Nieuwe voetbalcompetitie

Gestart door Supermariobros, 29 juli 2005 - 16:00:22

« vorige - volgende »

Wie wordt kampioen?

Anderlecht
6 (60%)
Standard
4 (40%)

Totaal aantal stemmen: 6

Jasper

Citaat van: Razzle_dazzle op 11 december 2005 - 21:01:02Brugge en Genk zijn de morele winnaars

Genk, dat zijn competitiestart volledig miste gewoonweg omdat het spel op niet veel trok? Nee, voor mij is Genk niet de morele winnaar van de eerste seizoenshelft. Van de tweede helft van de eerste seizoenshelft wel, maar over heel de seizoenshelft bekeken niet.

razzle_dazzle

In het nieuwsblad van vandaag staat een overzicht van de uitmatchen van de topploegen:

Anderlecht en Standard haalden beiden 13 op 23
Brugge 11 op 27
Genk 12 op 24

Dit haalt nogmaals eens aan dat de competitie nog alle kanten uitkan, mss wordt Zulte toch nog kampioen?

Supermariobros

Citaat van: Razzle_dazzle op 12 december 2005 - 12:07:31
Dit haalt nogmaals eens aan dat de competitie nog alle kanten uitkan, mss wordt Zulte toch nog kampioen?

Kampioen spelen is te hoog gegerepen voor ons, dat is trouwens de ambitie niet van Z-Waregem. Een plaats in de Top 6 is al fantastisch voor het eerste jaar in de hoogste voetbalklasse.

Vandaag is officieel bekend gemaakt dat Jorge Costa overkomt van Porto naar Standard, bij Porto was de Portugees op een zijspoor beland. Hij tekende voor 18 maanden bij de Luikse club en zal het rugnummer 3 krijgen.

razzle_dazzle

Jup Luciano's wegen zijn ondoorgrondelijk. Costa won twee jaar geleden nog de Champions League met Porto en nu mag ie in Luik de roodwitte kleuren komen verdedigen  :). Hopelijk nog versterking op het middenveld en in de spits...

Supermariobros

Lokeren is zijn trainer Slavoljub Muslin kwijt. De Serviër tekende gisterenavond een contract bij Lokomotiv Moskou van twee seizoenen met optie voor een derde. Volgens Muslin kon hij niet weigeren, ze boden me zoveel meer dat ik moest zwichten. Bonscoach Anthuenis volgt de Serviër op bij Lokeren, in 1980 begon hij zijn trainerscarrière bij Lokeren.

Standard heeft zijn spelers op het matje geroepen, de Luikse club haalde afgelopen weken een 4 op 15. De trainersstaf heeft de spelerskern gewezen op een aantal plichten. Morgen spelen de Rouches de belangrijke topper tegen Anderlecht.

razzle_dazzle

Groot verlies voor Lokeren, Muslin was toch ne krak hoor. En dan krijg je Antheunis in de plaats ocharme  ???...

Hamilton MASTER

Waar wordt Standard - Anderlecht uitgezonden? Ik kan het nergens vinden.



Supermariobros

Citaat van: Raikkonen MASTER op 14 december 2005 - 17:15:30
Waar wordt Standard - Anderlecht uitgezonden? Ik kan het nergens vinden.

Op Belgacom tv., op een andere zender is het niet te zien hoor.

Jasper

GOOOOOAAAAALL!!!!!!!!!! Tchité :)

Hamilton MASTER

Standard wint verdiend van Anderlecht.

Moreira was man van de match, met heerlijke acties en mooie voorzetten maakte hij het heel Anderlecht moeilijk.

Moreira zette een actie zelf op poten, en via Tchité kreeg hij de bal terug en kopte hij hard binnen.

Anderlecht herstelde het evenwicht in het laatste kwartier maar Vanden Borre kopte onbegrijpelijk naast op een schitterende voorzet van Goor.

Na de rust bakte Anderlecht er weer niets meer van. Standard drukte door en creeërde kans op kans.
Juhasz raakte geblesseerd maar bleef toch staan. Dit had hij beter niet gedaan want 5 minuten nadien kopte hij pardoes in eigen doel.
Standard begon rustiger te voetballen, Anderlecht kwam opzetten maar kreeg geen mogelijkheid meer, mede door een 4-tal onterechte buitenspelsituaties.

