De rol van een moderator

Gestart door DerMika, 30 juni 2005 - 08:21:25

« vorige - volgende »

DerMika

Wat is de rol van een moderator op een forum?

Volgens mij kan een moderator 2 rollen spelen

1. De persoon die niet actief post, maar enkel tussenkomt wanneer zaken uit de hand lopen

2. Iemand die gewoon meepost.

Mijn "probleem" met postende moderators is als ze in een discussie verzeild raken die nogal off-topic zijn. Wat gebeurt er dan? Gisteren heb ik daar een staaltje van gezien toen Tim C een discussie gewist heeft die gestart werd door een post "Meester, hij heeft gespeekt" van hem in de bandenwarmers-topic. Ik had commentaar op die post, vond hem nogal bevooroordeeld en ik vond het een zeer nauwe beschouwing van de topic. BLijkbaar had hij de topic schuin gelezen want uit zijn posts kon je afleiden dat hij ferrari aan het verdedigen was, terwijl ferrari helemaal niet aangevallen werd in die topic.

Wij hadden daar een redelijk goede discussie over (misschien zijn er wat hardere woorden gevallen), maar er zijn hier al ergere dingen gezegd volgens mij. En wat zie ik vandaag? Onze commentaren op zijn post zijn verwijderd! En dan spreekt hij over "persoonlijke aanvallen via PM". Er was daar niemand zelf een persoonlijke aanval begonnen, gewoon wat commentaar geven over een post van hem. Is dat niet waar een forum voor dient?

Ik vind dat Tim hier over de schreef is gegaan. Of wel post je niet zelf, ofwel post je zelf mee, maar dan wis je niet zomaar kritiek op je eigen persoontje, dat is machtsmisbruik. Vraag dan aan een ANDERE moderator om naar eigen inzicht in te grijpen in de thread, want als je dat zelf doet is dat natuurlijk "een beetje" bevooroordeeld!!!!

What say you?
The Dude abides

Ramses

Ik heb die topic verwijderd, omdat het volgens mij vanaf pagina 2 meer en meer aanvallen op persoon werden ipv een discussie over het onderwerp.

Voor mij mogen moderatoren ook actief posten, maar dan moet je een grens kunnen trekken tussen waar je ophoud als forumlid en waar je begint als moderator. Maar je hebt wel een punt natuurlijk ;)

DerMika

Ah, ik dacht dat tim hem verwijderd had, omdat hij erin gepost had erna....

Maar dat neemt niet weg dat ik tim's gedrag (ook in de topic "De gevolgen van de USGP") overdreven anti-luc vind. Die kan blijkbaar zelden iets goeds zeggen. Discussieren om te discussieren, rond de pot draaien, ik vind het niet bepaald het toonbeeld van een voorbeeldige Forum Moderator.

The Dude abides

FerrariMan

Citaat van: DerMika op 30 juni 2005 - 08:39:47
Ah, ik dacht dat tim hem verwijderd had, omdat hij erin gepost had erna....
Dat maakt je topic redelijk stom, niet?  :)

CitaatMaar dat neemt niet weg dat ik tim's gedrag (ook in de topic "De gevolgen van de USGP") overdreven anti-luc vind. Die kan blijkbaar zelden iets goeds zeggen. Discussieren om te discussieren, rond de pot draaien, ik vind het niet bepaald het toonbeeld van een voorbeeldige Forum Moderator.
Het lijkt me dat Tim gewoon redactielid is en op het forum zit, niks te moderator. Een mod heeft meer te doen dan alleen topics kunnen aanpassen, ik zie ook nergens het woord 'mod' vermeld. En laat ons eerlijk zijn, jij kan er ook wat van, net als Luc, en niet te vergeten mezelfve.

Dus nu niet zielig komen doen. Als je niet tegen zijn posts kan (wat andersom ook wel zo zal zijn) dan negeer je ze. Net zoals iedereen dat doet op een forum. En ja, dit topic is ook een 'hij heeft mij gespeekt', want zulke dingen kunnen via pm.

