Tot zover Sauber

Gestart door Jasper, 22 juni 2005 - 15:30:26

« vorige - volgende »

Jasper

http://www.f1pits.net/f1nieuws.php?id=P7175_0_1_0

Jammer, er is nu nog maar één privé-team actief in de F1. Sauber heeft altijd wel wat mijn sympathie gekregen, maar is nu overgekocht door BMW.

QMaverick

één prive team??? Neem aan dat je Minardi bedoelt?

Heeft Frankie dan ook zijn boeltje verkocht? Dach toch van niet...
QMaverick 350KM/H is not enough!

http://www.oskam1.nl

Jasper

Williams was ik idd even vergeten maar ik geloof dat dat ook voor 20% in handen van BMW ligt.

IVY440

Dat zal nu ook wel veranderen.
Ben wel eens benieuwd wat Williams gaat doen. Eerlijk gezegd denk ik Toyota-motoren, nu die toch goed presteren.

Ferrari 2010

Citaat"Deze beslissing is een sterke, langetermijnbevestiging van BMW's toewijding aan Formule 1. We verwachten dat Formule 1 versterkt uit de huidige restructureringsfase zal komen en dat het ook in de toekomst het hoogste niveau van de motorsport zal blijven vertegenwoordigen."

Weeral een team dat voor F1 zal gaan ipv voor de GPWC. Ik vrees voor de GPWC dat ze tegen dat het project écht van start zou moeten gaan al bijna uitgedroogd zal zijn  ;D ;D ;D ;D

Hij heeft het ook voor de banden, misschien weer een team die gewonnen is voor Brigestone?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

bogief1

3 teams, midland, williams en minardi, en in feite ook nog mclaren, die maken ook nog steeds hun chassis net als bar, maar die vallen niet echt meer onder privéteams.
Als williams fan vind ik het jammer, ik ben al 11j fan van hen en ik hoop dat dit niet het begin van het einde is, Williams staat tenslotte in de statistieken op ofwel 2e, ofwel 3e plaats.
Hopelijk komt Audi of VW in de F1, Audi wint steeds Le Mans, misschien is het nu tijd om de rechtstreekse concurrentie aan te gaan met de overige 2 Duitse teams, Mercedes en BMW.
Jammer voor Sauber, de charisma is zo goed als verdwenen nu in de F1, enkel nog fabrieksteams worden de toekomst, maar hoe lang zal dit duren, er kan er maar 1 winnen en er zal 1 de laatste zijn...
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Sinister -D-

#6
Jammer dat er weer een priveteams minder is, maar van de andere kant. Ik hoop dat het aardappel-gehalte van ze nu toch een beetje loskomt. Hoevaak hebben we iets gezien bij Sauber waar je van zegt: ''nou dat is nog eens origineel''. Ze nemen nooit een risiko met een strategie door eens lekker gek te doen. Maar dat hebben we het afgelopen jaar eigenlijk bij niemand nog gezien. En hopelijk komen ze wat vrijer over -aamgezien de pers zegt dat ze nogal stijf zijn daar-, en mag er eens een kijkje genomen worden in de keuken van Sauber (wat hoogst waarschijnlijk wel zal komen, aangezien BMW heel openlijk is tegen de pers). Eens kijken wat er gaat gebeuren met Villeneuve en Massa. Heidfeld ben ik al zo 100% zeker van dat ie gaat rijden volgend jaar voor ze, wie wordt nummer 2. Massa niet, die is heeft waarschijnlijk al iets op zak bij Ferrari. En of Villeneuve nu in het beeldje past bij BMW?? Maar zoals 't persbericht verteld: ''time will tell''.

Jasper

Citaat van: bogief1 op 22 juni 2005 - 17:12:31
3 teams, midland, williams en minardi, en in feite ook nog mclaren, die maken ook nog steeds hun chassis net als bar, maar die vallen niet echt meer onder privéteams.
Als williams fan vind ik het jammer, ik ben al 11j fan van hen en ik hoop dat dit niet het begin van het einde is, Williams staat tenslotte in de statistieken op ofwel 2e, ofwel 3e plaats.
Hopelijk komt Audi of VW in de F1, Audi wint steeds Le Mans, misschien is het nu tijd om de rechtstreekse concurrentie aan te gaan met de overige 2 Duitse teams, Mercedes en BMW.
Jammer voor Sauber, de charisma is zo goed als verdwenen nu in de F1, enkel nog fabrieksteams worden de toekomst, maar hoe lang zal dit duren, er kan er maar 1 winnen en er zal 1 de laatste zijn...
Midland is misschien wel een privéteam, maar nu toch ook opgekocht door een rijke Rus, en is al z'n charisma van Jordan kwijt. McLaren noem ik geen privéteam meer. Williams ook niet. Red Bull ook niet. Uiteindelijk zijn er veel mogelijke privéteams als je het zo bekijkt, maar toch vind ik zo'n teams niet echt privéteams meer. BAR valt op het randje.

