GP van U.S.

Gestart door Supermariobros, 14 juni 2005 - 08:32:14

« vorige - volgende »

sledge

Citaat van: Schumi 2005 op 18 juni 2005 - 19:51:21
Citaat van: WebMachine op 18 juni 2005 - 18:36:31
Zeer vreemde situatie:

De Fransen willen nu een nieuw type band laten overvliegen naar Indianapolis.Wanneer Michelin de problemen niet weet op te lossen, is er een groot probleem. Terugtrekken betekent gelijk het einde van de race, aangezien er minimaal 14 auto's op de grid moeten staan. Voor het overvliegen van een nieuwe compound heeft Michelin toestemming van de FIA en alle teams nodig.
Bron: f1racing.nl


Als de Bridgestone-teams (lees: Ferrari) geen toestemming geven, zou het kunnen dat de race niet gereden wordt. Als de Bridgestone-teams (lees: Ferrari) wel toestemming geven is de hoop op een Bridgestone-overwinning heel klein.
Nu nog een nieuw compound laten overvliegen? Dat gaat alvast niet meer voor de kwali, wat automatisch op een overwinning van Ferari uitdraaid als je mijn logica even volgt:
Michelin kwalifceert en moet dus starten met de "slechte" banden. Dan moeten al hun teams de pit in en naamt Ferrari een voorsprong van circa 30 seconden. Ze kunnen dan mits een goede strategie moeiteloos winnen. En de race laten afgelasten wil Ferrari niet op zen geweten hebben denk ik, want dan keert heel de ant-Ferrari groep zich opnieuw volledig tegen hen.

Michelin teams starten dan gewoon met nieuwe banden, zonder geldige kwali tijd denk ik
Ik leef ook nog (een (heel klein) beetje)

Ferrari 2010

Citaat van: sledge op 18 juni 2005 - 19:54:07
Citaat van: Schumi 2005 op 18 juni 2005 - 19:51:21
Citaat van: WebMachine op 18 juni 2005 - 18:36:31
Zeer vreemde situatie:

De Fransen willen nu een nieuw type band laten overvliegen naar Indianapolis.Wanneer Michelin de problemen niet weet op te lossen, is er een groot probleem. Terugtrekken betekent gelijk het einde van de race, aangezien er minimaal 14 auto's op de grid moeten staan. Voor het overvliegen van een nieuwe compound heeft Michelin toestemming van de FIA en alle teams nodig.
Bron: f1racing.nl


Als de Bridgestone-teams (lees: Ferrari) geen toestemming geven, zou het kunnen dat de race niet gereden wordt. Als de Bridgestone-teams (lees: Ferrari) wel toestemming geven is de hoop op een Bridgestone-overwinning heel klein.
Nu nog een nieuw compound laten overvliegen? Dat gaat alvast niet meer voor de kwali, wat automatisch op een overwinning van Ferari uitdraaid als je mijn logica even volgt:
Michelin kwalifceert en moet dus starten met de "slechte" banden. Dan moeten al hun teams de pit in en naamt Ferrari een voorsprong van circa 30 seconden. Ze kunnen dan mits een goede strategie moeiteloos winnen. En de race laten afgelasten wil Ferrari niet op zen geweten hebben denk ik, want dan keert heel de ant-Ferrari groep zich opnieuw volledig tegen hen.

Michelin teams starten dan gewoon met nieuwe banden, zonder geldige kwali tijd denk ik
Is de beste oplossing voor de Michelin teams, maar toch, ze moeten eerst de 4 tragere brigestones voorbij om bij de Ferrari's te geraken. Voor de BAR's en de Renaults zal dat nog niet zo een probleem zijn, die kunnen bij de start er met wat geluk al voorbij. Maar de 4 tragere mogen de grote ophouden in het voordeel van Ferrari, en ik denk dat ze dit zullen doen ook. Geen overwinning voor de Mac's als ze zich niet kwalificeren denk ik.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Ik geloof de site van Toyota meer dan F1racing eerlijk gezegd...

