[Lachwekkend]Ferrari wil geen spendeerwedstrijd

Gestart door Juan Pablo, 29 september 2005 - 14:13:59

« vorige - volgende »

Juan Pablo

--Ferrari vindt dat het team van Toyota te veel onnodig geld uitgeeft in de Formule 1, en is bang dat andere teams hierdoor genoodzaakt worden dit ook te doen.

Ferrari heeft bij monde van Ross Brawn aangegeven niet blij te zijn met de manier waarop Toyota werkt. "Ik wil op geen enkele manier kritiek geven op Toyota, maar ze hebben de laatste jaren laten zien dat ze niet bang zijn een budget te gebruiken die die van elk ander team overstijgt. Als Toyota op deze manier doorgaat moeten we oppassen dat niet het team dat het meeste uitgeeft kampioen wordt."

Ferrari, dat zelf de afgelopen jaren ook niet vies was van extreme hoge budgetten die opgingen aan de meest nutteloze dingen, heeft het nu niet zo gemakkelijk meer als voorgaande jaren. De economische malaise heeft ook toegeslagen bij FIAT, moederbedrijf van Ferrari, en hierdoor moet Ferrari zelf ook wat meer op de uitgaven letten. Brawn zou graag zien dat Toyota hetzelfde doet. "Het moet geen spendeerwedstrijd worden, maar een competitie tussen coureurs en technici blijven. We moeten oppassen dat Toyota niet het Chelsea van de F1 gaat worden."
--



Dit is natuurlijk Ferrari ten top,

Dit soort dingen zijn nou dus echt de reden dat Ferrari op Red Bull na mijn persoonlijk meest gehate team is. Als ze zelf nog op $500 miljoen per jaar zaten zouden ze tegen overige teams zeggen dat ze niet moeten zeiken en dat verschil in budget erbij hoort. En nu zitten ze zelf te jammeren omdat een ander team een groter budget heeft dan zij.

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

The REAL BUTTON Freak

Citaat van: Jungle Boy op 29 september 2005 - 14:13:59


Dit soort dingen zijn nou dus echt de reden dat Ferrari op Red Bull na mijn persoonlijk meest gehate team is.


Waarom Red Bull?

Ik vind dat nu het sympathiekste team van heel het pak.

Juan Pablo

#2
Citaat van: The REAL Freak op 29 september 2005 - 15:50:37
Citaat van: Jungle Boy op 29 september 2005 - 14:13:59


Dit soort dingen zijn nou dus echt de reden dat Ferrari op Red Bull na mijn persoonlijk meest gehate team is.


Waarom Red Bull?

Ik vind dat nu het sympathiekste team van heel het pak.

Omdat Red Bull de F1 overneemt, met nu 2 teams in 2 jaar (ik vindt meerdere teams van 1 merk sowiezo niet kunnen) en dan proberen ze andere proteges van hun nog te stallen bij andere f1 teams (BMW- Williams).
Ik heb niets tegen de personen ofso, maar het plan staat me niet aan

P.s (je plaatje doet 't niet  ;))

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Doefie

Langs de ene kant heeft Jean Todt wel ergens gelijk, maar hij vergeet natuurlijk wat zij de laatste jaren uitgegeven hebben (om te beginnen al aan coureur en wagens).

Citaat van: Jungle Boy op 29 september 2005 - 16:30:31
Omdat Red Bull de F1 overneemt, met nu 2 teams in 2 jaar (ik vindt meerdere teams van 1 merk sowiezo niet kunnen) en dan proberen ze andere proteges van hun nog te stallen bij andere f1 teams (BMW- Williams).
Ik heb niets tegen de personen ofso, maar het plan staat me niet aan

Zo blijven er wel 10 teams, en geen 9 ... ;)

Juan Pablo

Citaat van: Doefie op 29 september 2005 - 16:33:57
Langs de ene kant heeft Jean Todt wel ergens gelijk, maar hij vergeet natuurlijk wat zij de laatste jaren uitgegeven hebben (om te beginnen al aan coureur en wagens).

