruchtig praten tegen de bewoonsters.

Miss Vuurtoren dankt de naam aan haar rosse haar.

Mijn kinesist is altijd gehaast, vandaar de bijnaam Jerry Springer.

Familiehulp is de ene haar naam Miss Schildpad (uitleg hoeft niet denk ik) en de ander Miss Zucht (ook wel duidelijk).

In het leger had ik als bijnaam Smurf. Met 1.75 cm ben ik toch zo klein niet maar ik was allang bij met die naam want welke namen sommige anderen kregen.


Doefie

Ik draag al zeven jaar de bijnaam Doefie (vraag mij niet waarom).

Bijnamen zijn er genoeg, vooral dan van leerkrachten :) den Bibi, de Coco, de janet ...

daan

Bijnamen zijn er heel veel, ik ga ze dan ook niet allemaal op noemen. Maar voor mijzelf is dat King, niet omdat ik het zelf wilde maar door m'n achternaam (de Koning) en tja.. klinkt wel leuk :P

Jasper

Als leraars was er vroeger den Bolle (kleine kale man), nu nog den Barabas (grote kale fysica-leraar), den Embryo, de Knol, de Maescool, (ook wel Maeshaas genoemd (godsdienstleraar, achternaam Maes)), Polleke Poep (aardrijkskunde, ook kalend, voornaam Paul). Als studiemeester den Hannibal (groot, breed en kaal)...

Zelf word ik thuis soms Jos genoemd maar ik ben die bijnaam beu dus ik heb mij voorgenomen om niet meer te reageren als ze Jos roepen. Ook Per, vind ik wel een leuke bijnaam. :) Daar ben ik aan gekomen omdat ik, toen we in het begin van vorige zomer op weekend gingen naar Schotland, mijn jas vergeten was (niet zo slim als je naar Schotland gaat). Ik was dus zondar jas --> Jasper :)

razzle_dazzle

Mijn bijnamen: Kenneman, Mincky (naar achternaam), Mark Hendrickx (zo noemden ze mij vroeger op de voetbal, kzou nogal op die kerel lijken...niet zo erg, omdat hij toen nog een relatie met Hanne had  :P).
Voorts was er nog Chen ( een of andere dorpsidioot dacht da da Chinees was voor Ken  :)) en daar kwam dan de parodie Chennobyl op (van Tsjernobyl).

Bijnamen voor leraars: de Pinguin (lijkt op de pinguin van Batman), The hunchback (vrouw van Nederlands met een serieuze bochel), The Mathinator (die freak van Wiskunde).

Ferrari 2010

Pff, bijnamen worden er in mijn klas niet echt gegeven, ik denk niet dat wij voor leerkrachten van ons bijnamen hebben. Klasgenoten ook niet echt, enkel zowat afgekort etc. Maar je zal steeds kunnen afleiden wie bedoeld wordt zonder zen uiterlijk ofzo te kennen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Schumi nr1

Van mijn naam maken ze een verkleinwoord, Franksje. Ik denk dat het te maken heeft met het feit dat ik een klein mager ventje ben en dat al altijd geweest ben. Mij pa noemt me wel eens "kleejn" (kleinen) maar dat zal dan weer met het feit te maken hebben dat ik de jongste ben thuis.

Leerkrachten: we hadden Pinokkio (aardrijkskunde) die nog kleiner was dan ik en volgens horen zeggen door een welgebouwde dame eens aan een kapstok gehangen werd, we hadden ook Dr. Spock die fysica gaf en wel erg veel op de beroemde Dr. Spock lijkt, Doortje hadden we ook want die lijkt op Doortje uit FC de kampioenen. Er zullen er nog wel zijn, maar ik kan er niet zo direkt opkomen.