Nieuwe voetbalcompetitie

Gestart door Supermariobros, 29 juli 2005 - 16:00:22

« vorige - volgende »

Wie wordt kampioen?

Anderlecht
6 (60%)
Standard
4 (40%)

Totaal aantal stemmen: 6

Hamilton MASTER

Als Vanderhaeghe pech had gehad, was zijn knie momenteel kapot en kon hij voor de rest van z'n leven niet meer lopen.

Dat was een tackle die niet thuishoort op een voetbalveld. Een terechte gele kaart. Daarmee zwijg ik over de komedie die Vanderhaeghe speelde.

Lierse heeft het aan zichzelf te wijten trouwens.
Het was geen penaltyfout van Deschacht. Hij wordt geduwd door een andere Lierse-speler die heel hard kwam aanlopen op Deschacht. Daardoor verliest Deschacht zijn evenwicht en duwt hij heel lichtjes op Mrdja. Ook Wim De Coninck zei dat dit een Schwalbe was.

Proto moest rood krijgen? Hij gaat naar de bal en mist die per ongeluk. Daardoor komt de bal per ongeluk op zijn hand --> geen beweging naar de bal!!! En springt de bal weg. Terechte beslissing al zouden veel refs inderdaad ten onrechte rood getrokken hebben.

Ik vond het wél erg dat Nadji zoveel fouten kon maken zonder een kaart te krijgen.

Snoeckx verdiende zijn 1ste gele kaart, de ref moest zijn lijnrechter verdedigen zoals op televisie werd aangehaald. De 2de gele kaart was een doden-tackle die nergens thuishoort.

Lierse verdiende op basis van de 1ste helft een voorsprong, maar zeker niet op basis van de 2de. Anderlecht was de 2de helft heer en meester. Niet enkel door de rode kaart van Snoeckx.




FerrariMan

Heeft niemand de foto van die tackle op Vanderhaege? Want toen ik het hier op tv zag was het overduidelijk dat indien het raak was geweest het zeer pijnlijk zou afgelopen zijn.

Jasper

Deze meningen van andere Lierse-fans vind ik toch interessant. :)

-----------------------
Iedereen die de match gezien heeft zal gefrustreerd achterblijven.(ook de Anderlecht-supporter als hij eerlijk is)

Je zal maar Anderlecht-fan wezen en zien hoe uw ploeg door een 4 weken geleden zo goed als doodgewaand team in de vernieling gespeeld wordt.

Wat de arbiter betreft , hopelijk geven ze hem wedstrijden in 3e en 4e om terug een beetje zijn hoofd fris te krijgen want zoveel flaters in 1 match is onvoorstelbaar.

Zelfs Wim de Coninck op TV zei dat als Wilhelmsson neergaat aan de andere kant ipv Mrdja dat de ref wél zal fluiten voor een identiek geval.

Wat de rode kaarten betreft ,de eerste 2 tja waren vrij terecht denk ik , slaan of een slaande beweging maken is rood , maar de 3e rode kaart (snoeckx) bewijst nog maar eens dat de referee de wedstrijd totaal niet aanvoelde.

Silvio Proto die de bal met zn arm speelt ver buiten de 16-meter verdient meteen rood ,of het nu vrijwillig was of niet. (remember Jan Moons vorig seizoen 2 x rood voor een identieke fase)

Toch een dikke pluim aan de Lierse-spelers , met zo'n ingesteldheid het hele seizoen stonden ze nu ergens waar RC Genk staat , hopelijk kunnen ze het blijven opbrengen.

Tot slot denk ik dat de meeste pluimen op de hoed vd trainer(s) mogen gestoken worden ; Trost en Van Meir doen schitterend veld -en vooral psychologisch werk , dat bewijst de 1e helft vandaag.

Volgende week moet AA Gent eraan ;)
-----------------------
-----------------------
- Penalty niet gefloten voor Lierse
- Proto geen rood
- Een inworp die eigelijk voor Lierse was resulteert in 1-0 voor Anderlecht
- Imschoot die onterecht geel krijgt omdat hij terecht(!!!) van zijn oren maakte!
- Deschacht die doorgaat op Snoeckx en hem hard op het scheenbeen trapt blijft ongestraft.
- Schalbe tot en met van VDH, gele kaart was mss terecht (voet vooruit) maar dan had het gewoon inworp moeten zijn en geen vrije trap! Dus ook geen 2-0
- Penalty fase. Andic verliest inderdaad knullig de bal maar hij wordt eerst onderuit geduwd waarop hij het been meetrekt. Goor doet de eerste fout => en dus geen penalty! (wat niet wegneemt dat Andic een fout maakte!)

