GP van U.S.

Gestart door Supermariobros, 14 juni 2005 - 08:32:14

« vorige - volgende »

Doefie

Citaat van: BenedictusXVII op 19 juni 2005 - 19:03:05
Een interessantere vraag, wat zou jij als piloot doen, rijden of niet? Volle snelheid?

Ik zou als coureur starten. Gevaar of niet, dat is deel van de autosport. Wil je volledige veiligheid? Laat de wagens dan 20 km/uur rijden op een circuit met 20m uitloopzones.

Niet starten is Formule 1-onwaardig.

Raikkonen MASTER

Citaat van: Tim C op 19 juni 2005 - 19:10:08
Citaat van: jandr op 19 juni 2005 - 19:07:54
ze zullen wel met andere banden mogen starten, onder enkele voorwaarden uiteraard....
Er is niemand, behalve Renault dan, die op die banden WIL starten. Er is namelijk niemand die daar ookmaar een beetje data over heeft waardoor het zelfs nog veiliger is op de huidige banden te starten.

Renault is een gevaarlijk spelletje aan het spelen.

jandr

er komt wss chicane

Raikkonen MASTER

9 van de 10 teams willen een chicane.

Ook Ferrari wil nu een chicane.
De race zal niet doorgaan indien er geen chicane wordt geplaatst.

De bridgestones-teams hebben het idee om de teams met Michelin-banden achterin te laten starten verworpen. Nogthans was dit een voorstel van de FIA zelf.

Alles lijkt er dus op dat de chicane er nog komt... En dat een half uur voor de race...

Supermariobros

Citaat van: Doefie op 19 juni 2005 - 19:23:20
Citaat van: BenedictusXVII op 19 juni 2005 - 19:03:05
Een interessantere vraag, wat zou jij als piloot doen, rijden of niet? Volle snelheid?

Ik zou als coureur starten. Gevaar of niet, dat is deel van de autosport. Wil je volledige veiligheid? Laat de wagens dan 20 km/uur rijden op een circuit met 20m uitloopzones.

Niet starten is Formule 1-onwaardig.

Volledig mee eens, het zijn F1 coureurs en geen mietjes

mike

Citaat van: Raikkonen MASTER op 19 juni 2005 - 19:27:33
Alles lijkt er dus op dat de chicane er nog komt... En dat een half uur voor de race...

Kompleet waanzinnig noem ik dat.

FerrariMan

Voila, hier heb je je competitievervalsing.

Doefie

Geschiedenis herhaalt zich ... remember Spanje 1994. Toen werd er vlak na de dood van Senna en Ratzenberger en de coma van Wendlinger ook een kunstmatige chicane ingevoerd op het einde van het rechte stuk...

Citaat van: mike op 19 juni 2005 - 19:30:37
Citaat van: Raikkonen MASTER op 19 juni 2005 - 19:27:33
Alles lijkt er dus op dat de chicane er nog komt... En dat een half uur voor de race...

Kompleet waanzinnig noem ik dat.

Inderdaad, maar voor mij is het feit dat we een race krijgen belangrijker. Chicane of niet.

Doefie

Citaat van: BenedictusXVII op 19 juni 2005 - 19:32:49
Voila, hier heb je je competitievervalsing.

Wat competitievervalsing? De chicane is voor iedereen gelijk, zowel voor Michelin als voor Bridgestone. Iedereen blijft dus gelijk en haalt er geen enkel voordeel uit.

Ferrari 2010

Citaat van: Doefie op 19 juni 2005 - 19:34:20
Citaat van: BenedictusXVII op 19 juni 2005 - 19:32:49
Voila, hier heb je je competitievervalsing.

Wat competitievervalsing? De chicane is voor iedereen gelijk, zowel voor Michelin als voor Bridgestone. Iedereen blijft dus gelijk en haalt er geen enkel voordeel uit.
eigenlijk wel. Ferrari is nu zen voordeel dat het had door de problemen met de Michelinband in de banking kwijt...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

Citaat van: Doefie op 19 juni 2005 - 19:34:20
Citaat van: BenedictusXVII op 19 juni 2005 - 19:32:49
Voila, hier heb je je competitievervalsing.

Wat competitievervalsing? De chicane is voor iedereen gelijk, zowel voor Michelin als voor Bridgestone. Iedereen blijft dus gelijk en haalt er geen enkel voordeel uit.
Het kan niet dat Michelin heel het circus naar hun hand mag zetten en anderen doen opdraaien voor hun onkunde. Ik weet niet wat het effect zal zijn op de Ferrari strategie..

Maar goed, ik ga erover zwijgen, dit is helemaal belachelijk.

Jean Todt

Ferrari laat de beslissing voor de chicane over aan de FIA, ze zitten dus niet bij de 9 teams die om een chicane vragen.

De FIA wilde geen chicane, dus komt er een?

Raikkonen MASTER

Het feit dat Ferrari er tegen was om met de Bridgestone-teams voorin te starten is een veeg teken.
De chicane zal er waarschijnlijk komen omdat nu ook Ferrari de aanvraag heeft ingediend.

Geen race zal als onmogelijk beschouwd worden.

Ferrari een voordeel kwijt? Zo zie ik het niet. Je zal nooit weten of ze een voordeel gehad zouden hebben op McLaren of een ander team. Waarom niet? Omdat de race zonder chicane niet gereden wordt.
Als Ferrari ook een chicane wil, zal het ook wel beter zijn voor hen of voor Bridgestone.

Raikkonen MASTER

Nieuws van Williams:

Technisch directeur Sam Michael heeft gezegd dat de banden die door Michelin werden overgevlogen als vervanging ook niet goed zijn voor de bocht. Dit zou willen zeggen dat toch de oorspronkelijke banden gebruikt zouden worden.

Ferrari 2010

Citaat van: Raikkonen MASTER op 19 juni 2005 - 19:43:55
Nieuws van Williams:

Technisch directeur Sam Michael heeft gezegd dat de banden die door Michelin werden overgevlogen als vervanging ook niet goed zijn voor de bocht. Dit zou willen zeggen dat toch de oorspronkelijke banden gebruikt zouden worden.
;D ;D ;D ;D zaaaaalliiiiig  ;D ;D ;D ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.