Flexibele onderdelen

Gestart door dj Peter, 02 juni 2005 - 21:18:19

« vorige - volgende »

dj Peter

De FIA gaat strenger contoleren op flexibele vleugels. Misschien geen slecht idee. Ik wil geen partij kiezen,maar het is mij ook al opgevallen dat de on-board camera achter de voorvleugel van Renault een duidelijke doorbuiging van de voorvleugel laat zien bij hoge snelheden.Waarschijnlijk heeft de enorme druk daar wel iets mee te maken maar wie zegt dat het niet bewust de bedoeling is ?

FerrariMan

Dat was bij Ferrari ook een hele tijd zo.

dj Peter

Citaat van: BenedictusXVII op 02 juni 2005 - 22:09:27
Dat was bij Ferrari ook een hele tijd zo.
Dat zal ongetwijfeld wel zo zijn,maar daar heb ik het nog niet met eigen ogen gezien.
En begrijp me niet verkeerd, ik wil niet met modder gooien naar een bepaald team: ik stel alleen maar vast  ;)

DerMika

Ja, bij die ferrari waren ooit nog wel eens wat onderdelen flexibel, heb ik me eens laten vertellen... 8)

hhhhhhmmmmmmm, Nice racecar you have!
The Dude abides

jona

moet wel toegeven dat ik het bij de renaults onboard ook wel goed heb gezien... dacht eigenlijk dathet puur door de druk kwam

maar nu er een hele heisa rond gemaakt wordt twijfel ik er ook wel aan..

Jasper

Natuurlijk komt het puur door de druk, dat is het 'm nu net. ;)

Raikkonen MASTER

Renault was toch in opspraak gekomen omdat er delen van de wagen meegaven bij een bepaalde snelheid?

Heb nu bij McLaren gezien dat er ook onderdelen meegeven als ze op hoge snelheid een recht stuk afleggen.
De beide zijspiegels lijken net een vlag die op en neer wappert.

Kan dit effect hebben op de snelheid ?

Kan zijn dat dit dom overkomt, maar vroeg het me gewoon af...

bogief1

Dat is al van in de eerste race duidelijk in beeld gebracht, blijkbaar heeft geen nut, anders ging de FIA al lang hebben ingegegrepen
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

dj Peter


Ferrari 2010

Citaat van: SaffierFM op 21 juni 2005 - 17:34:03
http://www.f1pits.net/forum/index.php?topic=7542.0      ;)
daar hebben we veel aan ja
"Er is een fout opgetreden !
Het onderwerp of board dat je zoekt bestaat niet of je beschikt over onvoldoende rechten om het te bekijken. 
"
:-\ :-\ :-\ :-\
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Raikkonen MASTER

Raar, een half uurtje geleden kon ik er wel nog op.
Nu krijg ik dezelfde fout.

Ramses

Ik heb de beide onderwerpen samengevoegd, vandaar de foutmelding ;)

dj Peter

Aha! vandaar, ik vond het ook al vreemd want gisteren werkte het toch..  ;)

Ferrari 2010

Citaat van: Ramses op 21 juni 2005 - 18:19:12
Ik heb de beide onderwerpen samengevoegd, vandaar de foutmelding ;)
samengevoegd, waar kan ik die posts dan terugvinden? In dit topic vind ik ze alvast niet  :-\
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Bjorn

Maar net zoals toen met Ferrari kunnen ze bijna onmogelijk die vleugels testen want pas onder hoge snelheid en énorme druk buigen ze door. Ze kunnen er toch moeilijk 100 kg opleggen?  :)
De Mens: In Het Gras![/color]