GP van Turkije

Gestart door Supermariobros, 15 augustus 2005 - 09:34:20

« vorige - volgende »

Jasper

#150
Het zou wel eens goed kunnen dat daar de ene rijder in de voormiddag testte en de andere rijder in de namiddag. Ik zoek het even op.

EDIT: Toyota testte met drie tegelijk denk ik. Maar ik weet het niet zeker. Ralf Schumacher had die dag maar 47 ronden en Panis maar 45. Allebei gemakkelijk op een halve dag te doen dus.
Bij BAR staat er over Enrique Bernoldi: "running on the track alternately with the other two cars". Maar wat dat nu net betekent, ik weet het niet. In ieder geval legde Sato 116 ronden af en Davidson 119, en daarbovenop nog eens 57 voor Bernoldi. Lijkt me sterk dat er dan twee man maar een halve dag testte...

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 23 augustus 2005 - 12:24:01
Het zou wel eens goed kunnen dat daar de ene rijder in de voormiddag testte en de andere rijder in de namiddag. Ik zoek het even op.
Ja zeg, zo ver ga ik er ook niet op in hé. Dan kunnen ze even goed de ene binnenhalen en direct een andere uitsturen hé. Het ging om kostendrukkend...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Zie edit.

Is het dan niet kostendrukkend als twee rijders elk een halve dag in dezelfde wagen rijden in plaats van dat 3 rijders een hele dag in 3 verschillende wagens rijden?

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 23 augustus 2005 - 12:32:31
Zie edit.

Is het dan niet kostendrukkend als twee rijders elk een halve dag in dezelfde wagen rijden in plaats van dat 3 rijders een hele dag in 3 verschillende wagens rijden?
Hmm, ja, das idd wel kostendrukkend, maar toch denk ik dat er meer volk en gerief aanwezig zal zijn dan als ze met 2 testers zijn. ik weet het ook niet natuurlijk, maar ik denk dat wel.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

topic voor Monza opstarten is nog wat vroeg, maar zie die tijden eens:
http://www.f1racing.nl/nl/testresults.php?testID=274
::)
ik had verwacht dat Ferrari daar nu toch wat beter zou zijn.

BTW: McLaren teste met 4 mensen. Dan wel niet tegelijk waarschijnlijk, maar die 4 mensen hebben wel een aantal mensen die bij hen altijd bijhoren denk ik. + wat extra motorhomes...
Maar toch denk ik dat ze met 3 wagens hbben getest, aangezien die wagens daar aankomen en er kunnen blijven tot na de GP en McLaren er dan 3 nodig heeft...
Tpyota met 3 personen, maar ook die hebben wel es afgewisselt.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Luc

"Montoya was one of four McLaren drivers working at Monza, the Colombian and teammate Kimi Raikkonen taking over from test drivers Pedro de la Rosa and Alexander Wurz, who worked in the morning."

Dit komt van Autosport, de enige echte betrouwbare F1 site.

En  McLaren testte niet met meer dan twee auto's, De La Rosa en Wurz in de ochtend. Montoya en Räikkönen in de namiddag. En extra mensen? Ik zou niet weten waarvoor ze die extra mensen nodig hebben. Extra motorhomes? Omdat 's namiddags andere mensen in de autos zitten...hmm? Redelijk ver gezocht. Het enige is dat als je Räikkönen ziet, je ook Mark Arnall ziet. Als je Montoya ziet, zie je Gerry Convey. Hun respectievelijke trainers en pitboard mannen.
Meer mensen zijn er echt niet nodig.

Neen, dit brengt geen extra kosten met zich mee....als je dat bedoelde, tenminste. ;)
mijn gedacht op www.eze.be

Ferrari 2010

Citaat van: Luc op 24 augustus 2005 - 22:37:36
"Montoya was one of four McLaren drivers working at Monza, the Colombian and teammate Kimi Raikkonen taking over from test drivers Pedro de la Rosa and Alexander Wurz, who worked in the morning."

Dit komt van Autosport, de enige echte betrouwbare F1 site.

En McLaren testte niet met meer dan twee auto's, De La Rosa en Wurz in de ochtend. Montoya en Räikkönen in de namiddag. En extra mensen? Ik zou niet weten waarvoor ze die extra mensen nodig hebben. Extra motorhomes? Omdat 's namiddags andere mensen in de autos zitten...hmm? Redelijk ver gezocht. Het enige is dat als je Räikkönen ziet, je ook Mark Arnall ziet. Als je Montoya ziet, zie je Gerry Convey. Hun respectievelijke trainers en pitboard mannen.
Meer mensen zijn er echt niet nodig.

