De gevolgen van de USGP

Gestart door bogief1, 29 juni 2005 - 18:08:34

« vorige - volgende »

Luc

Citaat van: Luc op 29 juni 2005 - 22:18:06
België bijvoorbeeld, zo maar uit het vuistje en niet allebepalend.....
omdat ze al jaren een Grote Prijs organiseren, omdat ze een goed draaiende nationale competitie hebben, omdat de zetel van belangrijke multinationals een vertegenwoordiging hebben in dat land, omdat ze goede autocoureurs hebben voortgebracht, omdat ze een ontwikkeld land zijn en grondlegger waren van wat een eerste internationale samenwerking (Benelux) was.....omdat ze een oude democratie zijn....

Bijvoorbeeld....

En nu je lijstje over de Dominicaanse Republiek?


Hier is nog een open vraag, tim.
mijn gedacht op www.eze.be

Tim C

Citaat van: Luc op 29 juni 2005 - 22:31:29
Ja, omdat ze pas in september een straf willen opleggen, of niet.
Goede zaak toch, eerst afwachten of Michelin zelf iets doet in plek van nu onmiddellijk drastische stappen te zetten...

Citaat van: Luc op 29 juni 2005 - 22:31:29
Ja, omdat ze zich niet voldoende hebben geïnformeerd over de communicatie over het weekend heen.
En jij weet dit omdat?

Citaat van: Luc op 29 juni 2005 - 22:31:29
Zoals de teams al meermaals hebben gevraagd, om het Olympisch tribunaal te gebruiken voor zaken tussen de bond en de teams.
Eindelijk iets waar we het dan over eens zijn, al was het maar om deze nonsens te stoppen. Al zou je dan kunnen beginnen over de mannen in maatpak die niks van F1 kennen natuurlijk...

CitaatNiet bij de banden affaire maar wel bij het niet vinden van een oplossing.
Ik volg Charlie Whiting: het is niet aan de FIA om een oplossing te vinden, het is aan Michelin om fatsoenlijke banden mee te nemen...

Het is niet aan mij om aan te tonen dat de Dominicaanse Republiek geschikt is, het is aan jou om aan te tonen dat ze zeker niet geschikt zijn.

Luc

#32
't Is aan een ander, het heeft geen zin

......

Het is dus doodnormaal dat Mosley zelf over zijn stommiteiten recht spreekt,  iemand uit de Dominicaanse republiek   een perfect vertegenwoordiger is om te beslissen over wereldzaken in F1, of iemand uit Jordanië....terwijl Engeland geen vertegenwoordiger heeft, de oude baas van Ferrari er zit, Jean Todt er zit,...een Indiër China vertegenwoordigt nadat hij dertien jaar India vertegenwoordigde maar ambras kreeg met zijnen bond en dus werd overgeheveld naar China...de geboortedatum van een vertegenwoordiger ergens in 1929 ligt...iemand dusdanig bobo is dat hij ook voorzitter was van de ijshockeybond in de States.....

ja tim, het houdt ergens op hé.....

Ik ben al wat blij dat ik gevonden heb wie er in die raad zit, dan kan een eerlijk lezer zelf een oordeel vellen.......
mijn gedacht op www.eze.be

Tim C

ach we zijn het op z'n minst over 1 ding eens he...

Luc

Ik wil dit postje even uit de jungle tillen....het is te jammer dat het ongemerkt verdwijnt tussen de lianen en de bloedzuigers...

The 23 members of the World Council thus have a heavy burden on their shoulders. Many of them are longtime Mosley supporters and may not dare go against their patron, for fear of losing their own positions, but others, particularly those who organise Formula 1 events, have much to lose if Formula 1 blows up. This group includes France's Jacques Regis, who was a leading light in last year's rising against Mosley, Germany's Hermann Tomcyzk, Turkey's Mumtaz Tahincioglu.

The other members of the council are Marco Piccinini (I), Michel Boeri (MC), Carlos Gracia (E), Nazir Hoosein (an Indian who represents China following a dispute with the Indian government), John Large (AUS), Burdette Martin (USA), Raphael Sierra (RA), Jacek Bartos (Poland), Morrie Chandler (NZ), Vassilis Despotopoulos (Greece), Henry Krausz (Dominican Republic), Derek Ledger (Jordan), Radovan Novak (Czech Republic), Lars Osterlind (Sweden), Katsutoshi Tamura (Japan), Antonio Vasconcelos Tavares (Portugal) and Vincent Caro (representing the international karting federation). There are two other members: Bernie Ecclestone, who represents the F1 teams and Jean Todt, who represents the Constructors in F1 matters. Todt's role in the proceedings is sure to be controversial as he clearly does not have the support of the other manufacturers in F1. The option would be for the Constructors to the represented by Gabriele Cadringher, who sits on the Council for all non-F1 matters.

enkele toelichtingen:
Piccinni was de vroegere baas van Ferrari.
Hoosein was vertegenwoordiger van India voor dertien jaar en viel toen in diskrediet bij de nationale bond en werd dan overgeheveld naar China.
Martin is geboren in 1929 en was onderandere voorzitter van de amerikaanse ijshockeyfederatie.
...

