Voetbalbeker van België

Gestart door Supermariobros, 10 november 2005 - 19:02:59

« vorige - volgende »

Wie wint de beker?

Zulte Waregem
5 (83.3%)
Moeskroen
1 (16.7%)

Totaal aantal stemmen: 3

Supermariobros

#15
Vanavond is het zover: Kunnen we Club voor een tweede keer kloppen in twee weken. Ik ga alvast naar het uitverkocht Regenboogstadion en als we winnen, zou het wel eens heel laat kunnen worden  :D :D :D
Voor de geïntresseerden wordt de partij live uitgezonden op Kanaal Twee.

razzle_dazzle

En ze doen het nog ook  :D :D!! Oververdiende zege van ZW, echt chapeau  :).
Zulte-Waregem, de trots van Belgie  ;).

Mikacouli

Amai amai, wat heeft Brugge slecht gespeelds zeg. Mooie overwinning van ZW.
Brugge toonde op geen enkel moment inzet, wat ik heel jammer vind. Heb ze voor een lange tijdnog niet zo slecht zien spelen. Zelfs niet in het begin van het jaar. Zeer ontgoocheld.
Nuja, dan het kampioenschap maar eh :P + een mooie campagne in de uefa beker.

Supermariobros

Citaat van: Mikacouli op 30 november 2005 - 22:38:33
Amai amai, wat heeft Brugge slecht gespeelds zeg. Mooie overwinning van ZW.
Brugge toonde op geen enkel moment inzet, wat ik heel jammer vind. Heb ze voor een lange tijdnog niet zo slecht zien spelen. Zelfs niet in het begin van het jaar. Zeer ontgoocheld.

Inderdaad, Wij hadden een totaal ander Club verwacht dat veel gretiger zou zijn en absoluut naar de volgende ronde wou. Nu leek het erop of ze wilden niks liever dan de uitschakeling, we mogen gerust zeggen dat ze nog goed wegkwamen met de 2-1.

De sfeer was fantastisch in het Regenboogstadion en als je in de loges zit, zit je lekker in de warmte.  :D

Vanavond wordt er om 18u. in het bondsgebouw geloot voor de 8e finales. Laat Standard maar komen, dan kunnen we revanche nemen  8)

razzle_dazzle

#19
Nee nee ik hoop op ZW tegen Genk.

Grote ploegen moeten mekaar pas in de finale ontmoeten he Mario  ;).

Nog even over de wedstrijd van gisteren: Ik denk dat Brugge wel wou maar gewoon geen antwoord vond het spel van Zulte-Waregem: hoog druk zetten, snel uitbreken, mooi verzorgd grondvoetbal. Prachtig gewoon.




Supermariobros

#20
Zonet werd er in het bondsgebouw geloot voor de 8e finales:

St. Truiden - Racing Genk
AA Gent - Cercle Brugge
Beveren - Lokeren
Lierse - Westerlo
Charleroi - OH Leuven (II)
Geel (II) - Z-Waregem
Moeskroen - Bergen
Standard - Ger. Beerschot of Kelmis (III)

De wedstrijden worden op 21 december afgewerkt.

@Razzle Dazzle: Een finale Z-Waregem - Standard is nog mogelijk  ;)

Jasper

Lierse-Westerlo... Geladen wedstrijd wordt dat. Lierse verliest bijna altijd van Westero en zeker nu ze er in de competitie niets van bakken, kan dat wel gebeuren. Maar in de beker kan alles en kunnen ze met veel meer vertrouwen spelen...

Jasper

Het ziet ernaar uit dat ik ga kijken naar Lierse-Westerlo (is na de examens). Ik moet toegeven dat ik nog nooit naar het voetbal geweest ben, ik ben dan ook geen supervoetbalfan. :-[

Supermariobros

Standard neemt het in de 8e finales op tegen Ger. Beerschot. De Antwerpenaren wonnen gisteren van derdeklasser Kelmis met 0-2.

razzle_dazzle

We vreten ze op, dat racistisch clubje.

The REAL BUTTON Freak

Citaat van: Supermariobros op 07 december 2005 - 10:43:38
Standard neemt het in de 8e finales op tegen Ger. Beerschot. De Antwerpenaren wonnen gisteren van derdeklasser Kelmis met 0-2.

En zullen hun match tegen Standard zwaar verliezen.

Supermariobros

#26
St. Truiden - Racing Genk 2-1
AA Gent - Cercle Brugge 1-1 (p. 4-2)
Beveren - Lokeren 5-1
Lierse - Westerlo 1-2
Charleroi - OH Leuven (II) 2-0
Geel (II) - Z-Waregem 0-1
Moeskroen - Bergen 2-1 n.v.
Standard - Ger. Beerschot 1-0

St. Truiden kwam in een tumultueuze wedstrijd in de eerste helft op voorsprong via Mbonabucya, meteen de ruststand. In de tweede helft kwam Genk langszij via Vandenbergh. De wedstrijd werd bitsig en Mbonabuciya kreeg rdood te zien. In de slotfase scoorde Simaeys voor de thuisploeg en mag St. Truiden verder bekeren.

