Safety Car

Gestart door JVA, 12 juni 2005 - 21:22:42

« vorige - volgende »

lucp

Citaat van: Doefie op 13 juni 2005 - 21:32:59
Het licht springt op rood als de Safety Car de pits passeert, tot elke wagen de uitgang van de pits op de baan is voorbij gegaan. Dan springt het terug op groen. Montoya reed buiten toen het hele veld net voorbij kwam --> licht stond toen nog op rood.

Gisteravond op het nieuws van één om 19u00 hebben ze ook een verslagje van de race laten zien in het sportoverzicht. Er werden beelden getoond vanuit de wagen van Montoya toen die de pits uitreed. Tot mijn eigen verbazing bleek het rode licht uit te gaan vóór Montoya de dwarse lijn van de pitlane overschreed. Hij reed wel lekker door en had eigenlijk geen intentie om te stoppen. Het leek hetzelfde alsof je zelf in je auto bij een rood licht komt aangereden en dat het net voor je de lijn overschrijdt op groen springt. Dan rij je niet door het rood en ben je mijns inziens niet strafbaar. Ik vrees dat dit echter pure zinsbechooling was anders had het team hier zeker op gereageerd.  :D
This is my best victory ever : F1 World Champion 2005, Nürburgring 29/05/05
A victory is so much nicer when you have to figth for it : Formal World Champion 2005, Suzuka 09/10/05

bogief1

Citaat van: lucp op 14 juni 2005 - 09:10:02
Citaat van: Doefie op 13 juni 2005 - 21:32:59
Het licht springt op rood als de Safety Car de pits passeert, tot elke wagen de uitgang van de pits op de baan is voorbij gegaan. Dan springt het terug op groen. Montoya reed buiten toen het hele veld net voorbij kwam --> licht stond toen nog op rood.

Gisteravond op het nieuws van één om 19u00 hebben ze ook een verslagje van de race laten zien in het sportoverzicht. Er werden beelden getoond vanuit de wagen van Montoya toen die de pits uitreed. Tot mijn eigen verbazing bleek het rode licht uit te gaan vóór Montoya de dwarse lijn van de pitlane overschreed. Hij reed wel lekker door en had eigenlijk geen intentie om te stoppen. Het leek hetzelfde alsof je zelf in je auto bij een rood licht komt aangereden en dat het net voor je de lijn overschrijdt op groen springt. Dan rij je niet door het rood en ben je mijns inziens niet strafbaar. Ik vrees dat dit echter pure zinsbechooling was anders had het team hier zeker op gereageerd.  :D

Misschien daarom dat Dennis na afloop op ITV zei, het moest een 1-2 zijn, we kunnen door die zwarte vlag niets beginnen.

Want tegen een zwarte vlag kan je niet in beroep gaan, ook al maakt de FIA een fout. NU als hij daadwerkelijk door het rood gereden is, moet er een straf zijn (zeg ik als montoya-fan). Maar de FIA heeft zelf gezegd we houden je in het oog, nu hebben ze hem misschien op die manier "willen" pakken.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Jasper

Ik zag ook die beelden op het journaal en ik dacht het ook met lichten, maar het lijkt me eigenlijk vrij straf als het écht waar zou zijn. Er waren alleszins blauwe lichten, en ik zag ook dat het rode licht uitging, of nu net aanging, dat weet ik dus al niet meer, maar ik denk toch dat het maar schijn was...

Raikkonen MASTER

Ik zal m'n vraag hier opnieuw stellen:

Kimi gaat pitten tijdens Safety car. Hij mag vrij doorrijden nadien.

Montoya pit nadien en mag niet doorrijden omdat de Safety Car voorbij de pit komt.

Hoe komt het dat Kimi al weg was en Montoya daar nog stond? Is toch bijna onmogelijk ?

Mikacouli

Wat ik me nu afvraag. Moet Montoya nu als eerste kwalificeren? In de race stond hij gefinisht als 13de maar na de uitspraak van Montoya zelf ben ik nu aan het twijfelen.
Indien wel is dit een enorm nadeel  :-\ :-\

Supermariobros

Citaat van: Mikacouli op 15 juni 2005 - 13:14:37
Wat ik me nu afvraag. Moet Montoya nu als eerste kwalificeren? In de race stond hij gefinisht als 13de maar na de uitspraak van Montoya zelf ben ik nu aan het twijfelen.
Indien wel is dit een enorm nadeel  :-\ :-\

Hij werd gediskwalificeerd, hij zal dus zaterdag als eerste starten

Juan Pablo

Monty heeft gezegd dat het licht blauw 0f groen( in ieder geval dat je mocht rijden, en rood, dussse to be continued?

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

razzle_dazzle

Roder dan dat ging het niet worden hoor.