De gevolgen van de USGP

Gestart door bogief1, 29 juni 2005 - 18:08:34

« vorige - volgende »

bogief1

A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Eric

als de FIA zo blijft verderdoen gaat het F1 regelrecht de dieperik in... :-\

ik ben benieuwd hoe het US verhaal gaat eindigen... :-\

lieven

ik zie er een grote kans in dat de F1 zoals we ze nu kennen, redelijk de dieperik in aant gaan is.
stel nu: teams worden zwaar gestraft: zegge teams: ela wij hebben dat voor de veiligheid gedaan!!
zegt de FIA: jama gebt schade aan de sport toegebracht teams: denkte nu echt dat het zo veilig is en de fans het zo leuk zouden gevonden hebben moeste we elke lap door de pitlane gereden hebben?
wat ik denk: grote straffe: teams gaan boycotten!!
ze zijn al genoeg gestraft volgens mij!! punten verlies gehad in usa!!

tzijn allemaal sletten!!

Luc

#3
Het is bijzonder simpel, zet max aan de kant en vervang hem door een man met een kleiner ego en common sense en de hele F1 is terug op dreef.
Alle shit van de laatste jaren is terug te herleiden naar max en zijn waanideeën.

Ik ben heel zeker dat, als max vervangen wordt door een waar integer man, de hele GPWC zich terug aansluit bij Bernie.

Want Bernie zit ook met die kerel opgeschept en zou  niets  liever hebben dan een sport terug te krijgen in plaats van het  politiek spel waar we nu allemaal mee zitten.

mijn gedacht op www.eze.be

Tim C

Even reeel blijven...

Ze hebben vandaag een klap op het handje gekregen, en eventuele straffen volgen over 2 maand. Als er dus al volgen na de geste van Michelin...

Luc

#5
oh ja, sorry, ik vergis me, max doet het heel heel goed de laatste jaren.
:-\

Even een voorbeeldje?

Max dwong het reglement " één band voor qualifying en race " erdoor op gronde van safety issues; hoe dat samen te brengen is, dat kan ik me niet voorstellen. Negen teams waren tegen, er was unanimiteit vereist om het tegen te houden, en dus kreeg max zijn zin. Dat het ene team ondertussen op zoek is naar een goede band om qualifying en race te rijden, het is een jammerlijk gevolg....en Michelin heeft nu een dikke stok gegeven zodat max kan slaan, zo hard hij wil en wanneer hij wil en op wie hij wil.

Maar ja, ik weet het eigenlijk niet zo goed, ik  ga op zoek naar de noodzaak van een tiende millimeter dikker schroefje in de voorvleugel, dat vind ik belangrijk. :D >:(
mijn gedacht op www.eze.be

Tim C

laat ons even niet overdrijven met de uitspraak van vandaag, het had veel erger gekund...

en max? er zijn nog andere leden in de wereld raad dan alleen max...

Luc

Wie tim, wie?

Ik kan nergens vinden wie er deel uitmaakt van die council, maar laat me één ding vertellen, Jean Todt is de enige teambaas in die wereldraad. Dat hij zich wijselijk terug trok uit deze discussie, het siert de man.

Verder, stewards, waarvan er ook eentje zich terug trok omdat hij steward was in Indy, nationale federatie vertegenwoordigers...grappig dat een Indiër China vertegenwoordigt.....

Ik zou dolgraag eens een lijstje zien met namen en functies van die leden.....


mijn gedacht op www.eze.be

Luc

Trouwens, zes van de zeven teams (ééntje beraadt zich nog) gaan niet akkoord met de uitspraak.... 8) .............. het had erger gekund. :-X
mijn gedacht op www.eze.be

Tim C

Dus jij komt tot de conclussie dat wie er zit Max Mosley noemt, kent of familie er van is, laat staan iets van autosport kent?

meteen de reden waarom ik voor 15u amper online was dan...