Citaat van: Jungle Boy op 29 september 2005 - 16:30:31
Omdat Red Bull de F1 overneemt, met nu 2 teams in 2 jaar (ik vindt meerdere teams van 1 merk sowiezo niet kunnen) en dan proberen ze andere proteges van hun nog te stallen bij andere f1 teams (BMW- Williams).
Ik heb niets tegen de personen ofso, maar het plan staat me niet aan

Zo blijven er wel 10 teams, en geen 9 ... ;)

heb ik dat gezegd dan  :-\

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Doefie

Citaat van: Jungle Boy op 29 september 2005 - 18:10:06
Citaat van: Doefie op 29 september 2005 - 16:33:57
Langs de ene kant heeft Jean Todt wel ergens gelijk, maar hij vergeet natuurlijk wat zij de laatste jaren uitgegeven hebben (om te beginnen al aan coureur en wagens).

Citaat van: Jungle Boy op 29 september 2005 - 16:30:31
Omdat Red Bull de F1 overneemt, met nu 2 teams in 2 jaar (ik vindt meerdere teams van 1 merk sowiezo niet kunnen) en dan proberen ze andere proteges van hun nog te stallen bij andere f1 teams (BMW- Williams).
Ik heb niets tegen de personen ofso, maar het plan staat me niet aan

Zo blijven er wel 10 teams, en geen 9 ... ;)

heb ik dat gezegd dan  :-\

Nee maar je haat ze blijkbaar omdat ze met twee teams in de Formule 1 komen ... maar zo behoudt de Formule 1 wel 10 teams en geen 9, want Minardi was op de rand van failliet. Dat Red Bull hun coureurs dan laten plaatsnemen is normaal, niet?

FerrariMan

Ik dacht toch dat Ferrari de voorbije jaren ook heel wat geld gebruikt heeft...het loon van MS alleen al is een heel pak.

Jasper

Inderdaad lachwekkend.

* Jasper denkt terug aan de bandenverwarmende dozen

dj Peter

En wat te denken van het "Paragon" - paleis van McLaren?
Mij niet gelaten hoor, ze doen maar. F1 is prestige,glitter en glamour en dat kost nu éénmaal een fortuin. En wat de uitspraken van teddybeer Brawn betreft: t'is begrijpelijk dat ze hun frustraties ergens kwijt moeten kunnen.

Mikacouli

Citaat van: SaffierFM op 30 september 2005 - 21:30:11
En wat te denken van het "Paragon" - paleis van McLaren?
Mij niet gelaten hoor, ze doen maar. F1 is prestige,glitter en glamour en dat kost nu éénmaal een fortuin. En wat de uitspraken van teddybeer Brawn betreft: t'is begrijpelijk dat ze hun frustraties ergens kwijt moeten kunnen.

Euhm dat is niet enkel van McLaren F1. Daar worden de Mercedes SLR's gebouwd ook en er zitten ook nog andere vertakkingen van de McLaren group.

dj Peter

Citaat van: Mikacouli op 30 september 2005 - 21:31:46
Citaat van: SaffierFM op 30 september 2005 - 21:30:11
En wat te denken van het "Paragon" - paleis van McLaren?
Mij niet gelaten hoor, ze doen maar. F1 is prestige,glitter en glamour en dat kost nu éénmaal een fortuin. En wat de uitspraken van teddybeer Brawn betreft: t'is begrijpelijk dat ze hun frustraties ergens kwijt moeten kunnen.

Euhm dat is niet enkel van McLaren F1. Daar worden de Mercedes SLR's gebouwd ook en er zitten ook nog andere vertakkingen van de McLaren group.

::) Dat wist ik niet,sorry,maar ik kan er mee leven dat er veel geld gespendeerd wordt in de F1.   ;)