Nieuwe voetbalcompetitie

Gestart door Supermariobros, 29 juli 2005 - 16:00:22

« vorige - volgende »

Wie wordt kampioen?

Anderlecht
6 (60%)
Standard
4 (40%)

Totaal aantal stemmen: 6

Supermariobros

Mijn prono is Club - Standard 1-0 en Roeselare - Anderlecht 1-1. Wij (Z-Waregem) gaan met 1-3 winnen bij Moeskroen.  :)

razzle_dazzle

Aan een prono waag ik mij niet, maar ik heb alle vertrouwen in een goede afloop voor Standard. Anderlecht gaat het moeilijk krijgen op het veld van Roeselare, vooral op stilstaande fases zijn de West-Vlamingen erg gevaarlijk.
Moeskroen mag geen probleem vormen voor ZW.


Supermariobros

Anderlecht is voorlopig alleen leider door een verdiende 0-2 overwinning bij Roeselare. Anderlecht crëerde veel kansen maar doelman Sierens stond goed te keepen. Roeselare kwam goed weg toen Ver Eecke geen penalty zag in een in de tik van Vaesen op Frutos en de hands van Vanderbiest. Na rust bleef Anderlecht de betere ploeg, acht min. voor tijd glipte Wilhelmsson door de buitenspelval en kort voor tijd bracht Frutos de 0-2 eindcijfers op het bord.

Supermariobros

Dat is voetbal, wij spelen onze slechtste wedstrijd van het seizoen en winnen toch met 0-1 bij Moeskroen, dat hoort er nu éénmaal bij. Ook Genk won met 1-0 van La Louvière, ook de Limburgers speelden een zwakke wedstrijd. En jawel, Lierse won opnieuw (2-1 tegen Westerlo) en geeft sinds lange tijd de rode lantaarn door aan La Louvière.

Jasper

Zulte-Waregem won zeer onverdiend van Moeskroen. Moeskroen trof tot tweemaal toe de paal en het had dus al gemakkelijk 2-0 of 3-0 kunnen staan toen Z-W scoorde.

Lierse speelde alweer met veel motivatie, maar met een listige vallende bal werd de 18-jarige doelman Jochen Tanghe voor het eerst in zijn eersteklassecarrière geklopt: 0-1 na vijf minuten spelen. Adolph Tohoua, die net door het Lisp was uitgejouwd omdat hij te veel dribbelde, scoorde met een lage vrije trap de 1-1. Na de rust was Lierse duidelijk de betere ploeg met veel wil en doorzetting. De verdiende 2-1 kwam met veel geluk opdagen toen Mujanovic op keeper Gaspercic schoot en de bal weer tegen de knie kreeg waarna deze in doel viel. Het Lisp, alweer goedgevuld, ontplofte en Lierse pakte de derde zege op rij, de eerste keer dit seizoen dat de Pallieters dat kunnen waarmaken. De ploeg is nu ook samen met Anderlecht de enige met 12 punten uit de laatste 5 wedstrijden (Brugge en Gent kunnen daar vandaag nog (voor)bij komen) en heeft zich meteen losgerukt van de degradatieplaatsen.

Volgende week gaan we naar Anderlecht, waar we naar alle waarschijnlijkheid het onderspit zullen moeten delven. Daarna ontvangen we thuis AA Gent en de week daarop brengen we een bezoekje aan Zulte-Waregem. Drie moeilijke wedstrijden dus, maar niet getreurd, we hebben nog thuiswedstrijden tegen La Louvière, GBA, Moeskroen en Roeselare te goed evenals een uitwedstrijd op Cercle Brugge en FC Brussels.

Supermariobros

Club Brugge en Standard hebben elkaar in evenwicht gehouden in een bitsige topper. Club pakte vrij snel het initiatief en tikte geduldig rond op zoek naar een opening. Standard gokte vooral op de counter en dus op de snelheid van zijn twee aanvallers.

Leko zorgde voor het eerste gevaar met een afstandsschot. Op de volgende grote kans was het meer dan 20 minuten wachten. Vermant bediende Leko die heerlijk afwerkte. De thuisploeg verdiend op voorsprong, verdiend vooral omwille van het balbezit.

Standard was tussendoor al even gevaarlijk geweest via Geraerts, maar scoren deed het pas vlak voor de rust. Na een fel duel tussen Onyewu en Verheyen kwam de Amerikaan vrij en duwde hij een vrije trap mooi binnen.

In een slordige tweede helft gebeurde er niet zo veel meer en was de 1-1 eindstand het logische gevolg.

razzle_dazzle

Een logisch gelijkspel!

