GP van Turkije

Gestart door Supermariobros, 15 augustus 2005 - 09:34:20

« vorige - volgende »

Tim C

Ik heb naar de warmup op rtbf gekeken, en heb het dan maar laten staan...

na de gp op Sporza gezet om de gesprekken achter de schermen te kunnen meevolgen. de jongens van de VRT praten er namelijk niet zoveel over :lol:

bogief1

Citaat van: Doefie op 21 augustus 2005 - 16:00:47
Citaat van: bogief1 op 21 augustus 2005 - 15:59:54
Stupid Monteiro.
Door die move was Montoya z'n diffuser stuk en had hij geen grip op de achterkant van z'n wagen daardoor ging hij van de baan in bocht 8.  >:(

"Montoya suffered a flat spot" ... niks diffuser dus  ;)

Dat waren de woorden van JPM in de persconferentie  ;)
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Ferrari 2010

Citaat van: bogief1 op 21 augustus 2005 - 16:55:32
Citaat van: Doefie op 21 augustus 2005 - 16:00:47
Citaat van: bogief1 op 21 augustus 2005 - 15:59:54
Stupid Monteiro.
Door die move was Montoya z'n diffuser stuk en had hij geen grip op de achterkant van z'n wagen daardoor ging hij van de baan in bocht 8.  >:(

"Montoya suffered a flat spot" ... niks diffuser dus  ;)

Dat waren de woorden van JPM in de persconferentie  ;)
Dat is dan waarschijnlijk later gebleven. Ron of weet ik veelwie zei het zelf nog tegen Kimi in zen inlap, Montoya had een flatspot zei die...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

En Montoya heeft hoogstwaarschijnlijk eens een rondje rond z'n wagen gedaan na de race en gezien dat de diffuser kaopt was, zou ik denken.

In ieder geval heb ik m'n McLarenvlag niet uitgehangen want ik was zwaar teleurgesteld na de race...

Tim C

Citaat van: Jasper op 21 augustus 2005 - 18:12:20
En Montoya heeft hoogstwaarschijnlijk eens een rondje rond z'n wagen gedaan na de race en gezien dat de diffuser kaopt was, zou ik denken.

In ieder geval heb ik m'n McLarenvlag niet uitgehangen want ik was zwaar teleurgesteld na de race...
Het was 1 - 3 in plek van 1 - 2....

Denk is aan de Williams en Ferrari fans ;)

Jasper

Ik zie dat de discussie over het gebeuren met Montoya en Monteiro (Monty en Monty :)) op twee plaatsen aan de gang is maar ik denk dat het hier beter is dan in het Man van de race topic.

Monteiro is in de fout, zonder twijfel. Hij ging niet van de ideale rijlijn af toen hij gedubbeld moest worden. Daar is hij al in fout.

Maar dan rijdt Montoya er rond in plaats van te vertragen en te wachten tot de volgende bocht. Nu ja, nog best mogelijk maar niet slim gezien al het stof dat naast de ideale rijlijn ligt (nogmaals, Monteiro moest wel opzij gegaan zijn). Montoya had dan gerust links van Monteiro de bocht kunnen aansnijden, maar nee, hij moest per se nog een manoeuvre doen en hij kwam naar mijn mening vrij bruusk ineens weer recht voor Monteiro rijden. Daar verliest Monteiro alle downforce waardoor hij extra hard moet remmen en zijn wielen blokkeren.

Kortom, Monteiro was in fout maar Montoya had het kunnen voorkomen.

En zoals Montoya zelf zei in de persconferentie: al een geluk dat er niet hetzelfde gebeurde als in Brazilië in 2000 met de één of andere vliegende Ollander...

Jasper

Citaat van: Tim C op 21 augustus 2005 - 18:18:09
Citaat van: Jasper op 21 augustus 2005 - 18:12:20
En Montoya heeft hoogstwaarschijnlijk eens een rondje rond z'n wagen gedaan na de race en gezien dat de diffuser kaopt was, zou ik denken.

In ieder geval heb ik m'n McLarenvlag niet uitgehangen want ik was zwaar teleurgesteld na de race...
Het was 1 - 3 in plek van 1 - 2....

Denk is aan de Williams en Ferrari fans ;)
1-3 is wel mooi maar er zat zóóó veel meer in! Een 1-2 is meer dan dubbel zo mooi dan een 1-3 en zeker met het oog op beide kampioenschappen.

Supermariobros

Heel mooie race op een prachtcircuit, Tike heeft dat goed gedaan.

