Grand Prix Masters

Gestart door Martin, 08 november 2005 - 21:27:54

« vorige - volgende »

Martin

Zondag begint op het Kyalami Circuit in Johannesburg (SA) de Grand Prix Masters.
Er mogen ex F1 rijders aan meedoen van 45 jaar of ouder en minstens twee GP seizoenen hebben gereden.
Enkele namen van deelnemers zijn: Emerson Fittipaldi, Alan Jones, Riccardo Patrese, Jan Lammers, Rene Arnoux, Andrea de Cesaris, Derik Warwick enz. enz.
(Zie ook, http://www.gpmasters.com/drivers.htm )

Delta Motorsport heeft de wagen ontworpen en heeft ze ook in onderhoud.
Dat gebeurd door ruim 100 monteurs.
De 'oudjes' hoeven alleen maar in te stappen en te racen.

RTL7 zendt zaterdag de training en zondag de race uit.
Dus weer pech voor mijn zuiderburen. 

Olav18

BBC zou het geloof ik toch ook uitzenden (met Murray Walker)? Ik neem aan dat men dat in België wel kan krijgen.

MotorsTv gaat het live uitzenden.
http://www.insidef1.nl

F1REM: G3B (Ralph Lammertink)

Doefie

#2
http://www.f1pits.net/f1nieuws.php?id=P7969_0_1_0

Fantastisch nieuws !

BBC 2, zondag 17.00-18.20 uur.

cookie

Maar enkel live op MotorsTV. BBC en RTL7 zenden het pas tegen de avond uit, en das waardeloos want een race moet je live kijken anders is de spanning compleet weg. Het idee alleen al dat de race eigenlijk al lang is afgelopen neemt bij mij alle interesse weg.

Doefie

Citaat van: cookie op 09 november 2005 - 17:08:57
Maar enkel live op MotorsTV. BBC en RTL7 zenden het pas tegen de avond uit, en das waardeloos want een race moet je live kijken anders is de spanning compleet weg. Het idee alleen al dat de race eigenlijk al lang is afgelopen neemt bij mij alle interesse weg.

Voor mensen die zowel MotorsTV als RTL7 niet kunnen ontvangen is BBC de enige oplossing ... mensen zoals ik dus ;) Of die nu live of om 11u 's avonds wordt gegeven, dat wik ze kan zien is 't belangrijkste.

Ferrari 2010

Toch nog 1 voordeel van Telenet: MotorsTV :D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Bruno

Citaat van: cookie op 09 november 2005 - 17:08:57
Maar enkel live op MotorsTV. BBC en RTL7 zenden het pas tegen de avond uit, en das waardeloos want een race moet je live kijken anders is de spanning compleet weg. Het idee alleen al dat de race eigenlijk al lang is afgelopen neemt bij mij alle interesse weg.

Ik moet tengevolge van mijn job toch meer dan de helft van de races zowieso al met vertraging bekijken.
Het is inderdaad leuker als je de race "live" kan zien maar een opname of latere uitzending zien is nog altijd het beste alternatief vind ik.

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

JVA

De oude knarren gaan weer proberen van te knallen.

Deze namiddag van 12.30 (race om 13.00) live te zien op motorsTV

Voor meer info:
http://www.gpmasters.com/

Ik heb ergens gelezen dat ze volgend seizoen enkele keren tijdens een F1-weekeinde zouden rijden. Dan hoop ik dat ze dat blijven uitzenden, want de opzet lijkt me erg goed.

Mansell is voorlopig de snelste en vanaf volgende race (al weet ik niet wanneer en waar) zou ook Prost meedoen. Belgen zijn er, zoals gewoonlijk, weer niet te bespeuren...  De Nederlanders uiteraard wel, en Jantje Lammers doet het trouwens niet onaardig!

Ik ga zeker kijken straks!!

PS: Het is wel geen 'echte' F1, maar het zijn ex-F1 coureurs, daarom zet ik de topic hier. Als hij verplaatst moet worden: doe gerust!  ;)

Jasper

#8
Ik heb je bericht bij deze topic bijgevoegd JVA. ;)

Martin

Citaat van: JVA op 13 november 2005 - 09:33:32
De oude knarren gaan weer proberen van te knallen.

Deze namiddag van 12.30 (race om 13.00) live te zien op motorsTV

Voor meer info:
http://www.gpmasters.com/

Ik heb ergens gelezen dat ze volgend seizoen enkele keren tijdens een F1-weekeinde zouden rijden. Dan hoop ik dat ze dat blijven uitzenden, want de opzet lijkt me erg goed.

Mansell is voorlopig de snelste en vanaf volgende race (al weet ik niet wanneer en waar) zou ook Prost meedoen. Belgen zijn er, zoals gewoonlijk, weer niet te bespeuren...  De Nederlanders uiteraard wel, en Jantje Lammers doet het trouwens niet onaardig!

Ik ga zeker kijken straks!!

PS: Het is wel geen 'echte' F1, maar het zijn ex-F1 coureurs, daarom zet ik de topic hier. Als hij verplaatst moet worden: doe gerust!  ;)

'Jantje' is nu Jan en bijna 50 jaar.
Ik zag hem, zonder rijbewijs, zijn eerste race rijden met een Simca 1000 Rally. Hij had ontheffing om toch te kunnen racen.
En nu zo'n 35 jaar later 'he is still going strong'.
De tweede startrij is bijzonder goed voor de Nederlander.
De Nederlanders zijn dit en volgend jaar weer goed op pad in de F1, A1GP en GP Masters.
Weet iemand waarom Boutsen en Ickx niet meerijden in de GP Masters?

Ik weet nog dat ik dit schreef in de biografie van Fittipaldi op de F1geschiedenis site: (Ik mag tegenwoordig van Ramses de naam van de site vermelden. Ik hoef het niet meer de 'andere site' te noemen. Waarvoor mijn dank.)

.......Hij vloog over een van zijn eigen citroen plantages bij Araraquara, in Brazilië, toen de motor van zijn vliegtuigje uitviel.

Het gevoel in zijn benen kwam na enkele maanden weer terug.
Maar zijn glorieuze race jaren, die waren voorbij.

Emerson Fittipaldi, een kampioen waardig.
Zowel in de F1 als de CART.


Daar moet ik nu op terugkomen.
Die ouwe Emmo knalt weer als nooit te voren.
P2 achter Polesitter 'Red 5' Nigel Mansell, die overigins theatraal vermoeid uit zijn auto stapte.
Alleen de oudste van het stel, Jacques Laffite, stelt me een beetje teleur.
Maar ja, 62 jaar en laatste op de grid op 'slechts' drie seconden is geen schande.

Ik hoop op een leuke race vanmiddag.

IVY440

Eerste race was prachtig om zien (al heb ik de eerste 6 ronden gemist, straks op BBC nog maar eens kijken)
Ze mogen van mij meer races rijden.

phil69

idd, Fantastich, Emmo(62) tot in de laatste bochten in de aanval op Mansell.
De rest kon het duo niet volgen, en dat met identieke wagens. Puike prestatie van Fittipaldi, Mansell heeft moeten knokken tot op de meet.
Ook leuke gevechten tussen De Césaris, Warwick, Lammers, Stuck, Danner

Benieuwd voor volgende races  ;)