Brugge probeerde wel maar geraakte er gewoon niet door en Standard probeerde het door lange ballen richting Tchité en De Carmargo te sturen. Het gevolg was een felgeladen duel met amper doelpogingen. Toch vond ik dat wij (Standard) de beste kansen hebben gecreëerd, ik denk dan vooral aan de kansen van Mémé en Karel. Maar meer dan een draw hebben we niet verdiend.


razzle_dazzle

De Morgen schreef:


Citaat"Verheyen - Onyewu 0-2"

Gert Verheyen en Oguchi Onyewu vochten een duel in het duel uit. Beide waren dan geen rechtstreekse tegenstanders maar liepen elkaar wel bij elke stilstaande fase, letterlijk, tegen het lijf. Met de centrale verdediger uiteindelijk als winnaar. Zowel tijdens als na de wedstrijd.

Lange tijd was er nauwelijks iets aan de hand. Club was mooi en verdiend op voorsprong gekomen en leek een tweede helft tegemoet te gaan die alleen maar beter kon. Standard zou immers zijn egelstelling moeten verlaten wilde het nog een punt uit de brand slepen. Maar net voor de rust mochten de Luikenaars een vrijschop nemen. In de zestien werd zoals altijd getrokken en geduwd.

Verheyen ging tegen de grond, al te gemakkelijk, waardoor Onyewu helemaal alleen stond en Stijn Stijnen simpel versloeg.

De aanvoerder van Brugge besefte maar al te goed dat hij zich had laten afdrogen als een miniem.

De rest van de wedstrijd liep hij behoorlijk gefrustreerd rond. Tot tweemaal toe trapte hij de bal na een fluitsignaal nog weg. De gele kaart was logisch.

Eerder al had hij Onyewu nog eens onnodig een duw verkocht.

"Verheyen is niet meteen mijn type voetballer", reageerde de Amerikaan na afloop laconiek.

"Altijd trekken en duwen en veel cinema verkopen. Zo ook bij dat doelpunt. Sorry hoor, maar bij zulke fases gebeurt er altijd wel wat. Van mij mag hij gerust gaan liggen, maar dan moet je achteraf niet komen mekkeren als ik daardoor kan scoren."

Verheyen kwam in de mixed zone niet meer opdagen. En zo liet hij zich een tweede keer afdrogen door Onyewu. (KB) 

De nagel op de kop!

Over die kerel mogen ze ook wel eens een compilatiefilmpje van een minuut maken, want ik zag veel vergelijkingen met Conceicao.
Meer nog! Conceicao trekt alleen zijn bek open, Verheyen is een achterbaks ettertje, dat voortdurend zit te duwen, trekken, slaan en provoceren.

Maar wat merk ik dan s'avonds op studio 1...er wordt een half uur gezeurd over de fout van Costa...ok hij kwam veel te laat, maar als dat met opzet de man raken was, dan is Verbist toch wel heel mild  ::). De tackle van Roelands en vooral Vermant is dan weer geen punt om over te discussieren. Standard systematisch bezeiken verkoopt meer, dan eens tegen de Vlaamse ploegen in te gaan, niet waar meneer Raes?

Bon, waar zitten de criticasters nu?

Supermariobros

Verheyen is iemand die heel vlug gefrustreerd raakt, dat is algemeen geweten. Bij het Luikse doelpunt was er niks aan de hand, het was in ieder geval een geldig doelpunt. De Bruggeling liet zich al te gemakkelijk opzij zetten en daar profiteerde Oneywu van.

Ook protesteren kan hij als de beste, gisteren terecht geel en ik weet nog in de bekerwedstrijd Z-Waregem - Club Brugge, het liep bij de Bruggelingen voor geen meter en toen stond hij ook meer te mekkeren dan hem lief was en maakte daarbij onnodige fouten.

Best wel een agressief kereltje, Gert Verheyen.

The REAL BUTTON Freak

Lang zal hij toch niet meer mee draaien. Dan kan ie naar Dancing High Street in hoogstraten om een job te zoeken ipv een lief.

Supermariobros

Citaat van: The REAL Freak op 27 februari 2006 - 18:48:09
Lang zal hij toch niet meer mee draaien. Dan kan ie naar Dancing High Street in hoogstraten om een job te zoeken ipv een lief.

;D ;D ;D

Hamilton MASTER

Verheyen is een comediant pur sang!

Over Brugge - Standard heb ik nog iets te zeggen, Club wou wel maar kon niet.
Standard kon wel maar wou niet.

Standard leek in het begin al blij met 1 punt (wat ze mogen zijn) maar ik vond het een beetje te duidelijk.

Verheyen gaat liggen op het doelpunt van Onyewu maar terecht niet gefloten.




Hamilton MASTER

Ze speelden gewoon te duidelijk op dat ene punt.



The REAL BUTTON Freak

Ach zolang Anderlecht maar geen kampioen wordt kan het mij niet veel schelen, het is natuurlijk jammer dat Brugge niet heeft verloren.