Tim C

Citaat van: DerMika op 30 juni 2005 - 08:39:47
Ah, ik dacht dat tim hem verwijderd had, omdat hij erin gepost had erna....

Maar dat neemt niet weg dat ik tim's gedrag (ook in de topic "De gevolgen van de USGP") overdreven anti-luc vind. Die kan blijkbaar zelden iets goeds zeggen. Discussieren om te discussieren, rond de pot draaien, ik vind het niet bepaald het toonbeeld van een voorbeeldige Forum Moderator.


Ik heb mjn mening, net als jij de jouwe hebt.

En na 3 bladzijden - waarvan de laatste 5 posts vol stonden met persoonlijke aanvallen - was het wel welletjes geweest vond ik. Een beetje discussieren mag, maar wanneer we een beetje gaan zitten liegen over pm's die verstuurd zijn ga je over de lijn. Daarom nam ik de beslissing dat niet daarom het topic dicht moest omdat er nog nuttige dingen instonden en is het hele geruzie verwijdert


EXACT WAAR BEN IK ONEERLIJK GEWEEST?

Doefie

Doen we allemaal denk ik wel is (ik ook, geef ik eerlijk toe), maar de meesten geven het gewoon op na een tijdje...

DerMika

tim: pm's die verstuurd zijn??? enlighten me, please, want ik volg niet... En exact waar heb ik gezegd dat je oneerlijk was? enneh, Je hebt zelf de posts niet verwijderd maar je nam blijkbaar wel zelf de beslissing om "het hele geruzie" (met uitzondering van uw "meester hij heeft gespeekt post") te verwijderen? Dat lijkt me nogal contradictorisch??

benedictus: ja dat maakt m'n topic redelijk stom, maar dat wist ik natuurlijk niet op het moment dat hem aanmaakte :s. En er staat niet moderator, er staat administrator bij Tim's naam. In het nederlands betekent dat "beheerder" oftewel "degene die kan doen wat hij wil". Hij kan dus ook modereren...
The Dude abides

viperke82

Citaat van: BenedictusXVII op 30 juni 2005 - 10:56:49
Citaat van: DerMika op 30 juni 2005 - 08:39:47
Ah, ik dacht dat tim hem verwijderd had, omdat hij erin gepost had erna....
Dat maakt je topic redelijk stom, niet?  :)

CitaatMaar dat neemt niet weg dat ik tim's gedrag (ook in de topic "De gevolgen van de USGP") overdreven anti-luc vind. Die kan blijkbaar zelden iets goeds zeggen. Discussieren om te discussieren, rond de pot draaien, ik vind het niet bepaald het toonbeeld van een voorbeeldige Forum Moderator.
Het lijkt me dat Tim gewoon redactielid is en op het forum zit, niks te moderator. Een mod heeft meer te doen dan alleen topics kunnen aanpassen, ik zie ook nergens het woord 'mod' vermeld. En laat ons eerlijk zijn, jij kan er ook wat van, net als Luc, en niet te vergeten mezelfve.

Dus nu niet zielig komen doen. Als je niet tegen zijn posts kan (wat andersom ook wel zo zal zijn) dan negeer je ze. Net zoals iedereen dat doet op een forum. En ja, dit topic is ook een 'hij heeft mij gespeekt', want zulke dingen kunnen via pm.

iedereen komt op voor zijn mening, het probleem met MOD's is dat wanneer die mening niet dezelfde is als hun mening, en de posts net iets teveel zijn dat ze ze dan direct wegdoen.