Heidfeld naar BMW zou inderdaad een zeer goede mogelijkheid kunnen zijn. Ik hoop wel dat hij daar in het langetermijnplan past, want Heidfeld verdient echt wel om in een topteam te zitten. Als ze op gang gaan komen zoals Toyota, met andere woorden als een diesel, zie ik de F1-carrière van Quick Nick in het slop geraken en dat zou echt enorm jammer zijn want hij heeft echt wel het talent.

@Sinister: in het begin van het seizoen kwam Sauber met een soort dubbeldekvleugels, ik bedoel maar, ze komen soms toch met iets origineels af? Als je een team neemt als BAR, wanneer kwamen die nog eens met iets origineels? Ferrari kan je de bargeboardkampioen noemen tegenwoordig, Renault heeft ook de dubbele voorvleugel, McLaren heeft z'n vikinghoorns, Williams z'n walrusneus vorig jaar. Allemaal leuke dingen, maar dat zijn ook zowat alle teams die met iets knap afkomen, want Red Bull, BAR, Toyota, Jordan en Minardi hebben volgens mij ook de laatste tijd niet veel meer ontwikkeld, al geloof ik dat het Minardi was dat enkele seizoenen geleden voor het eerst een lepelvormige voorvleugel testte (maar die uiteindelijk niet lang gebruikte, tot de topteams het idee overnamen).

Doefie

Het enige privéteam dat overblijft is Minardi. Williams is ooit gestart als privéteam maar heeft toen 20-30% van zijn aandelen moeten verkopen aan destijds eerst Honda, dan Renault en BMW om te overleven. Ferrari is overgekocht door FIAT, McLaren is voor 40% overgenomen door Mercedes-Benz, B.A.R. is voor 40% in handen van Honda, Renault en Toyota zijn een fabrieksteam, Red Bull heeft nog wat Ford en volgend jaar waarschijnlijk Ferrari (motoren), Jordan is Midland geworden enkel en alleen voor de centen.

Ik zie Williams geen Toyota-motoren gebruiken. Om de simpele reden dat Jordan (Midland) volgend seizoen aan de Toyota-motoren trouw blijft en ze geen derde team gaan willen bevoorraden. Het enige dat voor Williams overblijft is Ford-Cosworth, maar die gaan volgend seizoen alleen aan Minardi leveren en met een gelimiteerde V10 in plaats van een V8. Tenzij ze nog met een motorleverancier komen die (nog) niet in de Formule 1 actief is, zoals bijvoorbeeld Peugeot, Volvo, Volkswagen, enz... Maar dat zie ik niet echt gebeuren. Mercedes-Benz misschien, die hebben laten weten dat ze wel een tweede team willen leveren, maar die kans gaat waarschijnlijk naar DubaiF1 (iemand trouwens nog iets van gehoord? Die zouden in juni beginnen testen ???)

Motoren tot nu toe
Renault --> Renault V8
McLaren --> Mercedes-Benz V8
Ferrari --> Ferrari V8
Toyota --> Toyota V8
Williams --> ?
Red Bull --> Ferrari V8
Sauber --> BMW V8
Midland --> Toyota V8
Minardi --> Ford-Cosworth V10 gelimiteerd
BAR --> Honda V8(nog niet bevestigd maar voor 90% wel zo)

Mikacouli

Citaat van: Doefie op 23 juni 2005 - 17:18:16
Het enige privéteam dat overblijft is Minardi. Williams is ooit gestart als privéteam maar heeft toen 20-30% van zijn aandelen moeten verkopen aan destijds eerst Honda, dan Renault en BMW om te overleven. Ferrari is overgekocht door FIAT, McLaren is voor 40% overgenomen door Mercedes-Benz, B.A.R. is voor 40% in handen van Honda, Renault en Toyota zijn een fabrieksteam, Red Bull heeft nog wat Ford en volgend jaar waarschijnlijk Ferrari (motoren), Jordan is Midland geworden enkel en alleen voor de centen.

Ik zie Williams geen Toyota-motoren gebruiken. Om de simpele reden dat Jordan (Midland) volgend seizoen aan de Toyota-motoren trouw blijft en ze geen derde team gaan willen bevoorraden. Het enige dat voor Williams overblijft is Ford-Cosworth, maar die gaan volgend seizoen alleen aan Minardi leveren en met een gelimiteerde V10 in plaats van een V8. Tenzij ze nog met een motorleverancier komen die (nog) niet in de Formule 1 actief is, zoals bijvoorbeeld Peugeot, Volvo, Volkswagen, enz... Maar dat zie ik niet echt gebeuren. Mercedes-Benz misschien, die hebben laten weten dat ze wel een tweede team willen leveren, maar die kans gaat waarschijnlijk naar DubaiF1 (iemand trouwens nog iets van gehoord? Die zouden in juni beginnen testen ???)