Man, wat is 't; Anderlecht moet kampioen worden ofwat?!!!

Voor de rest, niets als lof voor ons team!!! Wat een inzet, lef, mentaliteit,... gewoonweg fantastisch!
-----------------------



@FerrariMan: INDIEN het raak was geweest, wat het dus niet was. Wie kan bewijzen dat Snoeckx niet expres naasttacklede?

FerrariMan

Citaat van: Jasper op 05 maart 2006 - 22:15:45
@FerrariMan: INDIEN het raak was geweest, wat het dus niet was. Wie kan bewijzen dat Snoeckx niet expres naasttacklede?
Als je als ref al zo moet redeneren op een veld, dan is het ver gekomen. Genezen is zeker ook beter dan voorkomen? Ik ga er niet verder meer op in, want als Lierse-fan ben je nu niet echt de meest objectieve persoon.

Tataa!

razzle_dazzle

Lierse speelde een zeer sterke eerste helft, maar ze vergaten de kansen af te maken en dan weet je dat je het deksel op de neus krijgt.

Na meerdere malen de beelden te hebben bekeken, vind ik dat het geen penalty was, omdat de achterste Lierse speler Deschacht duidelijk een por in de rug geeft. Moest het andersom zijn geweest, wast het waarschijnlijk wel penalty geweest, zo eerlijk moet je als fan van een "grote" club dan wel durven zijn.

Ook de handsbal van Proto lijkt me onvrijwillig. Hij tackelt naast de bal en die bal vliegt via zijn bil tegen zijn arm. Moest hij een beweging naar de bal hebben willen maken, dan had hij verdomme snelle reflexen moeten hebben.

De "fout" van Snoeckx heb ik niet kunnen terugzien, aangezien deze uit het wedstrijdverslag geknipt is op sporza.be.


Hamilton MASTER

De tackle van Snoeckx was net niet zo erg als die van Robben dit weekend ;)



Supermariobros

Lierse degradeert niet, ze speelden gisteren een dijk van een wedstrijd en zullen het nog veel ploegen lastig maken dit seizoen. Ik vond zelfs dat ze gisteren een punt hadden verdiend maar kregen in de 2e helft het deksel op de neus.

De twee dalers zullen La Louvière en Beveren zijn volgens mij.

Hamilton MASTER

Lierse speelde gisteren een mooie 1ste helft.
Ik hoop dat ze met dit enthousiasme kunnen voortbouwen aan een sportieve redding.

Dan nog hopen dat alles in verband met de omkoopzaak in orde komt en dan hoop ik dat de malaise eindelijk voorbij is in Lier.

Brugge lijkt stilaan uitgeteld voor de titel. Het gat is inderdaad maar 5 punten maar dit op matchen waar Club eigenlijk moest winnen.

Genk hervalt in de vorm van voor november-december. Ik zie hen pas 7de eindigen als ze zo voort doen.
Zulte zie ik nog misschien de verrassende 3de worden, al is een 4de plek realistischer.

De rest is een pak ploegen waar je niet goed van kan zeggen waar ze zullen eindigen.
Ik deel de mening van Mario dat Beveren en La Lou waarschijnlijk degraderen, al vind ik het jammer omdat er veel talent in de ploeg van La Louviere zit.
Jammer dat Pinelli nog niet heeft kunnen overtuigen, maar hij is een oerdegelijke spits.

Dé ontdekkingen qua spelers zijn voor mij dit seizoen: Salou, Sterchele, Sergeant, Frutos, Tanghe (van Lierse), Dreesen.
Conceiçao en co noem ik niet omdat ik niet verrast ben van hun niveau. Wel mooi dat ze het een heel seizoen kunnen doen, op dergelijk hoog niveau spelen. Ook Tchité is aan een erg sterk seizoen bezig. Voor de rest zie ik niet direct mensen er bovenuit steken. Het kan natuurlijk dat ik iemand stomweg over het hoofd heb gezien :)



Supermariobros

Citaat van: Raikkonen MASTER op 06 maart 2006 - 18:39:13
Lierse speelde gisteren een mooie 1ste helft.
Ik hoop dat ze met dit enthousiasme kunnen voortbouwen aan een sportieve redding.

