Wat schaft de pot?

Gestart door razzle_dazzle, 02 augustus 2005 - 17:35:05

« vorige - volgende »

Martin

Citaat van: meatball op 04 januari 2009 - 19:40:00
Citaat van: Martin op 04 januari 2009 - 18:52:39
Citaat van: meatball op 04 januari 2009 - 16:07:15
straks naar de frituur,altijd lekker

Ik neem aan je frituurpan thuis.
Nee ik bedoel friten afhalen bij een frituur,frietkot of hoe je het ook mag noemen.

In Nederland heet dat een snackbar. Daar kom ik nooit want ik maak mijn eigen patat.
Een stevige aardappel in de patatsnijder, even voorbakken en daarna afbakken.
Die zijn zoveel lekkerder en stukken voordeliger. Een patatje in de snackbar kost al gauw € 1.75.
Ik maak maak dat zelfde portie voor nog geen 20 cent. En dan de smaak.
In een snackbar moet je maar afwachten hoe oud de olie is. Thuis ververs ik het regelmatig.
Zo krijg ik geen gif binnen uit vieze, oude stinkende olie.

Jasper

De gemiddelde Belgische frituur is wel een paar duizend keer beter van kwaliteit dan de gemiddelde Nederlandse snackbar. :P

Ferrari 2010

Dat niet alleen, thuis de kwaliteit van een frituur evenaren is moeilijk. Als je een goede frituur hebt uiteraard ;) Het is inderdaad wel stukken voordeliger. Wij eten ook altijd zelf gebakken frieten. Als we met zen allen naar de frituur zouden gaan kost dat 20€, thuis wat frieten in de pot, enkele curryworsten erbij, kost bijna niets. En dan nog eens gratis saus, want daar rekenen ze pas voor door aan een frituur.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Kerst dinner was wel ok, bennooit zo'n fan van het stukje eten wat mijn ouders koken.  was een soort haschee of iets.


Vanavond gewoon broodje met wat sla en saus. Simpel en lekker.
Trotse vader van Rosalie(L)

Martin

Citaat van: Jasper op 04 januari 2009 - 20:14:55
De gemiddelde Belgische frituur is wel een paar duizend keer beter van kwaliteit dan de gemiddelde Nederlandse snackbar. :P

Dat is echt onzin Jasper. Er zijn snackbars in Nederland die heel goed patat bakken. Maar daar zit verse olie in de frituur.
In Belgie zullen best slechte zijn met oude oliezooi, daar wil je echt niks eten.

Ferrari 2010

Citaat van: Martin op 06 januari 2009 - 00:06:55
In Belgie zullen best slechte zijn met oude oliezooi, daar wil je echt niks eten.
Elke zichzelf respecterende frituur ververst zen vet meerdere keren per dag hoor ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: Martin op 06 januari 2009 - 00:06:55
Citaat van: Jasper op 04 januari 2009 - 20:14:55
De gemiddelde Belgische frituur is wel een paar duizend keer beter van kwaliteit dan de gemiddelde Nederlandse snackbar. :P

Dat is echt onzin Jasper. Er zijn snackbars in Nederland die heel goed patat bakken. Maar daar zit verse olie in de frituur.
In Belgie zullen best slechte zijn met oude oliezooi, daar wil je echt niks eten.

Dat is juist geen onzin. Ooit al frieten gegeten in België?

Supermariobros

Kalfslapje met bloemkool en gebakken patatjes

Martin

Citaat van: Jasper op 06 januari 2009 - 15:24:12
Citaat van: Martin op 06 januari 2009 - 00:06:55
Citaat van: Jasper op 04 januari 2009 - 20:14:55
De gemiddelde Belgische frituur is wel een paar duizend keer beter van kwaliteit dan de gemiddelde Nederlandse snackbar. :P

Dat is echt onzin Jasper. Er zijn snackbars in Nederland die heel goed patat bakken. Maar daar zit verse olie in de frituur.
In Belgie zullen best slechte zijn met oude oliezooi, daar wil je echt niks eten.

Dat is juist geen onzin. Ooit al frieten gegeten in België?

Zeker weten en soms lekker en soms niet te vreten. Dan kon je echt proeven dat de olie niet vers was.
Ooit een bij een grensovergang een patatje besteld bij een Belgiesche frietkraam, dat was bijna een ziekenhuis opname.
Maar goed dat ik er maar twee patatjes van heb gegeten en de rest heb weggeflikkert. Die olie was echt zo oud, dat wil je niet weten.
Maar dat heb je ook in Nederland. Daarom bak ik ze tegenwoordig zelf. Weet ik zeker dat het goed en lekker is.

Ferrari 2010

Bij de grensovergang, twas een Hollander die dacht Belgische frieten te bakken zeker? :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Deel 2 uit Donalds Kook boek: Ga naar de snackbar op de hoek :D

Patat dus.
Trotse vader van Rosalie(L)

Martin

Citaat van: Ferrari 2008 op 07 januari 2009 - 09:40:46
Bij de grensovergang, twas een Hollander die dacht Belgische frieten te bakken zeker? :)

Nee, het was in Aarendonk. Vlak bij de grensovergang. Ik reed langs dat dorpje en had trek.
Dus ik naar een 'frietkot'. De gemeente zou die tent moeten sluiten wegens poging tot moord.

meatball

Citaat van: Martin op 08 januari 2009 - 22:41:49
Citaat van: Ferrari 2008 op 07 januari 2009 - 09:40:46
Bij de grensovergang, twas een Hollander die dacht Belgische frieten te bakken zeker? :)

Nee, het was in Aarendonk. Vlak bij de grensovergang. Ik reed langs dat dorpje en had trek.
Dus ik naar een 'frietkot'. De gemeente zou die tent moeten sluiten wegens poging tot moord.
Poging tot moord op een Nederlander wanneer werd dat strafbaar in Belgie  ;D
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

janke

Och, dat zal ook wel nooit gebeuren.
Some things are too important to be left in the past.

Jasper

Ooooohh ik heb honger!! Straks kebab gaan halen. :)