GP van U.S.

Gestart door Supermariobros, 14 juni 2005 - 08:32:14

« vorige - volgende »

Jasper

Het is blijkbaar niemand opgevallen, maar McLaren was duidelijk minder sterk dan Renault en ferrari op de rechte lijn in Canada. Dit kan enkele oorzaken hebben: meer een afstelling voor de bochten gekozen (en ook andere versnellingsbakafstelling misschien, maar dat zal wel niet veel schelen) en gewoon een mindere motor.

Het circuit van Indianapolis heeft geloof ik het langste stuk volgas van het hele seizoen: 22 seconden. Daarom vind ik het moeilijk te voorspellen wat het gaat worden, want inderdaad is McLaren altijd wel vrij goed in de USGP, maar anderzijds is er dus wat ik net noemde...

mike

Citaat van: Jasper op 14 juni 2005 - 22:12:12
Het is blijkbaar niemand opgevallen, maar McLaren was duidelijk minder sterk dan Renault en ferrari op de rechte lijn in Canada. Dit kan enkele oorzaken hebben: meer een afstelling voor de bochten gekozen (en ook andere versnellingsbakafstelling misschien, maar dat zal wel niet veel schelen) en gewoon een mindere motor.

Het circuit van Indianapolis heeft geloof ik het langste stuk volgas van het hele seizoen: 22 seconden. Daarom vind ik het moeilijk te voorspellen wat het gaat worden, want inderdaad is McLaren altijd wel vrij goed in de USGP, maar anderzijds is er dus wat ik net noemde...

Enerzijds zou ik je gelijk willen geven, omdat het allemaal waar en logisch lijkt.

Maar anderzijds zat ik voor Canada te denken dat Ferrari het daar (relatief) merkelijk beter zou doen, ook al krijgen ze hun eigenlijke probleem niet opgelost, omdat ze al het hele seizoen een van de hoogste topsnelheden hebben. En gelet op de layout van Canada met vrij veel rechte stukken zou zo iets een voordeel moeten zijn. Maar op dat vlak vielen ze me nu net tegen.

FerrariMan

Citaat van: mike op 14 juni 2005 - 22:56:13
Citaat van: Jasper op 14 juni 2005 - 22:12:12
Het is blijkbaar niemand opgevallen, maar McLaren was duidelijk minder sterk dan Renault en ferrari op de rechte lijn in Canada. Dit kan enkele oorzaken hebben: meer een afstelling voor de bochten gekozen (en ook andere versnellingsbakafstelling misschien, maar dat zal wel niet veel schelen) en gewoon een mindere motor.

Het circuit van Indianapolis heeft geloof ik het langste stuk volgas van het hele seizoen: 22 seconden. Daarom vind ik het moeilijk te voorspellen wat het gaat worden, want inderdaad is McLaren altijd wel vrij goed in de USGP, maar anderzijds is er dus wat ik net noemde...

Enerzijds zou ik je gelijk willen geven, omdat het allemaal waar en logisch lijkt.

Maar anderzijds zat ik voor Canada te denken dat Ferrari het daar (relatief) merkelijk beter zou doen, ook al krijgen ze hun eigenlijke probleem niet opgelost, omdat ze al het hele seizoen een van de hoogste topsnelheden hebben. En gelet op de layout van Canada met vrij veel rechte stukken zou zo iets een voordeel moeten zijn. Maar op dat vlak vielen ze me nu net tegen.

Dat was ook iets wat me tegen stak.
Ook het sterke punt van die Ferrari, zeg maar, het enige goede punt, de race-pace laat al enkele races afweten.
Het enige voordeel wat ze hadden zijn ze volgens mij ook kwijt.
Ik volg de races met de live-timing van F1.com en daarop zie je duidelijk dat Schumacher nog amper een vuist kan maken op het gebied
van snelste rondetijden rijden. Zoals hij zelf zegt, wanneer je snellere tijden kan draaien met een volle bak dan met een lege, dan scheelt er fundamenteel iets.

Realistisch gezien, of zeg maar, in de lijn der verwachtingen gezien, zal Ferrari in de States maximaal voor een 4de of 5de plek kunnen gaan op eigen kracht. En dat zou nog het meest positieve zijn.

Maar voor hetzelfde geld komen ze met een klein mirakel af, en daar moeten we dan maar op hopen.
In elk geval, als ik me niet vergis, heeft Ferrari de meeste punten gescoord van alle teams in de afgelopen 3 races. Kwestie betrouwbaarheid en consistentie is dat al een pluspunt.

Raikkonen MASTER

1) Montoya
2) Kimi
3) Trulli

Bjorn

Kimi verkondigt dat McLaren nóg sterker uit de hoek zou komen in Amerika. Kimi is te 'cool' om ziets te zeggen. Wat ik wil zeggen = dat dit wel eens zou kunnen kloppen. Alleen begrijp ik hun tragere kwali's niet in Canada. Staat McLaren ergens op de eerste of tweede rijd dan winnen ze met alle gemak volgens mij.
Helaas ben ik op weekend en zal ik deze race niet kunnen zien  :(
De Mens: In Het Gras![/color]

Jasper

Oké, toch mijn pronotiek: Kimi - Alonso - Montoya.

