Hayanari Shimoda bij horrorcrash

Gestart door Juan Pablo, 07 november 2005 - 19:09:02

« vorige - volgende »

Juan Pablo

Hayanari Shimoda is ongedeerd gebleven bij zijn horrorcrash, gisteren tijdens de hoofdrace op Eastern Creek in Australiƫ. De Japanner is vandaag ontslagen uit het ziekenhuis.

Shimoda heeft de nacht doorgebracht op een speciale afdeling van het Westmead Hospital, onder supervisie van het traumateam dat hem na het ongeluk uit de wagen had gehaald. Hij werd vanochtend echter fit verklaard en ontslagen.

John Wickham, Global Operations Manager van A1GP, zei dat het ongeluk de sterkte van het A1-chassis bewees. "De veiligheid van de coureur heeft altijd de hoogste prioriteit gehad van de A1 Grand Prix-serie en we zijn allemaal blij dat Shimoda zo goed herstelt van zijn ongeluk."






O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Ferrari 2010

elke foto 1 keer is ook goed hoor ;)
Zware crash precies, maar sterkte van het chassis? :-\ vliegt helemaal uiteind, zelfs abnd eraf en al, zou niet mogen. En die achterkant los eraf, kan ook wreed gevaarlijk zijn.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Defkes

Citaat van: Schumi 2005 op 07 november 2005 - 20:38:13
elke foto 1 keer is ook goed hoor ;)
Zware crash precies, maar sterkte van het chassis? :-\ vliegt helemaal uiteind, zelfs abnd eraf en al, zou niet mogen. En die achterkant los eraf, kan ook wreed gevaarlijk zijn.

Het is een nieuwe klasse. Ik denk dat het al een mirakel mag genoemd worden dat de piloot niets heeft ;).
'And an enormous gap building before Mika Hakkinen goes through in third position...when I say enormous it's 1.5 seconds' - Murray Walker

Juan Pablo

hmm, sorry voor de dubbele foto's  :(

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Juan Pablo

Je ziet wel dat de auto het houdt, maar als zo'n achterkant z'n eigen leven gaat leiden dan kan het nog zeer gevaarlijk worden, en dat ik Eastern Creek bijzonder onveilig vindt even buiten beschouwing laten.

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Rippie

Dat de achterkant er af ligt, is op zich niet zo problematisch. Hoe meer er van zo'n auto afvliegt, hoe meer energie hij kwijt raakt. Dat is dan weer goed voor de veiligheid van de coureur.

Veiligheid van het circuit, tja, er zijn veiligere circuits. Maar of dat nou problematisch is? Nee, je moet gewoon je risico er op aanpassen. In de jaren '50 waren de circuits een stuk onveiliger, maar toen namen de coureurs ook niet de risico's die sommigen nu nemen.
Formerly known as MrF1 ;)

De geschiedenis is het heden, gezien door de toekomst

cookie

Heb het zondag live gezien. Was even schrikken toen dat wrak plots in beeld kwam maar hij had niks, even bewusteloos was ie maar het chassis heeft zijn werk perfect gedaan, alles is eraf gevlogen zodat de klappen goed geincasseerd werden. Veiligheid van het circuit was niks mis mee, dit was gewoon pech dat ie op dat punt een lekke band kreeg en in het grind bleef steken.

Maar het was weer top entertainment afgezien van deze crash, A1 heeft in 4 raceweekends al meer spektakel gebracht dan in 19 F1 races dit seizoen.


Vulture

En intussen vind ik nergens een link naar een video van de race(s)...  :-\
Had de A1GP graag kunnen volgen zoals zovele Belgen, enkel de 1e race stond een tijdje online, op de A1GP site zelf.
Close The World, Open The Next..

Jasper

Ik wil ook wel eens een video zien van de crash.

cookie

op de A1 website kun je de races live kijken en later on demand. Je moet er wel naartoe surfen via deze site: www.anonymouse.org want normaal kan je vanuit Belgie die livestream niet bekijken

Vulture

Citaat van: cookie op 09 november 2005 - 17:07:30
op de A1 website kun je de races live kijken en later on demand. Je moet er wel naartoe surfen via deze site: www.anonymouse.org want normaal kan je vanuit Belgie die livestream niet bekijken

Werkt, bedankt!!!
Close The World, Open The Next..

Ferrari 2010

Maar waar ergens op de site van A1GP vind je dan de filmpjes? :-\ Ik kan ze niet vinden :-[
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

IVY440


cookie

Citaat van: Schumi 2005 op 11 november 2005 - 09:49:17
Maar waar ergens op de site van A1GP vind je dan de filmpjes? :-\ Ik kan ze niet vinden :-[

het staat in het groot op de voorpagina, even ogen open doen :P


Ferrari 2010

Oeps, maar daar staat nu net de banner van anonymous over bij mij, kvind het trouwens ook op eens lechte plek staan, zoiets zet je normaal gezien niet in een banner...

Maar ik krijg het filmpje niet gestart, spijtig, volgende keer beter zeker :P
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.