Wat schaft de pot?

Gestart door razzle_dazzle, 02 augustus 2005 - 17:35:05

« vorige - volgende »

Martin

Citaat van: Jasper op 23 augustus 2006 - 22:11:52
Spaanse gazpacho (geen idee hoe je het juist schrijft) wordt koelkastkoud geserveerd. Ik heb het al wel gelezen maar het is alleen lekker bij sommige soepen. Komkommersoep zou ik zelf niet koud eten bijvoorbeeld.

Gazpacho is helemaal goed geschreven. En komkommersoep moet je niet warm eten.
Maar zoals ik eerder schreef, onbekend maakt onbemind.

Vandaag hachée met witte rijst. Rijst lag nog in de vriezer na mijn nasi maaltijd.

Martin

Morgen, vandaag klaarmaken.

Gazpacho

Voor de ongetwijfeld vele warme dagen die nog komen is Gazpacho een absolute aanrader. Het is een soep van enkel groenten die ijskoud
geserveerd wordt met flink wat peper en naar smaak zelf verse stukjes groenten en croutons toevoegen. De soep moet 1 dag tevoren worden bereid.
Hieronder volgt het recept voor 4 personen wanneer het als voorgerecht geserveerd wordt. Maar eigenlijk kun je dat het beste als hoofdgerecht
gewoon naar binnen werken, vanzelfsprekend geserveerd met Turks brood, kidney beans en Taco's (die groente-onzin die je voor Taco's gebruikt gooi
je ook door de Gazpacho dus das meegenomen). Zelfgezette ijsthee erbij en de zomer kan niet lang genoeg duren.
Ingrediënten (voor 4 personen als voorgerecht, of voor 2 als hoofdgerecht.

  foodprocessor (roerzeef wordt niets)

4 flinke vleestomaten
1 rode paprika
1 groene paprika
1 komkommer
2 uien
100 gram broodkruimels
3 witte boterhammen
1 dl. rode wijn
4 dl. water
2 eetlepels wijnazijn
7 eetlepels olijfolie
2 teentjes knoflook
tabasco

Bereiding:

Pannetje met kokend water opzetten. Vleestomaten ruim 10 sec. in kokend water houden en onder koude kraan laten schrikken. Velletje eraf trekken,
doorsnijden en alle zaadjes verwijderen (inclusief die harde lijsten). In grove stukken snijden.
Op een bordje roodkruimels laten soppen in de rode wijn. Paprika's wassen, van elke kleur 1/2 paprika in kleine stukjes snijden en apart in bakjes zetten, de andere helften in stukken snijden en bij de tomaten doen. 1 ui in stukjes snijden en in bakje doen, 1 in stukken snijden en een halve komkommer in stukjes snijden en in bakje doen, de andere helft in hompen. In een foodprocessor de hompen met de broodkruimels goed pureren.
Daarna het water, azijn en 4 eetlepels olijfolie scheutje voor scheutje al roerend bijvoegen. Knoflook boven soep uitpersen. Naar smaak tabasco
toevoegen. Soep in koelkast door en door koud laten worden. Bakjes met groenten ook goed afgedekt in de koelkast bewaren.
Boterhammen van korsten ontdoen, in niet te kleine blokjes snijden en in de olijfolie rondom goudbruin bakken. Laten uitlekken op keukenpapier.

De soep wordt rechtstreeks uit de koelkast geserveerd. Geef alle gesneden groenten in de bakjes erbij, alsook de croutons. Ieder vult z'n eigen
kom / bord gazpacho aan met wat ie wil, inclusief natuurlijk een fikse scheut tabasco.

Bereidingstijd:

45 minuten (+ 1 nachtje in koelkast)

Supermariobros

Straks frieten met stoofvlees

Martin

Dan moet ik zeggen dat ik dat al zo'n 100 keer hier heb gelezen.
Eet smakkelijk.

razzle_dazzle

Hehe dat is ook zo een typisch Vlaams gerecht  :). Blijft smaken!

Ik weet nog niet wat het vanavond gaat worden, maar voorlopig moet ik het stellen met een boterhammetje met hesp (ham).

Martin

Ik ben met een uitsmijter rosbief bezig. Voor vanavond, uit eten met familie naar een Grieks restaurant.
Smikkelen en smullen.

razzle_dazzle


Supermariobros

Vleesbrood met boontjes en aardappelen

Martin

#1178
Oh shit, bijna 10 uur. Ik moet nog eten. Maar even een broodje shoarma halen.
Nee, shoarmaschotel laten bezorgen.

dj Peter

Shoarmaschotel! Heerlijk!  Zijn er bij jullie ook gekruide frietjes bij  Martin?  Bij ons in het Antwerpse wel, en dat haal ik geregeld.
En je mag één keer raden wat ik om 18.00u gegeten heb...juist ja frietjes met sto......  :D
Zojuist kreeg ik weer honger en at ik blikfood: witte bonen in tomatensaus met daarbij een blikje tv-worstjes van Zwan. Simpel lekker.

Martin

Nee Saffie, gewoon patat.

Vanavond zelfgemaakte groentesoep, stokbrood en salade.

The REAL BUTTON Freak

Grieks in een restaurantje hier in Namen

Supermariobros


dj Peter

pistolets en sandwiches met eiersalade,préparé,krabsalade,varkenskop.

Martin

Préparé ken ik niet en varkenskop, bij de gedachte alleen al moet ik braken.