@Bjorn: de tragere kwali's van de McLarens waren volgens mij te verklaren omdat beide rijders gewoon niet super gereden hebben. Kimi maakte een zichtbaar foutje, Montoya volgens mij niet maar dat dat wil niet zeggen dat hij alles uit de wagen heeft gehaald.

Raikkonen MASTER

Kimi is inderdaad niet de man om te gaan bluffen over de wagen.

Zowel hij als Montoya zeiden dat ze een beresterke tactiek hadden in Canada en ze hadden gelijk.
Laat hun voorspellingen dus maar komen ;)

Supermariobros

Het wordt het weekend van The Iceman: hij haalt zowel pole, snelste ronde en de overwinning. Tweede wordt Montoya en Alonso vervolledigt het podium.
Fisico kent eens geen pech en zal net buiten het podium eindigen, oplossing van de extra vraag voor de wedstrijd   ;)

Mikacouli

Citaat van: Jasper op 15 juni 2005 - 14:36:54
Oké, toch mijn pronotiek: Kimi - Alonso - Montoya.

@Bjorn: de tragere kwali's van de McLarens waren volgens mij te verklaren omdat beide rijders gewoon niet super gereden hebben. Kimi maakte een zichtbaar foutje, Montoya volgens mij niet maar dat dat wil niet zeggen dat hij alles uit de wagen heeft gehaald.

Vergeet je niet te zeggen dat ze heel vroeg moesten kwalificeren? ;) Was de voornaamste reden. Nu heeft Montoya hetzelfde probleem maar ook de Renault rijders. Kimi mag als laatste buiten wat een enorm voordeel is. Ik vind het flauwe kul. Iedereen moet gelijk behandeld worden en intussen heb ik niks meer gelezn of gehoord van die 12 ronden kwalie  :-\

jandr

Volgens mij gaat Schumacher terug voor een 3 pitstop strategie, de kans op safetycars is namelijk bijzonder groot. Ik vermoed namelijk dat er wel eens paar bandjes zouden kunnen exploderen... (remember vorig jaar, dat gemengd van de problemen die we dit seizoen al gezien hebben zal een hete explosieve coktail vormen!!)

Maw, don't rule Ferrari out!!! 

(over het aantal motoren dat de geest zal geven zwijg ik nog (met op kop de Red Bull's...))

Tim C

Die tot nu toe nog geen enkele motor opbliezen?  ::)

Mikacouli

Citaat van: Jasper op 14 juni 2005 - 22:12:12
Het is blijkbaar niemand opgevallen, maar McLaren was duidelijk minder sterk dan Renault en ferrari op de rechte lijn in Canada. Dit kan enkele oorzaken hebben: meer een afstelling voor de bochten gekozen (en ook andere versnellingsbakafstelling misschien, maar dat zal wel niet veel schelen) en gewoon een mindere motor.

Het circuit van Indianapolis heeft geloof ik het langste stuk volgas van het hele seizoen: 22 seconden. Daarom vind ik het moeilijk te voorspellen wat het gaat worden, want inderdaad is McLaren altijd wel vrij goed in de USGP, maar anderzijds is er dus wat ik net noemde...

Ja, best dat Mercedes de sterkste motor heeft. Vraag het maar eens aan flavio. Ze hadden gewoon meer vleugel mee, simpel toch.

Ferrari 2010

Mijn pronostiek: 1)Kimi 2)M. Schumacher (al is het maar om Alonso niet op 2 te zetten) en 3)Alonso.

Ik hoop op een hoop klappers van de Michelins, een flatspot van Kimi, een knaller van Montoya en een schuiver van Alonso.
Eerlijk gezegd denk ik niet dat ferrari nog échte het doel heeft om nog een race te winnen dit jar. Ze zeggen het zelf, ze zijn momenteel bezig met de wagen van volgend jaar. Dit kampioenschap is verloren, waarom nu strijden om een 2de plaats als het geen extra voordelen heeft op een bijv. 5de plaats. Kan je beter volgend jaar gewoon terug sterk staan.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

jandr

Citaat van: Tim C op 16 juni 2005 - 17:06:35
Die tot nu toe nog geen enkele motor opbliezen?  ::)

Ze komen met motoren die zo-maar-even 30PK meer hebben, van een PR-stunt gesproken... (Red Bull --> Amerika,...) Ze moeten stunten, ten koste van de betrouwbaarheid. Wedden dat ze voor de pole gaan?

Ferrari 2010

Citaat van: jandr op 16 juni 2005 - 18:08:53
Citaat van: Tim C op 16 juni 2005 - 17:06:35
Die tot nu toe nog geen enkele motor opbliezen?  ::)

Ze komen met motoren die zo-maar-even 30PK meer hebben, van een PR-stunt gesproken... (Red Bull --> Amerika,...) Ze moeten stunten, ten koste van de betrouwbaarheid. Wedden dat ze voor de pole gaan?
in Amerika is belangstelling voor hen idd zeer groot. Maar voor de pole gaan om in de eerste ronde te moeten pitten en zo in de race een pak naar achter te vallen? Als je je plaats kan behouden, al is deze niet erg goed, dan krijg je meer belangstelling dan dat je in de race 12 posities verliest. Alrhans, zo denk ik erover.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.