Race nr 13: GP van Hongarije

Gestart door dj Peter, 25 juli 2005 - 20:30:43

« vorige - volgende »

Wie wint de GP van Hongarije?

Alonso
Raikkonen
M.Schumacher
Montoya
J.Trulli
Barrichello
Fisichella
R.Schumacher
Heidfeld
Webber
iemand anders

Jasper

Ik bedenk net iets, beide Macs staan op de vuile kant van de startgrid. :(

enzoferrari

Citaat van: Jasper op 31 juli 2005 - 12:56:09
Ik bedenk net iets, beide Macs staan op de vuile kant van de startgrid. :(
en ze moeten toch proberen vóór Trulli te blijven/komen bij de start

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 31 juli 2005 - 12:56:09
Ik bedenk net iets, beide Macs staan op de vuile kant van de startgrid. :(
Ik bedenk ook net iets, beide Ferrari's staan op de propere kant vanb de grid  :P
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

#93
wat een start, en dikke pech voor Klien. Maar die mannen houden hun beeld niet echt in het oog. Duurde lang eer ze zagen dat Alonso's vleugel kapot is.
ikke pech voor de RB's. Op de vleugel van Alonso...
Klien heeft geluk gehad dat ie die toren achter zen hoofd heeft!!!

**edit lap 11**
Kimi pit, nu is hij wel achter schumiu wel, maar schumi rijdt nu wel veel sneller...

**edit lap 40**
Ajajajaj, ocharme JPM  :-X
Het lukt McLaren-Mercedes niet echt om eens een paar races fatsoenlijk met beide wagens uit te rijden hé  ::)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Schumi nr1

Al bij al een fascinerend eerste deel van de race. Mede door de enkele accidenten maar vooral door de door Kimi  opgejaagde Schumi. Het was te verwachten dat Schumacher niet als eerste zou eindigen maar hij kaapt toch nog de tweede plaats weg. Dit zal Ferrari zeker mentaal een opkikker geven. Hij stond ook niet zo licht als we wellicht allemaal dachten.

FerrariMan

Middelmatige race, start was wel boeiend.

Een paar opmerkingen eerst, gek toch dat Kimi eerst de pit in dook terwijl sommigen hier zó zeker waren dat MS het lichtst stond. Zou Ferrari dan toch een goede stap voorwaarts gemaakt hebben?

Ook ben ik nu benieuwd of er commentaar gaat komen op Kimi's vreugdegebaren. Ahja, want hij heeft de zege ook gekregen van Montoya. (niet mijn persoonlijke mening, gewoon de lijn doortrekken heet dat). Dat gezever over die vingertjes is dus bullshit van mensen die niet tegen hun verlies kunnen.

De race,

Ferrari: Ferrari bestaat tegenwoordig nog enkel maar uit Schumacher. Barrichello doet helemaal niks meer. Kiest weeral verkeerde strategie (en ja hij heeft eigen inbreng hierin), rijdt een slechte kwalificatie, maakt fouten bij de start, raakt anderen, maakt fouten tijdens de race en is gewoon ronduit traag en ongemotiveerd bezig.

Frankrijk, Engeland, Duitsland en Hongarije samen haalde hij nu 2 punten binnen.
Zijn teamgenoot (die om één of andere reden altijd de voorkeur krijgt) haalt er in dezelfde races 21.

Goede kwalificatie van Schumacher, haalt met de combinatie brandstof, banden en eigen snelheid een sterke tijd. Toch niet zo licht als men dacht dus een fenomenale ronde. Kan goed mee in de eerste helft maar dan gaat het plots sterk achteruit. Zonder JPM's problemen zat P3 er dus ook in. Nog heel veel werk te gaan voor Ferrari maar ze zijn vooruit aan het gaan vergeleken met deel één van het seizoen. Grotendeels dankzij de gedrevenheid en snelheid van Michael.

Ik weet het, veel lof voor de Duitser maar als het goed is, dan is het goed.

Renault: Wat hebben die dit weekend aangevangen? Fisichella maakt hier en daar fouten in de race. Alonso zit op de verkeerde plek bij de start en kan een extra stop maken. Shit happens dus. Daarna zitten ze natuurlijk vast achteraan en dan is de race gedaan voor hun. Lijkt me dus gewoon een reeks van pech te zijn en volgende race zullen ze vast weer voorin te vinden zijn. Het Hongaars circuit vergeeft weinig fouten. Alonso raakt tien punten voorsprong kwijt en gaat misschien wel wat druk op zich krijgen.

McLaren: McLaren is een Russische roulette. Je weet nooit wie er zal aankomen, alleen maar dat ze snel zijn. Montoya had de zege zo goed als binnen, zijn strategie was de beste. Kimi krijgt ze van JPM (Kimi heeft er op zijn beurt ook al genoeg moeten afgeven aan FA) en loopt tien punten in. Kampioenschap blijft iets of wat open.