Dan nog hopen dat alles in verband met de omkoopzaak in orde komt en dan hoop ik dat de malaise eindelijk voorbij is in Lier.

Brugge lijkt stilaan uitgeteld voor de titel. Het gat is inderdaad maar 5 punten maar dit op matchen waar Club eigenlijk moest winnen.

Genk hervalt in de vorm van voor november-december. Ik zie hen pas 7de eindigen als ze zo voort doen.
Zulte zie ik nog misschien de verrassende 3de worden, al is een 4de plek realistischer.

De rest is een pak ploegen waar je niet goed van kan zeggen waar ze zullen eindigen.
Ik deel de mening van Mario dat Beveren en La Lou waarschijnlijk degraderen, al vind ik het jammer omdat er veel talent in de ploeg van La Louviere zit.
Jammer dat Pinelli nog niet heeft kunnen overtuigen, maar hij is een oerdegelijke spits.

Dé ontdekkingen qua spelers zijn voor mij dit seizoen: Salou, Sterchele, Sergeant, Frutos, Tanghe (van Lierse), Dreesen.
Conceiçao en co noem ik niet omdat ik niet verrast ben van hun niveau. Wel mooi dat ze het een heel seizoen kunnen doen, op dergelijk hoog niveau spelen. Ook Tchité is aan een erg sterk seizoen bezig. Voor de rest zie ik niet direct mensen er bovenuit steken. Het kan natuurlijk dat ik iemand stomweg over het hoofd heb gezien :)

D'haemers bvb.  ;)

Een 4e plaats is idd realistischer voor ons. Het zou fantastisch zijn in ons eerste jaar op het hoogste niveau. Hoop echt dat we die 4e plaats nog 9 speeldagen kunnen vasthouden.   :)

Supermariobros

CitaatAfgelopen weekend zorgden de scheidsrechters weer voor heel wat opschudding. Vooral Joeri Van De Velde, scheidsrechter tijdens Anderlecht - Lierse, werd zwaar aangepakt door pers en supporters. Robert Jeurissen, ondervoorzitter van de Centrale Scheidsrechterscommissie, geeft in De Morgen zijn oordeel.

"Ik was aanwezig op Anderlecht en heb een aantal foute beslissingen gezien van Joeri Van De Velde", vertelt Jeurissen eerlijk. "De niet toegekende strafschop was er een van. Ik denk dat de duwfout van Deschacht duidelijk was maar blijkbaar is die de scheidsrechter ontgaan. Hij fluit niet en dan begrijp ik dat de spelers van Lierse gefrustreerd raken, zeker als ze een zeer verdienstelijk half uur achter de rug hebben zonder resultaat."

"De fase met Proto? Hij komt uit zijn rechthoek en gedraagt zich daar als een keeper", gaat Jeurissen verder in Het Laatste Nieuws. "Een veldspeler gaat niet op die manier naar de bal. Op instinct gaat Proto als keeper naar de grond, op instinct gaat zijn hand ook naar de grond. Is dit vrijwillig, is dit een natuurlijke positie? Hier geef ik het voordeel van de twijfel aan de scheidsrechter, die vanop afstand in een fractie van een seconde moet oordelen. Maar rood voor Proto was hier een totaal aanvaardbare beslissing geweest."

Jeurissen gaf ook zijn mening over de penaltyfase bij Lokeren - Club Brugge, waar Leko neergehaald wordt door Doll, die merkwaardig genoeg 'slechts' geel kreeg: "Daar kun je inderdaad over discussiëren. Maar het viel me op dat de spelers van Club niet protesteerden."

Opvallend is wel dat Van De Velde geen straf krijgt. De omstreden scheidsrechter fluit zaterdag de eerder toegewezen wedstrijd tussen Club Brugge en Charleroi.

Ondertussen nam Het Laatste Nieuws de proef op de som. De krant bestudeerde alle wedstrijden en onderzocht of de grote ploegen effectief bevoordeeld werden. Het kwam tot een merkwaardige conclusie: Club Brugge had dit seizoen al bij vier fases de scheidsrechter mee, waar het bij drie andere fases de arbiter tegen kreeg. Standard staat volledig gelijk: het haalde vier keer voordeel en kreeg ook vier keer nadeel. Anderlecht kende het meeste geluk. De leider had zes keer de scheidsrechter mee en slechts drie keer tegen.

Hamilton MASTER

Daar kan je als club niets aan doen meen ik. Je kiest niet welke ref je hebt.
Als je een thuisfluiter hebt, des te beter maar dan nog.

