Rosberg eerste GP2 kampioen

Gestart door cookie, 29 september 2005 - 16:15:53

« vorige - volgende »

cookie

Rosberg heeft zich vanmiddag tot allereerste GP2 kampioen gekroond tijdens het laatste raceweekend in Bahrein. Rosberg won de race en naaste concurrent Kovalainen werd derde achter Rosberg zijn teamgenoot Prémat. Doordat Rosberg pole pakte (goed voor 2 punten) en dus won komt hij in het kampioenschap 9 punten voor Kovalainen te staan en dat is niet meer in te halen in de laatste race morgen, daar zijn slechts 8 punten te verdienen (6 voor winst en 2 punten voor de snelste ronde). Kovalainen nam een gok door direct na 2 ronden te pitten vanaf P2 vlak achter Rosberg om vrij baan te krijgen achteraan het veld maar Rosberg had zijn race netjes in 2 verdeeld en had dus op het einde betere banden dan Kovalainen die bijna de hele race op 1 setje banden moest afwerken.

Een domme beslissing van het Arden team, ze hadden beter de druk erop kunnen houden bij Rosberg om hem zo in een foutje te lokken. Ik had liever Kovalainen als kampioen gezien, en het was ook niet echt een spannende race. Misschien dat het morgen wat spannender word tijdens de laatste race van het seizoen met de top 8 die dan omgekeerd start. Hoop dat Kovalainen dan kan winnen en laat zien dat hij even goed is als Rosberg maar niet de beste wagen had dit jaar.

Juan Pablo

Heel mooi, dit had Kovalainen zeker niet verwacht, heel goed gedaan van Rosberg!

Rosberg

Kovalainen

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

cookie

wat had Kovalainen niet verwacht? Dat Rosberg kampioen zou worden? Rosberg stond 3 punten voor op hem en heeft de beste wagen, dus het zou zowiezo moeilijk geworden zijn voor Kovalainen.

Juan Pablo

Citaat van: cookie op 29 september 2005 - 17:15:52
wat had Kovalainen niet verwacht? Dat Rosberg kampioen zou worden? Rosberg stond 3 punten voor op hem en heeft de beste wagen, dus het zou zowiezo moeilijk geworden zijn voor Kovalainen.

Kovalainen heeft tot Spa het hele seizoen ruim de leiding gehad in het kampioenschap

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Doefie

Ik ben blij dat het Rosberg is gewonnen :) Die jongen is beter dan Kovalainen. Zijn vader was al een erg getalenteerd coureur, zijn zoon gaat minstens even goed doen vermoed ik :). Ik hoop dat we hem volgend seizoen in de Williams aan het werk zien...

Juan Pablo

Citaat van: Doefie op 29 september 2005 - 18:25:57
Ik ben blij dat het Rosberg is gewonnen :) Die jongen is beter dan Kovalainen. Zijn vader was al een erg getalenteerd coureur, zijn zoon gaat minstens even goed doen vermoed ik :). Ik hoop dat we hem volgend seizoen in de Williams aan het werk zien...

hoop ik ook, alleen niet in een Williams, de toekomst voor hun ziet er sober uit, dus doet het Rosberg geen plezier om daar te gaan rijden, als hij dat wel doet, gaat hij waarschijnlijk net zo af als Webber

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Mikacouli

Mooi gedaan van Rosberg. Samen met Kovalainen hebben ze het kampioenschap gedomineerd. Ik had meer verwacht van mensen als Bruni, pantano en piquet.
De wedstrijd in Francorchamps heeft Kovalainen een beetje de das omgedaan maar Rosberg is een waardig kampioen.

Doefie

Citaat van: Jungle Boy op 29 september 2005 - 18:29:55
Citaat van: Doefie op 29 september 2005 - 18:25:57
Ik ben blij dat het Rosberg is gewonnen :) Die jongen is beter dan Kovalainen. Zijn vader was al een erg getalenteerd coureur, zijn zoon gaat minstens even goed doen vermoed ik :). Ik hoop dat we hem volgend seizoen in de Williams aan het werk zien...

hoop ik ook, alleen niet in een Williams, de toekomst voor hun ziet er sober uit, dus doet het Rosberg geen plezier om daar te gaan rijden, als hij dat wel doet, gaat hij waarschijnlijk net zo af als Webber

Het zou een goed jaar zijn om alles te leren kennen. De mensen in de Formule 1 weten tot wat hij in staat is, dus ik geloof niet dat hij er al na één jaartje zou uitliggen. Ferrari is op zoek naar een opvolger en als Rosberg wat laat zien zou dat stoeltje wel eens voor hem kunnen zijn. Maar dat is waarschijnlijk luidop dromen :)

Doefie

Citaat van: Mikacouli op 29 september 2005 - 18:53:34
Ik had meer verwacht van mensen als Bruni, pantano en piquet.

Nélson Ângelo Piquet heeft nog wat te riskant gereden, net als papa Piquet ooit. Maar ik geloof best dat, indien hij wat beredeneerder te werk gaat, het best wel zou kunnen maken.