Detective werk om te ontdekken dat max een vrolijke bende om zich heen heeft verzameld om over hem en zijn communicatie te oordelen.

Ik meen me te herinneren, maar dat weet ik niet meer zeker en ik kan het ook niet meer vinden, dat deze raad enkel kan veranderen als iedereen akkoord moet gaan met een nieuw lid.

Is dit een goede vertegenwoordiging om oordeel te vellen over F1 zaken?
Is dit een goede samenstelling voor een raad die beslist over de F1 reglementen?


mijn gedacht op www.eze.be

Luc

- guilty of failing to ensure that they were in possession of suitable tyres for the 2005 US Grand Prix; but with strong, mitigating circumstances;

- guilty of wrongfully refusing to allow their cars to start the race, having regard to their right to use the pit lane on each lap;

- not guilty of refusing to race subject to a speed restriction, having regard to the absence of any detailed plan for this;

- not guilty of combining to make a demonstration for the reason that they had hoped to race until the last minute;

- not guilty of failing to inform the Stewards of their intention not to start (Article 131) for the same reason.

Vooral de tweede 'guilty' is toch al te hilarisch, die mannen wilden dus (zoals max) dat ze elke ronde door de pitlane zouden rijden....dat kunnen ze toch niet menen, dat ze de teams schuldig vinden omdat ze deze oplossing niet aanvaarden...maar ja, het idee kwam van de grote man in die council, je kan hem toch niet afvallen hé....
mijn gedacht op www.eze.be

Tim C

ik lig op de vloer te lachen...

FerrariMan

#37
Je hebt hem precies boos gemaakt.  :)

De gevolgen zijn duidelijk. De FIA wil de touwtjes in handen houden tot september en een boycot vermijden.
De teams weten niet waar ze nu echt aan toe zijn en zullen geen risico's nemen door af te splitsen.
FIA zal in september waarschijnlijk alsnog aan de WCC punten zitten.

Luc

#38
Citaat van: Tim C op 29 juni 2005 - 23:12:34
ik lig op de vloer te lachen...

Een oneliner van tim die weer erg bijdraagt tot een discussie...erg constructief, die administrator....zwaar geargumenteerd, goed gefundeerd en een echte mening....alsof ik geïnteresseerd ben of tim kan lachen of niet...

zuur?
mijn gedacht op www.eze.be

DerMika

Jongens toch, tim, wat heb jij toch tegen Luc? Dit was toch niet ZO een dwaze discussie? Veel interessante zaken aan gehaald, een kritische kijk op de politiek binnen de F1? Waarom moet je dat zo nodig altijd afbreken???
The Dude abides

mike

Citaat van: Luc op 29 juni 2005 - 22:48:04
...  iemand uit de Dominicaanse republiek   een perfect vertegenwoordiger is om te beslissen over wereldzaken in F1, of iemand uit Jordanië....

Ik ga zeker niet beweren dat er in die raad geen twijfelachtige figuren zouden (kunnen) zitten (bvb het geval van die Indier die gewoon van jas verwisselt). Maar al die klachten in de aard van "iemand uit de Dominicaanse republiek (of waarvandaan ook) die aangezien hij uit zo'n klein prulleland komt niks van F1 kent" gaan me toch wel een heel stuk te ver.  >:(

Om duidelijk te maken wat ik bedoel: "Wat zit Montoya verdorie in de F1 te doen? Columbia is een klein onbelangrijk land dat niet eens een automobielindustrie heeft. En die Karthikedinges dan... In India heeft de meerderheid van de bevolking niet eens een rijbewijs, laat staan dat ze al ooit een F1 race gezien hebben. Ze zouden dergelijke figuren stante pede moeten uit de F1 gooien en vervangen door rijders uit landen die wel iets met autos te maken hebben! Trouwens, hoeveel Finnen zijn er vergeleken met de rest van de wereld? En wat heeft Finland ooit voortgebracht buiten Nokia en Linux? Niks, en alvast geen automobielen. Dus weg met Keke, Mika, en Kimi! Dat die duidelijk oververtegenwoordigde Finnen verdorie in hun eigen achtertuin gaan spelen..."  Ben ik zo duidelijk genoeg, of moet ik er ook nog een vergelijkend tekeningetje bij maken?

Wat telt is NIET of iemand uit de Dominicaanse Republiek komt, maar of hij als INDIVIDU iets zinvols te zeggen heeft. Voor mijn part mag hij (of zij) dan uit Antarctica komen!



