Voorstellen van de FIA

Gestart door Tim C, 16 juni 2005 - 23:24:52

« vorige - volgende »

Tim C

Citaat van: Raikkonen MASTER op 17 juni 2005 - 14:52:27Ik vind het goed zoals het nu is, ook al zijn de bandenwissels en de 1 ronde kwalificatie een slecht punt maar het moet zo blijven. De controles worden echt superscherp, en ik weet niet of dat echt zo'n goed effect zal hebben op de echte wedstrijden.
Minardi, Jordan en zelfs Sauber kunnen niet meer mee met de rest. Ze moeten iets doen om te wapenwedloop te stoppen he.

Plus, het zijn voorstellen, ik kan me inbeelden dat er een hele hoop er niet in geraken.

Raikkonen MASTER

Inderdaad, zoals je al zei: onechte voorstellen om andere voorstellen mee af te dwingen.
We zien wel wat het wordt, ben alleen blij dat kloof tussen rijk en niet rijk verkleint.

Zal ook een weerslag hebben op het kiezen van een piloot meen ik. Piloten zullen niet meer zoveel voordeel kunnen halen uit hun dikke portemonnee... Een kans voor nieuwe beloftevolle piloten dus ? Ik hoop het.

Jasper

Ik ben algemeen tegen de standardisering van onderdelen, dus de delen over remmen en versnellingsbakken moeten verdwijnen, ook het remmen met een mechanische verbinding en de koppeling, met een pedaal? Terug naar de seventies of wat?

Standardisering is on-F1 omdat de sport nu net gaat om technologische ontwikkeling, en een ontwikkeling in F1 heeft ook z'n invloed op de personenwagens. Alleen over de regel van één bandenfabrikant kan ik het eens worden omdat dat toch al niet in de handen van de teams is, en nu voor de Bridgestone-teams niet eerlijk is omdat ze gewoon onmachtig zijn.

Ferrari 2010

Citaat van: Tim C op 17 juni 2005 - 14:28:23
goed, maar wat als ze gepakt worden....

Een F1 test valt echt wel op, denk maar aan de Jaguar tests op Lommel vroeger
hoe kan je gepakt worden? Je bouwt een volledige wagen op jezelf, zonder die onderdelen van die je van de FIA moet gebruiken als team. je noemt je wagen gewoon een Ferrari Endino ofzo. Een prototype die tests uitvoert voor hun personenwagens te vbeteren maar die in het echt eigenlijk gewoon een F1 is en de data naar de F1 worden doorgestuurd. Wie gaat er dan iets zeggen? Aan banden zullen ze wel geraken vero,nderstel ik. En het remmechanisme eens goed bekijken en ze bouwen het ongeveer hetzelfde na. Dan kan je met die wagen testen zonder dat iemand er iets op kan noch mag zeggen. Of mogen de teams geen info van buiten de échte F1 gebruiken?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Veel te vergezocht. Het zou ook vrij opvallend zijn dat bij de tests van hun 'protoype' telkens het volledige Ferrari-testteam het circuitpark binnenstapt. En met een helikopter geraak je hoog en ver.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 17 juni 2005 - 21:21:16
Veel te vergezocht. Het zou ook vrij opvallend zijn dat bij de tests van hun 'protoype' telkens het volledige Ferrari-testteam het circuitpark binnenstapt. En met een helikopter geraak je hoog en ver.
jaja, dat weet ik, maar al is het ver gezocht dan blijft het nog theoretisch mogelijk. Zo mag zelfs de FIA met hun heli erboven gaan hangen, als ze het niet een F1 test doen en niet met de F1-race wagen doen, maar met een namaakwagen. En ze zenden die informatie dor aan het Ferrari F1 team. Mag dit? Dat is men vraag.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Maar dan moeten ze dus hun remmen, bersnellingsbak en elektronische systemen zelf maken, om dan bijna zeker betrapt te worden en bakken kritiek over zich krijgen, allemaal om meer te kunnen testen. Gaan ze met andere woorden nooit doen. Vandaar dat Ferrari de testregel waarschijnlijk niet zal goedkeuren.

mike

Mag ik eens vragen waarom iedereen het hier over Ferrari heeft? OK, ze hebben een eigen circuit, maar veel van die truuks die hier aangehaald worden, zouden ook op een "niet eigen" baan gebruikt kunnen worden. Het hoeft geen baan uit het F1 circuit te zijn, he... Trouwens, er zijn wel meer prive test circuits waar de grote jongens uit de automobielwereld hun wagens testen. De dames en heren uit Maranello zijn heus niet de enigen met een eigen circuit.

