Nieuwe voetbalcompetitie

Gestart door Supermariobros, 29 juli 2005 - 16:00:22

« vorige - volgende »

Wie wordt kampioen?

Anderlecht
6 (60%)
Standard
4 (40%)

Totaal aantal stemmen: 6

Jasper

Oké dan. Als hij het zelf zegt. Maar ik vind het dan toch nog een rare beslissing van hem. 1 gemiste penalty wil nog niet zeggen dat je er geen enkele meer kan scoren.

razzle_dazzle

Ik ben blij dat dit seizoen erop zit, het was wel leuk dat we nog eens een spannend seizoen kregen, maar het spelbeeld was de laatste weken toch wel bedroevend.

Enfin, Anderlecht is de verdiende kampioen en is dus rechtstreeks geplaatst voor de poules van de Champions League, hopelijk kunnen ze terug wat smaakmakers binnenhalen om de veelvuldige vertrekkers op te vangen. Misschien kan ons landje dan nog eens een waardige vertegenwoordiger sturen naar de meeste prestieuze competitie van Europa (C.L.).

Standard strandt op plaats 2 en mag van geluk spreken dat de competitie nu tot een einde kwam, want het verlies van onze bepalende spelers Conceicao, De Camargo en de maar halffitte Rapaic begon te zwaar door te wegen. De laatste weken was het duidelijk dat zonder die mannen Standard maar een erg matig elftal is, voor volgend seizoen moet er dringend gezocht worden naar betere vervangers en voor de rest verwijs ik door naar mijn vorige post van na de match tegen Roeselare.

Revelatie = Zulte-Waregem. Schitterend seizoen van die mannen, ik wist dat ze een vrij compact elftal gingen hebben, maar dit was werkelijk boven alle verwachtingen.

Beste speler = Boussoufa

Beste jongere = Boussoufa, gevolgd door Tchité en Defour. Dreesen zijn prestatie was natuurlijk ook fantastisch  :).

Mooiste moment:  Subjectief: De gouden schoen voor Conceicao en de 2-0 overwinning tegen Anderlecht. Objectief: de gouden schoen voor Conceicao  :P, maar natuurlijk ook het mooie afscheid van twee echte clubspelers Verheyen en Zetterberg.

Beste trainer: Leekens en Dury. Die eerste was geen verrassing voor mij, die tweede verbaasde me echt door zijn sterke tactische ingrepen.

Beste keeper: Runje

Beste verdediger: Onyewu

Beste middenvelder: Boussoufa

Beste aanvaller: Dosunmu, Frutos op 2

@Jasper: een vergelijking tussen supporters maken is gewoon niet mogelijk, iedereen zal zijn ploeg altijd het beste vinden, daarom supporter je er ook voor he.
Jullie hebben dit jaar bijna een degradatie meegemaakt, wij hebben op 23 jaar tijd minder prijzen dan jullie gewonnen, ondanks de profilering van "topclub"...ikzelf heb er nog geen meegemaakt en ondanks de steeds terugkerende hoop, word ik steeds met mijn neus op de feiten gedrukt  ;). Maar toch zal ik er volgend jaar terug staan en uit volle borst meezingen  :).










Supermariobros

Mijn digest ontbreekt nog:

Beste ploeg: Anderlecht, de competitie mag dan van laag niveau zijn, als je kampioen bent mag je je de beste ploeg noemen.

Revelatie: Zulte-Waregem, heel knap wat we gepresteerd hebben als debutant.

Beste speler: Mbark Bousouffa

Beste jongere: Mbark Bousouffa voor Steven Defour

Beste trainer: Francky Dury, het goede presteren van de ploeg is ook zijn verdienste

Beste verdediger: Het is een harde maar ik kies toch voor Onyewu

Beste middenvelder: Conceicao en Bousouffa

Beste spits: Dosunmu

Beste doelman: Cordier en Stijnen

Beste scheidsrechter: Johnny Vereecke, leidde de aangewezen topmatchen in goede banen

Mooiste moment: objectief, afscheid van 2 monumenten van ons Belgisch voetbal (we zullen ze missen)
subjectief: volgt volgende week  :)

Jonas

Mijn digest:

Beste ploeg: Is er niet

Revelatie: Zulte-Waregem

Beste speler: Bousouffa

Beste jongere: Boussouffa en Defour

Beste trainer: Francky Dury

Beste verdediger: Maertens

Beste middenvelder: Bouddouffa, Defour, Wilhelmsson, Conceicao

Beste spits: Dosunmu

Beste doelman: Cordier en Stijnen

Mooiste moment: afscheid van Zetterberg en Verheyen

Slechtste moment: toen de gokaffaire bekend werd

www.f1-geschiedenis.be
----------------
Schumi World Champion in 1994-1995-2000-2001-2002-2003-2004
----------------
But Senna stays the best !!!!

Supermariobros

Op de voetbalbond is de kalender bekendgemaakt voor het seizoen 2006-2007.De eerste speeldag vindt plaats in het weekend van 29 juli.

1e speeldag:
Brussels-Bergen
Germinal Beerschot - Beveren
Charleroi - Lierse
Westerlo - Roeselare
Racing Genk- Zulte Waregem
Club Brugge - AA Gent
Lokeren - Standard
Sint-Truiden - Anderlecht
Moeskroen - Cercle Brugge

Jasper

Nieuw seizoen, nieuw topic? :)

Charleroi-Lierse was trouwens zowat de wedstrijd van onze wederopstanding vorig seizoen (0-1, onze eerste uitoverwinning). :)

Maar euh... het seizoen begint al in juli. :o

Supermariobros

#501
Citaat van: Jasper op 12 juni 2006 - 14:38:02
Nieuw seizoen, nieuw topic? :)
Maar euh... het seizoen begint al in juli. :o

Onnodig om nu al een nieuw topic te openen voor een seizoen dat pas over anderhalve maand begint  ;)

Het nieuwe seizoen begint idd wel erg vroeg, ik weet niet waarom.

Tim C

Wordt dat dan de nieuwe nieuwe voetbalcompetitie? :P

Supermariobros

Citaat van: Tim C op 12 juni 2006 - 16:54:52
Wordt dat dan de nieuwe nieuwe voetbalcompetitie? :P

Dat weet je rond 20 juli, nog even geduld dus   :P :P

Jasper

Waarom zou dat nutteloos zijn om daar een topic over de te openen als we er nu toch over bezig zijn. :) Als er 2 GP's zijn in opeenvolgende weekends, is het nieuwe GP-topic er ook al de dag na de eerste GP. :P

The REAL BUTTON Freak

Inderdaad, om het makkelijker te maken is een nieuw topic toch interessanter.