GP van België

Gestart door Ferrari 2010, 05 september 2005 - 22:13:45

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

De ene GP is nog niet voorbij en de andere is al goed in zicht. Dé GP bij uitstek voor de meeste Belgen en Nederlanders om live te bezoeken denk ik. Krijgen we een spannende strijd in Spa? Komt Kimi dichterbij in het WK of wordt hij net uitgeschakeld? Het is een race die van groot belang is!

Er kan altijd van alles gebeuren, het regent vaak in onze Belgische ardennen, de zon kan zelfs in de kempen en overal in België schijnen, dan nog kan het tegelijk regenen in Spa. Krijgen we eindelijk de eerste regenrace van het seizoen? Ik hoop er alvast op! Misschien de ene al wat meer dan de ander...

Over deze GP is er veel te zeggen, en deze topic zal denk ik redelijk snel volgeklapt worden. Hoewel, een topic kan waarschijnlijk niet vol  ;D.

Als ik vragen mag, wie gaat er live?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

IVY440

Me. Ik hoop eigenlijk op een spannende race met (belangrijk voor het WK) een overwinning voor Kimi en een crashje van Alonso. Als dat niet gaat, hoop ik op een regenrace (wel niet zo tof om er dan te zijn) met een overwinning voor Schumacher :)

Eric

Het zal weer raar doen om de belgische GP weer op TV te moeten volgen...

Ik hoop dat we een herhaling krijgen van 2004...ik verwacht deze keer een 1-2 van McLaren en ik hoop dat BAR of Toyota sterk uit de hoek kan komen.

Mikacouli

Citaat van: Eric op 06 september 2005 - 13:50:50
Het zal weer raar doen om de belgische GP weer op TV te moeten volgen...

Ik hoop dat we een herhaling krijgen van 2004...ik verwacht deze keer een 1-2 van McLaren en ik hoop dat BAR of Toyota sterk uit de hoek kan komen.
Ze voorspellen niks anders dan regen voor dit weekend? Zal weer leuk worden in spa :-\ Zullen maar regenkledij gaan kopen  ;D

Het is niet omdat het een regenrace zal zijn dat het een overwinning zal worden voor MS. De Michelins waren deze winter stukken beter dan voorheen, althans the intermediates. Maar het ergste vind ik als het regent in spa dat er nogal rap eens een sessie wordt geschrapt zoals vorig jaar en dat vind ik verre van leuk.

Blijft het dan toch droog dan zou het een McLaren race moeten worden. Als het regent  dan maakt Kimi toch nog een kans want hij kan echt wel hard trappen in de regen. Kijk maar naar indy enzo, ook vorig jaar tijdens de oefenritten op spa. En ook MS maakt wel wat fouten in de regen de laatste jaren. Dus geen garantie.

We zien wel wat het word, ik hoop toch dat het niet het hele weekend regent want dit verpest zo een beetje je weekend. Ook voor de foto's is het niet aangenaam. Liever een stralend zonnetje zoals dit weekend geweest.

Alan Blues

Ik heb op het laatste moment nog twee tickets gekregen van GeertG (die vergeten was dat hij met vakantie ging  ;D ) voor vrijdag...

Maar mijn vraag is: wat is er buiten de vrije trainingen van de F1 nog te beleven?

FerrariMan

Ik hoop op regen, mits een overdreven storm rijdt MS dan de rest naar huis. Als de banden wat competitief zijn uiteraard.

In droogte, een saaie GP die gewonnen zal worden door JPM of KR, met een wagen die zo snel is kan het bijna niet anders. Alonso speelt het slim en haalt zijn titel misschien wel al binnen.

Zonder regen zie ik Ferrari op een 15de en 17de plek eindigen.

Mikacouli

Citaat van: Alan Blues op 06 september 2005 - 14:31:49
Ik heb op het laatste moment nog twee tickets gekregen van GeertG (die vergeten was dat hij met vakantie ging  ;D ) voor vrijdag...

Maar mijn vraag is: wat is er buiten de vrije trainingen van de F1 nog te beleven?
9u30 tot 10 u: GP2
11u tot 12u: F1 oefenritten
12u30 tot 13u: Mini cooper challenge
14u tot 15u: F1 oefenritten
15u30 tot 16u: GP2
16u30 tot 17u15: Porsche supercup

Hopelijk ben je er al wat meer mee. Best een drukke dag  :)

Alan Blues

Citaat van: Mikacouli op 06 september 2005 - 14:51:43
Citaat van: Alan Blues op 06 september 2005 - 14:31:49
Ik heb op het laatste moment nog twee tickets gekregen van GeertG (die vergeten was dat hij met vakantie ging  ;D ) voor vrijdag...

