Nieuwe voetbalcompetitie

Gestart door Supermariobros, 29 juli 2005 - 16:00:22

« vorige - volgende »

Wie wordt kampioen?

Anderlecht
6 (60%)
Standard
4 (40%)

Totaal aantal stemmen: 6

razzle_dazzle

Citaat van: Raikkonen MASTER op 15 december 2005 - 11:11:40
Steven Defour is voor mij de nieuwe aanvoerder van de Rode Duivels.

Op iemand als hem wachten we al heel lang. Hij kan zowel achter de spitsen spelen als spelverdeler op het middenveld.
Iemand met zijn kwaliteiten zou vrij snel in de nationale ploeg moeten zitten.

Met hem en met de huidige jeugd zit het Belgische voetbal vrij safe vind ik.

Proto, Schollen, Vanden Borre, Kompany, Van Damme, Cornelis, Defour, De Man, De Ceulaer, Geraerts, Buffel, Pieroni, Mpenza en De Camargo...

Ik hoop dat de volgende bondscoach zo snel mogelijk een volledig verjongde ploeg laat opdraven, dit zou heel goed zijn voor de automatismen en voor het vertrouwen van deze jongens. Dit zou een heel sterke groep zijn lijkt mij.

Defour kan een goeie worden ja, maar wacht nog maar even af tot hij bevestigt.

Ik hoop dat de nieuwe bondscoach de beste spelers oproept, dat moeten niet zozeer jonge spelers zijn, Antheunis heeft al genoeg proberen te verjongen. Leonard bv. verdient toch zeker een selectie op basis van dit seizoen, ik hoop dat VDE dit ook inziet.

Laatste bemerking: je bent Tchité vergeten  ;).

razzle_dazzle

Het ziet er naar uit dat Dieter Van Tornhout na de winterstop bij seizoensrevelatie Zulte Waregem zal spelen. De aanvaller van Club Brugge bereikte een akkoord met de neo-eersteklasser.

Van Tornhout komt niet aan spelen toe bij Club Brugge en mag daarom naar een andere club. Hij stond in de belangstelling van enkele Nederlandse clubs, waaronder Sparta Rotterdam, maar lijkt nu toch voor de Belgische competitie te gaan. De 20-jarige Van Tornhout bereikte immers een akkoord met Zulte Waregem. Nu moet enkel Club Brugge nog zijn fiat geven.

Supermariobros

Citaat van: Razzle_dazzle op 17 december 2005 - 18:39:56
Het ziet er naar uit dat Dieter Van Tornhout na de winterstop bij seizoensrevelatie Zulte Waregem zal spelen. De aanvaller van Club Brugge bereikte een akkoord met de neo-eersteklasser.

Van Tornhout komt niet aan spelen toe bij Club Brugge en mag daarom naar een andere club. Hij stond in de belangstelling van enkele Nederlandse clubs, waaronder Sparta Rotterdam, maar lijkt nu toch voor de Belgische competitie te gaan. De 20-jarige Van Tornhout bereikte immers een akkoord met Zulte Waregem. Nu moet enkel Club Brugge nog zijn fiat geven.

Laat hem maar komen, hoe meer goals we maken, hoe beter.  :D

Club Brugge heeft zonet zijn tweede uitzege van het seizoen geboekt. Het won met 0-1 bij Moeskroen na een felbevochten zege.

Supermariobros

#243
Seizoensrevelatie Z-Waregem verloor deze namiddag met 1-2 van AA Gent. In een flauwe eerste helft bracht Zoko de bezoekers op het kwartier op voorsprong. Kort na de rust bracht Matthys de thuisploeg langszij. Zo'n 10 min. kreeg Meert rood omdat hij een bal met de hand van de lijn redde, Foley miste de strafschop maar twee min. later kwamen de bezoekers toch opnieuw op voorsprong via Grégoire. Z-Waregem probeerde wel maar het lukte deze middag niet echt voor de thuisploeg.

