Opening jachtseizoen

Gestart door Supermariobros, 15 oktober 2005 - 16:01:41

« vorige - volgende »

The REAL BUTTON Freak

Daar zou ik niet zo zeker van zijn. En inderdaad konijn worden veel geschoten maar anders zit men inderdaad met een overpopulatie wat dan weer niet goed is voor het park/bos, waardoor het dan weer niet goed is voor andere beesten.

En een konijn meer of minder zal de zaak echt niet maken.

Mikacouli

Citaat van: The REAL Freak op 24 oktober 2005 - 14:42:30
Daar zou ik niet zo zeker van zijn. En inderdaad konijn worden veel geschoten maar anders zit men inderdaad met een overpopulatie wat dan weer niet goed is voor het park/bos, waardoor het dan weer niet goed is voor andere beesten.

En een konijn meer of minder zal de zaak echt niet maken.
We hebben duidelijk verschillende meningen hierover. Ik zal nooit goedkeuren dat er voor het plezier dieren worden afgeschoten.

The REAL BUTTON Freak

we zullen het er daarbij houden, want dit is een straatje zonder einde, want niemand gaat zen mening herzien (niet dat dat nodig is)

we kunnen nog weken doorgaan en argumenten bovenhalen waarom wel en waarom niet. Ik begrijp wel dat er mensen tegen het jagen zijn, of tegen weet ik veel wat.

Dat is nou het leuke aan mensen, dat iedereen zijn gedacht heeft en dat op een forum kan geven.

Mijn gedacht

Schumi nr1

#63
Citaat van: Juan Pablo op 22 oktober 2005 - 22:17:46
Citaat van: Schumi nr1 op 22 oktober 2005 - 21:41:30
Citaat van: Juan Pablo op 22 oktober 2005 - 21:05:44
Citaat van: Schumi nr1 op 22 oktober 2005 - 20:38:42
Citaat van: Mikacouli op 22 oktober 2005 - 19:39:18
Citaat van: Supermariobros op 22 oktober 2005 - 19:31:49
Daarnet gehoord in het nieuws: In Wallonië is deze middag een jong meisje zwaargewond geraakt in het gezicht bij een jachtongeval. Arm meisje  :-\

Jagers  >:(

Vela, jagen MOET verboden worden!!!
Die jagers zijn een bende klootzakken die enkel aan zichzelf denken. Dat meisje gaat haar hele leven een lidteken meedragen enkel door die tjah, ik heb er geen naam meer voor. Hoe meer ik eraan denk hoe kwader ik kom.

Je moet ze nu niet allemaal over dezelfde kam scheren ook hé, er bestaan ook jagers die niet onbezonnen te werk gaan.

moet jij eens vertellen hoe jagers niet onbezonnente werk kunnen gaan  >:( ???

Wildbeheer. Afschieten van overtollig of ziek wild. Bvb in gebieden waar het zwart zit van de gansen die voor veel schade zorgen aan landbouwgewassen. Of moet die boer zijn boterham zo maar van voor zijn neus laten wegeten? Dit zijn natuurlijk allemaal van die dingen dat die anti-jagermensjes niet aan denken. Ze zien alleen maar het kwade er van, niet wat er ook ter goede kan van komen. Maar ja, waarom zouden we wakker liggen van de miserie en schade die een boer kan hebben door overtollig wild.

BTW, Ik zou ook alle auto's van de weg halen als je echt wel doordrammen. Er gebeuren onnoemlijk veel dodelijke ongevallen elk jaar door, jawel, onbezonnen chauffeurs die meestal niet alleen zichzelf mee de dood in sleuren. Bovendien is het enorm ongezond voor het milieu ook.

Vergelijk maar het aantal dodelijke verkeersgevallen per jaar met het aantal dodelijke jachtongevallen. En we hebben het dan wel over mensen niet over beesten. Beesten worden ook wel doodgereden.

je hebt wel gelijk ofso, alleen je bovenste verhaaltje: We moeten de natuur gewoon z'n gang laten gaan, als ze toch ziek zijn, gaan ze natuurlijk dood, en schieten mensen de dieren puur voor het genot neer!