Maar mijn vraag is: wat is er buiten de vrije trainingen van de F1 nog te beleven?
9u30 tot 10 u: GP2
11u tot 12u: F1 oefenritten
12u30 tot 13u: Mini cooper challenge
14u tot 15u: F1 oefenritten
15u30 tot 16u: GP2
16u30 tot 17u15: Porsche supercup

Hopelijk ben je er al wat meer mee. Best een drukke dag  :)

Thanks!! Meer moest ik niet weten!

Vroeg uit mijn bed is de boodschap! ;)

Supermariobros

Citaat van: Alan Blues op 06 september 2005 - 16:00:05
Citaat van: Mikacouli op 06 september 2005 - 14:51:43
Citaat van: Alan Blues op 06 september 2005 - 14:31:49
Ik heb op het laatste moment nog twee tickets gekregen van GeertG (die vergeten was dat hij met vakantie ging  ;D ) voor vrijdag...

Maar mijn vraag is: wat is er buiten de vrije trainingen van de F1 nog te beleven?
9u30 tot 10 u: GP2
11u tot 12u: F1 oefenritten
12u30 tot 13u: Mini cooper challenge
14u tot 15u: F1 oefenritten
15u30 tot 16u: GP2
16u30 tot 17u15: Porsche supercup

Hopelijk ben je er al wat meer mee. Best een drukke dag  :)

Thanks!! Meer moest ik niet weten!

Vroeg uit mijn bed is de boodschap! ;)

Dat wordt lastig met Duvels in je hoofd  ;D ;D ;D

Jasper

Regenrace? Even een beeld schetsen van de voorspelling die mijn vrij betrouwbare bron geeft. In verband met regen, de rest is niet belangrijk.

Vrijdagavond tussen 17.00 en 23.00u: een millimetertje regen. Niet tijdens de F1.
Zaterdag: tussen 5.00 en 17.00u: twee millimeter regen. Dat is tijdens F1 maar het valt niet met bakken uit de lucht.
Zondag: tussen 11.00 en 17.00u: een millimetertje regen. Ook tijdens F1, ook niet veel.

Maandagochtend veel regen (6 millimeter tussen 5.00 en 11.00u). Dus als het weersysteem een beetje naar voren schuift heb je kans op wat regen tijdens de race. Tussen 23.00 en 5.00u regent het ook al een millimetertje.

Maar soit, het blijven minieme hoeveelheden. Hou er wel rekening mee dat het een voorspelling is die 5 dagen op voorhand voorspelt. Hoe dichterbij, hoe betrouwbaarder natuurlijk.

Ferrari 2010

Inderdaad, maar ik weet niet of jij het weer vaak in het oog houdt, maar dit zijn mijn bevindingen keer op keer:
Het aankomende weer word zeer vaak met een dag of meer uitgesteld.
DWZ: als ze vandaag regen zouden voorspellen voor zondag, zullen ze op zaterdag de regen al hebben opgeschoven naar maandag of dinsdag. Terugschuiven, zoals hetgene dat ze voor zondag gaven uiteindelijk op zaterdag geven gebeurd echt zelden of nooit...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Supermariobros

Zal het dit weekend eindelijk eens lukken, Ik hoop alvast op een 1-2 voor McLaren. Het moet toch eens lukken, ze zijn er dit jaar al zoveel heel dichtbij geweest. Alonso wordt derde en dus nog geen kampioen.

Ferrari 2010

Ik hoop ook op een dubbel van McLaren, ferrari komt er toch niet aan te pas, misschien dat ze bij regen iets beter zijn, maar Mclaren en Renault zijn een maatje te groot.

Dat Alonso maar wat verder naar achter valt, zou goed zijn voor het WK :P
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

IVY440

Citaat van: Mikacouli op 06 september 2005 - 14:51:43
Citaat van: Alan Blues op 06 september 2005 - 14:31:49
Ik heb op het laatste moment nog twee tickets gekregen van GeertG (die vergeten was dat hij met vakantie ging ;D ) voor vrijdag...

Maar mijn vraag is: wat is er buiten de vrije trainingen van de F1 nog te beleven?
9u30 tot 10 u: GP2
11u tot 12u: F1 oefenritten
12u30 tot 13u: Mini cooper challenge
14u tot 15u: F1 oefenritten
15u30 tot 16u: GP2
16u30 tot 17u15: Porsche supercup

Hopelijk ben je er al wat meer mee. Best een drukke dag :)

Ik las op DePaddock dat de Mini Challenge niet zou doorgaan.
CitaatDe Mini Challenge zou niet doorgaan... BMW Belgium zou geen overeenkomst hebben bekomen met de F1-organisatoren... (Gehoord in de Mini Paddock afgelopen weekend)

The Iceman

Weet iemand of er weer een pitwalk wordt georganiseerd op donderdag ????