Na een flauwe 1e helft stond de beginscore nog op het bord in Standard-Ger. Beerschot. In de 2e helft was de bekerhouder de betere ploeg maar kreeg het deksel op de neus toen Rapaic een penalty omzette nadat Morreira zich had laten vallen in de rechthoek.

In Moeskroen-Bergen kregen de toeschouwers een leuke 1e helft te zien. Naeen half uur trapte Tailson de thuisploeg op voorsprong. Na de pauze kregen de toeschouwers een erg zwak Moeskroen te zien. Bergen kwam verdiend langszij na een strafschopdoelpunt van Milas. In de verlegingen kopte Custovic de thuisploeg naar de volgende ronde.

Lokeren heeft afscheidnemend trainer Muslin een bitter afscheidscadeau gegeven. Beveren was in de hele wedstrijd de betere ploeg en gaat verdiend door.

In de eerste helft was Lierse baas tegen een teleurstellend Westerlo, maar echt gevaarlijk was de thuisploeg niet. Net voor de rust kwam Lierse toch op voorsprong na een strafschopdoelpunt van Cruz. In de tweede helft had Lierse de bezoekers in hun greep. Kort voor tijd maakte Janssens gelijk en de thuisploeg werd onrecht aangedaan toen Unaka in extremis nog scoorde voor Westerlo.

Een matig Charleroi bekert verder na goals van Sterchele en en Oulmers. OH Leuven moest niet echt onderdoen voor de thuisploeg maar kon niet scoren.

Voor de rust was Zulte-Waregem heer en meester in Geel. Na een penalty van Sergeant was de ruststand maar 0-1. In de tweede helft liet Meert de 0-2 liggen en dat kwam de bezoekers bijna duur te staan. Van de Weyer kopte voor de thuisploeeg op de lat en De Bul moest een bal van de lijn halen.

Vandaag wordt er in het bondsgebouw geloot voor de kwartfinales.


Jasper

Citaat van: Supermariobros op 22 december 2005 - 09:55:10
Lierse - Westerlo 1-2

In de eerste helft was Lierse baas tegen een teleurstellend Westerlo, maar echt gevaarlijk was de thuisploeg niet. Net voor de rust kwam Lierse toch op voorsprong na een strafschopdoelpunt van Cruz. In de tweede helft had Lierse de bezoekers in hun greep. Kort voor tijd maakte Janssens gelijk en de thuisploeg werd onrecht aangedaan toen Unaka in extremis nog scoorde voor Westerlo.

Kort voor de rust, wel ja, het was in de 23ste minuut dat Cruz scoorde. Lierse kreeg een penalty maar raar genoeg was er geen kaart voor de maker van de fout.

Bij de eerste goal van Westerlo haalt een speler van Westerlo iemand van Lierse onderuit zonder dat er voor gefloten werd. De Lierenaar bevond zich toen net buiten de 16 van Westerlo. Bij de counter die hierop volgde dwong Westerlo een hoekschop af, waarna er gescoord werd. Maar eigenlijk had er al lang gefloten moeten geweest zijn.

Ik weet niet meer of het voor of na de eerste goal van Westerlo was, maar op een bepaald moment springt een spits van Westerlo, die ongeveer op de penaltystip stond, met gestrekt arm naar de bal en kan zo scoren. Het doelpunt wordt natuurlijk afgekeurd maar ook hier blijft een kaart uit.

In de toegevoegde tijd speelt een Lierse verdediger te kort terug op keeper Vanderstraeten. Utaka kan nog bij de bal en scoort de 1-2. Een terecht doelpunt maar gewoon dom, ongelooflijk dom.

Het was gewoon jammer, Lierse had verdiend door te stoten maar Westerlo kwam heel goed weg.

The REAL BUTTON Freak

Kwartfinales
      
AA Gent   Standard   25/01 20.30u   08/02 20.30u
Zulte-Waregem   Westerlo   25/01 20.30u   08/02 20.30u
Sint-Truiden   Charleroi   25/01 20.30u   08/02 20.30u
Moeskroen   Beveren   25/01 20.30u   08/02 20.30u

en zo zien de kwart finales er uit

Jasper

Pff eigenlijk zijn het toch voornamelijk zwakke ploegen in de beker hé. :( Standard steekt er bovenuit, ZW en Westerlo komen daar achter, maar verder? Zwakke cup...