Ferrari 2010

Citaat van: mike op 18 juni 2005 - 00:07:37
Mag ik eens vragen waarom iedereen het hier over Ferrari heeft? OK, ze hebben een eigen circuit, maar veel van die truuks die hier aangehaald worden, zouden ook op een "niet eigen" baan gebruikt kunnen worden. Het hoeft geen baan uit het F1 circuit te zijn, he... Trouwens, er zijn wel meer prive test circuits waar de grote jongens uit de automobielwereld hun wagens testen. De dames en heren uit Maranello zijn heus niet de enigen met een eigen circuit.
neen, dat niet, maar ze zijn wel degenen die het meeste testen op hun eigen circuits veronderstel ik.

@ Jasper: Ze zullen inderdaad de regel wss niet goedkeuren. Maar nu dus even iets anders: nu ze de ECU, versnellingsbak en remmen niet meer zelf mogen maken zijn windtunnel tests toch weer belangrijker, dan hebben de kleinere teams weer kracht te kort, want zij hebben kunnen niet beschikken over zo een moderne windtunnel als de topteams, niet?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Sinister -D-

Jordan en Sauber (als we die bij de kleine teams mogen tellen) hebben anders ook hun eigen windtunnel. De enigste die geen windtunnel heeft zijn Stoddart en z'n mannen. Dus nu hebben ze dat nadeel ook al.

Ferrari 2010

Citaat van: Sinister op 18 juni 2005 - 12:42:39
Jordan en Sauber (als we die bij de kleine teams mogen tellen) hebben anders ook hun eigen windtunnel. De enigste die geen windtunnel heeft zijn Stoddart en z'n mannen. Dus nu hebben ze dat nadeel ook al.
Jah, das waar, maar dan zal het nadeel volgens mij nog groter worden, en de teams met een oudere windtunnel zullen dan toch ook wat meer benadeeld zijn, niet?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

lieven

maar volgens de nieuwe regels mogen ze dan wel een auto overkopen van een ander team.
dus als de minardi mannekes eenbeetje goed sparen dan kopen ze een autotje en maken ze da autotje gewoon helemaal na :)

Ferrari 2010

Citaat van: lieven op 18 juni 2005 - 13:05:31
maar volgens de nieuwe regels mogen ze dan wel een auto overkopen van een ander team.
dus als de minardi mannekes eenbeetje goed sparen dan kopen ze een autotje en maken ze da autotje gewoon helemaal na :)
zou wel een beetje schending van het copyright zijn, niet? Die duitsrtjes hebben ook een proces aan hun been gekregen toen ze het namaakten.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Tim C

Citaat van: Schumi 2005 op 18 juni 2005 - 13:24:46
zou wel een beetje schending van het copyright zijn, niet? Die duitsrtjes hebben ook een proces aan hun been gekregen toen ze het namaakten.
Niet als ze ervoor betalen he ;)

McChouffe

Citaat van: Tim C op 18 juni 2005 - 14:11:30
Citaat van: Schumi 2005 op 18 juni 2005 - 13:24:46
zou wel een beetje schending van het copyright zijn, niet? Die duitsrtjes hebben ook een proces aan hun been gekregen toen ze het namaakten.
Niet als ze ervoor betalen he ;)

En dan krijg je een situatie waarbij de grote teams hun wagens zo duur maken dat geen enkel team ze kan kopen.
Dan legt de FIA een maximumprijs op.
Dan stappen de constructeurs uit de F1 omdat hun duur ontwikkelde wagens onder de kostprijs moeten verkocht worden aan mindere teams  ;)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.