GP van Brazilië

Gestart door Eric, 19 september 2005 - 11:52:59

« vorige - volgende »

Jasper

Inderdaad. Het is me nooit opgevallen, maar ik heb het ook nog nooit zo gezien. Zouden ze helikopters gebruiken bij de regie van de race? Misschien wel, maar dan zou de regisseur er misschien wel op letten dat deze beelden niet getoond worden.

Want een land wil dit niet aan de grote klok hangen natuurlijk. Want eigenlijk is dit schandalig...

FerrariMan

Citaat van: Jasper op 23 september 2005 - 23:19:24
Inderdaad. Het is me nooit opgevallen, maar ik heb het ook nog nooit zo gezien. Zouden ze helikopters gebruiken bij de regie van de race? Misschien wel, maar dan zou de regisseur er misschien wel op letten dat deze beelden niet getoond worden.

Want een land wil dit niet aan de grote klok hangen natuurlijk. Want eigenlijk is dit schandalig...
Gaan helikopters zo hoog eigenlijk?

Jasper

Toch hoog genoeg om de huizen te kunnen zien liggen neem ik aan. Ze kunnen alleszins hoog gaan, of ze dat doen tijdens een race weet ik niet.

Waar ik ineens aan denk... Om helikopters in te zetten hebben ze waarschijnlijk wel een toestemming nodig van de lokale luchthaven. Ik neem aan dat dat geen kleine luchthaven is, en elke luchthaven heeft zijn zogenaamde CTR, een gecontroleerd gebied waarvoor je toelating moet hebben om er binnen te komen. Voor de luchthaven van Zaventem bijvoorbeeld, is dit een grote cirkel met als middelpunt de luchthaven zelf, en met een straal groot genoeg zodat de cirkel heel Mechelen aan het noorden, en Leuven aan het oosten omvat. Misschien is dat wel een reden waarom helikopters niet hoog vliegen bij een GP, want de controletoren bepaalt in die cirkel wie op welke hoogte vliegt.

Maar ik ben benieuwd of we helikopterbeelden gaan krijgen. Waarschijnlijk wel, maar het is me gewoon nog nooit opgevallen.

Doefie

In Brazilië laten ze wel helikopterbeelden zien, maar dan zo dat je de sloppenwijken niet kan zien. Heb zo toch al eens beelden gezien. Ook beelden van de bergen in de verte, waar het meeste van het weer vandaan komt. Maar nooit de sloppenwijken...

Citaat van: Jasper op 24 september 2005 - 15:04:56
Toch hoog genoeg om de huizen te kunnen zien liggen neem ik aan. Ze kunnen alleszins hoog gaan, of ze dat doen tijdens een race weet ik niet.

Waar ik ineens aan denk... Om helikopters in te zetten hebben ze waarschijnlijk wel een toestemming nodig van de lokale luchthaven. Ik neem aan dat dat geen kleine luchthaven is, en elke luchthaven heeft zijn zogenaamde CTR, een gecontroleerd gebied waarvoor je toelating moet hebben om er binnen te komen. Voor de luchthaven van Zaventem bijvoorbeeld, is dit een grote cirkel met als middelpunt de luchthaven zelf, en met een straal groot genoeg zodat de cirkel heel Mechelen aan het noorden, en Leuven aan het oosten omvat. Misschien is dat wel een reden waarom helikopters niet hoog vliegen bij een GP, want de controletoren bepaalt in die cirkel wie op welke hoogte vliegt.

Maar ik ben benieuwd of we helikopterbeelden gaan krijgen. Waarschijnlijk wel, maar het is me gewoon nog nooit opgevallen.

Iinderdaad, in onze school mag er van de luchthavenauthoriteiten niet eens een fysicaproef met een ballon in openlucht worden uitgevoerd, omdat het anders "het luchtverkeer in verwarring zou brengen". Ook al vliegt die ballon maar 10m hoog ofzo :-\

phil69

Kwalificaties gevolgd op La Deux (rtbf)
Gaetan Vigneron vertelde dat hij daar in Sao Paulo met een revolver werd aangevallen op een kruispunt samen met rtbf-collega's in een taxi. Toen hij dit vertelde aan Braziliaanse collega's
zeiden die dat hij heel veel geluk had dat hij nog in leven was. Die kerels zijn hopeloos en zitten aan de drugs, naar t'schijnt zouden er enkel in Sao Paulo zo'n 15000 mensen per jaar vermoord worden.

