Leinders start eigen raceteam!!

Gestart door JVA, 06 september 2005 - 15:52:09

« vorige - volgende »

JVA

Leinders start eigen team in F3 Euroseries
Met 19 jaar ervaring als piloot in karting en autosport heeft Bas Leinders besloten om zijn naam te geven aan het Bas Leinders Junior Racing Team. Het team zal in 2006 deelnemen aan de Formule 3 Euroseries, dat zijn kalender samen met de DTM afwerkt en verder nog twee F1 races aandoet. Bas Leinders was in 1998 Duits Formule 3 Kampioen.

Bas Leinders: "Dat wil helemaal niet zeggen dat ik een punt zet achter mijn eigen carrière, integendeel. Mijn manager doet er alles aan om zo snel mogelijk in de Champ Car World Series van start te gaan. Ik speel echter al enkele jaren met de gedachte om een team te beginnen en zo het opkomende Belgische talent goed te kunnen begeleiden en hun meer kansen te geven om in de Formule 1 te komen. En nu heb ik de perfecte gelegenheid om dat te doen."

Bas Leinders heeft de definitieve beslissing pas genomen toen hij wist over welke krachtbron het team kon beschikken. In de Formule 3 is het enorm belangrijk om de juiste motor te hebben en het is Mercedes dat momenteel het kampioenschap domineert.

Bas Leinders: "Ik ben zeer blij gebruik te kunnen maken over Mercedes motoren en ik wil de mensen van HWA nog eens bedanken om het vertrouwen dat zij meteen in het team stelden."

Het Bas Leinders Junior Racing Team heeft ook al zijn eerste piloot onder contract: de zeventienjarige Michael Herck. Ondanks zijn zeer jonge leeftijd heeft hij al twee internationale autosporttitels op zak.