Maw, die boer moet dat maar weten dat zijn land en dus ook zijn inkomen kaalgevreten wordt, want daar heeft hij immers veel geld en tijd ingestoken om zijn vruchten te laten groeien.  Dit vind ik wel een beetje een egoistische denkwijze, die van laat de natuur zijn gang maar gaan in dit geval.

Ferrari 2010

Als er niet op vossen gehjaagd had geweest moesten we nu helemaal geen jagers hebben om de konijnenpo^pulatie in toom te houden! Zet wat vossen uit ijn konijnrijke gebieden, veel natuurlijker dan een geweer, en doeltreffender. Die jagen het hele seizoen, en merendeel s'nachts. En mensen aanvallen zullen ze heus niet doen, aangezien jij daar snachts niet moet zijn...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Dan klagen ze weer dat de mensen hun kiekens opgegeten worden hé.

Trouwens, vossen en konijnen houden elkaar steeds in evenwicht. Stel dat er veel konijnen zijn, dan komen er automatisch meer vossen, door immigratie en doordat er meer overlevingskansen zijn voor jongen. Door dat groeiend aantal vossen zullen er te veel komen en zal de konijnenpopulatie dalen omdat er veel konijnen geroofd worden door de vossen. Maar als er minder konijnen zijn, hebben de vossen weer minder eten waardoor er weer minder vossen zullen zijn. En als er dan minder vossen zijn, kunnen de konijnen weer beter aankweken. En dan zit je in het begin van deze alinea. ;)

Alan Blues

#66
Ik heb deze topic pas vanmiddag gelezen. Lijkt me wel een interessant onderwerp waar ik gemengde gevoelens over heb.

Ik moet de anti-jagers voor een groot stuk gelijk geven. Jagen is in vele gevallen een macho-gebeuren. "Ik heb het wapen, ik heb de macht over leven en dood".

Ik moet Doefie het grootste gelijk geven in zijn "anti-mens-zijn".

Het mensenras is egoïstisch. Alles wat hen zou kunnen schaden maken de dood. Zo simpel is het.

Vroeger waren er hier, lang geleden, wolven, beren, vossen en vele andere vleeseters. Helaas vielen die beren en wolven ook mensen aan en werden deze beesten daardoor uitgeroeid. Enkel de vossen overleefden. De mens kon rustig kippen, ganzen, enz... kweken zolang er geen vos in de buurt was.

Maar, driewerf helaas, de vos kwam het pluimvee en de tamme konijnen opvreten. Wat doen de mens? Vossen afknallen!

Toen is de jacht op vossen stopgezet. Wettelijk. Maar vele boeren schieten nog steeds vossen. Toch is de populatie van de vossen terug de kop komen opsteken. Helaas, te weinig om het ecologisch evenwicht van de konijnenpopulatie in toom te houden.

De mens heeft het zich zelf aangedaan. Nu moeten we wel op konijnen jagen. Omdat er anders te veel zijn.

Net zoals in Amerika. Ze hebben de linx en de mountain lion (Puma) ver uitgeroeid. Wat is hun excuus? Nu moeten we op herten jagen want dat is de enige manier op het ecologisch evenwicht te behouden...  :-\

Bij ons net hetzelfde. Herten en everzwijnen wil je ook niet te grote hoeveelheden tegenkomen.

Dus, zoals ik zei, ik heb er gemengde gevoelens voor.

En ja, Doefie, de mens heeft het zichzelf aangedaan.

En ook ja, ik eet dolgraag everzwijn...  :-[ :-[ :-[

Maar laat die job van het ecologisch evenwicht aan boswachters over en niet aan macho's...

Of, beter nog, laat gewoon terug beren en wolven in onze natuur los. We zouden meer ad-rem zijn als we gaan wandelen in het donkere bos... ;)

Doefie


FerrariMan

Ietsje meer off-topic maar best schokkend. (niet kijken als je een lichte maag hebt)

http://www.peta2.com/TAKECHARGE/t-wetseal-moratorium.asp

Zo'n beelden brengen toch rare ongekende gevoelens in me op.

