Nieuwe voetbalcompetitie

Gestart door Supermariobros, 29 juli 2005 - 16:00:22

« vorige - volgende »

Wie wordt kampioen?

Anderlecht
6 (60%)
Standard
4 (40%)

Totaal aantal stemmen: 6

Supermariobros

Nog drie speeldagen te gaan en ik heb een poll bijgevoegd. Wie wordt kampioen?

Ik denk nog steeds dat de Brusselaars kampioen zullen spelen en heb dus op Anderlecht gestemd.

Jasper

Ik denk ook dat Anderlecht weer kampioen wordt. Standard zal een moeilijke partij worden voor FCB denk ik, maar zal toch tevreden moeten zijn met de derde plaats, al gun ik hen zeker een CL-ticket.

Lierse gaat in de top-9 eindigen :) (ook zonder Mitu), de degradatieplaatsen worden ingevuld door Zulte-Waregem en Roeselare.


razzle_dazzle

Top 5:

1) Anderlecht
2) Standard
3) Brugge
4) Genk
5) Gent

-Anderlecht is dit jaar nog meer favoriet dan anders. Vorig seizoen wonnen ze geen enkele prijs en dat mag geen twee jaar na mekaar gebeuren in Brussel. Ze konden hun ploeg goed samenhouden en zelfs versterken. Het grootste gevaar blijft hun eigen ego.

-Standardheb ik op twee gezet: natuurlijk omdat dat mijn clubje is, maar dit jaar geloof ik er echt nog is in. Ze hebben in Luik voor het eerst in jaren geen rommelmarkt gehouden en zelfs enkele versterkingen binnengehaald. Deze groep speelde vorig seizoen de beste terugronde en moet dus in staat zijn mee te dingen naar de titel. Al weet je aan de oevers van de maas natuurlijk nooit wat je mag verwachten...

-Brugge op drie: geen logische keuze want Brugge eindigde het laatste decennia nooit lager dan op plaats 2. Maar Brugge was Brugge niet deze zomer, ze weken (gedwongen) af van hun stabiliteitspolitiek en lieten dus heel wat belangrijke pionnen vertrekken. Het blijft afwachten hoe de "nieuwe" (oude bekende) namen gaan renderen. Bovendien begint Brugge met een geheel nieuwe staff.

-Genk is de volgende in mijn pronorijtje. Genk vind ik het moeilijkste in te schatten, ze kenden vorig seizoen erg wat meeval (7-8 matchen gewonnen in de laatste tien minuten) maar behaalden toch maar mooi een Europees ticket. Dat was dus deels een verdienste van de groep en van hun ietwat eigenaardige trainer: René Vandereycken. Deze laatste werd verrassend bedankt voor bewezen diensten en Hugo Broos mag proberen revanche te nemen op zijn blamage in de hoofdstad. De kern werd goed bijeengehouden en met Sunday Oliseh hebben ze alvast een klinkende naam binnengehaald.

-Gent komt op 5. De Buffalo's lijken een patent te hebben op deze plaats dus zet ik ze daar dit jaar ook maar. Komen net iets te kort om mee te strijden met de top 4 maar zijn te sterk voor de rest. Haalden met Datti wel een echte goalgetter binnen en daar wringde het schoentje vorig seizoen te vaak.

Degraderen:

Roeselare: konden slechts een handje vol aankopen realiseren en dan ging het meestal nog over spelers met beperkte ervaring in eerste klasse.
Voor de tweede degradatieplaats twijfelde ik tussen La Louvière en Beveren.
Maar uiteindelijk ga ik toch voor Beveren kiezen, lieten intussen zowat al hun Belgen opkrassen, ging vooral spelers zoeken in lagere reeksen van Frankrijk en natuurlijk in Ivoorkust. La Louviere ontving bovendien veel geld voor het verkopen van hun goudhaantjes: Kluwkowski, Proto, Ishiaku, Assou-Ekotto,...

De verrassing van het jaar wordt Zulte-Waregem volgens mij.

Mikacouli

1: Club Brugge en FCB en anderlecht spelen beide europees
2: RSCA wordt tweede
3: Genk
4: Roeselare en Zulte-waregem

Jasper

Club Brugge en FCB en Anderlecht spelen alletwee Europees? ;) :P

Mikacouli

Citaat van: Jasper op 01 augustus 2005 - 17:12:12
Club Brugge en FCB en Anderlecht spelen alletwee Europees? ;) :P

Ik had het verkeerd begrepen: Er stond "Wie wordt kampioen en speelt Champions League?"

Dus antwoordde ik eerst Club brugge en dan Brugge en anderlecht spelen beide CL.
Ingewikkeld maar kom  ;D

Jasper

Ahzo, inderdaad vrij moeilijk. :)

Mikacouli

Zeer mooie eerste helft gezien. De tweede was natuurlijk minder met het oog op dinsdag. Daar hebben ze zichzelf een beetje gespaard.
Wie zei dat Brugge er niet voor klaar was heeft het echt mis. Ze staan er wel degelijk en wat ze in de eerste helft toonden was een kampioenenploeg.

Supermariobros

Wie ons afschreef als degradatiekandidaat heeft het nu al mis. Een verrassende maar mooie verdiende overwinning bij de Buffalo's. Ik denk dat we in ons eerste jaar op het hoogste niveau een mooi seizoen tegemoet gaan.

Jasper

Ja, Zulte zou idd wel eens de verrassing van het jaar kunnen worden.

Mooiste goal van het seizoen totnogtoe: de 3-1 in Standard-Lierse van Conceiçao :o

razzle_dazzle

Hier worden al heel vroeg conclusies getrokken blijkbaar  ???. Ten eerste heeft niemand Brugge afgeschreven als titelkandidaat en ten tweede kun je evenmin na 1 speeldag (een thuismatch tegen een verzwakte ploeg dan nog) stellen dat alles koek en ei is. Dat merk je pas tegen de grote ploegen of op momenten waar het wat moeilijker gaat. Datzelfde gaat overigens op voor A'lecht: die worden nu heel fel opgehemeld door hun monsterscore maar vergeet niet dat La louviere ook bleef meevoetballen in plaats van massaal naar achter te kruipen.


razzle_dazzle

Citaat van: Jasper op 07 augustus 2005 - 14:59:00
Ja, Zulte zou idd wel eens de verrassing van het jaar kunnen worden.

Mooiste goal van het seizoen totnogtoe: de 3-1 in Standard-Lierse van Conceiçao :o

Kan je nog is bekijken.

Jasper

Pff, zo scherp. Niets tegen te beginnen, machtige goal!

IVY440

De goal van Goor vond ik anders toch ook wel magistraal :p

Supermariobros

Citaat van: IVY440 op 09 augustus 2005 - 09:28:52
De goal van Goor vond ik anders toch ook wel magistraal :p

Die van Van Nieuwenhuyze (Z-W) mocht ook gezien worden hoor  ;)