Bruni en Pantano hebben misschien wel Formule 1-ervaring, maar dat zijn twee coureurs die naar mijn mening overschat zijn. Ze zijn niet slecht, maar de Formule 1 is een stapje te hoog volgens mij. Je ziet wel, ze hebben al veel gepresteerd, maar de Formule 1 was voor hen een flop.

Mathias Lauda daarentegen zal véél mogen verbeteren om ooit in de Formule 1 te geraken. Het bewijs dat je niet per se goed rijdt als je een grote naam hebt ... wel jammer eigelijk. :-\

Juan Pablo

Citaat van: Doefie op 29 september 2005 - 22:55:01
Citaat van: Mikacouli op 29 september 2005 - 18:53:34
Ik had meer verwacht van mensen als Bruni, pantano en piquet.

Nélson Ângelo Piquet heeft nog wat te riskant gereden, net als papa Piquet ooit. Maar ik geloof best dat, indien hij wat beredeneerder te werk gaat, het best wel zou kunnen maken.

Bruni en Pantano hebben misschien wel Formule 1-ervaring, maar dat zijn twee coureurs die naar mijn mening overschat zijn. Ze zijn niet slecht, maar de Formule 1 is een stapje te hoog volgens mij. Je ziet wel, ze hebben al veel gepresteerd, maar de Formule 1 was voor hen een flop.

Mathias Lauda daarentegen zal véél mogen verbeteren om ooit in de Formule 1 te geraken. Het bewijs dat je niet per se goed rijdt als je een grote naam hebt ... wel jammer eigelijk. :-\

papa Lauda reed ook niet echt spetaculair, heb ik me laten vertellen

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Jasper

#10
Nee, hij is slechts driemaal wereldkampioen formule 1 geworden (1975, 1977 en 1984) en eenmaal vice-kampioen met één puntje achterstand (1976, achter Hunt).

Wel erbijvertellen dat hij in '84 ook maar een HALF punt voorsprong had op teamgenoot Prost. De andere tiels heeft hij vrij dominant gewonnen.

Juan Pablo

Citaat van: Jasper op 30 september 2005 - 13:59:59
Nee, hij is slechts driemaal wereldkampioen formule 1 geworden (1975, 1977 en 1984) en eenmaal vice-kampioen met één puntje achterstand (1976, achter Hunt).

Wel erbijvertellen dat hij in '84 ook maar een HALF punt voorsprong had op teamgenoot Prost. De andere tiels heeft hij vrij dominant gewonnen.

dat bedoel ik niet, ik heb het over de rijstijl

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

cookie

Rosberg heeft net de zeer spectaculaire laatste GP2 race van het jaar gewonnen, en waarschijnlijk zijn laatste GP2 race gereden.

Super mooie gevechten vooral voor het laatste punt reed er een mooie trein van 8 auto's die elkaar constant aanvielen.

Doefie

Citaat van: Jungle Boy op 30 september 2005 - 14:05:33
Citaat van: Jasper op 30 september 2005 - 13:59:59
Nee, hij is slechts driemaal wereldkampioen formule 1 geworden (1975, 1977 en 1984) en eenmaal vice-kampioen met één puntje achterstand (1976, achter Hunt).

Wel erbijvertellen dat hij in '84 ook maar een HALF punt voorsprong had op teamgenoot Prost. De andere tiels heeft hij vrij dominant gewonnen.

dat bedoel ik niet, ik heb het over de rijstijl

Lauda was een coureur à la Stewart of Prost... Ze reden berekend, elk puntje telde, en als ze zesde werden waren ze al tevreden. Dat in tegenstelling tot mannen als Senna, Mansell, Gilles Villeneuve en dergelijke, die niet tevreden waren met een tweede plaats en waar het praktisch alleen maar om de overwinning ging. Lauda, Stewart, Prost, ... hadden daardoor een veel minder spektakulaire rijstijl dan pakweg een Gilles Villeneuve of een Ayrton Senna, wat hen dus ook minder geliefd maakte.

Juan Pablo

Citaat van: Doefie op 01 oktober 2005 - 11:14:14
Citaat van: Jungle Boy op 30 september 2005 - 14:05:33
Citaat van: Jasper op 30 september 2005 - 13:59:59
Nee, hij is slechts driemaal wereldkampioen formule 1 geworden (1975, 1977 en 1984) en eenmaal vice-kampioen met één puntje achterstand (1976, achter Hunt).

Wel erbijvertellen dat hij in '84 ook maar een HALF punt voorsprong had op teamgenoot Prost. De andere tiels heeft hij vrij dominant gewonnen.

dat bedoel ik niet, ik heb het over de rijstijl

Lauda was een coureur à la Stewart of Prost... Ze reden berekend, elk puntje telde, en als ze zesde werden waren ze al tevreden. Dat in tegenstelling tot mannen als Senna, Mansell, Gilles Villeneuve en dergelijke, die niet tevreden waren met een tweede plaats en waar het praktisch alleen maar om de overwinning ging. Lauda, Stewart, Prost, ... hadden daardoor een veel minder spektakulaire rijstijl dan pakweg een Gilles Villeneuve of een Ayrton Senna, wat hen dus ook minder geliefd maakte.

dat bedoel ik, ik zie liever een Villeneuve dan een Lauda

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.