Conclusie: Standard speelt goede 1ste seizoenshelft en staat 1ste.
Schitterende plek van Zulte-Waregem en vooral Westerlo.

Alles is nog mogelijk. Anderlecht moet z'n beste vorm nog halen, Standard en Genk moeten de lijn doortrekken. Westerlo, Zulte-Waregem en Lokeren moeten bewijzen dat ze hun plek waard zijn.



razzle_dazzle

#235
schitterend, echt schitterend.

De hele partij de beste, op het 3e kwartier na.
Voor mij man van de match, na lange tijd: Karel Geraerts.
Hij was overal, echt OVERAL, telkens er met dat voetje tussen, telkens de schouder ertussen, ik vond hem echt subliem.

Verder vond ik Moreira degelijk, zoals hij eigenlijk elke week zou moeten spelen. Verder meer dan verdienstelijke prestaties van:
Onyewu (die zijn kalmte goed bewaarde terwijl Iachtsouk hem verschillende keren geslagen had).

Beda die er vaak tussen zat (maar moet afleren van onbesuisd te tackelen).

Tchité: hij zorgde voor weinig gevaar, maar was constant aanwezig en leverde een schitterende assist.

De flankverdedigers, want het was toch niet simpel, veel ruimte hebben, en toch die opkomende mensen ook in het oog houden.

En zelfs Negouai verdient hier tussen te staan. Ik vond zijn positiespel vandaag stukker beter, won ook de meeste van zijn duels. Enkel zijn passing zie ik nooit goed komen.


Minder vandaag:
Conceicao: weinig aanwezig, weinig voor gevaar zorgend. Wel voerde hij zijn taak als captain goed uit, door op de gepaste momenten opmerkingen te gaan geven, zowel bij scheids als bij anderlecht spelers.

Rapaic: ook weinig aanwezig, enkele schitterende passes, maar veel verder kwam hij niet.

Voor beide lag het duidelijk aan het tactische systeem van Anderlecht, dat de nadruk gelegd had op het lam leggen van de flanken dmv een 5 mans verdediging, met 2 man op elke flank.


Kleine noot:
schitterend hoe DD (misschien ongewild) vercauteren zijn systeem naar de botten helpt met het opstellen van Moreira, maar wat een idiote wissel doet hij daar weer? Een spits die geen potten breekt en opzoek is naar zn beste vorm laat je toch niet op de linksmidden spelen 

kleine 2e noot:
Foei foei foei, dit anderlecht was echt schandalig slecht! Goor sloft erbij alsof hij bij Aviat zit, Zetterberg kon het tempo totaal niet aan, Wilhelmsson was nergens, en Mbo kon tegen Onyewu niks beginnen. Enig lichtpunt was Kompany: heb er speciaal op gelet, en hij heeft toch wel talent hoor, verschillende keren dat hij "geniaal" een balletje naar links of rechts kopt, waar anderen hem gewoon vooruit zouden buffelen...

Mijn conclusie:
Standard verdiend aan de leiding...geluk en ongeluk zijn de laatste weken mooi gecompenseerd me dunkt. Hopelijk de nodige versterking tijdens de winterstop , want de kern is te klein om mee te strijden tot het einde.

Anderlecht kan veel beter en ik verwacht ook wel dat dat zal lukken, ze blijven mijn titelkandidaat nummer 1. Vercauteren ontgoochelde me wel door zijn eeuwig twijfelen: hoeveel keer heeft hij zijn middenveld nu al omgegooid? Eerst is VDH onmisbaar, nu is hij versleten...eerst is Zewlakow niet goed genoeg, nu start hij elke week...Vercauteren kondigde voor het seizoen aanvallend voetbal aan...ik stel vast dat Anderlecht de laatste weken met 5 à 6 verdedigers aan de match begint!! En dan is er nog de kwestie Proto-Zitka, wat is er van het rotatiesysteem overgebleven?

Brugge startte door omstandigheden erg zwak, maar kwam toch mooi terug tot op drie puntjes. Hun spel was bijlange niet geweldig, maar ze pakken de laatste weken wel de nodige punten. Het wordt nog een spannende titelstrijd.

