Nieuwe voetbalcompetitie

Gestart door Supermariobros, 29 juli 2005 - 16:00:22

« vorige - volgende »

Wie wordt kampioen?

Anderlecht
6 (60%)
Standard
4 (40%)

Totaal aantal stemmen: 6

Hamilton MASTER

Waarom ga je Balaban op de bank zetten als er geen deftig alternatief is?

Portillo is niet in vorm, Verheyen ook niet. Victor is niet goed genoeg, Ishiaku is geblesseerd net als Rune Lange. Wie ga je er dan zetten?

Waarom bij Balaban de schuld schuiven als Club op het middenveld alles verliest? Dat is niet de schuld van Balaban. Balaban maakt veel punten voor Club. Zonder hem hadden ze niet zo hoog gestaan.



The REAL BUTTON Freak

Hij zou toch eens moeten leren dat voetbal een team spel is.

razzle_dazzle

Tja, dat egoisme typeert een echte spits. Maar het ligt niet aan Balaban hoor, de Kroaat is de enige die de weg naar de netten nog vlot vindt. Verheyen maakte zijn eerste goal en dat zal ook wel bevrijdend gaan werken, Portillo bewijst nog steeds niks en Lange is gekwetst. Victor komt tekort en Matondo is nog wat te jong.
Toch zie ik Brugge nog sterk terugkomen in competitie: de gekwetsten komen stilletjes aan terug uit de lappenmand, sommige spelers vinden hun vorm terug en de nieuwe spelers renderen meer. Brugge is verzwakt t.o.v vorig jaar maar moet zeker in staat zijn om nog te strijden voor die tweede plaats. Anderlecht is gaan vliegen vrees ik...

Supermariobros

Wat was dat allemaal in Standard - Charleroi gisteren? Het had meer weg van een knokpartij dan een voetbalmatch. Indien ik scheids zou geweest zijn, ik deelde meer dan 2 rode kaarten uit. Standard won weer (1-0) met het nodige geluk, Dame Fortuna staat al de hele competitie aan de kant van de Rouches, maar eens gaat dit toch stoppen?
Ik gun het ze wel hoor, de leidersplaats, maar wat als? Ach, de competitie is nog lang, uiteindelijk wordt diegene toch kampioen die dit het meest verdiend.

razzle_dazzle

Tja, in een Waalse derby gaat het er altijd wat bitsiger aan toe. Ik vond de scheids de match nog redelijk goed aanvoelen, maar hij had idd meer uitsluitingen kunnen geven. Vergeet wel niet dat bij beide opstootjes de oorzaak bij een Charleroi speler lag ;). Vooral die wilde tackle van Kraouche was schandalig: raakt hij Conceicao daar, dan mag die laatste een streep over z'n carriere trekken...maar ik merkte dat Sporza alweer de nadruk op de Portugees zijn reactie legde....
Standard won NIET met het nodige geluk trouwens...in de eerste helft was Charleroi de betere en ze creerden enkele kansjes, maar de tweede helft was Standard zeker de betere ploeg. Laquait moest zich meerdere malen onderscheiden om pogingen van Moreira uit z'n doel te ranselen. Gelukkig is de maestro nabij als de Luike nood het hoogst is...
En ik durf gerust zeggen dat we nog geen enkele zege hebben gestolen...

Jasper

La Lou heeft z'n eerste overwinning van het seizoen behaald. Ik hoorde dat op het nieuws, en ik dacht: "ja, dat is wel mooi". Hoor ik dat het tegen Lierse was. ZUCHT!! ::) ::)

Supermariobros

Citaat van: Jasper op 23 oktober 2005 - 11:12:27
La Lou heeft z'n eerste overwinning van het seizoen behaald. Ik hoorde dat op het nieuws, en ik dacht: "ja, dat is wel mooi". Hoor ik dat het tegen Lierse was. ZUCHT!! ::) ::)

Tja, veel plezier is er deze dagen niet in Lier en ze hebben dringend punten nodig willen ze uit de degradatiezone wegkomen.

Wij (Z-Waregem) kregen gisteren ook een opdoffer te verwerken, 1-5 verlies tegen de mannen van Staaien, de cijfers waren sterk overdreven. We speelden niet slecht maar St-Truiden (vooral dankzij Stolica) speelde het perfect uit op de counter.