Samengevat, Kimi heeft nog een waterkans, JPM mist een kans, McLaren kijkt maar één auto grondig na (:)), Renault heeft zich wat verkeken en pech gehad, Ferrari doet een stapje vooruit, MS is sterk bezig, Rubens kan beter nu al vertrekken.

razzle_dazzle

Idd de voornaamste conclusies na dit weekend zijn:

1) er is terug wat spanning in het kampioenschap
2) Schumacher toont toch enorm veel motivatie en blijft presteren in moeilijke omstadigheden, Barrichello lijkt met zijn gedachten al ergens anders te zitten  ???.

Proficiat aan Kimi en de Mac-fans

Supermariobros

Mooie zege van Kimi, maar twee McLarens aan de finish krijgen lijkt onmogelijk voor het team. Daarom geloof ik niet meer in een titel voor The Iceman.
Renault ging volledig door het ijs vandaag, mogen ze van mij nog doen  :D ;D
Mooie prestatie van Schumacher, hij is het hele wweekend al heel sterk bezig, dus een verdiende podiumplaats.

Alan Blues

YESSSSS!!!!!

Onze Kimi heeft een goei zaak gedaan vandaag!!  8) 8) 8)

Aan de Samenvatting van FerrariMan XXVII valt niet toe te voegen.

Ik vraag me trouwens ook af wat er met barrichello aan de hand is...  ???

Spijtig dat de Hungaroring zo weinig mogelijkheden biedt tot inhalen. Anders was de finish tussen de twee broertjes wel spannend geweest...

FerrariMan

Citaat van: Alan Blues op 31 juli 2005 - 18:23:57
YESSSSS!!!!!

Onze Kimi heeft een goei zaak gedaan vandaag!!  8) 8) 8)

Aan de Samenvatting van FerrariMan XXVII valt niet toe te voegen.

Ik vraag me trouwens ook af wat er met barrichello aan de hand is...  ???

Spijtig dat de Hungaroring zo weinig mogelijkheden biedt tot inhalen. Anders was de finish tussen de twee broertjes wel spannend geweest...
En stel je nu eens voor dat Ferrari in de komende drie weken waarin ze toch zullen testen een immense stap voorwaarts maakt, Kimi volgende race weer uitvalt, Renault die in een dipje gaat,...Schumacher wint 2 races en scoort een paar podia, haalt in de laatste race net Alonso in, en neemt zo zijn achtste titel..!!!

Nu, dit zou nogal gek zijn, maar pas dan kunnen we spreken van een totaal misplaatst seizoen :)

Roel

Citaat van: Benedictus XXX op 31 juli 2005 - 16:12:46

1 Zou Ferrari dan toch een goede stap voorwaarts gemaakt hebben?

2 Ook ben ik nu benieuwd of er commentaar gaat komen op Kimi's vreugdegebaren. Ahja, want hij heeft de zege ook gekregen van Montoya. (niet mijn persoonlijke mening, gewoon de lijn doortrekken heet dat). Dat gezever over die vingertjes is dus bullshit van mensen die niet tegen hun verlies kunnen.

3 Samengevat, Kimi heeft nog een waterkans, JPM mist een kans, McLaren kijkt maar één auto grondig na (:)), Renault heeft zich wat verkeken en pech gehad, Ferrari doet een stapje vooruit, MS is sterk bezig, Rubens kan beter nu al vertrekken.


1: Ferrari heeft een prima stap gemaakt, maar volgens mij haalden ze Kimi vroeger binnen omdat ze zagen dat hij tijd verloor achter Schumi, er voorbij ging toch niet. Maar idd Kmi stond ook redelijk licht en Ferrari lijkt het lek boven te hebben, hoewel Barri compleet verzuipt en beter andere oorden opzoekt.

2: Ooit van het woord "context" gehoord??? Als je -hoeveel keer alweer???- vanuit een winnende plaats uitvalt' mag je dan niet verdomd blij zijn dat je een keer finisht in de goede positie. De dingen niet gaan omdraaien hè man! Beeld je ald die DNF van Kimi in en vergelijk dan dit zegegebaar met de vingertjes van Alonso...
Denk niet dat Alonso al zoveel mechanische pech gehad heeft dit seizoen dat hij daarom uitzinnig blij is als hij een de zege "krijgt". Noem mij nu maar een 'zilverkijker' maar de vreugde-uiting van Kimi is in een totaal andere context: PUNT UIT. Dít aangrijpen om de tegenstanders van "de vingertjes" als slechte verliezers af te schilderen is bullshit.

3: 100% gelijk, de zege is maar een opflakkering volgens mij, want McLaren is nog steeds( half seizoen is al voorbij) niet betrouwbaar genoeg.


God save Mclaren

FerrariMan

Citaat van: Roel op 31 juli 2005 - 19:16:182: Ooit van het woord "context" gehoord??? Als je -hoeveel keer alweer???- vanuit een winnende plaats uitvalt' mag je dan niet verdomd blij zijn dat je een keer finisht in de goede positie. De dingen niet gaan omdraaien hè man! Beeld je ald die DNF van Kimi in en vergelijk dan dit zegegebaar met de vingertjes van Alonso...
Denk niet dat Alonso al zoveel mechanische pech gehad heeft dit seizoen dat hij daarom uitzinnig blij is als hij een de zege "krijgt". Noem mij nu maar een 'zilverkijker' maar de vreugde-uiting van Kimi is in een totaal andere context: PUNT UIT. Dít aangrijpen om de tegenstanders van "de vingertjes" als slechte verliezers af te schilderen is bullshit.
Dat hij niet zo bescheiden is, akkoord, maar zijn goed recht want hij is op weg naar een titel.