Die dekselse Monteiro voorkomt een dubbel van McLaren sinds lang, het rijderskampioenschap is beslist maar als de McLarens betrouwbaar blijven winnen zij het constructeurskampioenschap.

bogief1

Citaat van: Supermariobros op 21 augustus 2005 - 18:27:44
Heel mooie race op een prachtcircuit, Tike heeft dat goed gedaan.

Die dekselse Monteiro voorkomt een dubbel van McLaren sinds lang, het rijderskampioenschap is beslist maar als de McLarens betrouwbaar blijven winnen zij het constructeurskampioenschap.

Altijd blijven hopen. Als de Mac's hun betrouwbaarheid houden, ferrari terug kan presteren met hun nieuwe band zoals in hongarije, BAR de snelheid kan houden zoals het nu is, dan kunnen er nog 5 auto's tussen Kimi en Ferando komen. Ik gun het kampioenschap aan alle 2, maar dan weet ik het liefst maar in de laatste race in de laatste ronde  :)
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

FerrariMan

Ferrari nog presteren? Ik denk het niet. Enkel een mirakel kan ervoor zorgen dat Schumacher een GP meeneemt.

De Ferrari is te zwak. Veel te zwak. En er zal dit seizoen altijd iets anders in hun weg liggen wanneer het beter gaat.

FerrariMan

Monteiro:
Citaat
"In de slotfase naderde ik mijn teamgenoot, totdat Montoya me inhaalde. Hij gooide zijn auto pal voor me waardoor ik hem niet meer kon ontwijken, ik was alle tractie kwijt. Het spijt me voor hem, maar we hebben in de rijdersbriefing vaak over dit soort acties gepraat. We hadden afgesproken dat je in remzones niet zulke manoeuvres moet maken."

Ferrari 2010

Citaat van: Benny Dict op 21 augustus 2005 - 19:02:53
Monteiro:
Citaat
"In de slotfase naderde ik mijn teamgenoot, totdat Montoya me inhaalde. Hij gooide zijn auto pal voor me waardoor ik hem niet meer kon ontwijken, ik was alle tractie kwijt. Het spijt me voor hem, maar we hebben in de rijdersbriefing vaak over dit soort acties gepraat. We hadden afgesproken dat je in remzones niet zulke manoeuvres moet maken."

Dus volgende het gentlemens agreement is Montoya op dat vlak 'in fout' (het blijft een gentlemens agreement). Hij is dus in fout voor het bruusk weer voor Monteiro te gaan hangen.
Dat maakt dat montoya in fout is voor het accident met Monteiro. Maar Monteiro is in fout voor de fout die Montoya heeft gemaakt.

Monteiro had aan kant moeten gaan, zo zwaar in gevecht met zen teamgenoot was ie nu ook weer niet. Door het niet aan gaan is Montoya tot een bruusk manoevre overgegaan met de gekende gevolgen.

Dat is mijn conclusie...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper


razzle_dazzle

Citaat van: Jasper op 21 augustus 2005 - 18:20:05
Ik zie dat de discussie over het gebeuren met Montoya en Monteiro (Monty en Monty :)) op twee plaatsen aan de gang is maar ik denk dat het hier beter is dan in het Man van de race topic.

Monteiro is in de fout, zonder twijfel. Hij ging niet van de ideale rijlijn af toen hij gedubbeld moest worden. Daar is hij al in fout.

Maar dan rijdt Montoya er rond in plaats van te vertragen en te wachten tot de volgende bocht. Nu ja, nog best mogelijk maar niet slim gezien al het stof dat naast de ideale rijlijn ligt (nogmaals, Monteiro moest wel opzij gegaan zijn). Montoya had dan gerust links van Monteiro de bocht kunnen aansnijden, maar nee, hij moest per se nog een manoeuvre doen en hij kwam naar mijn mening vrij bruusk ineens weer recht voor Monteiro rijden. Daar verliest Monteiro alle downforce waardoor hij extra hard moet remmen en zijn wielen blokkeren.

Kortom, Monteiro was in fout maar Montoya had het kunnen voorkomen.

En zoals Montoya zelf zei in de persconferentie: al een geluk dat er niet hetzelfde gebeurde als in Brazilië in 2000 met de één of andere vliegende Ollander...

Voila dat was mijn punt dus maar dan beter uitgelegd  :).

McChouffe

Weer een weekend om snel te vergeten voor de Ferrarifans. Spijtig van Montoya, ik had graag eens een McLarendubbel gezien, ze hadden het verdiend!

In Monza zal het wel een McLarendubbel worden en worden de Ferraris op een ronde gezet door een Jordan.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.