Nieuwe voetbalcompetitie

Gestart door Supermariobros, 29 juli 2005 - 16:00:22

« vorige - volgende »

Wie wordt kampioen?

Anderlecht
6 (60%)
Standard
4 (40%)

Totaal aantal stemmen: 6

Supermariobros

2e speeldag: Dedju toch, zo dichtbij de overwinning staan en in de blessuretijd toch nog 2 goals binnenkrijgen. We verdienden zeker een gelijkspel maar blijven met lege handen achter, Zulte-Waregem - Standard 1-2  :'(

Mooiste goal van het weekend: Bjorn Dewilde van Westerlo

razzle_dazzle

#16
Zulte-Waregem blijft idd verrassen, dit is geen degradatieploeg! Ze verloren twee minuten hun kalmte en betalen daar een dure prijs voor.
Brugge liet een steekje vallen in Brussel en nu begin je het verlies van Ceh en vooral Simons toch te merken. Anderlecht wint, maar overtuigt evenmin. En let maar mooi op met Westerlo...

Jasper

En Lierse wint van Sint-Truiden, vind ik ook prachtig. Dit is al jaar en dag een duel waar ik naar uitkijk maar dat Lierse toch iedere keer verliest, net als tegen Westerlo. Maar nu hebben we toch 1-0 gewonnen. :)

En Beveren verliest van Roeselare. :o :o :-\ Net nu Beveren bij een voetbalmanagerspel nog in m'n standaardploeg zat omdat ik nog geen tijd had gehad om dat te vervangen, dacht ik dat ze van Roeselare toch wel zouden kunnen winnen hoor...

Raikkonen MASTER

1) Anderlecht
2) Standard
3) Genk
4) Lokeren
5) Club Brugge
6) Zulte-Waregem
7) Gent
8) Brussels
9) Lierse
10) Sint-Truiden

Anderlecht: ze hebben altijd sober gespeeld maar verdienden altijd de overwinning. Door een fout van Zitka kon Slavia een mooi resultaat neerzetten. In de competitie zullen ze walsen over de kleinere ploegen, zeker thuis.

Standard: veel technisch vermogen, inhoud en jeugdige inbreng. Hen zie ik 2de worden. Jammer van Rapaic.

Genk: met een verbeterde kern maar met een nieuwe trainer. Om de titel strijden is het nog vroeg maar ze worden volgend mij 3de. Er zit maturiteit in de ploeg. Jammer dat Claessens 6 maanden out is.

Lokeren: met een mooie ploeg én met een supertrainer gaan zij voor de verrassing zorgen.

Club Brugge: ze gaan volgens mij een pechjaar beleven. Lange is lang out en Ceulemans heeft nog niet het perfecte spelsysteem gevonden. Leko moet nog uitbreken en Balaban en Ishiaku moeten hun vorm nog vinden. Ik gok ze op een lage plek maar we'll see. Ik ben al meer mis geweest.

Supermariobros

Citaat van: Raikkonen MASTER op 18 augustus 2005 - 17:53:14
Standard: veel technisch vermogen, inhoud en jeugdige inbreng. Hen zie ik 2de worden. Jammer van Rapaic.

Ze zullen dan wel heel wat beter en als ploeg moeten gaan spelen, want zowel als tegen Lierse en Z-Waregem verdienden ze de overwinning niet.

Ben nog altijd niet bekomen van vorige week  :'(

razzle_dazzle

#20
Citaat van: Supermariobros op 19 augustus 2005 - 09:59:11
Citaat van: Raikkonen MASTER op 18 augustus 2005 - 17:53:14
Standard: veel technisch vermogen, inhoud en jeugdige inbreng. Hen zie ik 2de worden. Jammer van Rapaic.

Ze zullen dan wel heel wat beter en als ploeg moeten gaan spelen, want zowel als tegen Lierse en Z-Waregem verdienden ze de overwinning niet.

