Welke sport?

Gestart door daan, 08 februari 2006 - 13:58:46

« vorige - volgende »

Jasper

Citaat van: Razzle_dazzle op 08 februari 2006 - 20:32:22
Een sport dat ik nooit zou doen is trampolinespringen, gewoon uit veiligheidsredenen...kzou m'n nek onmiddellijk breken.  ;)

Ik weet niet of dat bewust was dat je dat postte, maar ik ben dus net terug van de trampolinetraining. :P Dat doe ik wel op eigen ritme: soms train ik meer dan een hele week niet (de laatste tijd was mijn motivatie gekelderd door slechte resultaten en weinig vooruitgang, maar ik kom er stilletjes aan weer bovenop), soms train ik dan weer 6 tot 7.5  per week.

Doefie

Citaat van: Schumi 2006 op 08 februari 2006 - 19:53:50
Powertraining, ge zijt toch niet zo nen idiote macho die de grootste spierenbundel wil hebben en alles bijeen wil kunnen slaan é?

Nee ... ga is karten. Ga dan is competitiekarten met races van meer dan een uur aan één stuk. Of wetende dat je bij het remmen in een race van éénzitters (Formule Renault, Formule Ford en dergelijke) bijna 60kg moet kunnen duwen om enkel en alleen maar het rempedaal in te duwen. ;)

Ik wil belange niet de grootste spierbundel hebben, is degoutant en zijn toch alleen de grootste macho's die daarmee rondlopen. En al zeker niet om iedereen bij elkaar te kunnen slaan ... weet je trouwens dat het niet uit maakt hoeveel spieren je hebt ? Je moet ze gewoon weten te gebruiken, maakt niet uit of ze nu 20cm omtrek of 80cm omtrek hebben. En ik ben zo aggresief niet trouwens ;)

The REAL BUTTON Freak

Nu als ik mag kiezen kreeg ik liever lappen van een bonestaak dan van een louis treize kast.


Ik krijg natuurlijk liever geen lappen. Het is me eigenlijk nog nooit overkomen.

Mikacouli

Hmmm, veel sport doe ik eig niet.
Ik ga redelijk veel fitnessen en dan doe ik ook wel aan krachttraining. Gewoon omdat het leuk meegenomen is voor op het werk. (bouwsector)
Lopen die ik ook wel es.
Het was een van mijn voornemens dat ik wat meer zou sporten dit jaar. Ik zal er nog moeten aan werken.

Doefie

Citaat van: The REAL Freak op 09 februari 2006 - 12:30:40
Ik krijg natuurlijk liever geen lappen. Het is me eigenlijk nog nooit overkomen.

Kunnen we altijd voor zorgen  8) :D ;D

daan

U vraagt wij bezorgen ;) Mnee, mij is dat ook niet overkomen eigenlijk, het scheelde weinig, ook van mijn kant af maar we werden uit elkaar getrokken...

schumi4ever

Even uit puur enthousiasme ( pas aangekomen) en voor de geinteresseerden onze nieuwe kart waar ik de circuits weer wat onveiliger mee kan maken ;)
(alé als het lukt om hier foto's bij te zetten tenminste)

daan

Wat kost dat nou zo'n kart?

schumi4ever

veel te veel ;)  Toch als je een beetje deftig materiaal wil. Voor de laatste nieuwe hebben we in totaal een 6000 euro uitgegeven maar daar stopt het niet mee é, banden enz. kosten ook veel en moeten vaak vervangen worden... Maar ja dat autosport nie goedkoop is wisten we al :)

daan

6000 das behoorlijk veel ja maarja sommige sporten zijn duur
Ik doe trouwens ook nog aan schieten, als je dat een sport mag noemen, dat is ook duur..

Doefie

Tweedehands karts kan je krijgen vanaf 700-800€ . Maar per race moet je verplicht een nieuw setje banden steken, plus nog is een set regenbanden en een reserveband of 2. Even omgerekend : één set banden kost u 200€. De motor moet om de zoveel tijd eens vervangen of verschoont worden, benzine, als ge is stevig naast de baan gaat moet die hersteld worden, u karretje voor u kart, het vervoer, ... Een nieuw chassis (geen tweedehands dus) kan je hebben vanaf €2000-3000.

Ik weet iemand en die gaf bijna 1 000 000 oude Belgische franken uit per seizoen.

Supermariobros

Citaat van: Doefie op 11 februari 2006 - 13:28:46
Tweedehands karts kan je krijgen vanaf 700-800€ . Maar per race moet je verplicht een nieuw setje banden steken, plus nog is een set regenbanden en een reserveband of 2. Even omgerekend : één set banden kost u 200€. De motor moet om de zoveel tijd eens vervangen of verschoont worden, benzine, als ge is stevig naast de baan gaat moet die hersteld worden, u karretje voor u kart, het vervoer, ... Een nieuw chassis (geen tweedehands dus) kan je hebben vanaf €2000-3000.

Ik weet iemand en die gaf bijna 1 000 000 oude Belgische franken uit per seizoen.

:o :o :o

Doefie

Citaat van: Supermariobros op 11 februari 2006 - 14:53:48
Citaat van: Doefie op 11 februari 2006 - 13:28:46
Tweedehands karts kan je krijgen vanaf 700-800€ . Maar per race moet je verplicht een nieuw setje banden steken, plus nog is een set regenbanden en een reserveband of 2. Even omgerekend : één set banden kost u 200€. De motor moet om de zoveel tijd eens vervangen of verschoont worden, benzine, als ge is stevig naast de baan gaat moet die hersteld worden, u karretje voor u kart, het vervoer, ... Een nieuw chassis (geen tweedehands dus) kan je hebben vanaf €2000-3000.

Ik weet iemand en die gaf bijna 1 000 000 oude Belgische franken uit per seizoen.

:o :o :o

Karting is nog de goedkoopste vorm van autosport hoor ;)

Heb in de zomer contact gehad met een topteam in de Formule Renault 1600 hier in België (Delahaye Racing Team). Voor één seizoen alle races te racen mag je een bedrag neertellen van €50 000. Dan heb je nog geen testsessie's ofzo, is enkel de races. Voor een seizoen "safe" te zitten (met verzorging voor sponsors en dergelijke) mag je gemakkelijk rekenen op een €90 000-100 000.

Één baar van de ophanging kost u al €600 ... ge moet niet vragen.

schumi4ever

1 jaar meedraaien in de kartingcompetitie(outdoor) kost je ook minimum 35000 euro in belgie. En dan heb je nog niet eens het beste materiaal...

daan

Das n best dure hobby :P