Nieuwe voetbalcompetitie

Gestart door Supermariobros, 29 juli 2005 - 16:00:22

« vorige - volgende »

Wie wordt kampioen?

Anderlecht
6 (60%)
Standard
4 (40%)

Totaal aantal stemmen: 6

Jasper

Hehe, zo is mijn vader eens op zakendiner geweest in de VIP-loge bij Anderlecht-Inter Milaan. Maar voetbal interesseert hem toch niet. Anderlecht had toen verloren, maar ofwel was het met 0-1 ofwel was het toch een zware afgang. Ik weet het niet meer...

razzle_dazzle

Sint-Truiden - Beveren     
Moeskroen - Westerlo    
Lierse - Club Brugge    
Cercle Brugge - Zulte-Waregem    
FC Brussels - Charleroi       
La Louviere - Standard        
G. Beerschot - AA Gent    
Roeselare - Lokeren    
Racing Genk - Anderlecht

Sint Truiden verloor hun laatste twee matchen en moet dus eigenlijk de drie punten thuis houden om de boot van de middenmoot niet te missen. Gemakkelijk wordt het niet want de Ivoriaantjes van Beveren vernederden de Pallieters van Lier vorig weekend.

Moeskroen heeft hun start volledig gemist want ze konden nog geen enkel punt sprokkelen en bengelen dus helemaal onderaan het klassement. Meer nog, de Henegouwers konden zelfs nog geen enkel doelpunt maken. Met een match tegen  Westerlo in het vooruitzicht zou je je voor minder zorgen maken.

Lierse "Lierke voorlopig nog niet veel plezierke" mag tegen Club Brugge op zoek gaan naar eerherstel. Het spel van de kempenaars is voorlopig nog ondermaats en de aankopen renderen nog niet maar misschien kunnen ze de negatieve spiraal ombuigen tegen de kampioen van vorig seizoen.

Met Cercle Brugge - Zulte-Waregem krijgen we de tweede West Vlaamse derby van het jaar. Cercle bakt er tot nu toe niets van, want ook zij hebben nog geen enkel punt. Misschien het ideale moment voor Essevee om hun tweede uitoverwinning te boeken?

Brussels krijgt met Charleroi een taaie klant op bezoek. De Karolingers staan immers bekend om hun stugge verdediging en hun aartsgevaarlijke uitbraken.

Standard mag op bezoek bij de buren uit La Louviere en kan zich eigenlijk ging puntenverlies veroorloven tegen de wolven.

GBA ging na heel wat dubieuze fases toch onderuit in het Astridpark en staat dus ook onderaan met 0 punten. Ook Gent kon dit seizoen nog niet overtuigen en hoopt op verbetering tegen Beerschot.

Roeselare doet het voorlopig beter dan verwacht werd maar krijgt voor de tweede week op rij een stugge ploeg als tegenstander. De West-Vlamingen mogen het thuis opnemen tegen Lokeren.

Racing Genk- Anderlecht is de eerste topper van het seizoen. Genk kan zich geen puntenverlies meer veroorloven want de Limburgers konden nog geen enkele overwinning boeken dit seizoen. Anderlecht kende een erg sterke start met een negen op negen en een doelsaldo van 11-1. Het wordt een heet avondje daar...

Jasper

Lierse-Brugge 1-1 BAN-GE-LIJK!!! :D :D :D :D

Wraak op de onverdiende uitschakeling in de halve finale van de beker vorig seizoen. :D :D

En Lierse verdiende meer maar Butina is een goeie keeper en die gemiste penalty hoort er dan ook bij.

razzle_dazzle

Citaat van: Benny Dict op 23 augustus 2005 - 21:14:56
Morgen ga ik voor de eerste keer naar een 'grote' voetbalwedstrijd live. Brugge tegen god weet wie voor de CL. Gratis gelukkig, ik ben benieuwd want nu moet ik een klein beetje doen alsof ik Brugge fan ben :)

Heb jij eigenlijk een favo ploeg in België?

Supermariobros

Mooie overwinning alweer van ons op het veld van Cercle Brugge, dat nu toch dringend punten moet gaan halen. En wij staan met een 7/12, niet slecht hé voor een nieuwkomer.  :)

Club was nog vermoeid van woensdag en lijdt alweer duur puntenverlies, Standard zou na vanavond wel eens de enige leider kunnen zijn want vanavond speelt Anderlecht nog op het veld van Genk.

razzle_dazzle

De uitslagen van speeldag 4

Sint-Truiden - Beveren 1 - 0      
Moeskroen - Westerlo    1 - 0    
Lierse - Club Brugge    1 - 1    
La Louviere - Standard    2 - 3    
Cercle Brugge - Zulte-Waregem    2 - 4    
FC Brussels - Charleroi    2 - 2    
G. Beerschot - AA Gent    2 - 1
Roeselare - Lokeren    4 - 0


Sint-Truiden boekte hun tweede thuiszege van het seizoen. Beveren domineerde wel maar de beste kansen waren voor de kanaries die op slag van rust met tien verder moesten omdat de Fin Niemi uitgesloten werd.