Motoren tot nu toe
Renault --> Renault V8
McLaren --> Mercedes-Benz V8
Ferrari --> Ferrari V8
Toyota --> Toyota V8
Williams --> ?
Red Bull --> Ferrari V8
Sauber --> BMW V8
Midland --> Toyota V8
Minardi --> Ford-Cosworth V10 gelimiteerd
BAR --> Honda V8(nog niet bevestigd maar voor 90% wel zo)

Euhm, het is nog niet zeker dat Midland met Toyotamotoren zal rijden voor zover ik weet  ;)

Jasper

Citaat van: Doefie op 23 juni 2005 - 17:18:16
Het enige privéteam dat overblijft is Minardi. Williams is ooit gestart als privéteam maar heeft toen 20-30% van zijn aandelen moeten verkopen aan destijds eerst Honda, dan Renault en BMW om te overleven. Ferrari is overgekocht door FIAT, McLaren is voor 40% overgenomen door Mercedes-Benz, B.A.R. is voor 40% in handen van Honda, Renault en Toyota zijn een fabrieksteam, Red Bull heeft nog wat Ford en volgend jaar waarschijnlijk Ferrari (motoren), Jordan is Midland geworden enkel en alleen voor de centen.
Is Cosworth dan nog onderdeel van Ford?

QMaverick

als ik het zo lees had ik toch gelijk, alleen bij Minardi en bij Williams heeft 1 man het laatste woord. Bij Minardi Paul Stoddard en bij Williams Sir Frank Williams.

De andere teams zijn hierdoor geen van allen meer prive te noemen. Ze hebben allemaal naar de pijpen van een ander te dansen...
QMaverick 350KM/H is not enough!

http://www.oskam1.nl

Doefie

Citaat van: Jasper op 23 juni 2005 - 18:18:16
Is Cosworth dan nog onderdeel van Ford?

Gewoonte van mij om Ford-Cosworth te zeggen, korter is dat Ford gewoon bij mij...

Citaat van: Mikacouli op 23 juni 2005 - 17:31:57
Euhm, het is nog niet zeker dat Midland met Toyotamotoren zal rijden voor zover ik weet ;)

Hoogstwaarschijnlijk wel, Toyota wilt blijven leveren en Midland is tevreden met de motoren.

Citaat van: QMaverick op 23 juni 2005 - 18:58:17
als ik het zo lees had ik toch gelijk, alleen bij Minardi en bij Williams heeft 1 man het laatste woord. Bij Minardi Paul Stoddard en bij Williams Sir Frank Williams.

De andere teams zijn hierdoor geen van allen meer prive te noemen. Ze hebben allemaal naar de pijpen van een ander te dansen...

Williams heeft zijn motorleverancier waar hij moet mee overleggen, Sir Frank heeft niet alleen het laatste woord.

Sinister -D-

Citaat van: Jasper op 22 juni 2005 - 22:45:20

@Sinister: in het begin van het seizoen kwam Sauber met een soort dubbeldekvleugels, ik bedoel maar, ze komen soms toch met iets origineels af? Als je een team neemt als BAR, wanneer kwamen die nog eens met iets origineels? Ferrari kan je de bargeboardkampioen noemen tegenwoordig, Renault heeft ook de dubbele voorvleugel, McLaren heeft z'n vikinghoorns, Williams z'n walrusneus vorig jaar. Allemaal leuke dingen, maar dat zijn ook zowat alle teams die met iets knap afkomen, want Red Bull, BAR, Toyota, Jordan en Minardi hebben volgens mij ook de laatste tijd niet veel meer ontwikkeld, al geloof ik dat het Minardi was dat enkele seizoenen geleden voor het eerst een lepelvormige voorvleugel testte (maar die uiteindelijk niet lang gebruikte, tot de topteams het idee overnamen).
Ik bedoelde niet alleen op gebied van ontwikkelen/snufjes maar ook qua strategie. Sauber heeft altijd een ''safe''-strategie, als je begrijpt wat ik bedoel. In mijn ogen komt 't over dat Sauber redelijk vooruit komt is dat Massa zich altij ergens tussen weet te wurmen tijdens de race, en niet dat ze een zo briljante strategie hebben waardoor ze plaatsen kunnen winnen. En die vleugel is alleen mee getest geworden, tis uiteindelijk nix geworden, al had ik 'm wel in Monaco verwacht.

Jasper

Ach, wie kwam er dit seizoen al met een briljante strategie? Wat versta je onder een briljante strategie? Het is tegenwoordig allemaal 2 of 3 stops, dus veel marge om briljant uit de hoek te komen, is er niet echt.