Leinders start eigen raceteam!!

Gestart door JVA, 06 september 2005 - 15:52:09

« vorige - volgende »

JVA

Leinders start eigen team in F3 Euroseries
Met 19 jaar ervaring als piloot in karting en autosport heeft Bas Leinders besloten om zijn naam te geven aan het Bas Leinders Junior Racing Team. Het team zal in 2006 deelnemen aan de Formule 3 Euroseries, dat zijn kalender samen met de DTM afwerkt en verder nog twee F1 races aandoet. Bas Leinders was in 1998 Duits Formule 3 Kampioen.

Bas Leinders: "Dat wil helemaal niet zeggen dat ik een punt zet achter mijn eigen carrière, integendeel. Mijn manager doet er alles aan om zo snel mogelijk in de Champ Car World Series van start te gaan. Ik speel echter al enkele jaren met de gedachte om een team te beginnen en zo het opkomende Belgische talent goed te kunnen begeleiden en hun meer kansen te geven om in de Formule 1 te komen. En nu heb ik de perfecte gelegenheid om dat te doen."

Bas Leinders heeft de definitieve beslissing pas genomen toen hij wist over welke krachtbron het team kon beschikken. In de Formule 3 is het enorm belangrijk om de juiste motor te hebben en het is Mercedes dat momenteel het kampioenschap domineert.

Bas Leinders: "Ik ben zeer blij gebruik te kunnen maken over Mercedes motoren en ik wil de mensen van HWA nog eens bedanken om het vertrouwen dat zij meteen in het team stelden."

Het Bas Leinders Junior Racing Team heeft ook al zijn eerste piloot onder contract: de zeventienjarige Michael Herck. Ondanks zijn zeer jonge leeftijd heeft hij al twee internationale autosporttitels op zak.

Michael Herck: "Het is fantastisch dat ik mag samenwerken met Bas Leinders. Hij was vorig jaar een heel seizoen test- en reservepiloot bij het Minardi Formule 1 team en heeft enorm veel ervaring in de autosport. Ik hoop dat ik dankzij zijn hulp vorderingen kan maken en in zijn voetstappen kan treden. Het Bas Leinders Junior Racing Team heeft daarbij ook nog eens Mercedes motoren. Ik zal mijn uiterste best doen om het vertrouwen van Bas en de partners niet te beschamen."

Bron: persbericht Leinders.


Doefie


JVA

Citaat van: Doefie op 06 september 2005 - 17:53:46
http://www.f1pits.net/f1nieuws.php?id=P7639_0_1_0 ;)

Yep, netgelezen!

Toch goed nieuws voor het Belgische racen, al zou ik de bestaande teams graag allemaal zien samenwerken om eventueel in de A1GP of de GP2 van start te gaan.

Zowel de Italiaanse F3000 (Astromega) als de World Series by Renault (KTR) als de F3 Euroseries zitten wat in dde duisternis vind ik.

Eric

Citaat van: JVA op 06 september 2005 - 18:55:41
Citaat van: Doefie op 06 september 2005 - 17:53:46
http://www.f1pits.net/f1nieuws.php?id=P7639_0_1_0 ;)

Yep, netgelezen!

Toch goed nieuws voor het Belgische racen, al zou ik de bestaande teams graag allemaal zien samenwerken om eventueel in de A1GP of de GP2 van start te gaan.

Zowel de Italiaanse F3000 (Astromega) als de World Series by Renault (KTR) als de F3 Euroseries zitten wat in dde duisternis vind ik.

euro´s, dat is het grootste probleem....zoals altijd in de Belgische motorsport...

Jasper

Dus als ze het geld bij mekaar leggen de neuzen in één richting kunnen krijgen, is A1GP nog goed mogelijk. Met Bas als coureur waarschijnlijk.

Maar dat gebeurt toch nooit. :(

Eric

Citaat van: Jasper op 06 september 2005 - 20:42:02
Dus als ze het geld bij mekaar leggen de neuzen in één richting kunnen krijgen, is A1GP nog goed mogelijk. Met Bas als coureur waarschijnlijk.

Maar dat gebeurt toch nooit. :(

jasper kan jij niet sponsoren?  ;D

Doefie

Citaat van: Eric op 07 september 2005 - 16:06:25
Citaat van: Jasper op 06 september 2005 - 20:42:02
Dus als ze het geld bij mekaar leggen de neuzen in één richting kunnen krijgen, is A1GP nog goed mogelijk. Met Bas als coureur waarschijnlijk.

Maar dat gebeurt toch nooit. :(

jasper kan jij niet sponsoren?  ;D

We leggen hier op de Pits gewoon allemaal 5-10 euro's/persoon samen en sturen het op naar Bas ;) F1Pits als sponsor van Bas Leinders ... zou mooie reclame zijn ;D

Ferrari 2010

kdenk dat dat te weinig geld is om op een wagen te komen hoor :-\ Dat zou hooguit 2000€ zijn, kdenk dat je minstens het 5-voudige nodig zult hebben, als het niet het 50-voudige is :-\
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Formule Renault-wagen is €30 000 .

Maar ik beloof, als ik ooit aan een carrière geraak (komt steeds dichter en dichter :)) maak ik gratis reclame voor de Pits ;)

Ferrari 2010

haha, kom ook eens gauw op mijn forum en website's jij :P
Maar een carrière, ik weet dat je wel best goed bent, moet je daar niet écht héél héél héél uitzonderlijk goed voor zijn? Of ben jij zo? Of wil je barslecht zijn maar gewoon met enkel geld erin geraken?  ;) ;D ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Citaat van: Schumi 2005 op 07 september 2005 - 19:30:21
Maar een carrière, ik weet dat je wel best goed bent, moet je daar niet écht héél héél héél uitzonderlijk goed voor zijn? Of ben jij zo? Of wil je barslecht zijn maar gewoon met enkel geld erin geraken?  ;) ;D ;D

Heb binnenkort Formule Renault-test. Is wel eenmalig, maar heb al contacten, en als die test goed lukt zou het misschien nog beter kunnen gaan. Ben ook al naar sponsors op zoek ;)

Ferrari 2010

succes zou ik zeggen! Heb je er al? Als ek het geld had zou ek u ook sponsoren. Hoewel, dan zouek waarschijnlijk zelf gaan :D (Misschien eerst wat talent kweken dan best, kdenk niet dat ek zou kunnen volgen :-[)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Citaat van: Schumi 2005 op 07 september 2005 - 19:43:33
succes zou ik zeggen! Heb je er al? Als ek het geld had zou ek u ook sponsoren. Hoewel, dan zouek waarschijnlijk zelf gaan :D (Misschien eerst wat talent kweken dan best, kdenk niet dat ek zou kunnen volgen :-[)

Ik heb voorlopig ... mijn pa ;D en een rubberbedrijfje van de vader van een van mijn vrienden (Universal Rubber ofzoiets)

Ferrari 2010

hmm, jah, dat is niet veel. Misschien moet je eens bij bandenleveranciers gaan horen? Een maat van men broer rijdt op zolder, en die krijgt van een bandenverdeler zen banden gratis. Hoewel die misschien geen banden voor Formule wagens en karts verkopen misschien ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.