Moeskroen-Westerlo was een erg gesloten match. Oussalah vond een kwartier voor het einde het gaatje, maakte de eerste goal voor Moeskroen en bezorgde de henegouwers zo ook de eerste punten van het seizoen.

Brugge leed voor de tweede keer puntenverlies. Dit maal op het veld van Lierse. Blauwzwart kwam al vroeg op voorsprong maar werd daarna bij momenten werkelijk overspoeld door de pallieters. De verdiende gelijkmaker bleef niet uit toen Alessandro na een fout van Valgaeren en Butina kon scoren. In de slotfase toonde Butina zijn klasse nogmaals door een penalty van Vairelles te stoppen en zo een punt te redden voor Club.

Standard leek op een een makkelijke overwinning af te stevenen op het veld van La Louvière, na een half uur stond het al 0-2 voor de Luikenaars. In de tweede helft vergaten de rouches echter te voetballen en zo kon La Lou terug in de match komen. Vlak voor tijd kregen de wolven zelfs de 2-2 cadeau na een uitschuiver van Onyewu. Toen was het moment van Conceicao aangebroken, hij dweilde heel de flank af en lepelde de bal perfect op het hoofd van Tchité die zo zijn eerste hattrick voor Standard maakte.

Zulte-Waregem blijft het goed doen, ze wonnen hun tweede uitmatch op rij overtuigend. Cercle blijft puntenloos.

Brussels en Charleroi deelden na een matige partij de punten.  Iedere ploeg klom één keer op voorsprong maar niemand kon een definitieve kloof slaan.

Ook Beerschot boekte de eerste overwinning van het seizoen tegen een zwak Gent. De ratten wonnen met 2-1. Dosunmu lukte een van de twee doelpunten.

Roeselare slachtte Lokeren in huis af met 4-0. Rocky Peeters maakte de tweede hattrick van deze speeldag en had dus een belangrijk aandeel in de overwinning van de West-Vlamingen.

FerrariMan

Citaat van: Razzle_dazzle op 27 augustus 2005 - 22:24:39
Citaat van: Benny Dict op 23 augustus 2005 - 21:14:56
Morgen ga ik voor de eerste keer naar een 'grote' voetbalwedstrijd live. Brugge tegen god weet wie voor de CL. Gratis gelukkig, ik ben benieuwd want nu moet ik een klein beetje doen alsof ik Brugge fan ben :)

Heb jij eigenlijk een favo ploeg in België?
Niet echt, ik heb wel een zwak voor Standard, maar voor de rest boeien andere clubs me niet.

Supermariobros

Citaat van: Supermariobros op 28 augustus 2005 - 08:52:40
Standard zou na vanavond wel eens de enige leider kunnen zijn want vanavond speelt Anderlecht nog op het veld van Genk.

Standard is dus de enige leider en dat moet al héél lang geleden zijn, Anderlecht was duidelijk beter dan Genk maar door de rode kaart van Van Den Borre kantelde de wedstrijd. Aan de andere kant kon Genk, eigenlijk moest Genk een strafschop gekregen hebben.

De Bleeckere heeft zeker niet zijn beste partij gefloten, ik onthou nog de schitterende goal van cornelis en we mogen toch wel zeggen een blunderde Proto bij de eerste en derde goal.

Volgende week is er geen competitievoetbal, de Rode Duivels mogen dan hun kunnen tonen.

razzle_dazzle


Is tien jaar geleden dat Standard nog is zo een goede start maakte. Ze spelen wel nog niet echt goed, ze maken voorlopig het verschil door de flitsen van Conceicao. Dit kan geen weken meer duren, hopelijkt komt die versterking op de linkerflank gauw.