We gaan met een zesde plaats de winterstop in, wie had dat voor de competitie gedacht?

razzle_dazzle

ZW verloren van AA Gent of wat wou je zeggen?  ;)

Supermariobros

Standard gaat als enige leider de winterstop in, het won bij Lierse met 0-2. Bij de thuisploeg was er veel goede wil, maar echte kansen afdwingen blijft een moeilijke opgave. Thuisspeler Milenkovic ontsnapte aan een rode kaart toen hij Morreira een elleboogstoot uitdeelde. Kort voor de rust bracht Geeraerts de bezoekers op voorsprong. Ook veel goede wil bij de thuisploeg in de tweede helft, maar de bezoekers hielden makkelijk stand. In de toegevoegde tijd verdubbelde topschutter Tchité zelfs de score.

In het klassement volgt Anderlecht op 2 punten nadat het bij La Louvière niet verder kwam dan een scoreloos gelijkspel. Anderlecht had in de eerste helft de wedstrijd in handen maar kon de kansen die het kreeg niet afwerken.Na de rust dommelden de 22 spelers in hun winterslaap, hetenige noemenswaardige nog: een kopbal van Tihinen werd van de lijn gehaald.

Het klassement:

1. Standard 38
2. Anderlecht 36
3. Standard 35
4. Westerlo 32
5. Racing Genk 31
6. Zulte-Waregem 30
7. Lokeren 29
8. Brussels 28
9. AA Gent 25
10. Roeselare 23
11. Cercle Brugge 21
12. Charleroi 21
13. Beveren 19
14. Moeskroen 19
15. Ger. Beerschot 18
16. La Louvière 18
17. St. Truiden 15
18. Lierse 9

Bovenaan is er spanning troef, het is lang lang niet uitgemaakt wie de nieuwe kampioen wordt en e mogen ons ongetwijfeld aan een spannende 2e ronde verwachten.

Onderaan heeft Lierse wellicht een mirakel nodig wil het het zijn verblijf in de Jupiler League verlengen.

Supermariobros

Aimé Anthuenis wordt de nieuwe trainer van Lokeren. Vandaag bereikten beide partijen een mondeling akkoord.


Jasper

Toch nog een ploeg die ons kan aflossen op de laatste plaats dan. ;D ;D

Hamilton MASTER

Muslim heeft heel goed werk geleverd.

Een topcoach waar we mogelijk nog veel van zullen zien.



razzle_dazzle

Ik ben eens benieuwd naar de resultaten onder opperboer Antheunis...

Hamilton MASTER

En naar die van Vandereycken, die bondscoach wordt..................................



Supermariobros

Citaat van: Raikkonen MASTER op 22 december 2005 - 07:22:17
En naar die van Vandereycken, die bondscoach wordt..................................

Bwa, 't zou nog kunnen meevallen want veel slechter dan nu kan het niet.  ;D ;D ;D

razzle_dazzle

Wat ik verwacht onder Vandereycken:

ruzies, veel ruzies maar ook goede resultaten  ;).

Supermariobros

Standard-aanvoerder Sergio Conceicao werd door de lezers van het Nieuwsblad verkozen tot beste speler van de heenronde. Anderlecht-spelers Kompany en Wilmhelnsson werden respectievelijk tweede en derde.

razzle_dazzle

Citaat van: Supermariobros op 09 januari 2006 - 10:31:33
Standard-aanvoerder Sergio Conceicao werd door de lezers van het Nieuwsblad verkozen tot beste speler van de heenronde. Anderlecht-spelers Kompany en Wilmhelnsson werden respectievelijk tweede en derde.

Lijkt mij ook verdiend, Wilhelmsson zijn reactie was wel een beetje belachelijk  ;).

"Conceiçao is een clown"

Christian Wilhelmsson heeft het niet voor Sergio Conceiçao

Christian Wilhelmsson en Sergio Conceiçao zijn twee topfavorieten voor de Gouden Schoen. Wilhelmsson heeft het alvast niet zo begrepen op zijn rivaal. "Ik vind hem eigenlijk geeneens zo'n goede speler", reageert de Zweed van Anderlecht.
"Het lijkt mij dat hij zijn beste jaren achter de rug heeft. En misschien is zijn karakter niet het beste wat er te vinden is. Hij wil altijd een soort spanning creëren. Zo steekt hij gewoon in elkaar. He's just a clown. Hij is gewoon een clown." (HNB)

"Ik heb het niet voor Conceiçao. Hij is misschien een goede speler voor de Belgische competitie, ja. Maar nu hou ik mijn mond of ik zeg misschien dingen die ik eigenlijk niet wil zeggen."