Eric

Citaat van: Phil69 op 24 september 2005 - 21:38:57
Kwalificaties gevolgd op La Deux (rtbf)
Gaetan Vigneron vertelde dat hij daar in Sao Paulo met een revolver werd aangevallen op een kruispunt samen met rtbf-collega's in een taxi. Toen hij dit vertelde aan Braziliaanse collega's
zeiden die dat hij heel veel geluk had dat hij nog in leven was. Die kerels zijn hopeloos en zitten aan de drugs, naar t'schijnt zouden er enkel in Sao Paulo zo'n 15000 mensen per jaar vermoord worden.


Had het ook opgevangen, ik vraag mij dan af waarom de F1 ieder jaar terugkeert?
ieder jaar hoor je wel één of ander verhaal, de vrouwen van de Schumachers willen er zelfs niet meer naartoe vanwege het gevaar.

Het moet dan ook erg zijn voor het volk daar, ze leven in armoede en moeten toezien hoe het rijke volk aan en af rijd door hun beurt...iemands ogen uitsteken noemen we dat... :-\

Ferrari 2010

Er bestaan toch beelden van de sloppenwijken met een F1 erbij, maar die zullen ze met de camera nooit proberen te maken, laat staan uitzenden.
Hier een foto van F1 racing:

Deze beelden vallen nog mee, maar het is dan ook écht de enige foto dat ik kan vinden. Het is gewoon zielig hoe dicht de "huizen" bij het circuit staan...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Luc

De echte favellas zijn niet naast het circuit, die zijn echt weg gestopt.

Rond het circuit is een gewone volkse wijk. (Waar Rubens trouwens geboren is)
mijn gedacht op www.eze.be

FerrariMan

Kimi maakt precies ook al wat fouten onder druk. Hij kan het WK volgens mij helemaal vergeten nu, die Renault lijkt niet te gaan uitvallen of snelheid verliezen.

Knap van MS, als tweede buiten en toch nog voor Rubens. Benieuwd naar de race.

Ferrari 2010

#54
Mja, waarom is hij voor Rubens? Omdat Rubens zen wielen blokeerde, anders was hij er niet voor geraakt.
Kimi kan het inderdaad vergeten, maar dat konij hij eigenlijk sowieso al denk ik. Het verschil is 25 punten, hij moet er maximum 5 minder halen dan Kimi, dus is geen moeilijke opdracht.

Het spijtige is dat Kimi's foutje het voorMcLaren weer wat moeilijker maakt. Maar ik denk dat ze wel 6 punten meer zullen kunnen halen op 3 GP's :P
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Citaat van: Schumi 2005 op 25 september 2005 - 12:59:04
Mja, waarom is hij voor Rubens? Omdat Rubens zen wielen blokeerde, anders was hij er niet voor geraakt.
Kimi kan het inderdaad vergeten, maar dat konij hij eigenlijk sowieso al denk ik. Het verschil is 26 punten, hij moet er maximum 6 minder halen dan Kimi, dus is geen moeilijke opdracht.

Het spijtige is dat Kimi's foutje het voorMcLaren weer wat moeilijker maakt. Maar ik denk dat ze wel 6 punten meer zullen kunnen halen op 3 GP's :P

25 punten ;)

Ferrari 2010

Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

Regen in Sao Paulo. Momenteel valt er al lichte regen uit de lucht.

Voorspellingen zien er ook 'goed' uit:
http://weather.yahoo.com/forecast/BRXX0232_c.html?force_units=1

Ferrari 2010

Die zien er inderdaad goed uit. Laat ons hopen dat het regent, niet zoals 2 jaar geleden, maar ook niet zoals in Spa uiteraart. Gewoon, regen-zon-regen-zon :P
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Volgens het Air Resources Laboratory valt er 2mm tussen 13.30u en 16.30u lokale tijd. En dat is toch nog altijd niet zo veel. Maar we zien wel. :)