Anderlecht had het de eerste twintig minuten moeilijk in Genk maar nam daarna het overwicht over en dat leidde tot een goal van Mpenza op slag van rust. In het begin van de tweede helft moest Wilhelmsson een bal van de lijn vegen om Genk van de gelijkmaker te houden. Kort daarop scoorde Anderlecht een tweede keer en leek de match beslist.(Leek mij een schoon stukje komedie van Moons trouwens)

Op het uur kwam dan idd het keerpunt toen Vanden Borre werd uitgesloten (leek me trouwens wel terecht). Genk scoorde twee keer in evenveel minuten en zette de bordjes met een pegel van Cornelis weer in evenwicht. Maar nog was het niet gedaan, Mpenza vond weer een gaatje en zette Anderlecht, met zijn derde treffer van de avond ,  weer op voorsprong. Zewklakow werd in de ploeg gedropt om de zege veilig te stellen maar dat lukte niet want Genk kon weer terugkomen, dit maal na mistasten van Proto.

3-3 was dus al bij al een billijke uitslag voor deze geladen topper. Verontrustend is wel dat beide keepers van het nationaal elftal een erg zwakke matige prestatie neerzetten.


Supermariobros

5e speeldag, gisteren al gespeeld:

AA Gent RC Genk 2-0 
Charleroi Roeselare 1-1   
Anderlecht Moeskroen 3-1   
Westerlo Brussels 3-0 
Zulte-Waregem Germinal Beerschot 2-1 
Club Brugge Sint-Truiden 2-1   
La Louvière Cercle Brugge 0-0

Genk verloor voor het eerst, nadat het de vorige vier wedstrijden telkens gelijkspelde. Ze hebben amper vier puntjes uit vijf wedstrijden, veel te weinig voor een ploeg die wil meestrijden voor Europees voetbal. Anderlecht deed wat het moest doen, net als Club: winnen. Zulte-Waregem haalde in extremis de drie punten binnen tegen GB. Nu wa de blessuretijd in hun voordeel, eerder al, tegen Standard verloren ze de partij in blessuretijd. GB eindigde de wedstrijd met 8 spelers in een tumultueus slot. Cercle haalde zijn eerste punt van het seizoen bij La Louvière.

Vandaag staan er nog 2 wedstrijden op het menu:

Lokeren - Lierse
Standard - beveren

Raikkonen MASTER

Om op de match in Genk terug te komen, Genk had nooit mogen gelijkkomen.

De Bleeckere is echt GEEN topscheidsrechter! Hij laat niemand spelen en trekt gele kaarten waar er niets aan de hand is.

Hij geeft GEEN fout (bij 2de geel voor Vanden Borre) voor zijn charge op Vandenbergh maar doet dit wél meetellen in zijn optelsommetje waar hij duidelijk zegt dat die 2 fouten samen een 2de geel zijn.

Genk speelde nadien goed, met de nodige dosis geluk en de nodige flaters van Proto...

1 conclusie na deze matchen,

Club Brugge kan niet scoren zonder Balaban. Genk is compleet onthoofd zonder Engelaar. Anderlecht kan tegen zwakke ploegen niet het spel maken dat het moet maken.
Standard is te wisselvallig, nu staat het 1-2 achter tegen Beveren. Misschien eindelijk een resultaat naar hun werken. De punten die ze nu hadden waren niet helemaal verdiend.

Raikkonen MASTER

1-3 voor Beveren...

Beschamende prestatie van Deflandre, Onyewu en Léonard... Hoe ze de Beverse spitsen zoveel ruimte laten...

razzle_dazzle

Citaat van: Raikkonen MASTER op 11 september 2005 - 21:28:49
1-3 voor Beveren...

Beschamende prestatie van Deflandre, Onyewu en Léonard... Hoe ze de Beverse spitsen zoveel ruimte laten...

Ach ja, het was wel een beetje te verwachten...laatste weken al enkele keren goed weggekomen. Ze konden een historisch record breken door 15/ 15 te halen maarja als iets mooi kan gebeuren in Luik loopt het meestal mis.
D'Onofrio zette Leonard overigens centraal naast Onyewu...terwijl twee echte centrale verdedigers werden aangekocht(Sarr en Beda)! Het experiment is dus niet voor herhaling vatbaar. Deflandre en Leonard presteren al heel het seizoen minder maar krijgen nu eenmaal meer krediet omwille van hun vedettestatus. De volgende thuismatch tegen Club kan maar beter gewonnen worden... >:(

Supermariobros

Mooiste goal van het weekend: Sterchele voor Charleroi tegen Roeselare.  ;D ;D ;D
Zoiets heb ik nog nooit gezien, ongelooflijk eigenlijk.

Raikkonen MASTER

Het is gewoon schandalig.

Het feit dat de doelman zelfs geen intentie maakt om de bal af te schermen voor de aanlopende spits, wil toch genoeg zeggen vind ik.

Het is een absurde goal die totaal NIET goedgekeurd mag worden... Maar ja, zo is de ref ook weer eens in de belangstelling gekomen...