Troost je Jasper, volgende week kunnen we ons herpakken. Lierse speelt dan thuis tegen Cercle (Cercle is goed bezig maar het is zeker een haalbare kaart) en heeft de punten broodnodig.
Wij daarentegen moeten naar Beveren, van een lastige uitwedstrijd gesproken.  :-\

Jasper

Wat trouwens te denken van GBA? Ook met nieuwe coach Jos Daerden verliezen ze nog met 0-1 van Brussels. :-\

Supermariobros

Citaat van: Jasper op 23 oktober 2005 - 11:48:55
Wat trouwens te denken van GBA? Ook met nieuwe coach Jos Daerden verliezen ze nog met 0-1 van Brussels. :-\

Dit zijn de kandidaatdalers: GB, Lierse en La Louvière.
Volgens mij degraideren GB en La Louvière maar Lierse moet op zijn tellen passen want gisteren waren ze nergens en ze scoren héél moeilijk.

Jasper

We zijn nog niet halfweg de competitie hé. Zo schat ik bijvoorbeeld Roeselare en Cercle Brugge lager in dan Lierse. Niet vergeten dat Lierse gelijk gespeeld heeft tegen Anderlecht, Brugge, Charleroi, Westerlo en Gent. Maar de feiten staan er: Lierse heeft nog maar vijfmaal gescoord en doet daarmee het slechts van alle 18 ploegen.

Oh wat missen we Bjorn De Wilde, Archie Thompson en Stein Huysegems. Vairelles, Tomic en Tohoua doen het toch minder goed dan ik had verwacht. :(

Supermariobros

Anderlecht - Cl. Brugge 2-2, een topper die zijn naam waardig was en een terechte uitslag. De landskampioen moest zeker niet onderdoen en speelde zijn beste wedstrijd van het seizoen. We kregen mooie goals te zien en de wedstrijd verveelde geen seconde. In de stand heeft Standard nu 3 punten voorsprong op Anderlecht.

Mikacouli

Citaat van: Supermariobros op 24 oktober 2005 - 10:09:07
Anderlecht - Cl. Brugge 2-2, een topper die zijn naam waardig was en een terechte uitslag. De landskampioen moest zeker niet onderdoen en speelde zijn beste wedstrijd van het seizoen. We kregen mooie goals te zien en de wedstrijd verveelde geen seconde. In de stand heeft Standard nu 3 punten voorsprong op Anderlecht.
Bwa, Club verdiene toch wel meer. De wedstrijd werd ook een beetje lam gehouden door al die gele kaarten. Die van Clement was er totaal geen. Daar moest wilhelmsson zelfs geel krijgen om zich zo te laten vallen.
Maar enfin, een billijke uitslag. Daar mogen ze alle twee tevreden mee zijn al verdiende club volgens mij wel de overwinning.

The REAL BUTTON Freak

Citaat van: Jasper op 23 oktober 2005 - 11:48:55
Wat trouwens te denken van GBA? Ook met nieuwe coach Jos Daerden verliezen ze nog met 0-1 van Brussels. :-\

Nog maar eens het bewijs dat het niet altijd aan de trainer ligt dat een ploeg vierkant draait.

Nu was dit weekend voor de hele Antwerpse voetbal slecht antwerp verloor van Eupen met 5 - 1 en Berchem ging thuis onderuit  met 0-2.

Misschien is een fusie in Antwerpen toch geen slecht idee, 1 topclub in de belangrijkste stad van de wereld ;D

razzle_dazzle

Hoog tijd dat Antwerp terug naar eerste komt, Beerschot is de klucht vant stad. ;)

Supermariobros

Citaat van: Mikacouli op 24 oktober 2005 - 13:34:41
Citaat van: Supermariobros op 24 oktober 2005 - 10:09:07
Anderlecht - Cl. Brugge 2-2, een topper die zijn naam waardig was en een terechte uitslag. De landskampioen moest zeker niet onderdoen en speelde zijn beste wedstrijd van het seizoen. We kregen mooie goals te zien en de wedstrijd verveelde geen seconde. In de stand heeft Standard nu 3 punten voorsprong op Anderlecht.
Bwa, Club verdiene toch wel meer. De wedstrijd werd ook een beetje lam gehouden door al die gele kaarten. Die van Clement was er totaal geen. Daar moest wilhelmsson zelfs geel krijgen om zich zo te laten vallen.
Maar enfin, een billijke uitslag. Daar mogen ze alle twee tevreden mee zijn al verdiende club volgens mij wel de overwinning.

Club had idd de beste kansen, maar mocht toch ook van geluk spreken dat de 3e goal van Serhat afgekeurd werd voor onterecht buitenspel.