Het blijft belachelijk om daarover te zagen. Zeker om er argumenten achter te gaan plakken. Context of niet, Alonso wint door pech Kimi, en viert uitbundig want hij zet een stap dichter bij zijn titel. Kimi wint door pecht JPM, en viert ook want hij scoort de volle pot terwijl zijn rivaal er geen enkele pakt met zijn Renault.

The Iceman

Citaat van: Snekuem op 30 juli 2005 - 20:16:27
Beide Mac's staan heel zwaar zoals gewoonlijk denk ik en gaan voor een tweestopper. Schumacher vrij licht, aangezien zijn tijd wel heel scherp was vergeleken met die van Montoya, dus die staat op één stop meer. Trulli die hopelijk weer geen rijdende chicane wordt voor Kimi tijdens de eerste stint  :) . Foutje van Alonso in de laatste bocht kost hem een startplaats op de tweede rij. Denk dat de eerste dubbel van Mclaren morgen een feit wordt ( als er niets kapot gaat aan één van de Mac's ) en Michael misschien op het podium als de Bridgestone banden het houden in de sauna van Boedapest. Remember vorige race, waar Schumacher op het einde van de race nog enkele plaatsen verloor door slechte banden. Hopelijk zien we morgen een interessante race. 
Slecht gegokt betreffende die strategie. Kimi stond dus ook vrij licht. Eerlijk gezegd zit ik met een gemengd gevoel na de race. Ben natuurlijk heel blij dat Kimi nog eens gewonnen heeft, sublieme race en strategie, maar anderzijds stond er weer een Mac aan de kant met technische problemen. Het houdt niet op voor de jongens uit Woking. Het is elke keer wel iets. Motor, aandrijving, hydraulica, .... Vandaag had het ideaal moment geweest om de dubbel te pakken aangezien Renault een 0 score heeft behaald vandaag, maar het mocht jammer genoeg niet zijn. Knappe tweede plaats van Schumacher, die al bij al toch nog veel tijd heeft verloren op Kimi naargelang de race vorderde. (  Bridgestone bandjes ????? ). Toyota dat met Ralf eindelijk eens een podium scoort en Trulli die een mooie vierde plaats scoort. Toyota heeft vandaag eindelijk eens bewezen dat ze niet enkel in de kwalificatie snel zijn, maar ook hun plaatsen kunnen behouden tijdens de race. Button na een anonieme race toch nog op plaats vijf en Alonso dat samen met Renault eens eens serieus pechweekend achter de rug heeft ( het moeten niet altijd dezelfde zijn hé ). Williams dat stilletjesaan terug uit een dal aan het kruipen is en Takuma die zijn eerste puntje van het seizoen scoort. Barrichello die zijn race al verknalde door zijn voorvleugel eraf te rijden vlak na de start en waarschijnlijk al met zijn gedachten al in een BAR zit voor 2006.  :) 

Jasper

Citaat van: Snekuem op 31 juli 2005 - 20:11:39
Toyota dat met Ralf eindelijk eens een podium scoort en Trulli die een mooie vierde plaats scoort. Toyota heeft vandaag eindelijk eens bewezen dat ze niet enkel in de kwalificatie snel zijn, maar ook hun plaatsen kunnen behouden tijdens de race.
Toyota heeft met Trulli al een aardig aantal podia gepakt dit seizoen hoor. :-\

Alan Blues

Citaat van: Benedictus XXX op 31 juli 2005 - 18:31:48
Citaat van: Alan Blues op 31 juli 2005 - 18:23:57
YESSSSS!!!!!

Onze Kimi heeft een goei zaak gedaan vandaag!!  8) 8) 8)

Aan de Samenvatting van FerrariMan XXVII valt niet toe te voegen.

Ik vraag me trouwens ook af wat er met barrichello aan de hand is...  ???

Spijtig dat de Hungaroring zo weinig mogelijkheden biedt tot inhalen. Anders was de finish tussen de twee broertjes wel spannend geweest...
En stel je nu eens voor dat Ferrari in de komende drie weken waarin ze toch zullen testen een immense stap voorwaarts maakt, Kimi volgende race weer uitvalt, Renault die in een dipje gaat,...Schumacher wint 2 races en scoort een paar podia, haalt in de laatste race net Alonso in, en neemt zo zijn achtste titel..!!!

Nu, dit zou nogal gek zijn, maar pas dan kunnen we spreken van een totaal misplaatst seizoen :)

Ach... Ik mag er niet aan denken. Dan eet ik jou schoen op... Bweeeuuurrrkkk....  :-X :-X :-X :-X :-X :-X

;)