En dat de teams in beroep gaan was toch te verwachten, iemand moet toch stoer doen. Zeker nu BMW zich trouw bij het F1 clubje wil aansluiten voor een lange termijn (hun woorden, niet de mijne)

Luc

Ik ben even gaan zoeken en kijk wat ik vond.....

En tim, je beschuldigt mij weer eens, maar kijk wat een engels journalist schreef....

The 23 members of the World Council thus have a heavy burden on their shoulders. Many of them are longtime Mosley supporters and may not dare go against their patron, for fear of losing their own positions, but others, particularly those who organise Formula 1 events, have much to lose if Formula 1 blows up. This group includes France's Jacques Regis, who was a leading light in last year's rising against Mosley, Germany's Hermann Tomcyzk, Turkey's Mumtaz Tahincioglu.

The other members of the council are Marco Piccinini (I), Michel Boeri (MC), Carlos Gracia (E), Nazir Hoosein (an Indian who represents China following a dispute with the Indian government), John Large (AUS), Burdette Martin (USA), Raphael Sierra (RA), Jacek Bartos (Poland), Morrie Chandler (NZ), Vassilis Despotopoulos (Greece), Henry Krausz (Dominican Republic), Derek Ledger (Jordan), Radovan Novak (Czech Republic), Lars Osterlind (Sweden), Katsutoshi Tamura (Japan), Antonio Vasconcelos Tavares (Portugal) and Vincent Caro (representing the international karting federation). There are two other members: Bernie Ecclestone, who represents the F1 teams and Jean Todt, who represents the Constructors in F1 matters. Todt's role in the proceedings is sure to be controversial as he clearly does not have the support of the other manufacturers in F1. The option would be for the Constructors to the represented by Gabriele Cadringher, who sits on the Council for all non-F1 matters.
mijn gedacht op www.eze.be

Luc

#11
Vooral leuk om zien dat Polen, Dominicaanse Republiek, Griekenland, Tsjechië, Jordanië en de karters vertegenwoordigd zijn.....

Erg logisch allemaal.....

En inderdaad, wat gezegd wordt, Todt als vertegenwoordiger van de constructeurs...daar waar Todt de laatste jaren bijzonder geïsoleerd is geraakt van diezelfde constructeurs die hij moet vertegenwoordigen...
mijn gedacht op www.eze.be

Tim C

ik beschuldig niet, trok alleen de lijn even door

en eerlijk gezegd: zo verschrikkelijk partijdig was de uitspraak niet. In tegendeel zelfs.

Het is 3-2 voor de teams... Op de meest belachelijke dingen werd er niet schuldig geantwoord. Maar het voorstel van de pitlane kwam vrijdag al tersprake en werd toen als mogelijk beschouwd. De sport in diskrediet brengen, is er iemand die daar aan kan twijfelen?

Over de samenstelling: er is een discussie aan de gang binnen de VN of het wel nodig is dat een land zoals pakweg Thailand wel een plek heeft in de veiligheidsraad. Zelfs op wisselende basis. Waarom zou een kleiner land niets in de pap mogen brokken? Of waarom zou een kleiner land er niets van af weten..

Luc

Allez, komaan hé Tim, De Dominicaanse Republiek?????
Polen????
Tsjechië......

Een Indiër voor China omdat hij ambras heeft met de andere Indiërs....

Laten we Somalië er nog bij roepen.....

Je kan toch onmogelijk stellen dat dit een goede vertegenwoordiging is voor F1....


Ik ga me hier niet uitspreken over de veiligheidsraad, daar ben ik niet genoeg van op de hoogte en ik heb niet de pretentie om me uit te spreken over dingen waar ik niet genoeg van af weet....
mijn gedacht op www.eze.be

Luc

Heb je gelezen wat die journalist schreef...

'Long time mosley supporters...'

Maar ja, die journalist is partijdig want spreekt Engels en gaat naar alle Grands Prix....kan niet goed zijn!

Je moet wel eerlijk blijven, ook al ben je boos he, tim?
::)
mijn gedacht op www.eze.be