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 18 juni 2005 - 20:14:54
Ik geloof de site van Toyota meer dan F1racing eerlijk gezegd...
en wat zeggen die dan anders dan f1racing?
Over de kwali nu: wat denken jullie dat de strategie van de michelin teams is? Ik had eerst het vermoeden dat ze zeer licht kwalificeerden, aangezien de toptijden niet veel verschil hadden met de vrij training tijden. Maar Ferrari zit er niet zo heel veel af. Ik dacht op voorhand dat de michelin teams gewoon zeer licht zouden kwalificeren om na een paar rondjes te pitten en de banden te wisselen. Wat denken jullie?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Juan Pablo

hoe bedoel je MICHELIN teams, het zijn nog wel de teams zelf die hun eigen beslissing maken hoor
Na een paar rondes pitten zit er ook niet in, want je mag de band alleen wiselen als er een aantoonbare fout is, en dan mag je niet in diezelfde pitstop tanken, dus die ultra-licht-kwalificeren theorie klopt niet denk ik

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Jasper

Citaat van: Schumi 2005 op 18 juni 2005 - 20:51:17
Citaat van: Jasper op 18 juni 2005 - 20:14:54
Ik geloof de site van Toyota meer dan F1racing eerlijk gezegd...
en wat zeggen die dan anders dan f1racing?
Lees de post van Lieven en je weet het... "Panasonic Toyota Racing Team Principal Tsutomu Tomita said: "Obviously Ralf is disappointed that he cannot race this weekend. However, after considering the recommendation of the FIA's medical team we have decided to put Ricardo Zonta into the car for the remainder of the weekend.""

Ferrari 2010

Citaat van: Satosan op 18 juni 2005 - 20:56:09
hoe bedoel je MICHELIN teams, het zijn nog wel de teams zelf die hun eigen beslissing maken hoor
Na een paar rondes pitten zit er ook niet in, want je mag de band alleen wiselen als er een aantoonbare fout is, en dan mag je niet in diezelfde pitstop tanken, dus die ultra-licht-kwalificeren theorie klopt niet denk ik
De teams die met Michelin banden rijden noem ik voor mezelf de Michelin teams. Als het om banden gaat gaan ze nog steeds de raad van Michelin in acht nemen. Een aantoobare fout? Die zullen ze wel hebben, als ze de toestemming van de FIA willen krijgen om er andere te laten overvliegen moeten ze de reden ook wel kunnen aantonen veronderstel ik. Dus om dan aan te tonen dat ze stuk zouden gaan is hun grootste zorg dan niet meer. Ik had er niet aan gedacht dat ze niet dezelfde stop zouden mogen tanken. Ik was het helemaal vergeten  :-\ :-\ :-\ Dus inderdaad, dat licht starten heeft een omgekeerd effect, want dan moeten ze dubbel pitten. Maar als ze in dezelfde stop mochten tanken als banden wisselen had het wel voordelig geweest.

Citaat van: Jasper op 18 juni 2005 - 20:56:43
Citaat van: Schumi 2005 op 18 juni 2005 - 20:51:17
Citaat van: Jasper op 18 juni 2005 - 20:14:54
Ik geloof de site van Toyota meer dan F1racing eerlijk gezegd...
en wat zeggen die dan anders dan f1racing?
Lees de post van Lieven en je weet het... "Panasonic Toyota Racing Team Principal Tsutomu Tomita said: "Obviously Ralf is disappointed that he cannot race this weekend. However, after considering the recommendation of the FIA's medical team we have decided to put Ricardo Zonta into the car for the remainder of the weekend.""

Ow, khad niet door dat het over RS ging, was inmiddels al weeral een paar posts geleden ook hé  ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

McLaren_über_alles

Dank je wel FIA om de F1 veel "veiliger" te maken...  ::)
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Ferrari 2010

Citaat van: Kimi_über_alles op 18 juni 2005 - 21:02:24
Dank je wel FIA om de F1 veel "veiliger" te maken...  ::)
De bandenregel was onder het motto kostenbesparend  ;) Maar of het dat nog is nudat michelin andere banden moet laten overvliegen ...  :-\ :-\
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Juan Pablo

die Olaf zeikt weer dat de michelin teams niet rijden als dit gebeurt en als er dat aan de hand is, dan zeg ik,. .. BULLshit
Het probleem heeft zich ALLEEN bij Toyota plaats gevonden, en andere coureurs (Monty,Fisico enz) zeiden dat hun band het prima deed.