Voetbal blijft een sport en sport is onvoorspelbaar. De scheidsrechter is een deel van het spel en niemand kan 100% correct fluiten.

Wat ik wél vind is dat beelden moeten gebruikt worden. Als je ziet dat er in het rugby beelden worden gebruikt door de ref die op het veld staat. Om te kijken of een bal al dan niet de grond raakte bij een touch down en dergelijke. Dit moet ook voor het voetbal kunnen.

De fifa gaat nu proberen om met videobeelden te kijken of een bal al dan niet over de lijn is. Men wil ook een 2de ref invoeren voor het controleren van fouten, blessures en schwalbes.

Gaat allemaal de goede richting uit denk ik.



Hamilton MASTER

Heb net een artikel gelezen over de tennissport die ook videobeelden zal gebruiken om beslissingen van de ref aan te vechten.

Tijdens een set mag een speler 2x naar de videobeelden vragen. Heeft de speler gelijk, behoudt hij zijn 2 mogelijkheden. Heeft hij ongelijk, verliest hij er een.
Tijdens de tie break krijgt hij een extra mogelijkheid.

Het bekijken van de beelden zou slechts een 10-tal seconden in beslag nemen.



razzle_dazzle

Goh ja scheidsrechters, tzijn allemaal klootzakken  ;). Ik denk niet dat ze verbeterd of verslechterd zijn, er zijn alleen meer mogelijkheden om ze te controleren. Ik begrijp niet waarom de mensen van de FIFA de technologie zolang tegenhouden?

Anderzijds, gaat men iedere "buitenspelfase" laten doorgaan om achteraf op de beelden te kijken of het buitenspel was of niet? Want als men vlagt ontneemt men iemand de kans om te scoren...

Studio 1 en de rest van de Vlaamse media doet volgens mij gewoon weer aan stemmingmakerij. Of zijn ze alle fases gaan nakijken van Anderlecht of Brugge misschien  ::)?
Heel spontaan lach ik daar mee, maar het is ook vreselijk ergerlijk. Objectiviteit in de media bestaat niet, want zij bepalen hoe de wedstrijd door de lezer/luisteraar wordt beoordeeld. Eerlijkheid bestaat al evenmin niet in de perswereld. Er mag ook gerust gezegd worden dat de goal van Tchité onterecht werd afgevlagt, net als de fase met Conceicao, waar hij uiteindelijk een belachelijke gele kaart voor krijgt. Maar neen, enkel de twee betwiste buitenspelfases van den Beerschot (Tiens zijn Raes en Carl daar geen fan van?) worden getoond.
De fase met Costa en Dosunmu wordt natuurlijk ook weer uitgesmeerd, terwijl er evengoed niets aan de hand is. Maar men wilt de lezer/luisteraar ervan overtuigen dat Costa in de fout ging. Als je daarna nog eens de mening van een anti-Standard-ex-scheidsrechter gaat vragen, wat verwacht je dan als antwoord? Ze doen het erom en ze beleven er enorm veel plezier aan.
Feit is dat je er weinig tegen kan doen. De media heeft teveel macht. Macht die niet tot hen toebehoort. Moest de kans zich ooit voordoen om ze ergens op te pakken, ik zou het niet nalaten. De Bond is corrupt, maar de media is dat evenzeer.

Jasper

Citaat van: FerrariMan op 05 maart 2006 - 22:28:10
Citaat van: Jasper op 05 maart 2006 - 22:15:45
@FerrariMan: INDIEN het raak was geweest, wat het dus niet was. Wie kan bewijzen dat Snoeckx niet expres naasttacklede?
Als je als ref al zo moet redeneren op een veld, dan is het ver gekomen. Genezen is zeker ook beter dan voorkomen? Ik ga er niet verder meer op in, want als Lierse-fan ben je nu niet echt de meest objectieve persoon.

Tataa!

Ernaast is ernaast. Snoeckx raakt VDH niet en moet dus niet gefloten worden.

Wat ik nog vergeten had, en daar kan je toch echt niet omheen: even voor dat tweede geel voor Snoeckx, gaat Deschacht vol door op het scheenbeen van Snoeckx. Wordt er gefloten? Nee, natuurlijk niet, het is een fout van Anderlecht. Deschacht verdiende daar geel of zelfs rood. Snoeckx raakt zijn man niet en krijgt zijn tweede geel, Deschacht raakt zijn man voluit en er wordt niet eens gefloten.