Van Schumacher mogen vrouwen meedoen

Gestart door Martin, 10 juni 2005 - 13:24:37

« vorige - volgende »

Martin

Van Michael Schumacher mag de vrouwelijke autocoureur Danila Patrick gaan meerijden in de Formule 1. De zevenvoudige Duitse wereldkampioen zou de 'snelste vrouw op aarde' graag eens zien racen in een formule-1-bolide.

De 23-jarige Amerikaanse Patrick eindigde onlangs als vierde in de Indy 500 en dat was de beste prestatie ooit voor een vrouw. "Ik zou haar graag bij ons zien", aldus Schumacher. "Het zou interessant zijn om te zien of ze ons partij kan bieden."

Jasper


Ferrari 2010

misschien nogal onnutig om hier een aparte topic voor te openen. Nieuwsberichten kunnen we zelf ook wel lezen  ::) :-\
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

lieven

van mij mogen der ook vrouwen komen hoor :)
hoe zouden ze reageren moesten ze voorbijgestoken worden door een vrouw?

Ferrari 2010

Citaat van: lieven op 10 juni 2005 - 18:22:13
van mij mogen der ook vrouwen komen hoor :)
hoe zouden ze reageren moesten ze voorbijgestoken worden door een vrouw?
ik zou me toch in ieder geval heel slecht voelen, maar dat waarschijnlijk omdat:
1) ik zelf van het mannelijke geslacht ben
2) de F1 momenteel eigenlijk puur mannelijk is. (op de pitbabes na uiteraard  ;D ;D)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

razzle_dazzle

Lolo Ferrari mag meedoen van mij: wuiven met de handjes en sturen met de...nou ja je weet wel ;).

Doefie

Ik zou eigenlijk de vraag stellen: waarom mogen ze niet meedoen? In de karting rijden er ook vrouwen/meisjes rond die soms gewoon veel sneller zijn dan de jongens. So what? Is best mogelijk he. In de Formule Renault 1600 hier in België rijdt er ene Sarah Bovy rond, en staat momenteel aan de leiding van de Renault Stars Challenge met alle jongens achter haar. Niet slecht voor een 15-jarig meiske... heeft vorig jaar de finale van de RACB Formula Renault Academy gewonnen, dus snelheid heeft ze wel degelijk (en ze ziet der dan nog isgoed uit ook :-[)

Citaat van: Schumi 2005 op 10 juni 2005 - 18:28:52
Citaat van: lieven op 10 juni 2005 - 18:22:13
van mij mogen der ook vrouwen komen hoor :)
hoe zouden ze reageren moesten ze voorbijgestoken worden door een vrouw?
ik zou me toch in ieder geval heel slecht voelen, maar dat waarschijnlijk omdat:
1) ik zelf van het mannelijke geslacht ben
2) de F1 momenteel eigenlijk puur mannelijk is. (op de pitbabes na uiteraard  ;D ;D)

Oppassen voor de vrouwen hier op het forum met zulke uitspraken ;)

Jasper

#7
Vrouwen mogen toch ook meedoen? Alleen zijn ze in het verleden nog niet zo succesvolst geweest. Ik geloof dat de vrouw die het meeste punten scoorde in de F1 maar liefst een half punt achter haar naam heeft staan. ;D

Misschien komt dit omdat vrouwen minder snelheidstalent/-gevoel hebben, maar misschien gewoon ook omdat vrouwen minder snel gaan rijden in een kart, waardoor het talent gewoon nooit ontdekt wordt.

FerrariMan

Citaat van: Razzle_dazzle op 10 juni 2005 - 18:45:01
Lolo Ferrari mag meedoen van mij: wuiven met de handjes en sturen met de...nou ja je weet wel ;).
Die is al lang dood mijn beste  :)

McChouffe

Misschien omdat vrouwen niet goed kunnen kaartlezen en ze de weg op het circuit zouden kwijtgeraken  ;)

Citaat van: Jasper
Misschien komt dit omdat vrouwen minder snelheidstalent/-gevoel hebben, maar misschien gewoon ook omdat vrouwen minder snel gaan rijd in een kart, waardoor het talent gewoon nooit ontdekt wordt.

Misschien omdat de meeste vrouwen denken dat ze minder snelheidstalent/-gevoel hebben. Ik zie in het dagelijks verkeer toch regelmatig vrouwen die het met de snelheidsbeperkingen niet zo nauw nemen.

Ik heb er in ieder geval niks op tegen. F1 is competitie, of dat nu tussen mannen en mannen is of mannen en vrouwen, maakt eigenlijk niks uit.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Ferrari 2010

Citaat van: WebMachine op 11 juni 2005 - 10:02:01
Misschien omdat vrouwen niet goed kunnen kaartlezen en ze de weg op het circuit zouden kwijtgeraken  ;)

Citaat van: Jasper
Misschien komt dit omdat vrouwen minder snelheidstalent/-gevoel hebben, maar misschien gewoon ook omdat vrouwen minder snel gaan rijd in een kart, waardoor het talent gewoon nooit ontdekt wordt.

Misschien omdat de meeste vrouwen denken dat ze minder snelheidstalent/-gevoel hebben. Ik zie in het dagelijks verkeer toch regelmatig vrouwen die het met de snelheidsbeperkingen niet zo nauw nemen.

Ik heb er in ieder geval niks op tegen. F1 is competitie, of dat nu tussen mannen en mannen is of mannen en vrouwen, maakt eigenlijk niks uit.
of misschien omdat ouders karten eerder iets voor jongens vinden en niets voor meisjes. Jah, dan rijdt een meisje niet van erg jonge leeftijd en is opvallen ook weer moeilijker denk ik.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

The Iceman

Blijkbaar zou BAR geïnteresseerd zijn en haar een test willen aanbieden.

Jasper

Sarah Fisher heeft trouwens toch ook eens een McLaren getest enkele jaren geleden?

Supermariobros

Citaat van: Jasper op 11 juni 2005 - 16:10:22
Sarah Fisher heeft trouwens toch ook eens een McLaren getest enkele jaren geleden?

In 2002 mocht ze enkele rondjes rijden voor het Amerikaanse publiek, was niet echt een test te noemen