Supermariobros

Citaat
Jager raakt auto, moeder gewond
Tweede jachtongeval in evenveel weken tijd

Een vrouw uit Lobbes, ten zuiden van Charleroi, is gistermorgen neergeschoten door een jager. De dader joeg op everzwijnen, maar zijn kogel miste doel en vloog over een straat, net toen de vrouw voorbijreed met haar twee kinderen. Het projectiel ging door het portier van haar auto en raakte haar in het been.

Weer een jachtongeval?'' Rudi Van Decraen, een ervaren Vlaamse jager en een van de oprichters van de internetsite Jachtinfo, schrikt als hij het hoort. ,,Het is al het tweede ongeval op evenveel weken tijd. Vorige week nog werd een jonge vrouw in het gezicht geraakt door een kogel. Dergelijke ongevallen zijn nefast voor het imago van de jacht. Er gelden zulke strikte regels dat dergelijke ongevallen niet mogelijk zouden mogen zijn. Maar ja, er zijn er altijd die de regels niet volgen.''

Een van die regels is dat jagers ervoor moeten zorgen dat hun kogels niet zomaar een straat kunnen overvliegen. Net dat gebeurde gistermorgen in het Waalse Thuin. Rond 10 uur reed Pascale, een jonge vrouw uit het naburige Lobbes, met haar auto langs een jachtgebied aan de Drève des Alliés. Op de achterbank zaten haar twee kinderen van 6 en 12 jaar oud. Plots boorde zich een kogel door het portier en door het linkerbeen van de bestuurster. Een fietser, die vlak in de buurt was, hoorde de kogel fluiten en zag hoe kort nadien de auto aan de kant van de weg tot stilstand kwam. Hij was het die ook onmiddellijk naar de hulpdiensten belde.

De vrouw moest voor verzorging naar het ziekenhuis en moet daar vermoedelijk zo'n twee weken blijven. ,,Maar haar leven is niet in gevaar'', zegt Paul Furlan, burgemeester van Thuin.
Citaat

Alweer een slachtoffer door mensen die niks zinnigs te doen hebben  :-\

Doefie

Dan zitten ze op mij en mijn vriend te zagen als we aan 't zwaardvechten zijn ::)

Mikacouli

Citaat van: Doefie op 01 november 2005 - 11:35:27
Dan zitten ze op mij en mijn vriend te zagen als we aan 't zwaardvechten zijn ::)
Dat is al te zien of het echte zwaarden zijn eh  ;D ;D ;D Anders kan ik er wel inkomen :p

Doefie

Citaat van: Mikacouli op 01 november 2005 - 14:17:34
Citaat van: Doefie op 01 november 2005 - 11:35:27
Dan zitten ze op mij en mijn vriend te zagen als we aan 't zwaardvechten zijn ::)
Dat is al te zien of het echte zwaarden zijn eh  ;D ;D ;D Anders kan ik er wel inkomen :p

We gaan niet met plastiek of hout vechten he ... ;) (na één slag liggen die in stukken op de grond dan). Zijn echte smeedijzeren zwaarden, maar dan wel ongescherpte randen.

Rippie

Citaat van: Doefie op 01 november 2005 - 17:59:50
Citaat van: Mikacouli op 01 november 2005 - 14:17:34
Citaat van: Doefie op 01 november 2005 - 11:35:27
Dan zitten ze op mij en mijn vriend te zagen als we aan 't zwaardvechten zijn ::)
Dat is al te zien of het echte zwaarden zijn eh  ;D ;D ;D Anders kan ik er wel inkomen :p

We gaan niet met plastiek of hout vechten he ... ;) (na één slag liggen die in stukken op de grond dan). Zijn echte smeedijzeren zwaarden, maar dan wel ongescherpte randen.
Als je met zwaarden speelt, doe het dan wel goed, dus met scherpe randen. Veel realistischer als je veldslagen uit het verleden naspeelt.  ;D
Formerly known as MrF1 ;)

De geschiedenis is het heden, gezien door de toekomst

Ferrari 2010

Als ze ze al naspelen denk ik dat ze dat wel vaker dan 1 keer willen doen ook, dus misschien toch beter niet aanscherpen? ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.