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Juan Pablo

Citaat van: Schumi 2005 op 18 juni 2005 - 21:05:22
Citaat van: Kimi_über_alles op 18 juni 2005 - 21:02:24
Dank je wel FIA om de F1 veel "veiliger" te maken...  ::)
De bandenregel was onder het motto kostenbesparend ;) Maar of het dat nog is nudat michelin andere banden moet laten overvliegen ... :-\ :-\

en dan nog maar de vraag of de banden wel geaccepteerd worden door de FIA en de andere 3 BS teams, dus dat kan je met Ferrari erbij wel vergeten

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

FF

Citaat van: BenedictusXVII op 18 juni 2005 - 18:38:24
Ik zet er tien euro op in dat eender welke oplossing in het nadeel van Ferrari zal uitdraaien, zowel op prestaties op het circuit als beschuldigingen van onsportiviteit.

komkom, zo'n vaart zal het wel niet lopen

ofwel is er een gp met de michelin-mensen op nieuwe banden
ofwel is er geen gp

zo simpel kan het leven zijn  :)
jarno marno flarno parno itarno barno imarno katamarno jiu-tarno

comfortably dumb : FIA

Tim C

Citaat van: Satosan op 18 juni 2005 - 21:06:15
die Olaf zeikt weer dat de michelin teams niet rijden als dit gebeurt en als er dat aan de hand is, dan zeg ik,. .. BULLshit
Het probleem heeft zich ALLEEN bij Toyota plaats gevonden, en andere coureurs (Monty,Fisico enz) zeiden dat hun band het prima deed.
Ja laat ons daar op af gaan: we hebben geen probleem, alez, misschien een kleintje, maar laten we het risico nemen, wie weet komen we er wel.

Wat gaf dat ook al weer de laatste keer?

ach juist ja, dit:

The Iceman

Hopelijk krijgen we morgen een race anders krijgt F1 in Amerika helemaal geen poot meer aan de grond in de toekomst !Ik vind dat F1 geoogst heeft wat het gezaaid heeft met die stomme bandenregel in te voeren. Ze zitten nu met de gebakken peren. Hopelijk vallen de oogkleppen af en krijgen we terug bandenwissels vanaf de GP van Frankrijk.

Ferrari 2010

Citaat van: Satosan op 18 juni 2005 - 21:06:15
die Olaf zeikt weer dat de michelin teams niet rijden als dit gebeurt en als er dat aan de hand is, dan zeg ik,. .. BULLshit
Het probleem heeft zich ALLEEN bij Toyota plaats gevonden, en andere coureurs (Monty,Fisico enz) zeiden dat hun band het prima deed.
Denk jij dat Michelin zomaar voor alle teams nieuwe banden zou laten overvliegen als er enkel en alleen problemen waren bij Toyota? Die weten echt wel wat er aan de hand is bij de banden van toyota, en hun banden zijn allemaal bijna gelijk.

Citaat van: Satosan op 18 juni 2005 - 21:07:28
Citaat van: Schumi 2005 op 18 juni 2005 - 21:05:22
Citaat van: Kimi_über_alles op 18 juni 2005 - 21:02:24
Dank je wel FIA om de F1 veel "veiliger" te maken... ::)
De bandenregel was onder het motto kostenbesparend ;) Maar of het dat nog is nudat michelin andere banden moet laten overvliegen ... :-\ :-\

en dan nog maar de vraag of de banden wel geaccepteerd worden door de FIA en de andere 3 BS teams, dus dat kan je met Ferrari erbij wel vergeten

Denk jij nu echt dat Ferrari het op zen geweten wil hebben om een GP te laten afgelasten? Vergeet dat maar hoor, ze krijgen nu al kritiek dat ze het niet zouden laten doen (oa van jouw) terwijl er nog niets over geweten is, die gaan heus niet Michelin tegenhouden. Bovendien, als die michelin teams allemaal moeten pitten na een paar ronden, wat waarschijnlijk is als je ziet hoe het ineen zit want als je Michelin hoort kunnen al hun teams in de probs komen, kan Ferrari de race mits een ietwat goede strategoie die race met gemak winnen hoor. Het nieuwe Michelin-compound is nog niet eens getest, ze weten niet eens of het sneller is. Ze weten er nog gewoon NIETS over. Aangezien dat compound het wel aan zou moeten kunnen moet dat een sterker compound zijn, en 9/10 is het dan nog trager ook.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.