Ferrari 2010

Citaat van: mike op 30 juni 2005 - 12:42:18
Citaat van: Luc op 29 juni 2005 - 22:48:04
...  iemand uit de Dominicaanse republiek   een perfect vertegenwoordiger is om te beslissen over wereldzaken in F1, of iemand uit Jordanië....

Ik ga zeker niet beweren dat er in die raad geen twijfelachtige figuren zouden (kunnen) zitten (bvb het geval van die Indier die gewoon van jas verwisselt). Maar al die klachten in de aard van "iemand uit de Dominicaanse republiek (of waarvandaan ook) die aangezien hij uit zo'n klein prulleland komt niks van F1 kent" gaan me toch wel een heel stuk te ver.  >:(

Om duidelijk te maken wat ik bedoel: "Wat zit Montoya verdorie in de F1 te doen? Columbia is een klein onbelangrijk land dat niet eens een automobielindustrie heeft. En die Karthikedinges dan... In India heeft de meerderheid van de bevolking niet eens een rijbewijs, laat staan dat ze al ooit een F1 race gezien hebben. Ze zouden dergelijke figuren stante pede moeten uit de F1 gooien en vervangen door rijders uit landen die wel iets met autos te maken hebben! Trouwens, hoeveel Finnen zijn er vergeleken met de rest van de wereld? En wat heeft Finland ooit voortgebracht buiten Nokia en Linux? Niks, en alvast geen automobielen. Dus weg met Keke, Mika, en Kimi! Dat die duidelijk oververtegenwoordigde Finnen verdorie in hun eigen achtertuin gaan spelen..."  Ben ik zo duidelijk genoeg, of moet ik er ook nog een vergelijkend tekeningetje bij maken?

Wat telt is NIET of iemand uit de Dominicaanse Republiek komt, maar of hij als INDIVIDU iets zinvols te zeggen heeft. Voor mijn part mag hij (of zij) dan uit Antarctica komen!



Luc vindt, en ik snap en steun hem langs een kant wel, dat iemand die niets met de sport te maken heeft. Geen circuit, geen rijders, geen team. Niets, rien de knots er mee te maken hebben zich daarover kunnen uitspreken.
het voorbeeld van Montoya of Kartikedingeskes, klopt niet. Zij zijn racer hé. Zij hebben kennis van zaken. Zet hen later in die raad, uiteraard wanneer ze niet meer piloot zijn. Zij zullen veel beter kunnen oordelen. Zij hebben kennis van zaken. Zou hetzelfde zijn als dat jij een fout hebt begaan in het verkeer en dat ze een rechter halen uit een ver land met andere regels en wetten. Die weet niet wat de strafmaat is en wat de gevolgen van dergelijke strafmaten zijn en kan dus niet deftig straffen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

mike

Citaat van: Schumi 2005 op 30 juni 2005 - 12:50:51
Citaat van: mike op 30 juni 2005 - 12:42:18
Citaat van: Luc op 29 juni 2005 - 22:48:04
...  iemand uit de Dominicaanse republiek   een perfect vertegenwoordiger is om te beslissen over wereldzaken in F1, of iemand uit Jordanië....

Ik ga zeker niet beweren dat er in die raad geen twijfelachtige figuren zouden (kunnen) zitten (bvb het geval van die Indier die gewoon van jas verwisselt). Maar al die klachten in de aard van "iemand uit de Dominicaanse republiek (of waarvandaan ook) die aangezien hij uit zo'n klein prulleland komt niks van F1 kent" gaan me toch wel een heel stuk te ver.  >:(

Om duidelijk te maken wat ik bedoel: "Wat zit Montoya verdorie in de F1 te doen? Columbia is een klein onbelangrijk land dat niet eens een automobielindustrie heeft. En die Karthikedinges dan... In India heeft de meerderheid van de bevolking niet eens een rijbewijs, laat staan dat ze al ooit een F1 race gezien hebben. Ze zouden dergelijke figuren stante pede moeten uit de F1 gooien en vervangen door rijders uit landen die wel iets met autos te maken hebben! Trouwens, hoeveel Finnen zijn er vergeleken met de rest van de wereld? En wat heeft Finland ooit voortgebracht buiten Nokia en Linux? Niks, en alvast geen automobielen. Dus weg met Keke, Mika, en Kimi! Dat die duidelijk oververtegenwoordigde Finnen verdorie in hun eigen achtertuin gaan spelen..."  Ben ik zo duidelijk genoeg, of moet ik er ook nog een vergelijkend tekeningetje bij maken?

Wat telt is NIET of iemand uit de Dominicaanse Republiek komt, maar of hij als INDIVIDU iets zinvols te zeggen heeft. Voor mijn part mag hij (of zij) dan uit Antarctica komen!