Ben nog altijd niet bekomen van vorige week  :'(

Ondanks een aantal pijnpunten (aanval, linkerflank) toch niet onverdiend (zowel tegen Lierse als ZW). Een balbezit van 60-40, tien kansen waarvan twee keer tegen de lat tegenover een paar counterkansen, een goal afgekeurd, ... Het is niet omdat er bij Waregem een metser en een vloerlegger spelen die zich 45' het licht uitlopen dat ze de overwinning verdienen. Ook niet omdat ze er zich niet voor schamen om op eigen veld praktisch de hele match te counteren. Wel integendeel.

En zeker niet "op zijn genks", daarvoor hebben we veeeel te veel kansen gekregen (en Waregem te weinig).

Om het met de woorden van een rsca supporter te zeggen:

"Het is niet omdat je sympathie voelt voor de underdog of vijandschap t.o.v. Standard dat je moet zeggen dat het onverdiend was, want dat is helemaal niet zo. Als je zo een wedstrijd bekijkt met de ogen van iemand die de 2 ploegen totaal niet kent, dan luidt de conclusie: "evenwichtige match met een niet geheel onverdiende, maar wel gelukkige winnaar".


Eén opmerking : Waarom wordt die lijnrechter nu niet naar tweede klasse gedegradeerd?  ::).

Ten slotte wil ik u doen herrineren aan het Brugge van vorig jaar, dat ook bijzonder veel punten pakte zonder goed te spelen.  Zij werden kampioen, Standard speelde wervelend en kreeg een pak slaag...

Raikkonen MASTER

Klopt, het gaat uiteindelijk enkel om efficientie.
Maar ik denk dat Anderlecht die dit seizoen wel zal hebben. Vercauteren heeft nooit ontkent dat hij met Wilhelmsson, Serhat, Jestrovic én Mbo Mpenza zou spelen.

Thuis moet dit mogelijk zijn tegen ploegen als Brussels, Beveren etc..

Voor de mensen die kritiek hadden op Van Damme, (hoewel dit off topic is hier...) ik vind dat hij een beresterke match heeft gespeeld. Ook goede match van Vanden Borre, enkel zijn positiespel moet beter. Ook bij Kompany is dit nog het zwakke punt.

Supermariobros

Inderdaad, het speelt allemaal mee. Maar Geeraerts zei achteraf zelf dat de overwinning niet verdiend was. Lierse werd op Sclessin een goal onthouden en een zuivere strafschop. Voor hetzelfde geld stond Standard nu met 0 punten.

Maar uiteraard telt alleen het resultaat en is al de rest bullshit.La Louvière zal het zaterdag wel ondervinden.  :)

Jasper


razzle_dazzle

 De uitslagen van speeldag 3:

Anderlecht - G. Beerschot: 3-1
Charleroi - Moeskroen: 1-0
Westerlo - Racing Genk: 1-1
AA Gent - Cercle Brugge: 1-0
Zulte-Waregem - La Louviere: 0-0
Beveren - Lierse: 4-1
Club Brugge - Roeselare: 1-0
Lokeren - FC Brussels: 1-0   
Standard - Sint-Truiden: 2-0

Anderlecht doet wat ze moeten doen, winnen! Ze speelden nog niet het gewenste 'Champagnevoetbal' (kutwoord) maar creeren toch voldoende kansen en met 4 topspitsen vanvoor heb je dan veel kans om te winnen. Enige bemerking: Gba werd een loepzuivere penalty onthouden en Lolo kreeg een zeer dubieuze rode kaart.

Charleroi gaf Moeskroen een lesje in efficiëntie, want de enige fatsoenlijke kans die de zebra's konden versieren werd onmiddellijk bekroond met een doelpunt. Charleroi blijft op hun elan van vorig seizoen verder gaan.

Westerlo-Genk was een evenwichtige match met kansen langs beide kanten en kreeg dan ook een billijke uitslag.

Gent behaalde zijn eerste overwinning van het seizoen tegen Cercle maar kon op geen enkel moment overtuigen. Leekens heeft nog werk voor de winkel....

Sterk wedstrijdbegin in ZW-La louviere maar na een kwartiertje verwaterde de partij volledig. Waregem probeerde nog wel maar geraakte niet verder dan enkele prikjes. Weer een punt dichter bij het behoud.