Neen, dit brengt geen extra kosten met zich mee....als je dat bedoelde, tenminste. ;)
Sorry, ik wist niet dat ze smiddags hadden afgewisseld. Dan is het uiteraard anders. Het had geen probleem geweest om 3 wagens in te zetten, dus achtte ik dat goed mogelijk...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

Gek dat nog niemand hiermee is afgekomen, gezien er toch zo'n fairplay gevoel heerst  ::)

CitaatRenault Gain Spa Advantage
By Jonathan Noble
Thursday, 25 August 2005

Renault have cleverly stolen a march over title rivals McLaren in the World championship fight by running their car at Spa-Francorchamps, Autosport-Atlas has learned.

Although testing at the Belgian Grand Prix venue is not allowed, the French car manufacturer has managed to get valuable testing data with this year's car from the track after conducting shakedown runs on parts of the circuit.

On the Wednesday before the Turkish Grand Prix, Heikki Kovalainen conducted runs on the first half of the track from the pitlane down to Les Combes and in reverse. He completed around 30 kilometres - well within the 50 kilometre shakedown limit.

And next Wednesday it is believed the team will conduct their pre-Italian Grand Prix shakedown on the same part of the track.

The team have managed to run at Spa because the current agreement between the non-Ferrari teams only stipulates that shakedowns must be conducted at FIA approved venues - of which Spa-Francorchamps is one. It does not prevent teams from running at any of the approved tracks.

While rival teams may view Renault's actions as a breach of the 'spirit' of the testing agreement, the team have insisted that they have acted correctly.

"This does fall within the agreement - it is a shakedown day, less than 50 km and these are allowed on FIA approved circuits," a Renault spokesman told Autosport-Atlas.

These 'shakedown' tests at Spa-Francorchamps will have provided Renault with valuable information on gear ratios, set-up data and provide some preliminary information on tyres.

This will give the team a slight edge ahead of the race weekend and limit the handicap they face by not having the advantage of a third Friday car like McLaren.

It is believed that Renault's idea of using part of the Spa-Francorchamps circuit was fuelled by rivals Toyota regularly using the venue for similar shakedowns with Franck Perera. The track is the nearest to their Cologne headquarters.

Autosport-Atlas understands that the first two times Toyota conducted these 'shakedowns' at Spa they used the track from the pitlane to Les Combes, and then in reverse. This format would have meant a spectacular drive through Raidillon and Eau Rouge backwards.

After those two sessions, Toyota then used the track from the Bus Stop to Les Combes and in reverse. Used together the two separate shakedowns have ensured the team have knowledge of the entire Spa lap.

Ferrari 2010

Montoya brak het ronderecord op Monza, ze knalden zeer snel in de race in Turkije. Als je het mij vraagt mij is de huidige MacLaren bijna sneller dan de F1's van vorig jaar  :o :o
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Mikacouli

Citaat van: Schumi 2005 op 26 augustus 2005 - 17:58:30
Montoya brak het ronderecord op Monza, ze knalden zeer snel in de race in Turkije. Als je het mij vraagt mij is de huidige MacLaren bijna sneller dan de F1's van vorig jaar  :o :o
Hij is al sneller, wees daar maar gerust van ;)

Ferrari 2010

Jaja, sneller is ie zeker. Qwa topsnelheid ben ik ervan overtuigd. Maar dit getuigt wel, dat het doel niet echt bereikt is. Ok, anders hadden ze misschien 3s sneller geweest dan verleden jaar en nu zijn ze even snel. Maar echt trager zijn ze niet lang geweest.

Maar ze zullen toch voorit moeten blijven gaan, want anders gaat de A1 ze gauw ingehaald hebben...
Wie weet, zitten we hier over een paar jaar op het A1pits forum  ;D ;D ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Mikacouli

Citaat van: Schumi 2005 op 26 augustus 2005 - 18:32:55
Jaja, sneller is ie zeker. Qwa topsnelheid ben ik ervan overtuigd. Maar dit getuigt wel, dat het doel niet echt bereikt is. Ok, anders hadden ze misschien 3s sneller geweest dan verleden jaar en nu zijn ze even snel. Maar echt trager zijn ze niet lang geweest.

Maar ze zullen toch voorit moeten blijven gaan, want anders gaat de A1 ze gauw ingehaald hebben...
Wie weet, zitten we hier over een paar jaar op het A1pits forum  ;D ;D ;D
Ze zijn in hun opzet geslaagd vind ik. Het was hun bedoeling om de wagens minder snel te maken. In het begin van het jaar waren ze redelijk wat langzamer maar nu komen ze ongeveer terug op hetzelfde niveau qua tijden. Is normaal met al die ontwikkelingen. Moesten die regels er niet geweest zijn zouden die wagens gemeen snel geweest zijn.