Wat is je beroep/opleiding ?

Gestart door dj Peter, 08 januari 2006 - 14:40:51

« vorige - volgende »

dj Peter

Misschien is dit onderwerp al wel eens aan bod geweest,maar intussen zijn er ook alweer een aantal nieuwe forumleden bijgekomen of misschien zijn er mensen van beroep of studies veranderd.
Vandaar deze vraag: wat doe je voor de kost of welke opleiding volg je ?

Wat mij betreft: ik zit al meer dan 20 jaar in de bouw.Ik werk als loontrekkende in een KMO die woningbouw doet,zowel nieuwbouw als renovatie. Mijn taak is hoofdzakelijk metselen,maar daar horen ook bij:funderingen, betonconstructie,vloeren en betegelen,timmerwerken,staalconstructie.


Jasper

In het forum Andere Onderwerpen staat dit toch beter. ;)

dj Peter

Eh.... klein foutje...  :o
Kan er iemand van de redactie dit onderwerp bij de categorie "Andere Onderwerpen" plaatsen?


dj Peter

Citaat van: Jasper op 08 januari 2006 - 14:42:59
In het forum Andere Onderwerpen staat dit toch beter. ;)
Je hebt volkomen gelijk, foutjeuh

Mikacouli

Het mijne trekt veel op dat van jou saffier.
Ik werk in de bouwfirma van mijn vader. Ik ben begonnen sinds september dit jaar en normaal zal ik dit maar gedurende 3 jaar doen. Ik volg nog avondschool vastgoedmakelaar dus binnen 3 jaar zal mijn job er volledig anders uit zien. Wss in de immobilliënsector. Eerst nog wat meer ervaring opdoen (moest ik deze nog niet hebben want ben er mee opgegroeid), kan nooit geen kwaad.
Het bedrijf van mijn vader doet vooral nieuwbouw, zowel huizenbouw als appartementen. Renovatie komt ook geregeld wel aan bod. Ik doe het graag dus waarom niet :)

McChouffe

Handelsingenieur in de Beleidsinformatica major Accountancy (4e jaar, voorlaatste dus).

Hele leuke richting. En uitzicht op jobzekerheid, want er is een enorm tekort en we zijn met een kleine groep.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

razzle_dazzle

Laatste jaar Accountancy/Fiscaliteit.

Wat ik na mijn opleiding ga doen weet ik nog niet, ik twijfel nog tussen enkele zaken:

1) verder studeren en gaan voor de titel van Accountant/bedrijfsrevisor
2) gaan voor een Masters-diploma
3) het leger ingaan als officier (indien ik slaag voor het examen natuurlijk)
4) gaan werken en 2 jaar avondschool journalistiek doen
5) randdebiel worden en leven van een OCMW-uitkering  8)

razzle_dazzle

Citaat van: McChouffe op 08 januari 2006 - 15:16:46
Handelsingenieur in de Beleidsinformatica major Accountancy (4e jaar, voorlaatste dus).

Hele leuke richting. En uitzicht op jobzekerheid, want er is een enorm tekort en we zijn met een kleine groep.

Heavy shit mate, maar je hebt idd een goede richting gekozen met het oog op de toekomst. En mits de juiste aanpak, valt er ook veel geld te rapen  :P...maar dat wist je zelf ook zeker  :D.

daan

Laatste jaar van de middelbare school, Havo 5. Nog een half jaar en ik hoop er mee klaar te zijn :)

Jasper

Vijfde jaar secundair onderwijs, Latijn-wiskunde (8u wisk. per week.).

Mikacouli

8u wiskunde maar Jasper in een wiskundige richting?
Ik had er in het IW (indistruele wetenschappen) 6 u maar dat is niet volledig toegewijd aan wiskunde. Ik had er net iets meer verwacht dan 8 eig in zo'n richting. Maar ik neem aan dat je dan ook 8 u latijn hebt?

Juan Pablo


O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Jasper

Ik ken geen scholen waar ze negen uur wiskunde geven hoor. ??? Vroeger kwam dat wel voor, maar nu niet meer denk ik. 8 uur is zelfs geen officiële richting meer en volgens de letter is dat hetzelfde als 6 uur, maar in elke richting mag de school enkele uren zelf invullen en dus geven ze twee uur wiskunde bij.

En 8 uur Latijn is ook wel wat veel hé, ik heb er 4. ;)

Mikacouli

Citaat van: Jasper op 08 januari 2006 - 16:17:54
Ik ken geen scholen waar ze negen uur wiskunde geven hoor. ??? Vroeger kwam dat wel voor, maar nu niet meer denk ik. 8 uur is zelfs geen officiële richting meer en volgens de letter is dat hetzelfde als 6 uur, maar in elke richting mag de school enkele uren zelf invullen en dus geven ze twee uur wiskunde bij.

En 8 uur Latijn is ook wel wat veel hé, ik heb er 4. ;)
Ja, ik weet niet hoe die uren in mekaar zitten hoor. ;) Kzeg tis Latijn-wiskunde dus zal van elk evenveel zijn. Maar het voornamelijke is dan de wiskunde bij jou.
Nuja, ik heb het nooit graag gedaan  ;D ;D
Ik heb het meer voor de talen  :P

Ferrari 2010

Citaat van: Mikacouli op 08 januari 2006 - 16:14:44
8u wiskunde maar Jasper in een wiskundige richting?
Ik had er in het IW (indistruele wetenschappen) 6 u maar dat is niet volledig toegewijd aan wiskunde. Ik had er net iets meer verwacht dan 8 eig in zo'n richting. Maar ik neem aan dat je dan ook 8 u latijn hebt?
Maar 6 uur wiskunde? Ik zit in TSO 5IW en heb er 8, zo ook volgend jaar. IW zit qua wiskunde normaal hoger dan een gemiddelde ASO richting. Ik vindt het raar dat je er maar 6 hebt gehad.
Na het middelbar sla ik waarschijnlijk een heel andere weg in, nu hebben wij niets informatica terwijl dat ergens in de informatica mijn eindbestemming ligt. Ik ga niet voor burgerlijk ingenieur ofzo wat precies verwacht wordt voor iemand uit IW, ik heb geen zin om men leven lang bruggetjes te bouwen en te berekenen enzo.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.