Ook Genk doet nog mee voor de titel, hun seizoen begon zowaar nog dramatischer dan dat van Brugge, maar ook zij konden de schade beperken tot 5 puntjes achterstand. Bovendien recupereren ze binnenkort nog Daerden en Claessens. Nadeel is wel dat zij nog alle toppers buitenshuis moeten spelen.

Zulte-Waregem is de seizoensrevelatie, ik had wel verwacht dat ze zonder moeite in eerste hadden kunnen blijven, maar dit is toch wel grandioos hoor  :).
Ook Roeselare doet het met zeer beperkte middelen meer dan behoorlijk.
Lierse is de ontgoocheling tot nu toe.

Hamilton MASTER

het was niet de bedoeling van Vercauteren om met 5 man te verdedigen.

Vercauteren wou met 3 man verdedigen en Zewlakov en Vanden Borre moesten meehelpen op het middenveld.

Maar deze schoven zo ver naar achter dat Tchité idd bijna geen ruimte kreeg, net als Rapaic en Conceicao, maar Moreira wel.
Zetterberg verdronk in de 1ste helft.

De 2de helft was het iets beter maar Vercauteren had Juhasz er na die blessure sneller af moeten halen. Goor was op het einde van de match toch ook goed hoor.



Hamilton MASTER

Steven Defour is voor mij de nieuwe aanvoerder van de Rode Duivels.

Op iemand als hem wachten we al heel lang. Hij kan zowel achter de spitsen spelen als spelverdeler op het middenveld.
Iemand met zijn kwaliteiten zou vrij snel in de nationale ploeg moeten zitten.

Met hem en met de huidige jeugd zit het Belgische voetbal vrij safe vind ik.

Proto, Schollen, Vanden Borre, Kompany, Van Damme, Cornelis, Defour, De Man, De Ceulaer, Geraerts, Buffel, Pieroni, Mpenza en De Camargo...

Ik hoop dat de volgende bondscoach zo snel mogelijk een volledig verjongde ploeg laat opdraven, dit zou heel goed zijn voor de automatismen en voor het vertrouwen van deze jongens. Dit zou een heel sterke groep zijn lijkt mij.



Supermariobros

Citaat van: Raikkonen MASTER op 14 december 2005 - 22:46:23
Zulte-Waregem en Lokeren moeten bewijzen dat ze hun plek waard zijn.

Ik denk dat Z-Waregem dat al genoeg bewezen heeft, het is alleen te hopen dat ze na nieuwjaar geenterugslag krijgen.

Halfweg de competitie is dit de stand:

1. Standard 35
2. Anderlecht 35
3. Club Brugge 32
4. Westerlo 31
5. Z-Waregem 30
6. Racing Genk
7. Lokeren 28
8. Brussels 25
9. Roeselare 22
10. AA Gent 22
11. Cercle Brugge 20
12. Beveren 19
13. Moeskroen 18
14. Ger. Beerschot 18
15. Charleroi 18
16. La Louvière 17
17. St. Truiden 14
18. Lierse 9




 

razzle_dazzle

Citaat van: Raikkonen MASTER op 15 december 2005 - 07:04:25
het was niet de bedoeling van Vercauteren om met 5 man te verdedigen.

Vercauteren wou met 3 man verdedigen en Zewlakov en Vanden Borre moesten meehelpen op het middenveld.

Maar deze schoven zo ver naar achter dat Tchité idd bijna geen ruimte kreeg, net als Rapaic en Conceicao, maar Moreira wel.
Zetterberg verdronk in de 1ste helft.

De 2de helft was het iets beter maar Vercauteren had Juhasz er na die blessure sneller af moeten halen. Goor was op het einde van de match toch ook goed hoor.

Ik twijfel niet aan zijn bedoeling, maar dan stel ik mij de vraag waarom hij bleef vasthouden aan die drie man centraal, terwijl Tchité alleen vooraan stond? Hij had gemakkelijk ofwel Kompany ofwel Juhasz een rij naar voor kunnen schuiven om Moreira uit de match te houden. Anderlecht speelde zonder defensieve middenvelder en dat heeft hen genekt.

Vercauteren had bang voor de flanken van Standard en maakte een tactische keuze in functie van de tegenstander en niet in functie van zijn eigen sterkte.