Ferrari 2010

Citaat van: viperke82 op 05 juli 2005 - 16:48:58
Citaat van: BenedictusXVII op 30 juni 2005 - 10:56:49
Citaat van: DerMika op 30 juni 2005 - 08:39:47
Ah, ik dacht dat tim hem verwijderd had, omdat hij erin gepost had erna....
Dat maakt je topic redelijk stom, niet?  :)

CitaatMaar dat neemt niet weg dat ik tim's gedrag (ook in de topic "De gevolgen van de USGP") overdreven anti-luc vind. Die kan blijkbaar zelden iets goeds zeggen. Discussieren om te discussieren, rond de pot draaien, ik vind het niet bepaald het toonbeeld van een voorbeeldige Forum Moderator.
Het lijkt me dat Tim gewoon redactielid is en op het forum zit, niks te moderator. Een mod heeft meer te doen dan alleen topics kunnen aanpassen, ik zie ook nergens het woord 'mod' vermeld. En laat ons eerlijk zijn, jij kan er ook wat van, net als Luc, en niet te vergeten mezelfve.

Dus nu niet zielig komen doen. Als je niet tegen zijn posts kan (wat andersom ook wel zo zal zijn) dan negeer je ze. Net zoals iedereen dat doet op een forum. En ja, dit topic is ook een 'hij heeft mij gespeekt', want zulke dingen kunnen via pm.

iedereen komt op voor zijn mening, het probleem met MOD's is dat wanneer die mening niet dezelfde is als hun mening, en de posts net iets teveel zijn dat ze ze dan direct wegdoen.
Dat valt op dit forum toch nog best mee hoor  ;) Er zijn forums waar ze de minste discussie met leden verwijderen. Dan ben je zielig bezig. Dit is gewoon normaal, iemand die macht heeft wil die gebruiken, dat is het nadeel van machthebben, je lichaam zegt van "jij hebt die macht, gebruik ze en laat ze zien wie de baas is". Terwijl dat vaak lang niet altijd zo bedoeld is  ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Tim C

Citaat van: DerMika op 04 juli 2005 - 13:09:28
tim: pm's die verstuurd zijn??? enlighten me, please, want ik volg niet... En exact waar heb ik gezegd dat je oneerlijk was? enneh, Je hebt zelf de posts niet verwijderd maar je nam blijkbaar wel zelf de beslissing om "het hele geruzie" (met uitzondering van uw "meester hij heeft gespeekt post") te verwijderen? Dat lijkt me nogal contradictorisch??

benedictus: ja dat maakt m'n topic redelijk stom, maar dat wist ik natuurlijk niet op het moment dat hem aanmaakte :s. En er staat niet moderator, er staat administrator bij Tim's naam. In het nederlands betekent dat "beheerder" oftewel "degene die kan doen wat hij wil". Hij kan dus ook modereren...

PM's die ik met luc verstuurde ;)

De posts zijn gesplit in een nieuw topic, en dan verwijderd door iemand anders, ook hier is niks verkeerd mee omdat ze al lang niet meer gingen over het onderwerp.

Er staat inderdaad Administrator naast mijn naam, ik neem aan dat je nu een voorstel doet om de site en het forum technisch in orde te houden want ik heb je een groot onrecht aangedaan.

Citaat
iedereen komt op voor zijn mening, het probleem met MOD's is dat wanneer die mening niet dezelfde is als hun mening, en de posts net iets teveel zijn dat ze ze dan direct wegdoen.
"Once we get to Hollywood and find those Mirimax --expletive deleted-- who are making the 'Bluntman and Chronic' movie we're gonna make them eat our --expletive deleted-- then --expletive deleted-- out our --expletive deleted-- then eat their --expletive deleted-- which is made up of our --expletive deleted-- that we made them eat."

Tim C

en voor zij die nog altijd denken dat ik de reincarnatie van Hitler ben:
Een uitreksel uit het moderatielog:

::) ::) ::)

Martin

Ik ben moderator op de 'andere site'. (zie hieronder)
Het best kan ik gaan slapen. 8)
Tot nog toe gaat er alles vreedzaam aan toe.
Ingrijpen is daar niet nodig.