Safety Car

Gestart door JVA, 12 juni 2005 - 21:22:42

« vorige - volgende »

JVA

Volgens mijn bescheiden menig maakte de Safety Car deze namiddag een grote fout. Hij moest Ralf Schumacher laten passeren, zodat hij achteraan kon aanpikken. Nu reed hij op kop achter de SC, maar dat klopt niet, want de SC moet de leider oppikken, niet een gedubbelde. Ik dacht trouwens eerst dat hij op kop reed, tot hij zich makkelijk liet passeren door Kimi.


Raikkonen MASTER

Ik volg je mening. De Safety car moet voor iedereen hetzelfde doen.
Hij moet het pak bijeen brengen en zorgen dat de leider achter hem rijdt.

Nu zorgde hij er eigenlijk voor dat Ralf een ronde verloor.
Vraag me af of hier nog een staartje aan komt. Zou Ralf klacht indienen?

Juan Pablo

zoiets heet een wave-by, ik dacht ook dat de safety car r,schumi er voorbij zou laten, want volgens mij moet een SC altijd de leider als eerst achter zich hebben

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

dj Peter

Ik vond het ook al zo vreemd om Ralph achter de safety-car te zien rijden ..   ::)
Er werd trouwens lang gewacht na de crash van Button om de SC in te zetten,foutje van Charlie Whiting ?

Juan Pablo

ik was eigenlijk verbaast over de inzet van de SC, ik bedoel, stond de auto daar nou gevaarlijk, nee.
Lag er veel rotzooi op de baan, nee, bijna noppes


O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

dj Peter

hm, ik vond toch dat de BAR-auto daar vrij gevaarlijk stond hoor,achter die korte bocht.

mike

Citaat van: SaffierFM op 12 juni 2005 - 22:38:42
hm, ik vond toch dat de BAR-auto daar vrij gevaarlijk stond hoor,achter die korte bocht.

Mijn mening ook: volledig terecht. De wagen stond daar gevaarlijk. Bovendien moet men ook denken aan de veiligheid van de mensen die hem daar moeten weghalen.

Tim C

Citaat van: Satosan op 12 juni 2005 - 22:37:09
ik was eigenlijk verbaast over de inzet van de SC, ik bedoel, stond de auto daar nou gevaarlijk, nee.
Lag er veel rotzooi op de baan, nee, bijna noppes
De auto stond op een twintigtal meter van de gevaarlijkste muur van het circuit. Kan je de ravage inbeelden als imand net als Button tegen de muur vloog, en op de wagen van Button inrijd?

dj Peter

Citaat van: Tim C op 12 juni 2005 - 22:45:37
Citaat van: Satosan op 12 juni 2005 - 22:37:09
ik was eigenlijk verbaast over de inzet van de SC, ik bedoel, stond de auto daar nou gevaarlijk, nee.
Lag er veel rotzooi op de baan, nee, bijna noppes
De auto stond op een twintigtal meter van de gevaarlijkste muur van het circuit. Kan je de ravage inbeelden als imand net als Button tegen de muur vloog, en op de wagen van Button inrijd?
Ik mag er niet aan denken... Er is al voor minder een SC ingezet!

Raikkonen MASTER

Bekijk het op deze manier:

Je kan de SC laten uitrukken om geen risico te nemen en dan een paar kleine reacties op te wekken of je kan de SC niet laten uitrukken en er gebeurd iets heel ergs.

Dan gaat er zoveel kritiek zijn en gaan er koppen moeten rollen om die blunder goed te maken.
Ik denk dat iedereen wel het 1ste zou kiezen.
Niet alleen om zijn eigen hachje te redden maar ook om zoals hierboven reeds gezegd is, de veiligheid van de baancommisarissen en dergelijke te garanderen.

Veiligheid voor alles, vooral bij zo'n snelheden.

Doefie

Citaat van: SaffierFM op 12 juni 2005 - 22:33:04
Er werd trouwens lang gewacht na de crash van Button om de SC in te zetten,foutje van Charlie Whiting ?

Denk het niet. Zullen eerst even gekeken hebben hoe gevaarlijk hij stond. En de Safety Car kwam pas in beeld als hij al uit de pits was gereden, dus was nog redelijk op tijd vertrokken hoor.

Tim C

Even trouwens over Ralf oppikken, ik heb daarstraks gezien dat hij wel degelijk Montoya oppikte en niet Ralf. Montoya dook daarna de pits in, vandaar de verwarring...

viperke82

ja, en toen reed ralf een ronde achter op montoya en reed kimi die leider was op dat moment als 2de achter de safety car.

duidelijke en grove fout.

cookie

Citaat van: viperke82 op 13 juni 2005 - 13:46:50
ja, en toen reed ralf een ronde achter op montoya en reed kimi die leider was op dat moment als 2de achter de safety car.

duidelijke en grove fout.

niks grove fout, de SC pikte montoya op als leider, daarachter hing de gedubbelde Ralf. Na 1 rondje SC kwam montoya binnen en werd Raikkonen de leider maar Ralf zat daar nu eenmaal. Als de SC hem dan had doorgelaten was dat supervoordelig geweest voor Ralf, die had zo een hele ronde terug kunnen pakken. In Nascar krijgt de eerste gedubbelde in lijn achter de SF altijd een "free pass", die mag dan een rondje terugpakken om een cleane hersart te kunnen hebben vooraan het veld. In F1 is dit nu eenmaal niet zo geregeld dus was het gisteren 100% volgens de regelementen. En zo vaak is er ook geen SC in de F1 hé

Jasper

Citaat van: Tim C op 12 juni 2005 - 22:45:37
Citaat van: Satosan op 12 juni 2005 - 22:37:09
ik was eigenlijk verbaast over de inzet van de SC, ik bedoel, stond de auto daar nou gevaarlijk, nee.
Lag er veel rotzooi op de baan, nee, bijna noppes
De auto stond op een twintigtal meter van de gevaarlijkste muur van het circuit. Kan je de ravage inbeelden als imand net als Button tegen de muur vloog, en op de wagen van Button inrijd?

De wagen stond volgens mij minstens 100m na die muur: Button reed er tegen, maar had dan nog wel een redelijke snelheid, en reed nog een eindje door om dan de wagen te parkeren. Mits dubbele gele vlag aan de chicane mocht er geen gevaar geweest zijn. De rijder die dan in de muur gecrasht zou zijn, zou een zware sanctie gekregen hebben omdat je bij geel, en zeker dubbel geel, gewoon sowieso moet vertragen. Daarom was ik eveneens verrast toen het gele blokje met "SC" op het scherm verscheen...