Luc vindt, en ik snap en steun hem langs een kant wel, dat iemand die niets met de sport te maken heeft. Geen circuit, geen rijders, geen team. Niets, rien de knots er mee te maken hebben zich daarover kunnen uitspreken.
het voorbeeld van Montoya of Kartikedingeskes, klopt niet. Zij zijn racer hé. Zij hebben kennis van zaken. Zet hen later in die raad, uiteraard wanneer ze niet meer piloot zijn. Zij zullen veel beter kunnen oordelen. Zij hebben kennis van zaken. Zou hetzelfde zijn als dat jij een fout hebt begaan in het verkeer en dat ze een rechter halen uit een ver land met andere regels en wetten. Die weet niet wat de strafmaat is en wat de gevolgen van dergelijke strafmaten zijn en kan dus niet deftig straffen.

Ik weet wat Luc vindt. En ik vind zelfs dat hij gelijk heeft. Maar zijn argumentatie trekt op geen ...

Ferrari 2010

Citaat van: mike op 30 juni 2005 - 12:54:41
Citaat van: Schumi 2005 op 30 juni 2005 - 12:50:51
Citaat van: mike op 30 juni 2005 - 12:42:18
Citaat van: Luc op 29 juni 2005 - 22:48:04
...  iemand uit de Dominicaanse republiek   een perfect vertegenwoordiger is om te beslissen over wereldzaken in F1, of iemand uit Jordanië....

Ik ga zeker niet beweren dat er in die raad geen twijfelachtige figuren zouden (kunnen) zitten (bvb het geval van die Indier die gewoon van jas verwisselt). Maar al die klachten in de aard van "iemand uit de Dominicaanse republiek (of waarvandaan ook) die aangezien hij uit zo'n klein prulleland komt niks van F1 kent" gaan me toch wel een heel stuk te ver.  >:(

Om duidelijk te maken wat ik bedoel: "Wat zit Montoya verdorie in de F1 te doen? Columbia is een klein onbelangrijk land dat niet eens een automobielindustrie heeft. En die Karthikedinges dan... In India heeft de meerderheid van de bevolking niet eens een rijbewijs, laat staan dat ze al ooit een F1 race gezien hebben. Ze zouden dergelijke figuren stante pede moeten uit de F1 gooien en vervangen door rijders uit landen die wel iets met autos te maken hebben! Trouwens, hoeveel Finnen zijn er vergeleken met de rest van de wereld? En wat heeft Finland ooit voortgebracht buiten Nokia en Linux? Niks, en alvast geen automobielen. Dus weg met Keke, Mika, en Kimi! Dat die duidelijk oververtegenwoordigde Finnen verdorie in hun eigen achtertuin gaan spelen..."  Ben ik zo duidelijk genoeg, of moet ik er ook nog een vergelijkend tekeningetje bij maken?

Wat telt is NIET of iemand uit de Dominicaanse Republiek komt, maar of hij als INDIVIDU iets zinvols te zeggen heeft. Voor mijn part mag hij (of zij) dan uit Antarctica komen!



Luc vindt, en ik snap en steun hem langs een kant wel, dat iemand die niets met de sport te maken heeft. Geen circuit, geen rijders, geen team. Niets, rien de knots er mee te maken hebben zich daarover kunnen uitspreken.
het voorbeeld van Montoya of Kartikedingeskes, klopt niet. Zij zijn racer hé. Zij hebben kennis van zaken. Zet hen later in die raad, uiteraard wanneer ze niet meer piloot zijn. Zij zullen veel beter kunnen oordelen. Zij hebben kennis van zaken. Zou hetzelfde zijn als dat jij een fout hebt begaan in het verkeer en dat ze een rechter halen uit een ver land met andere regels en wetten. Die weet niet wat de strafmaat is en wat de gevolgen van dergelijke strafmaten zijn en kan dus niet deftig straffen.

Ik weet wat Luc vindt. En ik vind zelfs dat hij gelijk heeft. Maar zijn argumentatie trekt op geen ...
Dat zijn argumentatie op geen ... meer trekt komt denk ik meer door het feit dat hij een vurige discusie is aangegaan met Tim, en van woede maar zo kwaad mogelijk neertypt wat hij er van denkt hoor  ;)
Ik denk dat hij helemaal over zijn toeren heen was gisterenavond, en als je kwaad bent flap je er soms al sneller dingen uit die niet 100% kloppen  ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Mikacouli

Hehe, ik ben ook zo  ;D

Maareuh, heb eens alles nagelezen, en heb veel werk gehad trouwens, maar ik vind het een beetje een overbodige discussie geworden.

Ik lees veel correcte dingen en argumenten maar met sommige ben ik ook niet eens net zoals de Kartikedingeskes ;)

Nuja, ik denk dat de discussie een beetje over zijn top zit en dat er weer ruimte is voor wat ontspanning en gezonde discussies :)