De Ivoriaantjes van Beveren hadden er gisteren blijkbaar goesting in want ze gaven Lierse een lesje in voetbal  . Dribbelkont Diallo was de knelduivel van dienst, hij scoorde twee keer en gaf een assist. Lierse hun aankopen renderen vooralsnog niet. Hoog tijd om eens te bezinnen in Lier.

Brugge haalde een zuinige zege tegen Roeselare maar hield toch geen al te best gevoel over aan de match. Ze slaagden er deze keer wel in om de bal goed rond te laten gaan en enkele mooie kansen af te dwingen maar de afwerking liet te wensen over en de mandekking van Maertens en Valgaeren was ondermaats. Bovendien viel Ishiaku al in het begin van de wedstrijd uit. Tegen Valerengen moet het beter...

Lokeren haalt een zeven op negen en mag dus van een geslaagde seizoensstart spreken. Toch hadden ze enkele goede reddingen van oude rot Milojevic nodig om Brussels van een doelpunt te houden.

Standard behoudt het maximum van de punten na een zege tegen STVV. Ze domineerdern praktisch de hele match maar hadden moeite om uitgespeelde kansen af te dwingen. Toen ontbondt Conceicao zijn duivels en leidde hij de rouches naar de overwinning.

Supermariobros

Citaat van: Razzle_dazzle op 21 augustus 2005 - 23:20:07
Sterk wedstrijdbegin in ZW-La louviere maar na een kwartiertje verwaterde de partij volledig. Waregem probeerde nog wel maar geraakte niet verder dan enkele prikjes. Weer een punt dichter bij het behoud.

Ze speelden inderdaad geen goede wedstrijd, maar dit jaar komt Zulte-Waregem NOOIT in degradatiegevaar. Onthou dit maar  ;)

Jasper

Uit de fases die we gezien hebben in Anderlecht - GBA was de terechte uitslag voor mij 1-2 en niet 3-1. De penalty op Goor was voor mij geen penalty (op de bal is op de bal, punt), tijdens de eerste goal van Anderlecht lag er een GBA-speler tegen de vlakte. Niet tegen de regels maar ook niet fair. En GBA kreeg een penalty niet terwijl ze die overduidelijk wel moesten krijgen.

razzle_dazzle

Citaat van: Jasper op 22 augustus 2005 - 18:20:32
Uit de fases die we gezien hebben in Anderlecht - GBA was de terechte uitslag voor mij 1-2 en niet 3-1. De penalty op Goor was voor mij geen penalty (op de bal is op de bal, punt), tijdens de eerste goal van Anderlecht lag er een GBA-speler tegen de vlakte. Niet tegen de regels maar ook niet fair. En GBA kreeg een penalty niet terwijl ze die overduidelijk wel moesten krijgen.

Die penalty van Goor kan je ook anders interpreteren. Monteyne speelde eerst de bal maar raakte ook Goor en hinderde deze laatste dus bij een eventueel verderzetten van het spel, waardoor ook automatisch zijn kans op een goal wordt weggenomen. En in dat opzicht is de penalty terecht. Maar, het moge gezegd zijnde dat Anderlecht nog een moeilijke match ging krijgen als GBA hun terechte penalty had gekregen.

FerrariMan

Morgen ga ik voor de eerste keer naar een 'grote' voetbalwedstrijd live. Brugge tegen god weet wie voor de CL. Gratis gelukkig, ik ben benieuwd want nu moet ik een klein beetje doen alsof ik Brugge fan ben :)

Supermariobros

Citaat van: Benny Dict op 23 augustus 2005 - 21:14:56
Morgen ga ik voor de eerste keer naar een 'grote' voetbalwedstrijd live. Brugge tegen god weet wie voor de CL. Gratis gelukkig, ik ben benieuwd want nu moet ik een klein beetje doen alsof ik Brugge fan ben :)

Ze spelen tegen Valerengen (Noorwegen). Ze moeten een achterstand van 1-0 ophalen en als ze het halen spelen ze tegen de hele groten  ;)

Maar dit hoorde thuis in de topic Chapions Legaue. Back on topic dus.